cpg1251
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
09.07.13р. Справа № 38/5005/11350/2012
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Бондарєв Е.М.
при секретарі судового засідання Бесхатнєва Г.В.
за участю представників сторін:
від боржника - Ус Т.О., представник ПП Перспектива 2008" за довіреністю № 01/10 від 01.10.12р.;
розглянувши справу
за заявою приватного підприємства "Перспектива 2008", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство приватного підприємства "Завод красеня", м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, проспект Миру, буд. 71, кв. 22 (ЄДРПОУ 35807439) порушено 26.12.12р. за заявою приватного підприємства "Перспектива 2008", м. Дніпропетровськ відповідно до процедури, передбаченої статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі -Закон).
Постановою від 15.01.13р. боржника визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура у справі, призначено ліквідатора - ініціюючого кредитора приватне підприємство "Перспектива 2008", код ЄДРПОУ 33668433 (49035, м. Дніпропетровськ, вул. Лісна, буд. 43, кв. 2).
Відповідно до ст.4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
18.06.13р. на затвердження до господарського суду Дніпропетровської області надійшов звіт про проведену роботу з додатками вих. №13/06-17 від 17.06.13р. та ліквідаційний баланс ліквідатора.
Відповідно до вимог ч.ч. 1, 5 ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон) у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань. Ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Отже, законодавством передбачено особливу процедуру встановлення всіх відомих ліквідатору кредиторів зі ст.52 Закону, яка є спеціальною по відношенню до загальних процедур банкрутства. До таких потенційних кредиторів належать органи податкової служби, фонди соціального страхування та їх повідомлення ліквідатором здійснюється шляхом надіслання письмових повідомлень таким кредиторам.
24.01.13р. в газеті "Урядовий кур'єр" №15 опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.
В результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлена та підтверджена кредиторська заборгованість:
- приватного підприємства "Перспектива 2008", м. Дніпропетровськ на суму 98 165, 03 грн.
Згідно до довідок КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради №1215 від 07.02.13р., Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області №7/13-26/584 від 24.01.13р., ВРЕР з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району №1 ГУМВС України в Дніпропетровській області №14/1РЕР-467 від 05.02.13р., Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області №7/7-113 від 06.02.13р. за боржником нерухомого майна, автотранспортних засобів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок не зареєстровано.
Згідно Рішення №632174 від 28.02.13р. про відмову у наданні інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у Державному реєстрі прав відсутні відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майна та їх обтяження. Водночас у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі іпотек та Єдиному державному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта приватного підприємства "Завод красеня" інформація відсутня.
Також, з метою виявлення інших видів майна та кредиторів банкрута ліквідатором було направлено відповідний запит до ДФ ДП "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України у відповідь на який надано ліквідатору Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №39781167 від 23.01.13р. згідно якого інформація про обтяження рухомого майна боржника відсутня.
Згідно листа Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС №4869/10/192 від 15.02.13р. станом на 15.02.13р. податковий борг по підприємству боржника відсутній.
На запити ліквідатора отримані відповіді Лівобережного районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, УПФ України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська, ВВД Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, Індустріальної районної виконавчої дирекції ДОВ Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про відсутність заборгованості банкрута.
Згідно листа Індустріального ВДВС Дніпропетровського МУЮ №2503 від 18.02.13р. відкритих виконавчих проваджень відносно приватного підприємства "Завод красеня" на виконанні не перебувають.
29.01.13р. від Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС надійшло клопотання з проханням зобов'язати ліквідатора надати податковій інспекції необхідні первинні документи та не затверджувати звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс до проведення Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС позапланової перевірки та надання до суду доказів, які підтвердять факт проведення перевірки.
Слід зазначити, що відповідно до п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, п. 6 ч. 6 ст. 11-1 Закону України "Про державну податкову службу" від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (із наступними змінами та доповненнями), п. 3 Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" від 23.07.1998 р. № 817/98 (із наступними змінами та доповненнями) документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з передбачених у п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України обставин, зокрема, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:
- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Таким чином, Лівобережна МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС повинна була протягом місяця розпочати проведення позапланової виїзної перевірки приватного підприємства "Завод красеня", м. Дніпропетровськ.
У зв'язку з вищевикладеним клопотання Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС підлягає відхиленню у зв'язку з тим, що податковий орган повинен був провести документальну позапланову перевірку приватного підприємства "Завод красеня", м. Дніпропетровськ не пізніше 24.02.13р. (місячний строк від дати (24.01.13р.) публікації оголошення про визнання боржника банкрутом), однак станом на 09.07.13р. документальну позапланову перевірку банкрута проведено не було.
Статтею 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб (підприємців) створюється ЄДР, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про внесення змін до нього, дати видачі або зміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та № записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, тощо.
Відповідно до вимог ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який набув чинності з 01.07.04р., в ЄДР містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до вимог ч.ч.1, 3 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до ЄДР були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до ЄДР, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою. Вказаний Закон, також, визначає порядок внесення до ЄДР записів про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, які здійснюються державним реєстратором (п.7 ст.19 вищевказаного закону).
Згідно з ч.8 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", до ЄДР внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Божник за юридичною адресою відсутній, фактична адреса не відома. В підтвердження відсутності керівних органів боржника-юридичної особи за місцезнаходженням кредитором подано довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 15450715 станом на 24.12.12р. та Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №15450642 станом на 24.12.12р. статус відомостей про юридичну особу боржника - відсутність юридичної особи за місцезнаходження. У зв'язку з чим виявити майно, провести інвентаризацію активів боржника, витребувати бухгалтерську документацію у посадових осіб, неможливо та не дозволяє здійснити дії з розшуку дебіторів та зі стягнення дебіторської заборгованості.
Також, згідно листа державного реєстратора №11/27-30 від 10.01.13р. запис про відсутність боржника за вказаною адресою до ЄДР був внесений відповідно до вимог ч. 14 ст. 19 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Виходячи з вимог ч.2 ст.34 Господарського процесуального кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", суд вважає, що ліквідатор надав суду достатньо доказів про відсутність боржника за адресою місцезнаходження, повно відобразив обставини справи, додав відповідні документи до звіту.
Наданий простий вексель серії АА 1485797 від 25.08.11р. на суму 92 800, 03 грн., який з моменту пред'явлення його кредитором до платежу боржником втратив статус цінного паперу, у зв'язку з реалізацією основного передбаченого ним права на отримання платежу, в подальшому був опротестований із вчиненням виконавчого напису, виконавче провадження з примусового виконання його було закінчено через неможливість виконання. За таких обставин, вказаний вексель не може вважатися активом боржника, за рахунок якого можуть бути задоволені вимоги його кредиторів.
В ліквідаційному балансі ліквідатором відображено активи банкрута та пасив, який виявлений в ліквідаційній процедурі.
Наданий реєстр вимог кредиторів, який підтверджує визнані грошові вимоги ліквідатором у справі.
Майна, грошових коштів та інших активів, що належить банкруту, не виявлено. У зв'язку з тим, що активів банкрута не виявлено, задоволення вимог кредиторів не відбувалось.
Згідно п.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.
Розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, заслухавши у судовому засіданні представника ліквідатора суд знаходить достатньо підстав щодо затвердження ліквідаційного балансу та ліквідації юридичної особи-банкрута.
За результатами ліквідаційного балансу у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Згідно п.6 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст.32 цього Закону.
Керуючись ст.86 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст.22-32, п.6 ст.40, ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній на 04.11.12р.), суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС про не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу - відхилити .
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора приватного підприємства "Завод красеня", м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, проспект Миру, буд. 71, кв. 22 (ЄДРПОУ 35807439).
Ліквідувати юридичну особу - приватне підприємство "Завод красеня", м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, проспект Миру, буд. 71, кв. 22 (ЄДРПОУ 35807439).
Згідно п.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вважати погашеними вимоги:
- приватного підприємства "Перспектива 2008", м. Дніпропетровськ на суму 98 165, 03 грн.
Припинити повноваження ліквідатора у справі №38/5005/11350/2012 про банкрутство приватного підприємства "Завод красеня", м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, проспект Миру, буд. 71, кв. 22 (ЄДРПОУ 35807439) - ініціюючого кредитора - приватного підприємства "Перспектива 2008", код ЄДРПОУ 33668433 (49035, м. Дніпропетровськ, вул. Лісна, буд. 43, кв. 2).
Провадження у справі припинити.
Згідно п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" копію цієї ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, а також власнику (органу, уповноваженому управляти майном), органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Суддя Е.М. Бондарєв
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2013 |
Оприлюднено | 23.07.2013 |
Номер документу | 32525985 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні