Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 липня 2013 р. Справа №805/7164/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13 год. 00 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Череповський Є.В.
при секретарі Морозовій О.В.
за участю:
представник позивача Пляцун Т.Б.
представник позивача Лопащук Ю.І.
представник відповідача Чорнобривець С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецького училища підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних кадрів до Територіальної державної інспекції з питань праці у Донецький області про скасування припису № 05-01-039/0013-0010 від 25.04.2013 року, -
ВСТАНОВИВ:
22.05.2013 року позивач звернувся до суду із даним позовом, в обґрунтування якого вказав, що, відповідачем було проведено перевірку з питань організації оплати праці, повноти та своєчасності виплати заробітної плати, достовірності обліку виконуваної роботи та витрат на оплату праці, трудових відносин, за наслідками якої складено припис про усунення порушень трудового законодавства №05-01-039/0013-0010 від 25.04.2013 р., який вважає незаконним.
Представники позивача, в судовому засіданні, наполягали на задоволенні позову в повному обсязі.
Представник відповідача, в судовому засіданні, заперечував проти задоволення позову в повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про наступне.
Позивач - згідно із статутом Донецьке училище підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних та фармацевтичних кадрів, створено наказами Міністерства охорони здоров'я України від 18.11.87 №717, відділу охорони здоров'я виконкому Донецької обласної ради від 17.02.88 №23, є юридичною особою - вищим навчальним закладом післядипломної освіти (а.с.50-60).
Територіальна державна інспекція з питань праці у Донецькій області є територіальним органом - Державної інспекції України з питань праці, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю, діяльність здійснює на підставі Положення про територіальну державну інспекцію з питань праці у Донецькій області (а.с.23-29).
Згідно із виписки з ЄДРПОУ зареєстрована в якості юридичної особи за ідентифікаційним кодом - 38033933 (а.с.30).
28.03.2013 р. Територіальною державною інспекцією з питань праці у Донецькій області було прийнято наказ №1/47 від 28.03.2013 р. «Про проведення позапланових заходів», додатком до якого було передбачено перевірку позивача (а.с.32,33).
01.04.2013 р. на виконання вищевказаного наказу, було виписано направлення №24-522/39 на проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання - Донецьке училище підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних кадрів, направлення дійсне з 09.04.13р . по 19.04.2013 р. (а.с.31).
Підставою для перевірки було колективне звернення від 27.02.2013 р. ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,, ОСОБА_9 - працівників Донецького училища підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних кадрів (а.с.227).
За результатами перевірки було складено акт перевірки від 19.04.2013 р. №05-01-039/0013, згідно якого виявлені порушення законодавства, а саме деяких працівників не повідомлено про здійснений запис в трудовій книжці (відсутній підпис в картках П2) та не повідомлено за два місяці працівників про істотні зміни трудових договорів, в частині оплати праці (а.с. 231-247).
На підставі зазначеного акту відповідачем було прийнято припис про усунення порушень трудового законодавства №05-01-039/0013-0010 від 25.04.2013 р., яким відповідач вимагає:
1) Ознайомити робітників з записами зробленими у трудових книжках (ОСОБА_10 на посаді викладача з 02.01.2012 р.,ОСОБА_11 на посаді бібліотекаря з 20.07.2002 р., ОСОБА_12 на посаді викладача з 01.09.05 р., ОСОБА_6 на посаді викладача з 29.01.2003 р., ОСОБА_13 на посаді викладача з 19.04.2004 р., ОСОБА_7 на посаді викладача з 03.10.2005 р., ОСОБА_8 на посаді викладача з 03.02.2003 р., ОСОБА_4.);
2) Провести виплату заробітної плати у відповідності до вимог ч. 3 ст. 32 та ст.. 103 КЗпП України, а саме врахувати необхідність попередження робітників про погіршення умов оплати праці за два місяці. (а.с. 8,9).
Щодо першого пункту припису слід зазначити, що відповідно до п.2.5. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, що затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року №58, з кожнім записом, що заноситься до трудової книжки на підставі наказу про призначення на роботу, переведення і звільнення власник або уповноважений ним орган зобов'язаний ознайомити працівника під розписку в особовій картці, в якій має повторюватися відповідний запис з трудової книжки (вкладиша).
Так судом встановлено, що в порушення даної норми, вищевказаних працівників не було ознайомлено із внесеними записами, акт про відмову працівників від ознайомлення не є належним виконанням вимог законодавства, оскільки не ознайомлення працівників носить триваючий характер.
За таких обставин, вимоги першого пункту припису щодо ознайомлення працівників із записом в трудовій книжці, позивачем виконані на час розгляду справи не були, а отже спірний припис в цій частині є обґрунтованим.
Щодо другого пункту припису стосовно проведення виплати заробітної плати у відповідності до вимог ч. 3 ст. 32 та ст.. 103 КЗпП України, а саме необхідності попередження робітників про погіршення умов оплати праці слід зазначити наступне.
Позивачем надано суду накази про прийняття на роботу, особові картки та посадові інструкції - ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,, ОСОБА_9 (а.с.81-100, 141-204).
Також, надано положення про циклову комісію та про навчальний кабінет Донецького училища підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних кадрів, згідно із якими вони є структурними підрозділами позивача (а.с.67-73).
Крім того, надано штатні розписи позивача за відповідні періоди, відповідно до яких, до посадового окладу входять, грошові кошти за участь у цикловій комісії та навчальному кабінеті (а.с.104-107, 118-121).
Наказами: №1-о від 03.01.2012 р. «Про затвердження основної структури училища»; №11-о від 30.03.2012 р. «Про затвердження структури училища» з додатками до них, було затверджено персональний склад та структуру циклових комісій і учбових кабінетів, голів цих структурних підрозділів училища (а.с.108-115, 122-128).
Порядок проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України 02.07.12 р. №390.
Положенням про державну інспекцію України з питань праці, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. №386/2011, Держпраці України відповідно до покладених на неї завдань, серед інших повноважень здійснює державний нагляд та контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, Радою АРК, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування (далі - роботодавці) законодавства про працю з питань трудових відносин, робочого часу та часу відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці, забезпечення спеціальним одягом і спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мильними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально профілактичним харчуванням, проведення обов'язкових медичних оглядів працівників певних категорій, дотримання режимів праці та інших норм законодавства.
Відповідно до положення ТДІзПП у Донецькій області є територіальним органом Держпраці України та забезпечує реалізацію її повноважень на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Також, повноваження державних інспекторів праці визначаються Конвенціями МОП №81 1947 р. про інспекцію праці в промисловості і торгівлі та №129 1969 р. про інспекцію праці в сільському господарстві, що ратифіковані ЗУ від 08.09.04 р. №1985-IV та від 08.09.04 №1969-IV (набули чинності 12.10.04 р.).
Згідно із ст. 9 Конституції України, чинні міжнародні договори, згоду на обов'язковість яких надано ВРУ, є частиною національного законодавства України.
Відповідно до ч.3 ст.32 КЗпП у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
Статтею 103 КЗпП передбачено, що про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.
Згідно із ст. 94 КЗпП заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Частиною 1 ст. 2 ЗУ «Про оплату праці» передбачено, що основна заробітна плата - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.
Розглянувши в сукупності всі вищевказані докази (штатний розпис, статут, положення про циклові комісії та учбові кабінети), суд, приходить до висновку, що зміна посадового окладу працівників зазначених в акті перевірки, а саме зміна раніше встановлених доплат у розмірі 15 та 10% за керівництво структурними підрозділами училища - цикловою комісією та завідувачів учбових кабінетів, є зміною істотних умов оплати праці вищезгаданих працівників, а отже для правомірного зменшення зарплатні працівника необхідно його письмово перередити не менш як за два місяці.
Таким чином, вимоги щодо другого пункту припису стосовно проведення виплати заробітної плати у відповідності до вимог ч. 3 ст. 32 та ст.. 103 КЗпП України, а саме необхідності попередження робітників про погіршення умов оплати праці є обґрунтованими.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що припис прийнято відповідно до вимог чинного законодавства, а позов не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
В задоволені адміністративного позову Донецького училища підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних кадрів до Територіальної державної інспекції з питань праці у Донецький області про скасування припису № 05-01-039/0013-0010 від 25.04.2013 року - відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті та проголошено 17 липня 2013 року.
Повний текст постанови виготовлено 22 липня 2013 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2013 |
Оприлюднено | 24.07.2013 |
Номер документу | 32533475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні