Ухвала
від 22.07.2013 по справі 901/2373/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

УХВАЛА

22.07.2013№02-21/ 901/2373/13

Суддя Господарського суду Автономної Республіки Крим Шкуро В.М., розглянувши матеріали

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гидрострой-91-Тур»

до відповідача Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим

про визнання протиправними та скасування постанови

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гидрострой-91-Тур» звернулося до Господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим про визнання протиправними та скасування постанови № 107 від 02.07.2013 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Вказана позовна заява не може бути прийнята до розгляду господарським судом з наступних підстав.

Предметом даного позову є законність постанови, прийнятої Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим на підставі протоколу про вчинення правопорушення від 19.06.2013, акту перевірки від 24.05.2013, припису про усунення порушення вимог законодавства №335 від 19.05.2013, складених за результатами позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт.

В силу статті 125 Конституції України, система судів загальної юрисдикції в Україні будується, зокрема, за принципом спеціалізації.

З огляду на приписи частини третьої статті 22 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», згідно з якими місцеві господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають з господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені процесуальним законом до їх підсудності, та на вимоги статей 1, 4 1 , 12 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи в порядку позовного провадження, коли склад учасників спору відповідає приписам статті 1 Господарського процесуального кодексу України, а правовідносини, з яких виник спір, мають господарський характер.

Згідно пункту 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

При цьому, пунктом 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року N 439, Державна архітектурно-будівельна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Відповідно до пункту 3 цього Положення основними завданнями Державної архітектурно-будівельної інспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства, зокрема, здійснення в межах своїх повноважень державного контролю за дотриманням законодавства, стандартів, нормативів, норм, порядків і правил із зазначених питань.

У пункті 6 вказаного Положення вказано, що Держархбудінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі або міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька регіонів) територіальні органи.

Таким чином, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим є територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції України і виконує владні управлінські функції.

Управління у сфері містобудівної діяльності, згідно пункту 6 частини першої статті 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», здійснюється шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації.

У зв'язку із наведеним, відповідний акт - постанова, складений Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим за результатами виконання функцій контролю у сфері містобудівної діяльності є реалізацією управлінських повноважень.

Викладене вказує, що зазначені правовідносини є публічно-правовими, а справи зі спорів, що виникають між суб'єктами цих відносин, є адміністративними.

Отже, розгляд поданого ТОВ«Гидрострой-91-Тур» позову належить до компетенції адміністративних судів, а не господарських судів, і має розглядатись в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір», позивачу підлягає поверненню з державного бюджету 2 060,00 грн. судового збору, сплаченого згідно квитанції №19/19 від 19.07.2013.

На підставі викладеного, керуючись пунктом 1 частини першої статті 62, статті 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В :

У прийнятті позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Гидрострой-91-Тур» відмовити.

Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю «Гидрострой-91-Тур» (вул. Меліораторів, б.1, м. Феодосія, Автономна Республіка Крим, 98111, ідентифікаційний код 24697170) з Державного бюджету України (отримувач УДКСУ у м. Сімферополі АР Крим, код ЄДРПОУ 38040558, код бюджетної класифікації 22030001, банк ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026) судовий збір у сумі 2 060,00 грн., сплачений відповідно до квитанції №19/19 від 19.07.2013.

Дана ухвала відповідно пункту 2 частини другої статті 17 Закону України «Про виконавче провадження» є виконавчим документом, який підлягає виконанню в порядку, встановленому для виконання судових рішень.

Ухвала набрала законної сили з дня її винесення 22.07.2013.

Ухвалу може бути пред'явлено до виконання протягом року з наступного дня після набрання законної сили.

Додаток: матеріали позовної заяви з додатком на 20 аркушах, в тому числі оригінал квитанції №19/19 від 19.07.2013.

Суддя В.М. Шкуро

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.07.2013
Оприлюднено23.07.2013
Номер документу32534591
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —901/2373/13

Ухвала від 22.07.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні