Постанова
від 08.07.2013 по справі 812/4674/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.8.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 липня 2013 року Справа № 812/4674/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Агевича К.В.,

при секретарі судового засідання Майбороді С.Г.,

за участю:

представника позивача: Селезньової О.О. (довіреність від 06.02.2013 № 86)

представники відповідача: Давиденка О.М. (довіреність від 14.06.2013 № 1074)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до комунального закладу "Свердловська центральна міська лікарня №1" про стягнення штрафних санкцій у сумі 1700,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

21 травня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до комунального закладу "Свердловська центральна міська лікарня №1" про стягнення штрафних санкцій у сумі 1700,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 14 вересня 2013 року відповідачу було видано припис № 02/25-01-0177/1, яким зобов'язано останнього здійснити заходи щодо організації експлуатації та стану технічного обслуговування і ремонту електрообладнання.

24 січня 2013 року у присутності представників відповідача було проведено перевірку виконання вимог виданого припису. Актом перевірки (протоколом) від 24 січня 2013 року № 02/25-01-002 встановлено невиконання зазначеного припису. На підставі цього Акту перевірки (протоколу), постановою від 29 січня 2013 року № 02/25-01-0002 на відповідача накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 1700,00 грн. Постанову про накладення штрафу відповідач, згідно поштового відправлення, отримав 01 лютого 2013 року. Позивач зазначив, що на момент подання позовної заяви відповідачем штраф не сплачений, припис та постанова про накладення штрафу відповідачем не оскаржувались.

На підставі викладеного, позивач просив стягнути з комунального закладу "Свердловська центральна міська лікарня №1" в доход Державного бюджету України штраф у сумі 1700,00 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.

У судовому засіданні представник відповідача позов не визнав, надав суду заперечення проти позову, в обґрунтування якого зазначив наступне.

Дійсно, згідно з Програмою по забезпеченню належного рівня надійності електропостачання по установам управління охорони здоров'я Свердловської міської ради на 2011 - 2012 роки, яка була погоджена з головою облдержадміністрації Пристюк В.М. та начальником інспекції Держенергонагляду в Луганській області Вайнером В.Ю., було намічено розробити проектну документацію на встановлення АВР, придбання та встановлення АВР в Свердловській ЦМЛ №1, орієнтований обсяг фінансування на час затвердження програми складав 55 тис. гривень. Термін виконання - 2012 рік. Але у зв'язку з тим, що Свердловською міською радою, на фінансуванні якої знаходиться Свердловська ЦМЛ №1, не були виділені кошти для цих робіт із-за дефіциту бюджетних коштів, програма не була виконана та АВР встановлені не були. Дійсно, 14.09.2011 позивачем був зроблений припис, згідно з яким необхідно було встановити автоматичні вводи резерву по електропостачанню акушерського кошторису ЦМЛ №1 та хірургічного корпусу ЦМЛ №1. Але, так як за відсутністю фінансування для встановлення АВР відповідач зазначив, що він не мав змоги виконати цей припис, то він повідомив позивача про неможливість виконання припису з об'єктивних причин. Відповідач неодноразово звертався до Свердловського міського голови з проханням виділити бюджетні кошти для виконання програми та припису. Свердловський міський голова в свою чергу звертався до голови Луганської обласної державної адміністрації з проханням виділити кошти, але бюджетних асигнувань так і не надійшло. Представник відповідача зазначив, що вартість виготовлення проектної документації та встановлення АВР зросла, складає приблизно 100000 гривень. На ім'я Свердловського міського голови звертались як сам начальник інспекції Держенергонагляду в Луганській області, так і начальник Краснодонського відділення інспекції Держенергонагляду, але виконавчий комітет Свердловської міської ради повідомив, що і в 2013 році неможливо виконання Програми по забезпеченню належного рівня надійності електропостачання по установам УОЗ Свердловської міської ради, у зв'язку з важким фінансовим становищем та недофінансуванням бюджетної сфери.

Тому, представник відповідача вважає, що з причин, які не залежали від КЗ „Свердловська ЦМЛ №1" не мали змоги виконати припис позивача, а тому і постанова про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики від 29.01.2013 на думку представника відповідача винесена безпідставна.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов до наступного.

Центральним органом державної виконавчої влади, на який покладено здійснення державної політики в галузі паливно-енергетичного комплексу відповідно з Указом Президента України «Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 № 1573/99, є Міністерство палива та енергетики України.

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» підпорядковано Міністерству енергетики та вугільної промисловості України і засновано на державній власності.

Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до Законів України «Про електроенергетику», «;Про теплопостачання» здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд), яка діє у складі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», при виконанні функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 із змінами від 13 лютого 2006 року №131, наказом Міністерства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006 року «Про державний енергетичний нагляд» та діє у складі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» (далі - ДП НЕК «Укренерго») та його територіальних структурних підрозділів.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електроенергетику», ст.6 Закону України «Про теплопостачання» до принципів державної політики в енергетиці, у сфері теплопостачання належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, теплопостачання, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів, суб'єктів теплопостачання.

Згідно ч.ч. 1, 2, 3 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"

Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право:

- вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства;

- видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання;

- застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці;

Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право: доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж суб'єктів електроенергетики і споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності для перевірки додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, одержувати в установленому законом порядку від посадових осіб суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію про виконання вимог таких документів; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж.

Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про електроенергетику» споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Згідно ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Відповідно до ч. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999р. №1312, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Частиною 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.

Виходячи з аналізу наведеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими з огляду на таке.

З матеріалів справи вбачається, що Комунальний заклад "Свердловська центральна міська лікарня №1" має статус юридичної особи, ідентифікаційний номер 33459289 (а.с. 13).

Судом встановлено, що 14.09.2011 Державним Підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області ВП "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" було винесено Комунальному закладу "Свердловська центральна міська лікарня №1" припис №02/25-01-0177/1, яким зобов'язано останнього здійснити заходи щодо виявлення порушень у кількості трьох пунктів та зазначено строк його виконання до 20.09.2011 (а.с.11-12). Припис отримав керівник суб'єкт господарювання Захаров С.М.

Головним лікарем комунального закладу „Свердловська центральна міська лікарня №1" Захаровим С.М. був направлений лист від 17.02.2012 № 99 до начальника Краснодонського відділу Держенергонагляду у Луганській області, відповідно до якого просив перенести строки виконання припису № 02/25-01-0177/1 від 14.09.2011, у зв'язку з тим, що проводяться роботи з укладення договору на проведення проектних робіт з установки АВР в хірургічному та акушерському корпусах ЦМЛ №1 (а.с. 62).

Краснодонським відділенням інспекції Держенергонагляду в Луганській області на лист від 17.02.2012 №99 повідомлено комунальному закладу „Свердловська центральна міська лікарня №1", що термін виконання вимог припису від 14.09.2011 № 02/25-01-0177/1 перенесено до 14.09.2012 (а. с. 61).

Начальником управління охорони здоров'я Свердловської міської ради Луганської області Івченко К.К. був направлений лист від 31.08.2012 № 1211 до начальника Краснодонського відділу Держенергонагляду у Луганській області, відповідно до якого просив перенести строки виконання припису № 02/25-01-0177/1 від 14.09.2011, у зв'язку з відсутністю грошових коштів робіт з монтажу та ведення в експлуатацію АВР по даному об'єкту будуть проведені при поновленні фінансування до 14.12.2012 (а.с. 64).

Краснодонським відділенням інспекції Держенергонагляду в Луганській області на лист від 31.08.2012 №1211 повідомлено начальнику УЗО м. Свердловську Івченко К.К., що термін виконання вимог припису від 14.09.2011 № 02/25-01-0177/1 узгоджений до 14.12.2012 (а. с. 61).

24 січня 2013 року у присутності відповідача було проведено перевірку виконання вимог виданого припису від 14.09.2011 № 02/25-01-0177/1. За результатами перевірки було складено акт перевірки (протокол) від 24 січня 2013 року №02/25-01-0002, яким встановлено ухилення від виконання припису від 14.09.2011 №02/25-01-0177/1 (а. с. 10). Акт перевірки підписав головний лікар Комунального закладу "Свердловська центральна міська лікарня №1".

На підставі цього Акта перевірки (протоколу) було винесено постанову від 29 січня 2013 року №02/25-01-0002, відповідно до якої на відповідача накладено штраф за порушення ст. 26 Закону України „Про електроенергетику" у розмірі 1700,00 грн. (а. с. 8). Постанову про накладення штрафу відповідач, згідно поштового повідомлення, отримав 01 лютого 2013 року (а. с. 9).

Судом встановлено, що постанова Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" від 29 січня 2013 року № 02/25-01-0002 про накладення на комунальний заклад „Свердловська центральна міська лікарня №1" штрафу у розмірі 1700,00 грн., відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку оскаржено не було. Однак, накладений зазначеною постановою штраф відповідачем до Державного бюджету України не сплачено.

Таким чином, станом на час розгляду справи зазначена постанова є чинною, а тому суд вважає, що є всі підстави для її виконання та стягнення з відповідача штрафу за вказаною постановою.

При вирішенні справи по суті суд не приймає до уваги посилання представника відповідача в обґрунтування заперечень на адміністративний позов на те, що комунальний заклад „Свердловська центральна міська лікарня №1" неодноразово зверталась до Свердловського міського голови з проханням виділити бюджетні кошти для виконання програми та припису, оскільки здійснення відповідачем лише зазначених заходів не свідчить про виконання ним вимог припису від 14.09.2011 №02/25-01-0177/1 у повному обсязі, а також з тих підстав, що згідно чинного законодавства неналежне фінансування відповідача не є підставою для звільнення його від виконання вимог припису контролюючого органу та від сплати штрафу.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем у встановлений чинним законодавством термін не сплачено до Державного бюджету штраф у розмірі 1700,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, а тому підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до комунального закладу "Свердловська центральна міська лікарня №1" про стягнення штрафних санкцій у сумі 1700,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з комунального закладу "Свердловська центральна міська лікарня №1" (ідентифікаційний номер33459289) в доход Державного бюджету України штраф у сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривні 00 коп.).

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у порядок і строки, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 15 липня 2013 року.

Суддя К.В. Агевич

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2013
Оприлюднено24.07.2013
Номер документу32549596
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/4674/13-а

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні