ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" липня 2013 р. справа № 809/1288/13-a
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судового засідання Драгомирецького І.М.
представника позивача: товариства з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" - Треф’янчина А.М.
представника відповідача: Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківськ - Василів М.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" до Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську про визнання протиправним та скасування рішення №799 від 21.03.2013 року, -
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" (далі по тексту - позивач) до Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення №799 від 21.03.2013 року.
Позов мотивовано тим, що відповідачем в порушення пункту 4 частини 11 статті 25 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" протиправно рішенням №799 від 21.03.2013 року застосовано до позивача штрафні санкції в розмірі 170,00 грн., за несвоєчасне подання звітності за лютий 2013 року. Зокрема, позивач вважає безпідставним неприйняття відповідачем електронного звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2013 року.
У судовому засіданні представники позивач позовні вимоги підтримав з підстав, вказаних у адміністративному позові. Пояснили суду, що підприємством вчасно, 20.03.2012 року, засобами електронного зв'язку направило звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2013 року. Втім, з незрозумілих причин Державне підприємство "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України" (суб'єктом господарювання, який виконує функції центу обробки електронних звітів в системі подання електронних звітів до Пенсійного фонду України) не прийняв електронний звіт позивача за лютий 2013 року, сформувавши при цьому квитанцію №1 від 20.03.2013 року о 20:22:02. Зі змісту даної квитанції підтверджено прикріплення позивачем до звіту лише електронної печатки товариства, без електронного підпису директора Білак С.В., при тому, що такий підпис відправлявся керівником одночасно із звітом. Причиною ж неприйняття вказане Державне підприємство визначило те, що товариство не зареєстровано станом на березень 2013 року в Центрі обробки електронних звітів Пенсійного фонду України. В той же час, такі електронні звіти позивача без зауважень приймалися по лютий 2013 року щомісяця. Представники позивача вважають, що вина у не прийнятті вказаного електронного звіту лежить на Управлінні Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську, звіт за лютий 2013 року таким, що поданий без порушення норм чинного законодавства. У зв'язку із цим, необґрунтованим є притягнення позивача до відповідальності за фактом не подання обов'язкової звітності за лютий 2013 року, а від так просили позов задовольнити повністю, скасувавши рішення №799 від 21.03.2013 року.
Представник відповідача у судовому засіданні позову не визнав, подавши письмове заперечення на адміністративний позов. Пояснив суду, що у зв'язку із не поданням позивачем обов'язкової звітності щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2013 року, відповідачем на підставі пункту 4 частини 11 статті 25 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", сформовано і винесено рішення за №799 від 21.03.2013 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 170,00 грн. Розмір штрафної санкції за даний вид правопорушення відповідає вимогам, встановленим підпунктом 7.2.4. пункту 7.2 розділу ІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, та дорівнює десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Щодо не прийняття звіту в електронній формі від товариства з обмеженою відповідальністю "Мегастайл", повідомив, що станом на березень 2013 року, укладений 05.02.2009 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" та Державним підприємством "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України" (далі по тексту - Центр) договір за №30475450 втратив свою чинність відповідно до умов статті 10 даного договору. Крім, того станом на лютий 2009 року, дату укладення і підписання вказаного договору №30475450, керівником підприємства був ОСОБА_4, а бухгалтером - Білак С.В. В свою чергу, при подачі у березні 2013 року позивачем електронного звіту за лютий 2013 року прикріплено електронний підпис вже нового директора товариства Білак С.В., що не відповідає даним первинних документів, визначених при укладенні у лютому 2009 року договору на обслуговування і забезпечення процесу здавання звітів до системи персоніфікованого обліку та розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в електронній формі. З цих підстав електронний звіт неприйнятий Центром, та відповідно не міг надійти до Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд прийшов до висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Судом із даних офіційного веб-сайта Державного підприємства "Інформаційно-ресурсний центр" Міністерства юстиції України встановлено, що позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" 05.11.1999 року зареєстровано виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як юридична особа із присвоєним ідентифікаційним кодом 30475450 (http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html), та являється платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", "Порядку формування та подання страхувальником звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", "Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", "Порядку подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі" та інших підзаконних нормативно-правових актів, прийнятих на виконання вказаного Закону, в редакції, чинній на час дії спірних правовідносин.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови і порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначається Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Статтею 2 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" його дію поширено на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 вказаного Закону товариство з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно з пунктом 4 частина 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник зобов'язаний подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики.
За змістом вимог пунктів 2.1 і 2.2 розділу ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджених постановою Правління Пенсійного фонду України №22-2 від 08.10.2010 року (надалі по тексту Порядок №22-2), одним із способів подання страхувальником або відповідальною особою страхувальника до органів Пенсійного фонду звітів є їх подача за місцем взяття на облік в органах Пенсійного фонду в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису через центр обробки електронних звітів згідно з Порядком подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі. При цьому, звіт на паперових носіях не подається.
Електронна форма звіту до органів Пенсійного фонду формується страхувальником з використанням спеціалізованого програмного забезпечення, актуальні версії якого безкоштовно надаються в органі Пенсійного фонду за місцем взяття на облік та розміщені на офіційному сайті Пенсійного фонду України.
Положенням пункту 3.1 розділу ІІІ Порядку №22-2, визначено, що страхувальники зобов'язані формувати та подавати до органів Пенсійного фонду звіт не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний місяць.
Згідно з підпункту 3.3.1. пункту 3.3 розділу ІІІ Порядку подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України №7-7 від 19.04.2007 року (далі по тексту Порядок №7-7), при поданні електронних звітів по телекомунікаційних каналах зв'язку суб'єкти електронного документообігу повинні додержуватися такого порядку: страхувальник створює електронний звіт відповідно до затвердженого формату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки страхувальником електронного звіту на нього накладаються електронні цифрові підписи (ЕЦП) посадових осіб страхувальника у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника (директора), третім - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки страхувальника. При відсутності у страхувальника посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб страхувальника накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника (директора), другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки страхувальника.
Відповідно до Квитанції №1, сформованої центром, електронний звіт, поданий товариством з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" 20.03.2013 року, не прийнятий для подальшого опрацювання органами Пенсійного фонду в особі Державного підприємства ''Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України'', у зв'язку з тим, що на звіт накладений тільки один ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки страхувальника. При цьому відсутній ЕЦП головного бухгалтера та керівника (а.с. 11).
Згідно з пункту 2.8 розділу ІІ Порядку №22-2 одним із обов'язкових реквізитів, які повинен містити звіт, є підписи страхувальника - фізичної особи та/або посадових осіб страхувальника (директора, керівника), засвідчених печаткою страхувальника (за наявності).
Підпунктом 3.3.2. пункту 3.3 розділу ІІІ Порядку №7-7 звіт страхувальником повинен подаватися в повному обсязі. Звіт, складений з порушеннями вимог Порядку №22-2, у тому числі без обов'язкових реквізитів, передбачених пунктом 2.8 розділу II зазначеного Порядку, не вважається звітом та вважається таким, що не подавався.
Досліджуючи доводи представників позивача щодо дотримання товариством усіх встановлених обов'язкових вимог при подачі у березні 2013 року звітності у електронній формі за лютий цього року, судом встановлено наступне.
05.02.2009 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" та Державним підприємством "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України" укладено і підписано договір №30475450, за змістом якого Державне підприємство взяло на себе зобов'язання виконувати функції Центру обробки електронних звітів в системі подання електронних звітів до Пенсійного фонду України та забезпечувати процес здавання позивачем звітів до системи персоніфікованого обліку і розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в електронній формі (а.с. 40-41). За змістом умов пунктів 10.1 і 10.2 вказаного договору термін його дії обумовлений одним роком. При закінченні терміну дії договору сторони мали право укласти відповідний договір на новий термін. Умов щодо автоматичної пролонгації терміну дії договірних зобов'язань, в тому числі по замовчуванні сторін, у договорі №30475450 не визначено.
Як з'ясовано в судовому засіданні, та не заперечується представниками позивача, станом на березень 2013 року між Державним підприємством "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України" дія договору №30475450 не продовжувалася, про що додаткові угоди не укладалися та зміни до основного договору не вносилися.
Від так, суд дійшов висновку, що договір №30475450 щодо забезпечення процесу здавання позивачем звітів до системи персоніфікованого обліку і розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в електронній формі, втратив свою юридичну силу і припинив дію 06.02.2010 року. Така обставина також підтверджена листом Державного підприємства "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України" за №3519/3 від 09.07.2013 року (а.с. 94-95).
Із змісту даного листа Державного підприємства судом встановлено, що відповідно до пункту 2.7 Порядку №7-7, страхувальник, який виявив бажання надавати звіти у вигляді електронного документа, серед іншого надає Центру обробки електронних звітів (Державному підприємству "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України", Центр), копію розпорядчого документа щодо визначення посадових осіб, яким надано право накладення ЕЦП на електронний звіт та укладає з Центром договір на обслуговування у системі подання електронних звітів.
В судовому засіданні з'ясовано, що договір №30475450 від 05.02.2009 року про обслуговування у системі подання електронних звітів, зі сторони товариства з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" підписаний і укладений керівником підприємства ОСОБА_4 В той час, як звіт в електронній формі з електронним цифровим підписом, що надійшов 20.03.2013 року в 19 год. 13 хв. і в 20 год. 22 хв. до Центру від товариства з обмеженою відповідальністю "Мегастайл", був підписаний іншим директором Білак С.В. та бухгалтером Білак С.В., що не відповідає інформації, наданій підприємством при укладенні договору.
У зв'язку із вказаним, у відповідності до підпункту 3.3.2. пункту 3.3 та 3.4 розділу ІІІ Порядку подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, після одержання від товариства з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" електронного звіту 20.03.2013 року в 19 год. 13 хв. і в 20 год. 22 хв. Центром двічі сформована квитанція №1, в якій зазначено, що звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не прийнятий для подальшого опрацювання, оскільки організація з ЄДРПОУ 30475450 не зареєстрована в Центрі.
Даною квитанцією №1 Державного підприємства "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України" позивачу роз'яснено, що для забезпечення подання позивачем відповідних звітів в електронній формі останньому необхідно направити до Центру картку приєднання до нового "Договору приєднання", до якого із 17.11.2011 року всі зацікавленні страхувальники у поданні звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі можуть приєднатися на офіційному сайті Центру за адресою http://www.spov.com.ua.8080/docs/DOGOVOR_2.pdf (а.с. 11).
В подальшому, за інформацією Центру, таку картку приєднання позивач подав 19.04.2013 року в 14 год. 40 хв., і з того часу Центр без зауважень обробляє звіти позивача до Пенсійного фонду України в електронній формі (94-95).
Представники позивача не заперечили доводи представника відповідача, що товариство з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" звіт за лютий 2013 року подано 21.03.2013 року не у електронній формі безпосередньо у приміщенні Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську.
А від так, така обставина стверджує, що позивачем порушено терміни подання звітності, які визначені пунктом 3.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно пункту 4 частини 11 статті 25 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Про застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску (частина 14 статті 25 коментованого Закону).
Відповідно до підпункту 7.2.4. пункту 7.2 розділу VІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України №21-5 від 27.09.2010 року, підставою для прийняття відповідного рішення є акт про зазначене порушення, складений у довільній формі.
Згідно з актом, складеним Управлінням Пенсійного фонду в м. Івано-Франківську від 21.03.13 № 433, встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю "Мегастайл" несвоєчасно подано звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду за лютий 2013 року, термін подання якого був до 20 березня 2013 року.
З огляду на вищенаведене, судом не встановлено порушень при винесенні відповідачем рішення про застосування штрафних санкцій №799 від 21.03.2013 року, яке прийняте правомірно, з дотриманням норм чинного законодавства України, а тому відсутні правові підстави для його скасування.
Посилання представника позивача на ту обставину, що Управлінням Пенсійним фонду України в м Івано-Франківську безпідставно не прийняло звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2013 року є безпідставним, оскільки, позивач безпосередньо не виконав власні обов'язки щодо забезпечення належних умов для здачі звітів у електронній формі, визначених Порядком подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
За вказаних вище обставин і висновків заявлений адміністративний позов є безпідставним, а позовні вимоги такими, що не підлягають до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова в повному обсязі складена 22.07.2013 року.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2013 |
Оприлюднено | 24.07.2013 |
Номер документу | 32555237 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні