ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 липня 2013 р. (12:32) Справа №801/6449/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., за участю секретаря судового засідання Жилич О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Адоніс ЛТД"
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
за участю представників:
позивача - Кульський Л.С., довіреність № б/н від 25.06.2013 р.,
відповідача - Жукова О.М., довіреність № 18/10.1 від 14.02.2013 р., службове посвідчення КР № 124542 від 28.02.2013 р.
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Адоніс ЛТД» звернулося до Окружного адміністративного суду АРК з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополь АР Крим ДПС з вимогами про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0005872208 від 21.06.2013 р.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.06.2013 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначена справа до судового розгляду на 08.07.2013 року.
У судове засідання 08.07.2013 року представник відповідача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
В розгляді справи була оголошена перерва до 19.07.2013 року.
У призначений час сторони в судовому засідання надали пояснення по справі.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, вислухавши представників позивача та відповідача, суд-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Адоніс ЛТД» (далі - Товариство) код ЄДРПОУ 22276903 зареєстровано юридичною особою 11.10.1994 р.Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 431283, Випискою з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців серії АВ № 029069.
Товариство включено до ЄДР підприємств та організацій, про що видана Довідка АА № 527827, в якій вказані види діяльності Товариства за КВЕД-2010: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт;46.11Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикати; 46.19Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.24Оптова торгівля шкірсировиною, шкурами та шкірою; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
10.06.2013 року Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим ДПС (далі - ДПІ) проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ «Адоніс ЛТД» код ЄДРПОУ 22276903 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2011 р. по 31.12.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2011 р. по 31.12.2012 р., про що складено Акт № 3518/22.8/22276903 від 10.06.2013 р.(далі - акт перевірки).(а.с. 11-56)
Актом перевірки вказано на порушення позивачем вимог п.п. 138.1 п. 138, п.п. 138.10.3, п. 138.2 статті 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1.9 п. 139.1 статті 139 Податкового Кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI(зі змінами та доповненнями), донараховано податку на прибуток у сумі - 589181 грн. (в т.ч. по періодах - 3 кв. 2011 р. - 20198 грн., 4 кв. 2011 р. - 30130,00 грн., 1 кв. 2012 р. - 53035 грн., 2 кв. - 2012 р. - 96656 грн., 3 кв. 2012 р. - 267856 грн., 4 кв. 2012 р. - 121306 грн.)
На підставі цього акту перевірки відповідачем прийнято 21червня 2013 року податкове повідомлення-рішення форми «Р» № 0005872208яким донарахований податок на прибуток приватних підприємств в сумі 589181,00 грн. та застосовані штрафні санкції на суму 269427,00 грн.
Не погодившись з податковим повідомленням - рішенням, позивач просить визнати його протиправним та скасувати.
Встановивши фактичні обставини справи та відповідні цим обставинам правовідносини, надавши оцінку доказам, суд вважає позов обґрунтованим, виходячи з наступного.
На стор. 14 акту перелічені документи, на підставі яких проведено перевірку за період 01.07.2011 р. по 31.12.2012 р.: головної книги за період з 01.07.2011 р. по 31.12.2012 р., журналів - ордерів по рахункам 20 «Сировина та матеріали», 28 «Товари», 902 «Собівартість придбаних товарів», 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками», 31 «Поточний рахунок», 68 «Розрахунки з різними кредиторами», прибуткових накладних, отриманих податкових накладних, актів виконаних робіт та послуг, та інших первинних документів, відображених у рядку 05.1 СВ Декларацій «Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)» - у сумі 2 784 784 грн. (в т.ч. по періодам - 3 кв. 2011 р. - 87815 грн., 4 кв. 2011 р. - 130998 грн., 1 кв. 2012 р. - 252550 грн., 2 кв. 2012 р. - 460265 грн., 3 кв. 2012 р. - 1275507 грн., 4 кв. 2012 р. - 577649 грн.)
При перевірці правильності формування витрат встановлено, що ТОВ «Адоніс ЛТД» у 2012 році мало взаємовідносини з СПД ОСОБА_3 (АДРЕСА_1), ід.номер НОМЕР_1 на суму 951702 грн. (у т.ч. 3 кв. 2012 р. - 854252 грн., 4 кв. 2012 р. - 97450 грн.)
На сторінці 15 акту вказано, що у первинних бухгалтерських документах під час проведення документальної перевірки позивача встановлена відсутність товарно-транспортних накладних по поставці вовни, у зв'язку з чим, відповідач вважає порушення позивачем ст. 139 п. 139.1 п.п. 139.1.9 ПК України, ст. 138, п.138.10 п.п. 138.10.3, п. 138.2 Податкового Кодексу України.(а.с. 25-26) До перевірки надані лише приходні накладні.
01.06.2012 року позивач (Покупець) уклав з ФОП ОСОБА_3 (Продавцем) договір купівлі-продажу № 1
Відповідно до п. 1.1 договору, Продавець зобов'язується передати у власність (у повне господарське відання), а Покупець прийняти та сплатити товар: вовна овеча несортована немита.
Згідно пункту 3.1 договору зазначені умови постачання: автотранспортом Покупця.
Строк дії договору встановлений до 31 грудня 2012 року.(п. 8.4. договору)
На підтвердження дотримання позивачем вимог пункту 3.1. договору, позивач надав дорожні листи, реєстр подорожніх листів, накази про призначення на посаду водіїв - ОСОБА_4, ОСОБА_5, накази про їх відрядження за маршрутом до ФОП ОСОБА_3, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, оборотньо - сальдову відомість по рахунку 105.
За наказом позивача № 37 від 30 червня 2012 року, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 відправлено у відрядження на розпорядження ФЛП ОСОБА_3 для перевезення овечої вовни до складу ТОВ «Адоніс ЛТД» строком на 10 календарних днів з 02.07.2012 р. по 11.07.2012 р. на а/м ГАЗ 330202-01 № НОМЕР_2, а/м ЗИЛ 5301 НОМЕР_3.
Згідно подорожнього листа № 011873 вантажного автомобіля від 02 липня 2012 року водієм ОСОБА_5 на автомобілі ЗИЛ 5301 НОМЕР_9 взято у ФОП ОСОБА_3 02,03,04,05,06 липня 2012 року вовни у кількості 15,2 тони, яка доставлено до ТОВ «Адоніс ЛТД».
Згідно подорожнього листа № 011872 вантажного автомобіля від 02 липня 2012 року водієм ОСОБА_4 на автомобілі ГАЗ 33020201 НОМЕР_10 взято у ОСОБА_3 02,03,04,05,06 липня 2012 року вовни у кількості 15,3 тони, яка доставлена до ТОВ «Адоніс ЛТД».
За наказом ТОВ «Адоніс ЛТД» № 42 від 26.07.2012 року, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 відправлено у відрядження на розпорядження ФЛП ОСОБА_3 для перевезення овечої вовни до складу ТОВ «Адоніс ЛТД» строком на 23 календарних дні з 30.07.2012 р. по 21.08.2012 р. на а/м ГАЗ 330202-01 № НОМЕР_2, а/м ЗИЛ 5301 НОМЕР_3.
Згідно подорожнього листа № 011874 вантажного автомобілю від 30 червня 2012 року водієм ОСОБА_5 на автомобілі ЗИЛ 5301 НОМЕР_9 у період з 30.07.12 р. по 21.08.12 р. взято у ФОП ОСОБА_3 вовни у кількості 75,5 тон, які доставлені до ТОВ «Адоніс ЛТД».
Згідно подорожнього листа № 011875 вантажного автомобілю від 30 червня 2012 року водієм ОСОБА_4 на автомобілі ГАЗ 330202-01 № НОМЕР_2 у період з 30.07.12 р. по 21.08.12 р. взято у ФОП ОСОБА_3 вовни у кількості 75,6 тон, які доставлені до ТОВ «Адоніс ЛТД».
За наказами позивача № 55 від 09.10.2012 р., № 56 від 15.10.2012 р., ОСОБА_4 та ОСОБА_5 відправлено у відрядження на розпорядження ФЛП ОСОБА_3 для перевезення овечої вовни до складу ТОВ «Адоніс ЛТД» строком на 10 календарних днів з 10.10.2012 р. по 19.10.2012 р. на а/м ГАЗ 330202-01 № НОМЕР_2, та строком на 4 календарних дні з 16.10.2012 р. по 19.10.2012 р. на а/м ЗИЛ 5301 НОМЕР_3, відповідно.
Згідно подорожнього листа № 011876 вантажного автомобілю від 16 жовтня 2012 року водієм ОСОБА_5 на автомобілі ЗИЛ 5301 НОМЕР_9 у період з 16.10.12 р. по 19.10.12 р. взято у ФОП ОСОБА_3 вовни у кількості 9,8 тон, які доставлені до ТОВ «Адоніс ЛТД».
Згідно подорожнього листа № 011882 вантажного автомобілю від 10 жовтня 2012 року водієм ОСОБА_4 на автомобілі ГАЗ 330202-01 № НОМЕР_2 у період з 10.10.12 р. по 19.10.12 р. взято у ФОП ОСОБА_3 вовни у кількості 20,3 тон, які доставлені до ТОВ «Адоніс ЛТД».
Автомобілі ГАЗ 330202-01 № НОМЕР_2 та ЗИЛ 5301 НОМЕР_3 належать позивачу на праві власності, що підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів: НОМЕР_8 від 25.02.2009 р., КРС № 239731 від 01.07.2000 р.
Згідно оборотньо - сальдової відомості, вказані автомобілі рахуються по р. 105 (автотранспортні засоби) за 2012 р.
Вказуючи на відсутність у ТОВ «Адоніс ЛТД» товарно-транспортних накладних, податковою інспекцією застосовується пункт 11 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 р. № 363, відповідно до якого, основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.
В ході перевірки податковою інспекцією не досліджені подорожні листи, накази підприємства, наявність у позивача власного автотранспорту.
Поняття товарно-транспортної накладної, дорожнього листа викладено у Правилах перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 р. № 363, якими визначаються права, обов'язки і відповідальність власників автомобільного транспорту - Перевізників та вантажовідправників і вантажоодержувачів - Замовників (далі - Правила).
Так, згідно пункту 1 Правил, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Дорожній лист - документ установленого законодавством зразка для визначення та обліку роботи автомобільного транспортного засобу.
Транспортна послуга - перевезення вантажів та комплекс допоміжних операцій, що пов'язані з доставкою вантажів автомобільним транспортом.
З аналізу цієї норми слідує, що товарно-транспортна накладна оформлюється з метою підтвердження отримання транспортної послуги та розрахунку за перевезення вантажу з суб'єктом перевезення.
Правилами визначено коло суб'єктів, якими здійснюється перевезення вантажів автомобільним транспортом.
Так, згідно Правил, вантажовідправник - будь-яка фізична або юридична особа, яка подає перевізнику вантаж для перевезення.
Вантажоодержувач - будь-яка фізична або юридична особа, яка здійснює приймання вантажів, оформлення товарно-транспортних документів та розвантаження транспортних засобів у встановленому порядку.
Договір про перевезення вантажів - двостороння угода між перевізником, вантажовідправником чи вантажоодержувачем, що є юридичним документом, яким регламентуються обсяг, термін та умови перевезення вантажів, права, обов'язки та відповідальність сторін щодо їх додержання.
Відповідно до п. 3.1. Правил, договори про перевезення вантажів автомобільним транспортом укладаються між фізичними та юридичними особами, які здійснюють автомобільні перевезення вантажів на комерційній основі (надалі - Перевізники), та вантажовідправниками або вантажоодержувачами (надалі - Замовники).
Правилами пункту 11 підпункту 11.3 вказано, що дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається.
Згідно підпунктів 11.4, 11.5 пункту 11 Правил, оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.
Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом).
З аналізу наведених норм Правил слідує, що між Замовником та Перевізником, що здійснює перевезення вантажів автомобільним транспортом на комерційній основі, укладається договір. На підтвердження виконання цього договору, Замовник, Перевізник та вантажовідправник оформлюють товарно-транспортну накладну, яка є єдиним для всіх учасників господарської операції документом, на підставі якого, згідно статті 138 п. 138.2 Податкового Кодексу України здійснюються витрати. Проте, оформлення дорожнього листа у будь-яких випадках перевезення вантажу є обов'язковим.
Оскільки позивач власним транспортом здійснював для себе перевезення вовни від Продавця - ФОП ОСОБА_3, до свого місцезнаходження, він є одночасно Замовником, Перевізником, що виключає можливість укладання договору про перевезення вантажів автомобільним транспортом.
За правилами статті 510 Цивільного Кодексу України, сторонами у зобов'язанні є боржник і кредитор, а згідно статті 606 цього Кодексу, зобов'язання припиняється поєднанням боржника і кредитора в одній особі.
Отже, відносини з перевезення вантажів автомобільним транспортом не виникають, за відсутністю юридичних підстав.
У даному випадку, при перевезенні автомобілем позивачем вовни, водії позивача виконували свої трудові обов'язки, за що отримують заробітну плату, а витрати на придбання вовни підтверджується приходними накладними, подорожніми листами, які є у ТОВ «Адоніс ЛТД», але до уваги податковою інспекцією не прийняті.
Згідно статті 138 пункту 138.2 Податкового Кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено наявність у позивача первинних документів бухгалтерського обліку, що є достатніми для здійснення витрат з придбання вовни, отже, висновок податкової інспекції про завищення витрат позивачем на загальну суму 951 702,00 грн. (в т.ч. по періодам - 3 кв. 2012 р. - 854252,00 грн., 4 кв. 2012 р - 97450,00 грн.) вчинений внаслідок невірного застосування Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 р. № 363, а також при неповному дослідженні первинних документів позивача.
За таких обставин, встановлені відповідачем порушення позивачем ст. 138 п. 138.10 п.п. 138.10.3, п. 138.2, ст. 139 п. 139.1.9 Податкового Кодексу України не знайшло свого підтвердження.
У Пункті 2 акту зазначено, що при перевірці правильності формування витрат встановлено, що ТОВ «Адоніс ЛТД» у 3-4 кварталі 2011-2012 р. мало взаємовідносини з ТОВ «Атан-Крим» (м. Феодосія) на суму 808139 грн. у т.ч. (3 кв. 2011 р. - 87815,00 грн., 4 кв. 2011 р. - 130998 грн., 1 кв. 2012 р. - 114790,00 грн., 2 кв. 2012 р. - 193 595 грн., 3 кв. 2012 р. - 178 995 грн., 4 кв. 2012 р. - 101 945 грн.), був укладений договір на постачання дизпалива, виписані податкові накладні
У підпункті 2.2. пункті 2 акту зазначено, що ТОВ «Адоніс ЛТД» у 2012 році мало взаємовідносини з ТОВ «Золотий Екватор» на суму 808 449 грн. у т.ч. (1 кв.2012 р. - 43220 грн., 2 кв. 2012 р. - 165130 грн., 3 кв. 2012 р. - 221845 грн., 4 кв. 2012 р. - 378 254 грн.), укладений договір на постачання дизпалива, виписані податкові накладні
У підпункті 2.3. пункті 2 акту зазначено, що ТОВ «Адоніс ЛТД» у 2012 році мало взаємовідносини з ПП «Лукойл Україна» на суму 216 495,00 грн. у т.ч. (1 кв. 2012 р. - 94540,00 грн., 2 кв. 2012 р. - 101 540 грн., 3 кв. 2012 р. - 20 415 грн.), був укладений договір на постачання дизпалива, виписані податкові накладні
Як вказано на сторінці 18 акту, до перевірки не надані документи на поставку дизпалива від вищевказаних постачальників: відсутні первинні документи на постачання палива (приходні накладні), у зв'язку з чим встановлено завищення ТОВ «Адоніс ЛТД» витрат на суму - 1833082 грн. у т.ч. (у 3 кв. 2011 р. - 87 815 грн., 4 кв. 2011 р. - 130 998 грн., 1 кв. 2012 р. - 252 550 грн., 2 кв. 2012 р. - 460 265 грн., 3 кв. 2012 р. - 421 255 грн., 4 кв. 2012 р. - 480 199 грн.), що є порушення вимог статті 139 п. 139.1 п.п. 139.1.9 Податкового Кодексу України.
Встановлені відповідачем порушення норм статті 139 ПК України вчинені безпідставно, без врахування наявних у позивача первинних документів бухгалтерського обліку з отримання палива.
Як вказано вище, підтверджено довідкою з ЄДР підприємств та організацій України, основним з видів діяльності позивача за КВЕД є вантажний автомобільний транспорт за кодом 49.41, згідно якого позивач надає відповідні послуги.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено наявність у позивача власного вантажного автомобільного транспорту: DAF 95 XF (НОМЕР_11), IVECODAILY 65 C 18 D (НОМЕР_12), MERSEDES 1838LS (НОМЕР_13), MERSEDESASTORS 1844 LS (НОМЕР_14), SCANIA 124G (НОМЕР_15), VOLVOFH 12 (НОМЕР_16), VOLVOFH 12 (НОМЕР_17), VOLVOFH 12 (НОМЕР_18), VOLVOFH 12 (НОМЕР_19), ВАЗ 21150-120-20 (НОМЕР_20), ГАЗ 330202-01 ДУЭТ (НОМЕР_2), ЗИЛ 5301 ТО (НОМЕР_21, MERSEDESBENZ 818 (НОМЕР_22), VOLVOFH 460 4x2 (НОМЕР_23), VOLVOFH 4x2 (НОМЕР_24) на підставі свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які рахуються по рахунку 105 «Автотранспорті засоби» за 2012 р.
Для зберігання палива ТОВ «Адоніс ЛТД» має у власності модульну автозаправну станцію МАСД8ПС, що підтверджується договором купівлі-продажу № 29/05/09-76С від 29.05.1009 р., яка рахується по рахунку 104 «машини та обладнання» за 2012 р.
На підставі договорів, позивач купував у ТОВ «Атан - Крим», ТОВ «Золотий Екватор», ПП «Лукойл Україна» паливно-мастильні матеріали, зокрема: дизельне паливо, бензин А-92, бензин А-92.
Так, між ТОВ «Адоніс ЛТД» та ТОВ «Атан - Крим» укладений договір постачання товарів № 193 - СФ/СНМТ від 01.01.2012 року на строк до 31.12.2013 року.
Предметом даного договору є постачання ТОВ «Атан - Крим» до ТОВ «Адоніс ЛТД» паливно-мастильних матеріалів у власність покупця (позивача), який зобов'язаний прийняти ПММ та сплатити за них кошти.
Відповідно до умов п. 3.3 договору, поставка товару здійснюється на умовах FCA у відповідність з Правилами Інкотермс в редакції 2000 р. У випадку вивозу ПММ автотранспортом Покупця поставка вважається здійсненою у момент відвантаження ПММ у транспортний засіб Покупця. У випадку доставки ПММ транспортом Постачальника поставка вважається здійсненою в момент передавання ПММ в місці, вказаному Покупцем. Датою поставки вважається дата, вказана у товаросупровідних документах.
Пунктом 4.2 договору встановлений порядок розрахунків, згідно якого, сплата за ПММ здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено отримання позивачем від ТОВ «Атан-Крим» дизпалива на загальну суму 928 036,10 грн., згідно накладних:
- у 3 кварталі 2011 року на суму 87815,00 грн: № 8461/3 від 06.09.2011 р. на суму 43907,50 грн., № 9054/3 від 12.09.2011 р. на суму 43907, 50 грн.(а.с.62);
- у 4 кварталі 2011 року на суму 130998,75 грн.: № 9682/3 від 04.10.2011 р. на суму 43666,25 грн., № 10263/3 від 20.10.2011 р. на суму 43666,25 грн., № 10518/3 від 27.10.2011 р. на суму 43666,25 грн.(а.с.63-64);
- у 1 кварталі 2012 р. на суму 137753,75 грн.: № 12731/3 від 16.01.2012 р. на суму 45113,75 грн., № 13110/3 від 02.02.2012 р. на суму 45113,75 грн., № 14413/3 від 23.03.2012 р. на суму 47526,25 грн. (а.с. 65-66);
- у 2 кварталі 2012 р. на суму 232323,75 грн.: № 14738/3 від 06.04.2013 р. на суму 48008,75 грн., № 16207/3 від 22.05.2012 р. на суму 46561,25 грн., № 16363/3 від 25.05.2012 р. на суму 46561,25 грн., № 17031/3 від 12.06.2012 р. на суму 45596,25 грн., № 17539/3 від 22.06.2012 р. на суму 45596,25 грн.(а.с. 67-69);
- у 3 кварталі 2012 р. на суму 214808,30 грн.: № 18194/3 від 06.07.2012 р. на суму 44872,50 грн., № 19786/3 від 09.08.2012 р. на суму 46561,25 грн., № 20358/3 від 22.08.2012 р. на суму 46564,25 грн., № 21338/3 від 13.09.2012 р. на суму 76810,30 грн. (а.с. 70-72);
- у 4 кварталі 2012 р. на суму 124336,55 грн.: № 24383/3 від 17.12.2012 року, № 24784/3 від 28.12.2012 р. на суму 47526,25 грн.
За отримане дизпаливо позивачем здійснено у ІІІ, ІV кварталі 2011 року, І,ІІ,ІІІ,ІV кварталі 2012 року оплату ТОВ «Атан Крим» на загальну суму 959 703,60 грн. відповідно до платіжних доручень:
За 3 квартал 2011 року на загальну суму 87 324,50 грн.:
- №577 від 14.09.2011 року - 43 417,00 грн., №544 від 01.09.2011 року - 43 907,50 грн.;
За 4 квартал 2011 року на загальну суму 267 799,75 грн.:
- №757 від 24.11.2011 року - 45 113,75 грн., №721 від 10.11.2011 року - 736,00 грн., №712 від 08.11.2011 року - 44 390,00 грн., №614 від 03.10.2011 року - 43 666,25 грн., №682 від 26.10.2011 року - 43 666,25 грн., №831 від 20.12.2011 року - 45 113,75 грн.,№833 від 20.12.2011 року - 45 113,75 грн.;
За 1 квартал 2012 року на загальну суму 52 640,00 грн.:
- №54 від 31.01.2012 року - 45 113,75 грн., №193 від 30.03.2012 року - 2 526,25 грн. №191 від 28.03.2012 року - 2 500,00 грн., №187 від 28.03.2012 року - 2 500,00 грн.;
За 2 квартал 2012 року на загальну суму 189 427,50 грн.:
- №305 від 28.04.2012 року - 5 000,00 грн., №272 від 23.04.2012 року - 8 008,75 грн. №258 від 19.04.2012 року - 17 000,00 грн., №242 від 12.04.2012 року - 2000,00 грн., №235 від 10.04.2012 року - 4 000,00 грн., №230 від 10.04.2012 року - 2 000,00 грн., №226 від 06.04.2012 року - 2 000,00 грн., №214 від 03.04.2012 року - 3 000,00 грн., №206 від 03.04.2012 року - 7 000,00 грн., №201 від 02.04.2012 року - 3 000,00 грн., №471 від 31.05.2012 року - 10 000,00 грн., №465 від 30.05.2012 року - 2 000,00 грн., №449 від 28.05.2012 року - 4 061,25 грн., №442 від 28.05.2012 року - 2 500,00 грн., №437 від 28.05.2012 року - 5 450,00 грн., №426 від 24.05.2012 року - 1 000,00 грн., №418 від 24.05.2012 року - 2 000,00 грн., №411 від 23.05.2012 року - 750,00 грн., №408 від 22.05.2012 року - 1 300,00 грн., №401 від 21.05.2012 року - 2 000,00 грн., №394 від 21.05.2012 року - 1 000,00 грн., №389 від 18.05.2012 року - 1 500,00 грн. №360 від 16.05.2012 року - 1 000,00 грн.;№357 від 16.05.2012 року - 4 000,00 грн., №339 від 14.05.2012 року - 2 000,00 грн.;№326 від 07.05.2012 року - 3 000,00 грн. №313 від 03.05.2012 року - 10 000,00 грн., №541 від 11.06.2012 року - 5 000,00 грн., №535 від 08.06.2012 року - 2 300,00 грн., №522 від 08.06.2012 року - 1 000,00 грн.,№509 від 07.06.2012 року - 1 000,00 грн., №485 від 05.06.2012 року - 10 000,00 грн., №640 від 26.06.2012 року - 2 700,00 грн., №628 від 22.06.2012 року - 15 061,25 грн., №630 від 22.06.2012 року - 5 596,25 грн., №623 від 21.06.2012 року - 4 500,00 грн., №612 від 21.06.2012 року - 8 000,00 грн., №582 від 19.06.2012 року - 3 000,00 грн., №580 від 18.06.2012 року - 7 000,00 грн., №572 від 15.06.2012 року - 9 000,00 грн., №552 від 13.06.2012 року - 8 700,00 грн.;
За 3 квартал 2012 року на загальну суму 238 101,55 грн.:
- №788 від 31.07.2012 року - 5 900,00 грн., №781 від 27.07.2012 року - 4 000,00 грн., №774 від 27.07.2012 року - 3 000,00 грн., №764 від 24.07.2012 року - 2 000,00 грн., №743 від 19.07.2012 року - 5 000,00 грн., №713 від 11.07.2012 року - 25 000,00 грн., №712 від 11.07.2012 року - 10 000,00 грн., №693 від 10.07.2012 року - 10 000,00 грн., №685 від 07.07.2012 року - 10 000,00 грн., №679 від 06.07.2012 року - 5 000,00 грн., №654 від 03.07.2012 року - 2 300,00 грн., №952 від 31.08.2012 року - 5 000,00 грн.,№937 від 29.08.2012 року - 3 500,00 грн., №926 від 28.08.2012 року - 5 000,00 грн.,№915 від 28.08.2012 року - 2 500,00 грн., №904 від 27.08.2012 року - 5 000,00 грн.,№902 від 23.08.2012 року - 5 000,00 грн., №893 від 21.08.2012 року - 5 000,00 грн.,№884 від 20.08.2012 року - 5 561,25 грн., №858 від 15.08.2012 року - 5 000,00 грн.,№848 від 14.08.2012 року - 4 872,50 грн., №840 від 13.08.2012 року - 5 000,00 грн.,№834 від 10.08.2012 року - 10 000,00 грн., №830 від 09.08.2012 року - 10 000,00 грн.,№820 від 07.08.2012 року - 4 000,00 грн., №809 від 06.08.2012 року - 5 000,00 грн.,№805 від 03.08.2012 року - 6 000,00 грн., №804 від 03.08.2012 року - 696,25 грн.,№1069 від 27.09.2012 року - 2 000,00 грн., №1066 від 26.09.2012 року - 5 000,00 грн.,№1062 від 26.09.2012 року - 5 000,00 грн., №1054 від 24.09.2012 року - 1 400,00 грн.,№1037 від 17.09.2012 року - 3 810,30 грн., №1028 від 14.09.2012 року - 15 000,00 грн., №1020 від 14.09.2012 року - 4 000,00 грн.;№1006 від 13.09.2012 року - 2 000,00 грн.,№998 від 12.09.2012 року - 4 000,00 грн.;№993 від 11.09.2012 року - 10 000,00 грн.,№988 від 11.09.2012 року - 1 561,25 грн.;№985 від 10.09.2012 року - 5 000,00 грн.,№982 від 05.09.2012 року - 5 000,00 грн.;№972 від 04.09.2012 року - 5 000,00 грн.;
За 4 квартал 2012 року на загальну суму 124 410,30 грн.;
- №1172 від 15.10.2012 року - 2 000,00 грн., №1164 від 12.10.2012 року - 5 000,00 грн.,№1157 від 12.10.2012 року - 2 100,00 грн., №1135 від 10.10.2012 року - 2 000,00 грн.,№1125 від 08.10.2012 року - 3 000,00 грн., №1121 від 08.10.2012 року - 3 500,00 грн.,№1114 від 05.10.2012 року - 3 000,00 грн., №1104 від 04.10.2012 року - 5 000,00 грн.,№1096 від 03.10.2012 року - 5 000,00 грн., №1085 від 02.10.2012 року - 5 000,00 грн.,№1078 від 01.10.2012 року - 5 000,00 грн., №1279 від 30.10.2012 року - 2 000,00 грн.,№1266 від 29.10.2012 року - 1 000,00 грн., №1263 від 26.10.2012 року - 1 000,00 грн.,№1255 від 25.12.2012 року - 2 000,00 грн., №1246 від 25.10.2012 року - 1 000,00 грн.,№1241 від 23.10.2012 року - 1 000,00 грн., №1225 від 23.10.2012 року - 1 000,00 грн.,№1217 від 22.10.2012 року - 1 000,00 грн., №1203 від 19.10.2012 року - 2 000,00 грн.,№1188 від 18.10.2012 року - 4 000,00 грн., №1182 від 17.10.2012 року - 2 000,00 грн.,№1476 від 27.11.2012 року - 2 000,00 грн., №1654 від 28.12.2012 року - 5 000,00 грн.,№1639 від 27.12.2012 року - 5 000,00 грн., №1629 від 25.12.2012 року - 3 000,00 грн.,№1611 від 20.12.2012 року - 5 000,00 грн., №1596 від 18.12.2012 року - 3 000,00 грн.,№1583 від 17.12.2012 року - 2 000,00 грн., №1564 від 13.12.2012 року - 5 000,00 грн.,№1547 від 12.12.2012 року - 32 810,30 грн., №1534 від 10.12.2012 року - 2 000,00 грн.
В акті перевірки на сторінці 17 у таблиці по суб'єкту господарювання ТОВ «Атан - Крим» вказані податкові накладні без чіткого зазначення дати та суми, проте, накладні за отримане дизпаливо податковою інспекцією до уваги не взято, сплачені суми за платіжним дорученнями не підраховані.
Таке ставлення до перевірки призвело до невірного висновку відповідача про завищення позивачем витрат на суму 808139 грн. за наявності у позивача накладних на ПММ на суму 928036,10 грн., які є первинними документами бухгалтерського обліку.
20 лютого 2012 року між позивачем та ТОВ «Золотий екватор» укладений договір купівлі-продажу паливно-мастильних матеріалів з використанням смарт - карт на АЗС.
Предметом даного договору є передавання у власність Покупця через АЗС, що розміщені на території України з використанням смарт - карт паливно - мастильні матеріали (далі - ПММ), а Покупець зобов'язується приймати у власність ПММ та оплачувати їх вартість.
Згідно п. 3.1 договору, Продавець постачає Покупцю ПММ частинами на умовах EXW (Інкотермс 2000) франко-термінали АЗС, шляхом вибірки Покупцем (довіреною особою Покупця) ПММ з АЗС.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено отримання позивачем від ТОВ «Золотий Екватор» дизпалива та бензину А-92, А-95 на загальну суму 969 424,57 грн., згідно видаткових накладних:
- у 1 кварталі 2012 року на суму 51263,59 грн. за накладною № 14440 від 31.03.2012 р.,
- у 2 кварталі 2012 року на суму 198234,38 грн.: № 22061від 30.04.2012 р. на суму 49459,60 грн., № 28727 від 31.05.2012 р. на суму 70740,49 грн., № 37048 від 30.06.2012 р. на суму 78034,30 грн.;
- у 3 кварталі 2012 року на суму 266019,14 грн.: № 44493 від 31.07.2012 р. на суму 64318,45 грн., № 51953 від 31.08.2012 р. на суму 89794,30 грн., № 59073 від 111906,40 грн.;
- у 4 кварталі 2012 року на суму 453907,45 грн.: № 62784 від 31.10.2012 р. на суму 208824,01 грн., № 73196 від 30.11.2012 р. на суму 144478,83 грн., № 81711 від 31.12.2012 р. на суму 100604,60 грн.
На підтвердження сплати у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2012 року ТОВ «Золотий Екватор» за дизпаливо та бензин, позивач надав платіжні доручення на загальну суму 827 697,84 грн.:
за 1 квартал 2012 року на загальну суму 38 092,59 грн:
- №194 від 30.03.2012 року - 2500,00 грн., № 189 від 28.03.2012 року - 2500,00 грн., №185 від 28.03.2012 року - 2500,00 грн., №184 від 27.03.2012 року - 1253,49 грн., №172 від 26.03.2012 року - 5900,00 грн., №163 від 21.03.2012 року - 2500,00 грн., №145 від 20.03.2012 року - 5000,00 грн., №141 від 16.03.2012 року - 2100,00 грн., №138 від 15.03.2012 року - 2500,00 грн., №132 від 14.03.2012 року - 5000,00 грн., №131 від 13.03.2012 року - 5739, 10 грн., №108 від 02.03.2012 року - 600,00 грн.;
За 2 квартал 2012 року на загальну суму 215 164,83 грн.:
- №202 від 02.04.2012 року - 3000,00 грн., №229 від 10.04.2012 року - 2000,00 грн., №225 від 06.04.2012 року - 2000,00 грн., №213 від 03.04.2012 року - 2000,00 грн., №204 від 03.04.2012 року - 3500,00 грн., №234 від 10.04.2012 року - 2000,00 грн., №306 від 28.04.2012 року - 5000,00 грн., №271 від 23.04.2012 року - 4913,00 грн., №260 від 19.04.2012 року - 13000,00 грн., №241 від 12.04.2012 року - 1923,00 грн., №388 від 18.05.2012 року - 1500,00 грн., №359 від 16.05.2012 року - 1300,00 грн., №356 від 16.05.2012 року - 4000,00 грн., №355 від 15.05.2012 року - 928,39 грн., №342 від 14.05.2012 року - 2000,00 грн., №325 від 07.05.2012 року - 3000,00 грн., №322 від 04.05.2012 року - 4000,00 грн., №314 від 03.05.2012 року - 10000,00 грн., №469 від 31.05.2012 року - 10000,00 грн., №466 від 30.05.2012 року - 2000,00 грн., №448 від 28.05.2012 року - 5800,44 грн., №441 від 28.05.2012 року - 3000,00 грн., №440 від 28.05.2012 року - 3310,00 грн., №425 від 24.05.2012 року - 1 000,00 грн., №417 від 24.05.2012 року - 2190,00 грн., №400 від 21.05.2012 року - 5000,00 грн., №398 від 21.05.2012 року - 9000,00 грн., №395 від 21.05.2012 року - 1000,00 грн., №633 від 26.06.2012 року - 10000,00 грн., №622 від 21.06.2012 року - 4500,00 грн., №611 від 21.06.2012 року - 8000,00 грн., №582 від 19.06.2012 року - 3000,00 грн., №579 від 18.06.2012 року - 7000,00 грн., №573 від 15.06.2012 року - 9000,00 грн., №551 від 13.06.2012 року - 15000,00 грн., №542 від 11.06.2012 року - 5000,00 грн., №534 від 08.06.2012 року - 2300,00 грн., №518 від 08.06.2012 року - 8000,00 грн., №514 від 07.06.2012 року - 2000,00 грн., №505 від 07.06.2012 року - 16000,00 грн., №484 від 05.06.2012 року - 10000,00 грн.
За 3 квартал 2012 року на загальну суму 235 886,96 грн.:
- №784 від 31.07.2012 року - 10000,00 грн., №780 від 27.07.2012 року - 4000,00 грн.; №773 від 27.07.2012 року - 6180,50 грн., №765 від 24.07.2012 року - 2000,00 грн., №738 від 19.07.2012 року - 5000,00 грн., №709 від 11.07.2012 року - 5000,00 грн., №703 від 10.07.2012 року - 5000,00 грн., №683 від 07.07.2012 року - 2000,00 грн., №651 від 03.07.2012 року - 9117,16 грн., №938 від 29.08.2012 року - 5000,00 грн., №944 від 30.08.2012 року - 4000,00 грн., №949 від 31.08.2012 року - 11000,00 грн., №925 від 28.08.2012 року - 5000,00 грн., №914 від 28.08.2012 року - 2500,00 грн., №905 від 27.08.2012 року - 5000,00 грн., №903 від 23.08.2012 року - 5000,00 грн., №894 від 21.08.2012 року - 5000,00 грн., №883 від 20.08.2012 року - 8000,00 грн., №857 від 15.08.2012 року - 5000,00 грн., №850 від 14.08.2012 року - 200,00 грн., №847 від 14.08.2012 року - 3342,55 грн., №844 від 13.08.2012 року - 3000,00 грн., №843 від 13.08.2012 року - 922,95 грн., №833 від 10.08.2012 року - 10000,00 грн., №829 від 09.08.2012 року - 10000,00 грн., №818 від 07.08.2012 року - 10000,00 грн., №808 від 06.08.2012 року - 10000,00 грн., №795 від 03.08.2012 року - 10000,00 грн., №1070 від 27.08.2012 року - 2000,00 грн., №1067 від 26.08.2012 року - 5000,00 грн., №1063 від 26.08.2012 року - 9934,80 грн., №1055 від 24.08.2012 року - 1400,00 грн., №1029 від 14.08.2012 року - 15464,50 грн., №1021 від 14.08.2012 року - 5000,00 грн., №1009 від 13.08.2012 року - 2000,00 грн., №996 від 12.08.2012 року - 4000,00 грн., №991 від 11.08.2012 року - 13183,35 грн., №987 від 11.08.2012 року - 1641,15 грн., №986 від 10.08.2012 року - 5 000,00 грн., №980 від 05.09.2012 року - 5000,00 грн., №973 від 04.09.2012 року - 5000,00 грн.;
За 4 квартал 2012 року на загальну суму 338 553,46 грн.:
- №1116 від 05.10.2012 року - 3000,00 грн., №1106 від 04.10.2012 року - 5000,00 грн., №1095 від 03.10.2012 року - 5000,00 грн., №1086 від 02.10.2012 року - 5000,00 грн., №1079 від 01.10.2012 року - 5000,00 грн., №1129 від 09.10.2012 року - 3057,15 грн., №1126 від 08.10.2012 року - 3000,00 грн.; №1120 від 08.10.2012 року - 4500,00 грн., №1134 від 10.10.2012 року - 2000,0 грн., №1144 від 11.10.2012 року - 5000,00 грн., №1154 від 12.10.2012 року - 3000,00 грн., №1162 від 12.10.2012 року - 10000,00 грн., №1171 від 15.10.2012 року - 3000,00 грн., №1175 від 15.10.2012 року - 4000,00 грн., №1181 від 17.10.2012 року - 6000,00 грн., №1189 від 18.10.2012 року - 10000,00 грн., №1204 від 19.10.2012 року - 10000,00 грн., №1214 від 22.10.2012 року - 1083,85 грн., №1224 від 23.10.2012 року - 2000,00 грн., №1232 від 23.10.2012 року - 4000,00 грн., №1239 від 23.10.2012 року - 5000,00 грн., №1247 від 25.10.2012 року - 5000,00 грн., №1254 від 25.10.2012 року - 5000,00 грн., №1264 від 26.10.2012 року - 5000,00 грн., №1267 від 29.10.2012 року - 5000,00 грн., №1273 від 30.10.2012 року - 5000,00 грн., №1276 від 30.10.2012 року - 15000,00 грн., №1278 від 30.10.2012 року - 6142,06 грн., №1296 від 02.11.2012 року - 10000,00 грн., №1328 від 06.11.2012 року - 20000,00 грн., №1340 від 06.11.2012 року - 5000,00 грн., №1346 від 07.11.2012 року - 2000,00 грн., №1355 від 08.11.2012 року - 2000,00 грн., №1360 від 09.11.2012 року - 5000,00 грн., №1432 від 21.11.2012 року - 10000,00 грн., №1444 від 21.11.2012 року - 2900,00 грн., №1453 від 23.11.2012 року - 10100,00 грн., №1467 від 26.11.2012 року - 10000,00 грн., №1471 від 27.11.2012 року - 10000,00 грн., №1481 від 29.11.2012 року - 10000,00 грн., №1504 від 04.12.2012 року - 5000,00 грн., №1513 від 05.12.2012 року - 10000,00 грн., №1515 від 06.12.2012 року - 5000,00 грн., №1525 від 10.12.2012 року - 1770,40 грн., №1527 від 10.12.2012 року - 10000,00 грн., №1539 від 10.12.2012 року - 5000,00 грн., №1549 від 12.12.2012 року - 12000,00 грн., №1563 від 13.12.2012 року - 10000,00 грн., №1582 від 17.12.2012 року - 3000,00 грн., №1592 від 18.12.2012 року - 5000,00 грн., №1609 від 20.12.2012 року - 10000,00 грн., №1631 від 25.12.2012 року - 5000,00 грн., №1638 від 27.12.2012 року - 10000,00 грн., №1655 від 28.12.2012 року - 5000,00 грн.
В акті перевірки на сторінці 17 у таблиці по суб'єкту господарювання ТОВ «Золотий Екватор» вказані лише податкові накладні без чіткого зазначення дати та суми, проте, накладні за отримане дизпаливо та бензин податковою інспекцією до уваги не взято, сплачені суми за платіжним дорученнями не підраховані.
Таке недбале ставлення податкової інспекції до перевірки призвело до невірного висновку про завищення позивачем витрат на суму 808449 грн. за наявності у позивача накладних на ПММ на суму 969424,57 грн., які є первинними документами бухгалтерського обліку.
23 червня 2003 року позивач та Підприємство з іноземними інвестиціями «Лукойл Україна» уклали договір № КІ 202000051, згідно п.1.1 якого, Продавець зобов'язується передати у власність Покупця Товар, а Покупець прийняти та сплатити Товар на умовах даного договору.
Згідно пункту 1.2 договору, отримання Товару здійснюється Покупцем на АЗС з використанням Паливних карт.
За умовами п. 6.1 та п. 6.2 договору, Продавець зобов'язується забезпечити відпуск Товару за Паливними картами у відповідність з графіком роботи АЗС.
Продавець зобов'язується забезпечити безперешкодний відпуск Покупцю Товару, який внесений до переліку нафтопродуктів, що є на АЗС, та їх відпуск в межах коштів, перерахованих Покупцем як сплату за Товар та записаних на Паливну карту.
У відповідність з пунктом 8.2 договору він вважається пролонгованим на кожний наступний календарний рік.
На підтвердження отримання бензину А-92 та бензинуА-95 позивач надав акти приймання-передавання нафтопродуктів на загальну суму 255546,44 грн.:
- № 38 від 29.02.2012 р. на суму 26740,80 грн.,
- № 39 від 31.03.2012 р. на суму 76855,20 грн.,
- № 40 від 30.04.2012 р. на суму 41218,03 грн.,
- № 41 від 31.05.2012 р. на суму 34228,26 грн.,
- № 42 від 30.06.2012 р. на суму 59932,36 грн.,
- № 77316 від 31.08.2012 р. на суму 16571,80 грн.
Позивачем здійснено оплату ПІІ «Лукойл-Україна» у І, ІІ, ІІІ кварталах 2012 року на загальну суму 342 637,00 грн. відповідно до платіжних доручень:
за 1 квартал 2012 року на загальну суму 129 050,00 грн.:
- №10 від 19.01.2012 року - 3 000,00 грн.; №40 від 25.01.2012 року - 5 000,00 грн.; №36 від 20.01.2012 року - 3 600,00 грн.; №11 від 05.01.2012 року - 4 000,00 грн.; №101 від 24.02.2012 року - 10 000,00 грн.; №96 від 22.02.2012 року - 4 000,00 грн.; №89 від 20.02.2012 року - 1 450,00 грн.; №82 від 16.02.2012 року - 4 500,00 грн.; №71 від 10.02.2012 року - 5 000,00 грн.; №183 від 27.03.2012 року - 6 000,00 грн.; №173 від 26.03.2012 року - 10 000,00 грн.; №161 від 21.03.2012 року - 11 000,00 грн.; №150 від 20.03.2012 року - 5 000,00 грн.; №148 від 20.03.2012 року - 3 000,00 грн.; №143 від 16.03.2012 року - 10 000,00 грн.; №135 від 14.03.2012 року - 20 000,00 грн.; №129 від 12.03.2012 року - 1 500,00 грн.; №123 від 07.03.2012 року - 9 000,00 грн.; №110 від 02.03.2012 року - 3 000,00 грн.; №12 від 05.03.2012 року 10 000,00 грн.;
за 2 квартал 2012 року на загальну суму 121 847,00 грн.:
- №304 від 27.04.2012 року - 2 000,00 грн., №292 від 26.04.2012 року - 12 000,00 грн.; №286 від 26.04.2012 року - 2 000,00 грн.; №251 від 17.04.2012 року - 72,00 грн.; №248 від 13.04.2012 року - 10 000,00 грн.; №310 від 28.04.2012 року - 2 000,00 грн.; №223 від 06.04.2012 року - 10 000,00 грн.; №318 від 03.05.2012 року - 10 000,00 грн.; №343 від 14.05.2012 року - 2 000,00 грн.; №458 від 29.05.2012 року - 10 000,00 грн.; №427 від 25.05.2012 року - 10 000,00 грн.; №397 від 21.05.2012 року - 6 000,00 грн.; №626 від 21.06.2012 року - 8 600,00 грн.; №584 від 19.06.2012 року - 10 000,00 грн.; №631 від 22.06.2012 року - 6 000,00 грн.; №647 від 27.06.2012 року - 3 800,00 грн.; №548 від 13.06.2012 року - 7 000,00 грн.; №543 від 12.06.2012 року - 375,00 грн.; №507 від 07.06.2012 року - 10 000,00 грн.
за 3 квартал 2012 року на загальну суму 91 740,00 грн.:
- №744 від 19.07.2012 року - 4 000,00 грн.; №708 від 11.07.2012 року - 18 000,00 грн.; №698 від 10.07.2012 року - 10 000,00 грн.; №678 від 06.07.2012 року - 5 000,00 грн.; №659 від 04.07.2012 року - 14 000,00 грн.; №653 від 03.07.2012 року - 6 000,00 грн.; №650 від 02.07.2012 року - 6 000,00 грн.; №956 від 31.08.2012 року - 6000,00 грн.; №924 від 28.08.2012 року - 8 000,00 грн.; №918 від 28.08.2012 року - 3 000,00 грн.; №899 від 21.08.2012 року - 5 000,00 грн.; №1039 від 17.09.2012 року - 1 240,00 грн.; №1032 від 14.09.2012 року - 2 000,00 грн.; №1023 від 14.09.2012 року - 1 000,00 грн.; №1011 від 13.09.2012 року - 1 000,00 грн.; №999 від 12.09.2012 року - 1 500,00 грн.
В акті перевірки на сторінці 18 у таблиці по суб'єкту господарювання ПІІ «Лукойл Україна» вказані лише податкові накладні без чіткого зазначення дати та суми, проте, накладні на отримання бензину податковою інспекцією до уваги не взято, сплачені суми за платіжним дорученнями не підраховані.
Таке ставлення податкової інспекції до перевірки призвело до невірного висновку про завищення позивачем витрат на суму 216495 грн. за наявності у позивача актів прийому - передавання на суму 255546,44 грн., які є первинними документами бухгалтерського обліку.
Відповідно до статті 1 закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-XIV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. (далі - закон № 996-XIV)
Згідно статті 9 частини 1 -3 закону № 996-XIV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:
- назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо.
Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.
Надані до матеріалів справи накладні та акти прийому - передавання підписані позивачем та контрагентами: ТОВ «Атан-Крим», ТОВ «Золотий Екватор», ПІІ «Лукойл Україна», на вимогу статі 9 закону № 996-XIV, вони містять всі обов'язкові реквізити та є належними та достатніми первинними документами бухгалтерського обліку, на підставі яких позивачем здійснювалися витрати.
Згідно статті 138 пункту 138.1 абзацу першого Податкового кодексу України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті.
У відповідність з п. 138.4 ст. 138 ПК України, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Як вказано податковою інспекцією на сторінці 18 акту перевірки, у бухгалтерському обліку операції відображені бухгалтерськими проводками:
Дт 203 Кт 6851, Дт 91 Кт 203, Дт 90 Кт 91 у сумі 1 833 082 грн. у т. ч. (у 3 кварталі 11 року - 87815 грн., 4 кварталі 2011 року - 130998 грн., 1 кв. 2012 р. - 252550 грн., 2 кв. 2012 р. - 460265 грн., 3 кв.2012 р. - 421255 грн., 4 кв.2012 р. 480199 грн.)
Відповідно до статті 139 п. 139.1 п.п 139.1.9 абзацу першого Податкового Кодексу України, не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Враховуючи на те, що відповідачем при здійсненні перевірки не прийняті до уваги наявні у позивача документи, якими підтверджується постачання палива (дизпалива, бензину А-92, бензину А-95), нарахування податкових зобов'язань з податку на прибуток є протиправним.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлений обов'язок органів державної влади діяти виключно на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.
Актом перевірки підтверджується недотримання відповідачем під час перевірки вимог ст. 77 п. 77.8, ст. 83 Податкового Кодексу України, оскільки перевірка здійснена без відповідних матеріалів, наявність яких підтверджено позивачем.
Згідно з частиною другою статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Виходячи зі змісту наведеної норми, саме на податкові органи покладається обов'язок надати достатні докази на обґрунтування висновків про порушення платником податків норм податкового законодавства, на підставі яких такому платникові визначено відповідні грошові зобов'язання.
В судовому засіданні представником відповідача не надано жодних пояснень щодо неприйняття до уваги первинних документів позивача під час проведення перевірки.
З огляду на викладене, судом встановлено, відповідачем не заперечувалося протиправність прийнятого податкового повідомлення-рішення № 0005872208 від 21.06.2013 на суму основного платежу - 589181,00 грн., штрафних санкцій - 269427,00 грн., яке підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
В судовому засіданні була оголошена вступна та резолютивна частина постанови суду. У відповідності зі статтею 160 КАС України, повний текст постанови складено 23.07.2013 р.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись статтями 160 - 163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС за № 0005872208 від 21.06.2013 року щодо нарахування ТОВ «Адоніс ЛТД» податку на прибуток на суму 589181,00 грн. та застосування штрафних санкцій 269427,00 грн.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - Товариство з Обмеженою Відповідальністю «Адоніс ЛТД» (код ЄДРПОУ 22276903) суму сплаченого судового збору в розмірі 2294,00 грн.шляхом її безспірного списання з рахунку Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ДПС.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2013 |
Оприлюднено | 25.07.2013 |
Номер документу | 32563932 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні