Постанова
від 18.07.2013 по справі 805/8298/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2013 р. Справа №805/8298/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10 год. 50 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Кірієнка В.О.

при секретарі Федоровій А.О.

за участю:

представника позивача Пальцун С.О

представника відповідача Моненка О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Донецьку адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» про стягнення боргу з податку на додану вартість у сумі 34403,77 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» про стягнення боргу з податку на додану вартість у сумі 34403,77 грн.

Правовою підставою стягнення, позивач вважає наявність у відповідача заборгованості з податку на додану вартість, яка виникла внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань згідно податкової декларації № 9007629556 від 19.02.2013р. на суму 575,00 грн., станом на теперішній час податкові зобов'язання сплачені частково і сума у розмірі 5,36 грн. є податковим боргом.

У зв'язку із порушенням приписів п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме терміну сплати ПДВ за січень 2013 року у сумі 163957,10 грн. на 10 днів, було прийняте податкове повідомлення-рішення від 25.02.2013 року № 0003611530 (на підставі акту перевірки від 22.02.2013 року № 1045/15-2/31420250), згідно якого до відповідача були застосовані штрафні санкції у розмірі 16395,71 грн.

Згідно податкової декларації від 30.03.2013 року № 9014074223 відповідач самостійно визначив суму податкового зобов'язання у розмірі 8725,00 грн. Зазначена сума є несплаченою відповідачем.

Відповідно до податкової декларації від 18.04.2013 року № 9021429369 відповідач самостійно визначив суму податкового зобов'язання у розмірі 9066,00 грн. Зазначена сума є несплаченою відповідачем.

На виконання вимог ст. 129 Податкового кодексу України, позивачем була нарахована Товариству з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» пеня у сумі 211,70 грн.

Загальна сума податкового боргу складає 34403,77 грн. та є несплаченою відповідачем, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із даним позовом.

В судовому засіданні представник позивача надав письмову заяву про зменшення позовних вимог, в якій просив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» борг з податку на додану вартість у сумі 13371,77 грн.

Представник відповідача в судовому засіданні надав письмову заяву про визнання позовних вимог в повному обсязі в сумі 13371,77 грн.

Частиною 3 ст. 136 КАС України передбачено, що судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.

Згідно вимог ст. 112 КАС України, зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Таким чином, суд приймає визнання адміністративного позову, оскільки ці дії відповідача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, та приймає постанову про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.

У відповідності до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Згідно п. 11 ст. 10 Закону державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Позивач у відповідності до норм Податкового кодексу України, є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

Позивач є суб'єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього Законом України «Про Державну податкову службу в Україні» та Податкового кодексу України.

Пунктом 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу визначені законодавством України.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради з 05.03.2001 року за № 1 266 120 0000 000656, код ЄДРПОУ 31420250, що вбачається з свідоцтва про державну реєстрацію (а.с. 4).

Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до статті 54 зазначеного Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Згідно пункту 57.1 статті 57 Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період у встановлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом з податку на додану вартість визначено календарний місяць.

Відповідно до вимог статті 203 Кодексу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Сума боргу з ПДВ складається з самостійно нарахованим зобов'язанням згідно податкової декларації № 9007629556 від 19.02.2013р. на суму 575,00 грн., податкові зобов'язання сплачені частково і сума у розмірі 5,36 грн. є податковим боргом.

У зв'язку із порушенням приписів п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме терміну сплати ПДВ за січень 2013 року у сумі 163957,10 грн. на 10 днів, було прийняте податкове повідомлення-рішення від 25.02.2013 року № 0003611530 (на підставі акту перевірки від 22.02.2013 року № 1045/15-2/31420250), згідно якого до відповідача були застосовані штрафні санкції у розмірі 16395,71 грн.

Згідно податкової декларації від 30.03.2013 року № 9014074223 відповідач самостійно визначив суму податкового зобов'язання у розмірі 8725,00 грн. Зазначена сума є несплаченою відповідачем.

Відповідно до податкової декларації від 18.04.2013 року № 9021429369 відповідач самостійно визначив суму податкового зобов'язання у розмірі 9066,00 грн. Зазначена сума є несплаченою відповідачем.

Загальна сума податкового боргу (з урахуванням часткової сплати боргу відповідачем) складає 13371,77 грн., є несплаченою та визнається відповідачем згідно письмової заяви (а.с. 81).

У відповідності з пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючи органи, розраховується контролюючим органом, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання.

На виконання вимог ст. 129 Податкового кодексу України, позивачем була нарахована Товариству з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» пеня у сумі 211,70 грн.

Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

08 лютого 2013 року податковою інспекцією сформована податкова вимога № 54, яка отримана відповідачем, про що є відповідний підпис (а.с. 16).

Перелік підстав, наявність яких надає можливість визначати податкові вимоги відкликаними визначений статтею 60 Податкового кодексу України.

При цьому, зазначеною статтею Кодексу визначено, що якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.

Відповідачем зазначене не спростовано, документальних обґрунтувань в підтвердження того, що наведена податкова вимога вважається відкликаною не надано.

Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено правомірність визначеної позивачем суми податкового боргу відповідача з податку на додану вартість та наявність підстав для стягнення зазначеної суми боргу в судовому порядку.

Відповідно до статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України, підприємство зобов'язано своєчасно та у повному обсязі сплачувати до бюджетів належні суми податків та зборів (обов'язкових платежів), однак вказані зобов'язання відповідач не виконав.

Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищезазначене, адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» про стягнення боргу з податку на додану вартість у сумі 13371,77 грн. є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Крім того, представником відповідача до суду надана письмова заява про встановлення способу і порядку виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року в даній адміністративній справі шляхом розстрочення виконання постанови суду на 6 місяців, мотивуючи свої вимоги тим, що на даний момент відповідач не має можливості виконати рішення суду у зв'язку з важким фінансовим становищем.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав та надав пояснення аналогічні викладеним у заяві.

Представник позивача заперечував проти задоволення заяви про встановлення способу і порядку виконання постанови суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Згідно до ст. 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

З урахуванням важкого фінансового становища відповідача, суд вважає за доцільне задовольнити заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» та встановити спосіб, строки і порядок виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року у наступний спосіб: розстрочити виконання постанови суду, шляхом щомісячних перерахувань з серпня 2013 по грудень 2013 року включно по 2228,00 грн., а в останній місяць січень 2014 року - 2231,77 грн.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 11, 17-20, 51, 69, 70-72, 86, 94, 121, 158-164, 167, 254, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» про стягнення боргу з податку на додану вартість у сумі 13371,77 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасгідромеханізація» до державного бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, податковий борг у розмірі 13371 (тринадцять тисяч триста сімдесят одну) грн. 77 коп. на р/р 31110029700006, код платежу 14010100, одержувач Державний бюджет Київського району ОКПО 38034002, банк ГУДКСУ в Донецькій області.

Встановити спосіб, строки і порядок виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року у наступний спосіб: розстрочити виконання постанови суду, шляхом щомісячних перерахувань з серпня 2013 по грудень 2013 року включно по 2228,00 грн., а в останній місяць січень 2014 року - 2231,77 грн.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 18 липня 2013 року.

Постанова виготовлена у повному обсязі 22 липня 2013 року.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2013
Оприлюднено25.07.2013
Номер документу32565536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/8298/13-а

Постанова від 18.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні