ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м.Вінниця
15 липня 2013 р. Справа № 802/2523/13-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,
за участю:
секретаря судового засідання: Павліченко Аліни Володимирівни,
позивача: ОСОБА_1,
представника Державної реєстраційної служби Козятинського МУЮ Вінницької області: Молявчик О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Козятинської районної державної адміністрації Вінницької області (далі - Державний реєстратор Козятинської РДА, відповідач 1), Державної реєстраційної служби Козятинського міськрайонного управління юстиції Вінницької області (далі - Державна реєстраційна служба Козятинського МУЮ, відповідач 2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "СП - Лемешівське" (далі - ТОВ «СП-Лемешівське») про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії
в с т а н о в и в :
28 травня 2013 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Державного реєстратора Козятинської РДА про визнання дій протиправним та зобов'язання вчинити певні дії.
Зазначав, що 16.05.2013 року звернувся до відповідача 1 із заявою про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ «СП-Лемешівське» № 1 154 105 0006 000482 від 31.01.2013 року. Підставою для звернення до реєстратора було рішення господарського суду Вінницької області від 23.04.2013 року по справі №902/349/13-г, яке набрало законної сили 08.05.2013 року, яким скасовано рішення загальних зборів учасників товариства, оформленого протоколом від 29.01.2013 року щодо ТОВ «СП-Лемешівське». Однак, державний реєстратор, отримавши 23.05.2013 року заяву позивача та рішення суду, у відповідності до вимог вище вказаного Закону, запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів на протязі трьох днів (в строк до 27.05.2013 року) не вніс до ЄДРЮОФОП. Так, на думку позивача такі дії відповідача 1, свідчать про протиправну бездіяльність, внаслідок чого він не може реалізувати своє право, як учасник ТОВ «СП-Лемешівське», яке регламентоване статутом товариства та статтею 10 Закону України «Про господарські товариства».
Ухвалою суду від 10.07.2013 року залучено в якості другого відповідача в даній адміністративній справі Державну реєстраційну службу Козятинського міськрайонного управління юстиції Вінницької області.
В судовому засіданні позивач, з урахуванням залучення другого відповідача, посилаючись на доводи викладені в позові та поясненнях в судовому засіданні, просив:
1. Визнати протиправною бездіяльність Державного реєстратора Козятинської РДА, що полягає у не виконанні в порядку статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" рішення господарського суду Вінницької області від 23 квітня 2013 року по справі №902/349/13-г шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ "СП-Лемешівське" (код ЄДРПОУ 3736819, 22132, Вінницька область, Козятинський район, с. Пляхова, вул. Лісова, 41) від 31 січня 2013 року за № 1 154 105 0006 000482;
2. Зобов'язати Державного реєстратора Державної реєстраційної служби Козятинського міськрайонного управління юстиції Вінницької області виконати, в порядку статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", рішення господарського суду Вінницької області від 23 квітня 2013 року по справі № 902/349/13-г шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "СП - Лемешівське" (вул. Лісова, 41, с. Пляхова, Козятинський район, Вінницька область, 22132, код ЄДРПОУ 37636819) від 31 січня 2013 року за № 11541050006000482.
Відповідач - Державний реєстратор Козятинської РДА в судове засідання не з'явився, з невідомих суду причин. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про отримання судової повістки (а.с.97). Заяв, клопотань про неможливість прибуття у судове засідання до суду не надходило, належного представника не направлено, письмових заперечень на позов не надано.
Представник Державної реєстраційної служби Козятинського МУЮ в судовому засіданні заперечувала проти позову. Окремо зазначала, що вважає, що діяла в межах закону, у зв'язку з чим просила відмовити у задоволенні позову. Письмових заперечень на позову суду не надано.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, з невідомих суду причин. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення, яке міститься в матеріалах справи (а.с.101).
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення позивача та представника другого відповідача, оцінивши докази на підтвердження та спростування позовних вимог в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено, що 29.01.2013 року рішенням загальних зборів засновників (учасників) ТОВ «СП-Лемешівське», ОСОБА_1 виключено зі складу учасників товариства та затверджено нову редакцію статуту товариства, про що складено протокол (а.с.31-34).
31.01.2013 року Державним реєстратором проведено державну реєстрацію змін до установчих документів (№ 1 154 105 0006 000482).
Не погоджуючись з рішенням загальних зборів від 29.01.2013 року, ОСОБА_1 оскаржив його до господарського суду Вінницької області.
Рішенням господарського суду Вінницької області від 23.04.2013 року (справа №902/349/23-г) адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено. Визнано недійсним рішення загальних зборів ТОВ «СП-Лемешівське», оформлене протоколом 29.01.2013 року та визнано недійсним статут товариства в новій редакції за наслідком такого протоколу. Рішення набрало законної сили 08.05.2013 року (а.с.18-25).
16.05.2013 року ОСОБА_1 звернувся до Державного реєстратора із заявою про внесення до ЄДРЮОФОП запису щодо скасування державної реєстрації змін, на підставі статті 31 Закону України «Про державну реєстраційну юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», до установчих документів юридичної особи - ТОВ «СП-Лемешівське» від 31.01.2013 року (а.с.27-28). Заява отримана Державним реєстратором 23.05.2013 року, що підтверджується наявною в матеріалах справи роздруківкою результатів пошуку поштових відправлень від 25.05.2013 року (а.с.30). До заяви позивачем було додано оригінал рішення господарського суду Вінницької області від 23.04.2013 року, з відміткою про набуття ним законної сили та гербовою печаткою господарського суд Вінницької області, що стверджується поштовою квитанцією та описом вкладення до цінного листа (а.с.29,30).
Так, отримавши заяву позивача від 16.05.2013 року та рішення суду від 23.04.2013 року, Державний реєстратор зобов'язаний був у відповідності до вимог ст.31 Закону України «Про державну реєстраційну юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» протягом трьох днів внести до ЄДРЮОФОП запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ «СП-Лемешівське».
Проте, ні на момент звернення позивача з адміністративним позовом до суду, ні на час судового розгляду даної справи, відповідач не вчинив дій, передбачених вище вказаною статтею. Зазначене підтверджується витягом з ЄДРЮОФОП станом на 28.05.2013 року Серії АВ №352561, згідно якого вбачається, що Державним реєстратором не вчинено жодних дій на виконання рішення господарського суду від 23.04.2013 року (а.с.9-13).
Вище викладенні обставини і стали підставою звернення позивача до суду із даним позовом.
Визначаючись щодо позовних вимог, та надаючи правову оцінку діям Державного виконавця Козятинської РДА, суд виходив з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно частини 3 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийнятті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Заперечуючи щодо адміністративного позову, відповідач 2 зазначила, що вона не внесла до Єдиного державного реєстру запис про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи -ТОВ «СП -Лемешівське», оскільки Державний реєстратор не був стороною у справі №902/349/13-г господарського суду Вінницької області в справі. Рішенням суду від 23.04.2013 року її не було зобов'язано вчиняти будь-які дії.
Також відповідача пояснила, що вона не внесла відповідний запис в ЄДР після отримання вищезазначеного судового рішення від ОСОБА_1, оскільки вважає, що таке рішення має надійти до неї саме з суду, а не від інших осіб, і вона не зобов'язана отримувати його самостійно, з власної ініціативи.
Проте суд не погоджується з такими доводами відповідача та зазначає наступне.
Відповідно до положень статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій. Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.
В зазначеній правовій нормі не визначений механізм надсилання судом судового рішення державному реєстратору.
Відповідно до вимог статті 87 ГПК України, повне рішення та ухвали надсилаються сторонам, прокурору, третім особам, які брали участь в судовому процесі, але не були присутні у судовому засіданні, рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше трьох днів з дня їх прийняття або за їх зверненням вручаються їм під розписку безпосередньо у суді.
Виходячи з наведеного, суд вважає, що видача судового рішення, належним чином завіреного та яке набрало законної сили, зацікавленій особі (в даному випадку позивач) для його пред'явлення (подачі) державному реєстратору для виконання ним вимог статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" є дією, яка ідентична надсиланню рішення судом.
А тому, отримавши 23.05.2013 року заяву позивача та рішення суду, у строк, що не перевищує трьох робочих днів, Державний реєстратор повинна була внести до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ «СП-Лемешівське».
Відповідно до вимог статті 115 Господарського процесуального кодексу України, рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України.
Також, суд вказує на наступне, що відповідно до Положення про Державну реєстраційну службу, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 401 Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади. Основними завданнями Укрдержреєстру є: 1) реалізація державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності; 2) внесення на розгляд Міністра юстиції України пропозицій щодо формування державної політики у зазначених сферах.
У зв'язку з чим, відповідно до норм чинного законодавства, до повноважень державного реєстратора не належить надавати правову оцінку судовим рішенням, а тому відповідач, відмовляючи у вчиненні реєстраційних дій, з підстав не отримання судового рішення від суду, вийшов за межі своїх повноважень.
Враховуючи вище викладене, суд вважає, що відповідно до вимог пункту 2 статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", Державний реєстратор, за встановлених судом обставин, повинна внести до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «СП-Лемешівське» від 31.01.2013 року за № 1 154 105 0006 000482 на виконання рішення господарського суду Вінницької області від 23.04.2013 року по справі №902/349/13-г.
Відповідно до вимог частини 2 статті 11 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Разом з тим, суд бере також до уваги пояснення позивача, що в результаті бездіяльності державного реєстратора Козятинської РДА, він не може реалізовувати свої законні права - як учасник TOB «СП-Лемешівське», які регламентовані Статутом товариства та статтею 10 Закону України "Про господарські товариства".
Виходячи з наведеного, враховуючи встановлену судом протиправну бездіяльність Державного реєстратора, та з метою повного захисту та відновлення порушених прав позивача, суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача 2 - Державну реєстраційну службу Козятинського міськрайонного управління юстиції Вінницької області вчинити дії, передбачені ст.31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", щодо виконання рішення господарського суду Вінницької області від 23.04.2013 року у справі №902/349/13-г.
Відповідно до частини 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, правомірність своїх дій не доведено, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
У відповідності до п.п.3 п.9 розділу 5 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання. Водночас п.19. Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та /або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюється органами Казначейства з відповідного рахунку, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
На підставі вище зазначених норм та з урахуванням положень частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача, підлягають стягненню 34,41 грн. судового збору, сплаченого за подання адміністративного позову до суду згідно квитанції № к25/S/25 від 28.05.2013 року.
Також, оскільки дії відповідача є протиправними, суд з метою відновлення порушених прав та інтересів позивача в найкоротший термін та з урахуванням положень статті 267 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне застосувати заходи судового контролю та зобов'язати Державного реєстратора Державної реєстраційної служби Козятинського міськрайонного управління юстиції Вінницької області протягом 10 днів, з дня набрання законної сили судовим рішенням по справі надати суду звіт про виконання цієї постанови. Окремо суд звертає увагу на те, що наслідки неподання такого звіту визначені статтею 267 КАС України.
Керуючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Державного реєстратора Козятинської районної державної адміністрації Вінницької області, що полягає у не виконанні, в порядку статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", рішення Господарського суду Вінницької області від 23 квітня 2013 року по справі № 902/349/13-г.
Зобов'язати державного реєстратора Державної реєстраційної служби Козятинського міськрайонного управління юстиції Вінницької області виконати, в порядку статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", рішення господарського суду Вінницької області від 23 квітня 2013 року по справі № 902/349/13-г шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "СП - Лемешівське" (вул. Лісова, 41, с. Пляхова, Козятинський район, Вінницька область, 22132, код ЄДРПОУ 37636819) від 31 січня 2013 року за № 11541050006000482.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 34,41 грн. шляхом його безспірного списання органом Державної казначейської служби із рахунку Державного бюджету.
Зобов'язати державного реєстратора Державної реєстраційної служби Козятинського міськрайонного управління юстиції Вінницької області протягом 10 днів, з дня набрання законної сили судовим рішенням по справі №802/2523/13-а, надати суду звіт про виконання цієї постанови.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя: Дончик Віталій Володимирович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2013 |
Оприлюднено | 25.07.2013 |
Номер документу | 32566613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні