Постанова
від 09.07.2013 по справі 804/7609/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2013 р. Справа № 804/7609/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіГолобутовського Р.З. при секретаріВербному Д.С., за участю: представника позивача: представника позивача: представника третьої особи: Синиця Н.В., Майдебура В.В., Роздобудько Н.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області до Першотравенської міської ради Дніпропетровської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство про стягнення заборгованості в сумі 933599,63 грн., -

ВСТАНОВИВ:

01.06.2013 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області, в якому просить стягнути з Першотравенської міської ради Дніпропетровської області на користь держави суму податкового боргу в розмірі 933599,63 грн. та заборонити Першотравенській міській раді Дніпропетровської області вчиняти будь-які дії щодо відчуження свого майна, на яке може бути звернуто стягнення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади міста Першотравенська і знаходиться в управлінні Першотравенської міської ради. Підприємство має податковий борг з податку на додану вартість, екологічного податку та інших зборів за забруднення навколишнього середовища, який виник з 2008 р., та не сплачується. У зв'язку з тим, що податкова не має можливості забезпечити погашення податкового боргу комунального підприємства за рахунок майна, яке знаходиться у користуванні боржника та є власністю територіальної громади міста, звертається з даним адміністративним позовом.

Відповідач подав заперечення на адміністративний позов, в яких вказує, що Першотравенська міська рада не несе відповідальності за господарську діяльність Першотравенського міського житлово-комунального підприємства, а лише здійснює контролюючу функцію, як засновник. Стосовно питання щодо виділення коштів з місцевого бюджету на погашення податкового боргу Першотравенського міського житлово-комунального підприємства, та здійснення видатків можливо за наявності відповідних доходів. Фактичне виконання доходів за січень-травень 2013 р. становить 87,9%, тому рівень виконання дохідної частини місцевого бюджету за підсумками січня-травня 2013 р. не дозволяє Першотравенській міській раді надати фінансову підтримку Першотравенському міському житлово-комунальному підприємству на поліпшення фінансового становища підприємства. Просить адміністративний позов залишити без задоволення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.06.2013 р. залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство.

Заслухавши представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство зареєстровано Першотравенською міською радою Дніпропетровської області 04.07.2003 р. та перебуває на обліку у Східно-Дніпровській об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області з 21.07.2003 р. Підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади м. Першотравенська і знаходиться в управлінні Першотравенської міської ради Дніпропетровської області, яка є засновником підприємства.

Як свідчать Довідка про суми податкового боргу, Розрахунок податкового боргу та Виписки з карток особового рахунку станом на 30.04.2013 р., які містяться у справі, у Першотравенського міського житлово-комунального підприємства існує заборгованість в загальній сумі 933599,63 грн., а саме: з податку на додану вартість в розмірі 660108,62 грн., з екологічного податку в розмірі 247204,30 грн. та з інших зборів за забруднення навколишнього середовища в розмірі 26286,71 грн.

Під час судового розгляду представник Першотравенського міського житлово-комунального підприємства пояснив, що проти суми податкового боргу у розмірі 933599,63 грн. не заперечує та визнає її.

Особливості погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств, встановлені ст. 96 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:

-виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;

-затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

-ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

-прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Згідно п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у п. 96.1 цієї статті рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

З наведеної норми вбачається, що суд вирішує питання щодо звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування за таких умов: у комунального підприємства відсутнє майно, яке може бути внесено в податкову заставу та відчужено, а податковий орган направив відповідне звернення до органу місцевого самоврядування проте вказаний орган відмовив у задоволенні вимог органу державної податкової служби.

Відповідно до Положення про відчуження майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Першотравенська та знаходиться на балансі комунальних підприємств, бюджетних закладів та установ міста, Першотравенської міської ради Дніпропетровської області, копія якого у справі, відчуження майна підприємств, установ, закладів комунальної власності територіальної громади м. Першотравенська виконується безпосередньо підприємством (установою, закладом) після отримання на це згоди міської ради.

Судом встановлено, що Східно-Дніпровська об'єднана державна податкова інспекція Дніпропетровської області листом №107 від 01.03.2013 р. звернулась до міського голови м. Першотравенська з поданням щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу Першотравенського міського житлово-комунального підприємства.

Листом №826/27 від 26.03.2013 р. Виконавчий комітет Першотравенської міської ради Дніпропетровської області на звернення №107 від 01.03.2013 р. відповів, що здійснення видатків можливо за наявності відповідних доходів. Фактичне виконання доходів за січень-лютий 2013 р. становить 94,3%, тому рівень виконання дохідної частини місцевого бюджету за підсумками січня-лютого 2013 р. не дозволяє Першотравенській міській раді надати фінансову підтримку Першотравенському міському житлово-комунальному підприємству на поліпшення фінансового становища підприємства за відсутністю відповідних коштів та необхідністю в повному обсязі здійснювати соціальні виплати працівникам бюджетної сфери, на які залучається фінансова підтримка з державного бюджету у вигляді короткотермінових та середньострокових позик. Клопотання щодо погашення податкового боргу Першотравенського міського житлово-комунального підприємства буде винесено на чергове засідання постійної комісії міської ради з питань економічного розвитку, бюджету і фінансів, регуляторної політики, зовнішньоекономічних зв'язків та інвестиційної діяльності.

На момент розгляду даного адміністративного позову Першотравенською міською радою Дніпропетровської області не вжиті передбачені Податковим кодексом України заходи щодо погашення податкового боргу підприємства.

Отже, Східно-Дніпровською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області був здійснений перелік дій, передбачений Податковим кодексом України, щодо порядку встановлення та стягнення податкового боргу Першотравенського міського житлово-комунального підприємства, проте відсутність майна в комунального підприємства та бездіяльність Першотравенської міської ради Дніпропетровської області змусила звернутися до суду.

Згідно із положеннями ст. 71 Кодексу адміністративного України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 3 ст. 72 Кодексу адміністративного України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

На підставі п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

Згідно з ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку та в розмірах, встановлених законом.

Враховуючи викладене, суд вважає, що посилання Першотравенської міської ради Дніпропетровської області на не виконання бюджету не може бути підставою звільнення останнього від сплати податків та зборів, тому що приймати збалансований бюджет це обов'язок міської ради, а тому суд задовольняє адміністративний позов в частині стягнення узгодженого податкового боргу Першотравенського міського житлово-комунального підприємства в розмірі 933599,63 грн. з Першотравенської міської ради Дніпропетровської області в управлінні якого перебуває комунальне підприємство.

Що стосується позовної вимоги про заборону Першотравенській міській раді Дніпропетровської області вчиняти будь-які дії щодо відчуження свого майна, на яке може бути звернуто стягнення, то вона не підлягає задоволенню, оскільки на даний час у податкового органу відсутнє право звернутися до суду із такою позовною вимогою.

За таких обставин, суд частково задовольняє адміністративний позов.

Керуючись ст. ст. 11, 14, 69, 70, 71, 72, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області до Першотравенської міської ради Дніпропетровської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство про стягнення заборгованості в сумі 933599,63 грн. - задовольнити частково.

Стягнути з Першотравенської міської ради Дніпропетровської області (ЄДРПОУ 34357055) на користь держави (ЄДРПОУ 38081594) суму податкового боргу в розмірі 933599,63 грн.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 15 липня 2013 року

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2013
Оприлюднено25.07.2013
Номер документу32575206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7609/13-а

Постанова від 09.07.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні