Постанова
від 19.07.2013 по справі 827/1588/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 липня 2013 рокуСправа №827/1588/13

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого - судді Гавури О.В.,

при секретарі - Плаксіній О.С.,

за участю:

представника позивача: Ксенза Олексія Миколайовича, довіреність № 7/9/10.0-25 від 21.02.13, Державна податкова інспекція у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби до Приватного підприємства "Байпас" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Байпас" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю у розмірі 96640,57 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем вимог діючого законодавства, що виразилося у порушенні порядку та строків сплати орендної плати за землю.

Ухвалою суду від 20.06.2013 відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою суду від 20.06.2013 закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.

Представник позивача в судовому засіданні на позовних вимогах наполягав.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються та витребувані документи не надав, про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку за адресою, зазначеною у позові та у свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця.

Визнаючи наявні матеріали справи достатніми для вирішення спору, суд в силу ст. 128 КАС України вирішив розглянути справу у відсутність відповідача.

Суд, заслухавши представника позивача, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 закону України «Про державну податкову службу України» завдання органів державного податкового законодавства, правильністю і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фонді податкових зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п. п. 1,2 ст.10 цього Закону одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 закону України «Про держану податкову службу» органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без встановлених законом підставі, а також стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95 -ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг»(далі по тексту Закону України № 265) контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків та товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснювати органи державної податкової служби України шляхом планових перевірок згідно із законодавством України.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).

Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Таким чином, Державна податкова інспекція у Гагарінському районі міста Севастополя є суб'єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості з орендної плати за землю.

Судом установлено, що Приватне підприємство "Байпас" (далі - Відповідач) зареєстроване рішенням Гагарінської районною державної адміністрацією № 10761020000000126 від 18.10.2004р. та знаходиться на обліку в ДПІ в Гагарінському районі м. Севастополя, як платник податків за неосновним місцем обліку.

Згідно п. 15.1 ст. 15 Податк ового кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визначаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи, на яких згідно законам України покладений обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до п.п. 16.1.4 ст. 16 Кодексу платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно пп. 269.1, 2 ст. 269 ПК України платниками податку за землю є землекористувачі.

Відповідно до п.п. 270.1.1 ст. 270 ПК України об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно пунктів 288.1 - 288.3 ст. 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

30.03.2006р. між Севастопольською міською радою та ПП "Байпас" укладений договір оренди земельної ділянки загальною площею 0.4299 га, яка розташована за адресою: м. Севастополь, вул. Промислова, 13. Договір оренди: зареєстрований Севастопольським державним філіалом Дії «Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельним ресурсам» в Державному реєстрі земель 21.04.2006р. № 040665900076.

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно з ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Так, згідно з п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначена у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий періоді який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. ^

Як вбачається з матеріалів справи, 17.02.2012 ПП "Байпас" надав до ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя податкову декларацію № 1972 з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 20.12 рік, згідно якої річна сума з орендної плати за земельні ділянки на 2012 рік склала 165120,38 грн.. де щомісячне нарахування: січень-лютий по 13760,04 грн., березень-грудень по 13760,03 грн.

Крім того, 17.02.2012 ПП "Байпас" надав до ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя податкову декларацію № 13923 з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2012 рік, згідно якої нараховане до збільшення податкового зобов'язання з орендної плати за землю на 2012 з 165120,38 грн. до 231957,70 грн., де щомісячний платіж складає: січень-листопад по 19329,81 грн., грудень-19329,79 грн.

Станом на 30.09.2012р. Відповідач має переплату з орендної плати за землю у розмірі 8,46 грн.

Відповідач не сплачує самостійно нараховане податкове зобов'язання з орендної плата за землю з вересня 2012 року, що привело до виникнення податкового боргу у розмірі 96640,57 грн. (19329,81 грн. х 4 + 19329,79 грн. - 8,46 грн.).

Таким чином, ПП "Байпас" має заборгованість перед бюджетом з орендної плати за землю на загальну суму 96640,57 грн., яка до теперішнього часу у добровільному порядку не сплачена.

Згідно п. 54.1. ст. 54 11К України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п.п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового/ зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У зв'язку з несплатою відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання, ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополі у відповідності до п. 59.1 ст. 59 ПК України платнику податків була виставлена податкова вимога від 09.10.2012р. № 218, яка була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Пунктом 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Таким чином, відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати орендної плати за землю у розмірі 96640,57 грн.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги позивача щодо стягнення заборгованості з Приватного підприємства "Байпас" обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Байпас" (99023. м. Севастополь, пр-т Перемоги, б. 13-А, код ЄДРПОУ 33196655) в дохід місцевого бюджету Гагарінського району М.Севастополя на р/р 33210812700006, код платежу 13050200, в ГУДК м. Севастополя. МФО 824509, ОКПО 37975544 заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в загальному розмірі 96640,57 грн. стягувач (отримувач) - ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС (99014, м. Севастополь, вул. Пролетарська. 24, ЄДРПОУ 23443220).

Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови, з надсиланням копії скарги до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя О.В. Гавура

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення19.07.2013
Оприлюднено25.07.2013
Номер документу32576335
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/1588/13-а

Постанова від 19.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні