Постанова
від 23.07.2013 по справі 803/1450/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 23 липня 2013 року    Справа № 803/1450/13-a Волинський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Андрусенко О. О., розглянувши у порядку письмового провадження у місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Шацькому районі Волинської області до Колективного сільськогосподарського підприємства “Світязь” про стягнення заборгованості,   ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України в Шацькому районі Волинської області звернулося з позовом до Колективного сільськогосподарського підприємства “Світязь” про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій у розмірі 6 779,34 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог Закону України “Про пенсійне забезпечення”, Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” КСП “Світязь” не відшкодувало (не покрило) Управлінню Пенсійного фонду України в Шацькому районі Волинської області фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на підставі пунктів “б” - “з” статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” відповідно до списку виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, у сумі 6 779,34 грн. за період з січня 2013 року по червень 2013 року. Просить стягнути з КСП “Світязь” на користь УПФ в Шацькому районі Волинської області заборгованість за період з січня 2013 року по червень 2013 року у сумі 6 779,34 грн., яка виникла в результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У заяві від 16.07.2013 року Управління Пенсійного фонду України в Шацькому районі Волинської області позовні вимоги підтримує та просить справу розглянути без участі представника управління. Відповідач в судове засідання свого представника не направив, хоча відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи (ухвали суду та повістка про виклик, направлені відповідачу рекомендованим листом за місцем державної реєстрації. Згідно з частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу можу бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Оскільки від позивача надійшла заява про розгляд справи за відсутності представника, відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи, дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд даної справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами. Враховуючи наведене, судом справу розглянуто у відсутності представників сторін за наявними у ній матеріалами. Дослідивши подані суду письмові докази, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю. Судом встановлено наступне. Згідно вимог статті 8 Закону України від 05.11.1991р. № 1788-XII “Про пенсійне забезпечення” (надалі - Закон України № 1788-XII) виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України. Пенсійний фонд України є самостійною фінансово-банківською системою, не входить до складу державного бюджету України, формується за рахунок коштів, що відраховуються підприємствами і організаціями (в тому числі й тими, що використовують працю громадян за угодами цивільно-правового характеру) на заходи соціального страхування за тарифами, диференційованими залежно від небезпечності, шкідливості, тяжкості робіт та стану інших умов праці, страхових внесків громадян, які займаються підприємницькою діяльністю, обов'язкових страхових внесків громадян, а також коштів державного бюджету України. Фінансування витрат на виплату пенсій провадиться по всій території України щомісячно незалежно від надходжень коштів та соціально-економічного стану конкретних регіонів за рахунок перерозподілу коштів Пенсійного фонду України в межах країни. Частиною 3 статті 15 Закону України від 09.07.2003р. № 1058-IV “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (надалі – Закон України № 1058-IV) встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду. Відповідно до частини 4 пункту 1 статті 2 Закону України від 26.06.1997р. № 400/97-ВР “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” (надалі – Закон України № 400/97-ВР) для платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів “б”- “з” статті 13 Закону України № 1788-XII до досягнення працівниками пенсійного віку. Пунктом “б” статті 13 Закону України № 1788-XII встановлено, що на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №  2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах. Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи з шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи чоловікам і за кожні 2 роки такої роботи –жінкам. Особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах: особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством; особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13 - 14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством (стаття 100 Закону України № 1788-XII). Згідно частини 2 Прикінцевих положень Закону України № 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №  2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. З матеріалів справи вбачається, що за період з січня 2013 року по червень 2013 року УПФУ в Шацькому районі Волинської області було фактично витрачено на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів “б” - “з” статті 13 Закону України № 1788-XII, 6 779,34 грн. Згідно пункту 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2001 р. за № 64/8663, (надалі – Інструкція № 21-1), відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України № 1058-IV в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 % фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу 1 частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. Пунктом 6.9. Інструкції № 21-1 встановлено, що у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації. Витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах. Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій (пункти 6.2, 6.4 Інструкції № 2-1). Пунктом 6.8 Інструкції № 21-1 встановлено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць. Факт наявності заборгованості відповідача по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій перед Пенсійним фондом у сумі 6 779,34 грн. підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Проте, всупереч статті 2 Закону України № 400/97-ВР відповідачем не вжито заходів для відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у зв'язку з чим у відповідача виникла перед УПФ в Шацькому районі заборгованість по сплаті цих платежів за період з січня 2013 року по червень 2013 року у сумі 6 779,34 грн. На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що заборгованість Колективного сільськогосподарського підприємства “Світязь” по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, підлягає стягненню у судовому порядку на користь УПФ в Шацькому районі Волинської області. Керуючись частиною 3 статті 160, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування”, Закону України “Про пенсійне забезпечення” та Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”,  суд   ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з Колективного сільськогосподарського підприємства “Світязь” (44021, Волинська обл., Шацький р-н, с. Світязь, код ЄДРПОУ 03737830) на користь Управління Пенсійного фонду України в Шацькому районі Волинської області заборгованість по витратах на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у сумі 6 779 (шість тисяч сімсот сімдесят дев'ять) грн. 34 коп. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги,  якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.   Головуючий - суддя                                                                      О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2013
Оприлюднено25.07.2013
Номер документу32579399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1450/13-а

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 05.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні