ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України 16 липня 2013 р. Справа №801/6468/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м.Армянськ АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Коменерго-Армянськ» про стягнення, за участю представників сторін: від позивача – не з'явився; від відповідача – не з'явився; Суть спору: Управління Пенсійного фонду України в м.Армянськ АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Коменерго-Армянськ» про стягнення штрафних санкцій та пені у розмірі 170,00грн. Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про місце, день та час проведення судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.16), надав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с.19). Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про місце, день та час проведення судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.17), але конверт повернувся з відміткою « за закінченням терміну зберігання (а.с.18), так відповідно до ст. 37 КАС України особа, яка відмовилась одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд ВСТАНОВИВ: Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції – переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Як свідчать матеріали справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Коменерго-Армянськ» зареєстровано в якості юридичної особи 30.12.2008 року Виконавчим комітетом Армянської міської ради АР Крим, про свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.8). Відповідач зареєстрований в Управління Пенсійного фонду України в м.Армянськ АР Крим в якості платника внеска на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за реєстраційним номером 09020257. Спеціальним Законом, що визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування є Закон України “Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі – Закон № 2464), який набрав чинності з 01.01.2011 року. Порядок, форму, строки подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та суми нарахованого єдиного внеску до управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах (далі - органи Пенсійного фонду) визначається «Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 року №22 -2. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) –консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Пунктом 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464 передбачено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно –правовими договорами (крім цивільно –правового договору, укладеного з фізичною особою –підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організації, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Відповідно до п.п. 1, 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Згідно з ч. 8 ст. 9 Закону № 2464, п.п.3.1. п.3 «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для виду платника, до якого відноситься відповідач, є календарний місяць. Відповідно до ч.10 ст.25 Закону №2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Відповідно до ч.11 ст.25 Закону № 2464 територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: 1) у разі ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум; 3) за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску; 4) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 5) за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок, накладається штраф у розмірі від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 6) за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум. Як вбачається з матеріалів справи, 28.05.2013 року позивачем була проведена перевірка по факту не надання звіту в систему персоніфікаційного обліку відомостей Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Коменерго-Армянськ», за результатами якої було складено акт №184 від 28.05.2013 року (а.с.7). На підставі зазначеного акту, встановлені порушення п.4 ч.2 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 року № 2464-VI, пп.3.1 п.3 «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 року №22 -2. На підставі встановлених порушень, позивачем було винесене рішення №1027 від 28.05.2013 року «Про застосування штрафних санкцій за ненадання звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та застосовані штрафні санкції у розмірі 170,00грн.(а.с.6). З матеріалів справи вбачається, що акт №184 від 28.05.2013 року по факту не надання звіту в систему персоніфікаційного обліку відомостей Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Коменерго-Армянськ» та рішення №1027 від 28.05.2013 року «Про застосування штрафних санкцій за ненадання звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» були направлені Управлінням Пенсійного фонду України в м.Армянськ АР Крим на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Коменерго-Армянськ» та отримані відповідачем 30.05.2013 року, про що свідчить відмітка на листі від 28.05.2013 року за вих.№2782/06-11 «Про направлення документів» (а.с.5). У встановлений строк відповідачем не була сплачена заборгованість зі сплати штрафних санкцій у розмірі 170,00грн., у зв'язку з чим позивач звернуся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів. Наявність та розмір заборгованості зі сплати штрафних санкцій за ненадання звітності з єдиного внесоку на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування також підтверджуються карткою особового рахунку (а.с.10). Відповідач у порядку, передбаченому ст.71 КАС України, не надав доказів сплати штрафних санкцій за ненадання звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 170,00грн. Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 94, 160-163 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: 1.Адміністративний позов задовольнити. 2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Коменерго-Армянськ» (ідентифікаційний код юридичної особи 35801065) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим заборгованість зі сплати штрафних санкцій та пені в розмірі 170,00грн (сто сімдесят гривень) на р/р37190101000109, МФО 824026,ЄДРПОУ 22300441, відкритий у Відділенні Державної казначейської служби у м. Армянськ ГУ ДКСУ в АР Крим. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2013 |
Оприлюднено | 26.07.2013 |
Номер документу | 32595051 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні