Рішення
від 22.07.2013 по справі 916/1224/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"22" липня 2013 р.Справа № 916/1224/13

За позовом Приватне акціонерне товариство "Київстар"; в особі, якою є Одеська філія Приватного акціонерного товариства "Київстар";

до відповідача Приватне підприємство "ОДЕССПЕЦСЕРВІС"

про стягнення 2880грн.

Суддя Гуляк Г.І.

Представники:

Від позивача: Корнєєва К.М. - за дорученням;

Від відповідача: Дрогаєва Н.А. - за дорученням ;

Суть спору: Позивач, Приватне акціонерне товариство "Київстар" в особі, якою є Одеська філія Приватного акціонерного товариства "Київстар" (далі - ПрАТ "Київстар"), звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Приватного підприємства (далі -ПП) "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" про стягнення неустойки у сумі 2880,00 грн.

Ухвалою від 14 травня 2013 року порушено провадження у справі №916/1224/13 та призначено до розгляду.

26.06.2013 року представник відповідача надав відзив на позов, в якому вимоги позивача не визнає та просить суд у задоволенні позову відмовити повністю з підстав викладених у відзиві на позов, аналогічний відзив надано 05.07.2013 року, які залучено до матеріалів справи.

Представник позивача 11 липня 2013 року звернувся до суду з клопотанням продовжити строк розгляду справи відповідно до ст.69 ГПК України, вказане клопотання було задоволено судом та ухвалою від 11 липня 2013 року строк розгляду справи продовжено до 30 липня 2013 року.

Представник позивача позовні вимоги підтримує в повному обсязі, наполягає на задоволенні позову.

Відповідач проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.

У судовому засіданні 22 липня 2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду в порядку статті 85 ГПК України.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Оператор) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Дилер) був укладений Дилерський договір № 585/2011, згідно якого Дилер у порядку та на умовах, визначених цим Договором надає Оператору допомогу з продажу комунікаційних послуг Київстара потенційним Абонентам, просуває Телекомунікаційні Послуги Київстара серед потенційних Абонентів на території України, здійснює залучення Абонентів до користування Телекомунікаційними Послугами Київстара на умовах, встановлених Оператором. Відповідно до п. 12.1 Договору він є чинним до 31.12.2012р.

Послуги Дилера включають, але не обмежуються, зокрема пошуком Абонентів для Оператора; Оформлення замовлень від потенційних Абонентів на підключення Телекомунікаційних Послуг Київстара для потенційних Абонентів та внесення таких замовлень в Систему Оператора через сайт Оператора; Ознайомлення потенційних Абонентів з можливостями та перевагами Телекомунікаційних Послуг Київстара шляхом розповсюдження через них відповідних інформаційних матеріалів (що стосуються Телекомунікаційних Послуг Київстара), які передані Оператором Дилеру, у відповідності до інструкцій Дилера.

Відповідно до п. 3.2.3 Договору Оператор зобов'язався сплачувати Дилеру винагороду у порядку, передбаченому Договором та додатками до нього.

03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Замовник) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Підрядник) був укладений Договір № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці, яким сторони домовилися про встановлення особливих умов взаємодії щодо укладених між ними Дилерського договору № 585/11 від 03.11.2011р. та Договору генерального підряду № 26067-29586 від 15.01.2010р.

Договором № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці від 03.11.2011р. було змінено редакцію п. 6.2.5. Дилерського договору №585/11 від 03.11.2011р. За умовами нової редакції п. 6.2.5 Дилерського договору Дилер гарантує Оператору, що Абоненти, підключення яких до Телекомунікаційної мережі сталося внаслідок прямих зусиль /дій Дилера, не відключатимуться за власною заявою (ініціативою) або не будуть відключені Оператором від Телекомунікаційної мережі з підстав, передбачених Офертою та / або чинним законодавством України, упродовж 12 календарних місяців, наступних за місяцем підключення .

Згідно п. 2.2.14 Дилерського договору Дилер зобов'язався забезпечити дотримання і виконання гарантії, визначеної у п. 6.2.5 цього Договору.

Відповідно до нової редакції п. 7.2 Дилерського договору у випадку порушення Дилером свого обов'язку, визначеного у п. 2.2.14 цього Договору, Дилер зобов'язаний сплатити Оператору неустойку у розмірі 240 грн. за кожного Абонента щодо якого Дилером не буде дотримано гарантій, зазначених у п. 6.2.5 Договору. Зазначена неустойка сплачується Дилером на підставі виставленого Оператором рахунку-фактури на поточний рахунок Оператора у строк не пізніше ніж через 30 календарних днів з дати виставлення Оператором відповідного рахунку-фактури на сплату неустойки.

Крім того, сторони виклали у новій редакції п. 2 додатку №4 Дилерського договору щодо порядку розрахунку та сплати винагороди Дилера. При цьому, ставка винагороди Дилера залежить від обсягу наданих Оператором послуг Абонентам, що були залучені Дилером, від тарифного пакету, за яким Абонент отримував від Оператора послуги та від джерела походження інформації про Абонента, та становить щодо Абонентів знайдених, залучених та підключених безпосередньо Дилером -від 15 до 30 %, а по Абонентам не знайденим, проте залученим та підключеним Дилером -7%.

Позивач у справі зазначає, що ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" було підключено Абонентів з особовими рахунками: №№ 4637550, 4748221, 4818983, 4821338, 4911569, 4931124, 4959642, 4806887, які відключились у липні 2012р., абонент з особовим рахунком №4853748, який був відключений у вересні 2012р, абонент з особовим рахунком №4927193, відключений у жовтні 2012, а також абоненти з особовими рахунками №4965387 та №4951570, які відключились у грудні 2012 та січні 2013 р. відповідно, у зв'язку з чим, на підставі умов Договору, відповідачу була нарахована неустойки у розмірі 2 880,00 грн.

Несплату відповідачем зазначеної суми неустойки зумовила звернення позивача до суду із позовною заявою про стягнення неустойки у розмірі 2880,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що згідно ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором. При цьому, не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом.

Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що підключення Абонентів з особовими рахунками №№ 4637550, 4748221, 4818983, 4821338, 4911569, 4931124, 4959642, 4806887, 4853748, 4927193, 4965387 та №4951570 не було наслідком прямих зусиль Дилера, який відповідно до умов Дилерського договору має знайти Абонента для Оператора, оформити заявку від потенційного Абонента на підключення до Телекомунікаційних послуг Київстара та внести таку заявку в систему Оператора через сайт Оператора. За таких обставин, відповідач вважає, що гарантії Дилера розповсюджуються лише на заявки, внесені ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" до системи Оператора через сайт Оператора.

Розглянув матеріали справи, на підставі чинного законодавства України, суд доходить до такого висновку:

Згідно ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов'язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 173 господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у томі числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов'язання є укладання господарського договору та іншої угоди, що передбачені законом, а також угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України , зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію: передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо, або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Частиною 2 ст. 509 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу .

Відповідно до частини 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України , цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення , зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України , відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Як вбачається з матеріалів справи, 03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Оператор) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Дилер) був укладений Дилерський договір №585/2011, згідно якого Дилер у порядку та на умовах, визначених цим Договором надає Оператору допомогу з продажу комунікаційних послуг Київстара потенційним Абонентам, просуває Телекомунікаційні Послуги Київстара серед потенційних Абонентів на території України, здійснює залучення Абонентів до користування Телекомунікаційними Послугами Київ стара на умовах, встановлених Оператором.

Крім того, 03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Замовник) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Підрядник) був укладений Договір № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці, яким сторони домовилися про встановлення особливих умов взаємодії щодо укладених між ними Дилерського договору № 585/11 від 03.11.2011р. та Договору генерального підряду № 26067-29586 від 15.01.2010р. Пунктом 27 Договору Договір № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці сторони домовилися, що його дія поширюється на відносини сторін з 01.10.2011р.

При цьому, за умовами нової редакції п. 6.2.5 Дилерського договору Дилер гарантує Оператору, що Абоненти, підключення яких до Телекомунікаційної мережі сталося внаслідок прямих зусиль /дій Дилера, не відключатимуться за власною заявою (ініціативою) або не будуть відключені Оператором від Телекомунікаційної мережі з підстав, передбачених Офертою та / або чинним законодавством України, упродовж 12 календарних місяців, наступних за місяцем підключення.

Згідно п. 2.2.14 Дилерського договору Дилер зобов'язався забезпечити дотримання і виконання гарантії, визначеної у п. 6.2.5 цього Договору.

За приписами ст. 193 Господарського кодексу України та ст. 526 Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати свої зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Отже, між сторонами у справі на підставі Дилерського договору № 585/11 від 03.11.2011р., деякі умови якого було змінено Договором № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці від 03.11.2011р., виникли відповідні зобов'язання.

В ході судового засідання представник відповідача не заперечував того факту, що абоненти з особовими рахунками №№ 4637550, 4748221, 4818983, 4821338, 4911569, 4931124, 4959642, 4806887, 4853748, 4927193, 4965387 та №4951570 були підключені ПП «ОДЕССПЕЦСЕРВІС».

Згідно нової редакції п. 2 додатку № 4 Дилерського договору щодо порядку розрахунку та сплати винагороди Дилера ставка винагороди Дилера залежить від обсягу наданих Оператором послуг Абонентам, що були залучені Дилером, від тарифного пакету, за яким Абонент отримував від Оператора послуги та від джерела походження інформації про Абонента, та становить щодо Абонентів знайдених, залучених та підключених безпосередньо Дилером -від 15 до 30 %, а по Абонентам не знайденим, проте залученим та підключеним Дилером -7%.

Із розрахунку дилерської винагороди, наданого позивачем вбачається, Відповідач отримав дилерську винагороду за підключення абонентів з особовими рахунками №№ 4637550, 4748221, 4818983, 4821338, 4911569, 4931124, 4959642, 4806887, 4853748, 4927193, 4965387, 4951570 в розмірі 7% від обсягу наданих Оператором послуг Абонентам, на підставі п.2.1. додатку №4 Дилерського договору (в новій редакції), тобто як за абонентів не знайдених, проте залучених та підключених Дилером (Відповідачем).

Але у період з липня 2012р. по січень 2013р. зазначені Абоненти були відключені, у зв'язку з чим, на підставі умов Договору, відповідачу була нарахована неустойка у розмірі 2880,00 грн.

Відповідно до нової редакції п. 7.2 Дилерського договору, яка була узгоджена сторонами у Договорі № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці від 03.11.2011р., у випадку порушення Дилером свого обов'язку, визначеного у п. 2.2.14 цього Договору, Дилер зобов'язаний сплатити Оператору неустойку у розмірі 240 грн. за кожного Абонента щодо якого Дилером не буде дотримано гарантій, зазначених у п. 6.2.5 Договору. Зазначена неустойка сплачується Дилером на підставі виставленого Оператором рахунку-фактури на поточний рахунок Оператора у строк не пізніше ніж через 30 календарних днів з дати виставлення Оператором відповідного рахунку-фактури на сплату неустойки.

Відповідно до п.6.2.5 Дилерського договору (у новій редакції) Дилер гарантує Оператору, що Абоненти, підключення яких до Телекомунікаційної мережі сталося внаслідок прямих зусиль /дій Дилера, не відключатимуться за власною заявою (ініціативою) або не будуть відключені Оператором від Телекомунікаційної мережі з підстав, передбачених Офертою та / або чинним законодавством України, упродовж 12 календарних місяців, наступних за місяцем підключення .

Таким чином, суд доходить до висновку, що гарантії Дилера розповсюджуються на абонентів, які були саме підключені Дилером, незалежно від тарифного пакету, за яким Абонент отримував від Оператора послуги та від джерела походження інформації про Абонента.

За таких обставин, позов ПАТ "Київстар" в особі Одеської філії є обґрунтованим, підтверджений матеріалами справи, тому підлягає задоволенню.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача згідно ст.ст. 44 , 49 ГПК України .

На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 44 , 49 , 82-85 ГПК України , суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (м. Одеса, вул. Комітетська, 7/9, кв. 11, р/р 26005665682761 в Одеській обласній філії АКБ "Укрсоцбанк", МФО 328016, код ЄДРПОУ 33865593) на користь Публічного акціонерного товариства "Київстар" (м. Київ, Червонозоряний проспект, 51) в особі Одеської філії (м. Одеса, вул. Бугаївська, 3, р/р 26000010264201 в ПАТ "Альфа-Банк", МФО 300346, код ЄДРПОУ 25044056) неустойку у сумі 2880 /дві тисячі вісімсот вісімдесят/ гривень, витрати по сплаті судового збору у сумі 1 720 грн. 50 коп.

Повний текст рішення складено та підписано 25 липня 2013 року .

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.

Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

Суддя Гуляк Г.І.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.07.2013
Оприлюднено26.07.2013
Номер документу32596092
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1224/13

Рішення від 22.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 01.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 30.05.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 14.05.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні