Постанова
від 25.06.2013 по справі 801/4343/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ          ПОСТАНОВА Іменем України 25 червня 2013 р.  Справа №801/4343/13-а    Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі   головуючого судді  Петренко В.В.,  за участю секретаря Асєєвої  Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції  АР Крим Державної податкової служби         до Кіровського комунального підприємства "Алгоритм" про стягнення, за участю представників сторін: від позивача – не з'явився; від відповідача – не з'явився. Суть спору: Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Кіровського комунального підприємства "Алгоритм" про стягнення податкового боргу у сумі 75826,26грн, а саме: зі збору за спеціальне водовикористання в сумі 6708,45грн, з плати за користування надрами в сумі 12537,81грн, з ПДВ у сумі 56580,00грн. Позивач явку свого представник у судове засідання не забезпечив, про день, час, місце судового розгляду справи повідомлений належним чином про що свідчить розписка (а.с.46), надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю (а.с.48). Відповідач явку свого представник у судове засідання не забезпечив, про день, час  та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.47), клопотань, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників сторін. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд                                                    ВСТАНОВИВ: Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Як вбачається з матеріалів справи, Кіровське комунальне підприємство "Алгоритм" зареєстроване в якості юридичної особи  06.07.2010 року Кіровською районною державною адміністрацією АР Крим, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.5). Згідно довідки за вих.№8565 відповідач перебуває на податковому обліку в Феодосійській об'єднаній державній податковій інспекції АР Крим ДПС  з 07.07.2010 року. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту –ПК України). Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України). Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України). Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України. Згідно із ст. 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації. Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Феодосійській об'єднаній державній податковій інспекції АР Крим ДПС були подані податкові декларації з податку на додану вартість, а саме - за липень2012 року податкова декларація №9050262786 від 20.07.2012 року, в якій відповідач самостійно визначив суму податку до сплати - 8206,00грн.(а.с.14); - за серпень 2012 року податкова декларація №9056627207  від 18.09.2012 року,  в якій відповідач самостійно визначив суму податку до сплати - 7767,00грн.(а.с.15); - за вересень 2012 року податкова накладна №9064979083 від 19.10.2012 року, в якій відповідач самостійно визначив суму податку до сплати - 2285,00грн. (а.с.16); - за  жовтень 2012 року податкова накладна  №9072996174 від 20.11.2012 року, в якій відповідач самостійно визначив суму податку до сплати - 5070грн. (а.с.17); - за листопад 2012 року податкова накладна №9080288761 від 19.12.2012 року, в якій відповідач самостійно визначив суму податку до сплати - 11973грн.(а.с. 18); - за грудень 2012 року податкова накладна №9085595326 від 21.01.2013 року, в якій відповідач самостійно визначив суму податку до сплати - 21279грн.(а.с.19). Загальна сума заборгованості зі сплати податку на додану вартість становить 56580грн. До теперішнього часу сума заборгованості не сплачена. Згідно з п. 126.1 статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми. Згідно ст.262 ПК України плата за користування надрами - загальнодержавний платіж, який справляється у вигляді: плати за користування надрами для видобування корисних копалин; плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин. Стаття 263.1.1. ПК України, зазначає що  платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр. Відповідно до ст.263.1.3. ПК України, для цілей оподаткування платники плати за користування надрами для видобування корисних копалин здійснюють окремий (від інших видів операційної діяльності) бухгалтерський та податковий облік витрат та доходів за кожним видом мінеральної сировини за кожним об'єктом надр, на який надано спеціальний дозвіл. Відповідно до  статті 263.2.1. ПК України, об'єктом оподаткування плати за користування надрами для видобування корисних копалин по кожній наданій в користування ділянці надр, що визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) або обсяг погашених у податковому (звітному) періоді запасів корисних копалин.их копалин. Відповідно до пп.263.13.1 п.263.13 ст.263 ПК України, платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання органам державної податкової служби відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України. З матеріалів  справи вбачається,  що згідно уточнюючого розрахунку зі плати за користування надрами для видобудування корисних копалин,  Кіровським комунальним підприємством "Алгоритм" самостійно визначена сума податку до сплати ,а саме: - за 4 квартал 2011 року - 5786,55грн. (а.с. 20) - за 3 квартал 2012 року - 6599,28грн. (а.с.21)   Згідно звітного уточнюючого розрахунку зі плати за користування надрами для видобудування корисних копалин, Кіровським комунальним підприємством "Алгоритм" самостійно визначена сума податку до сплати - 5928,29 грн.(а.с.22). Згідно наданих розрахунків загальна сума заборгованості за користування надрами становить 12537,81грн. До теперішнього часу заборгованість відповідачем не сплачена. Згідно ст.323.1. ПК України, платниками збору є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва. Відповідно до ст.324.1 ПК України, об'єктом оподаткування збором є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання. На підставі ст.326.1 ПК України, водокористувачі самостійно обчислюють збір за спеціальне використання води та збір за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року, а за спеціальне використання води для потреб водного транспорту - починаючи з першого півріччя поточного року, у якому було здійснено таке використання. Стаття 328.1. ПК України визначає, що  базовий податковий (звітний) період для збору дорівнює календарному кварталу. Відповідно до ст.328.3.  ПК України, податкові декларації збору подаються платниками збору органам державної податкової служби у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації. Як вбачається з матеріалів справи, Кіровське комунальне підприємство «Алгоритм»  подало до Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції  АР Крим Державної податкової служби податкову декларацію зі збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод; за спеціальне використання поверхневої води теплоелектростанціями з прямоточною системою водопостачання; за спеціальне використання поверхневих та підземних вод житлово – комунальними підприємствами; за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод для потреб рибництва; за спеціальне використання кар'єрної, шахтної, дренажної води за 3 квартал 2012 року та  уточнюючу  податкову декларацію зі збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод; за спеціальне використання поверхневої води теплоелектростанціями з прямоточною системою водопостачання; за спеціальне використання поверхневих та підземних вод житлово – комунальними підприємствами; за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод для потреб рибництва; за спеціальне використання кар'єрної, шахтної, дренажної води сума  збору, в яких  відповідач самостійно визначив  належну до сплати суму у розмірі 6708,45грн. (а.с.23-24). Таким чином, загальна сума збору за спеціальне використання водних ресурсів  становить 6708,45грн. Сума заборгованості   до теперішнього часу не сплачена.      Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Відповідно до п. 95.2 статті 95  Податкового кодексу України  стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що  встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття “податковий борг”, встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму  податкового боргу. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення – рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України. З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу. Враховуючи те, що Кіровське комунальне підприємство «Алгоритм»  має   систематичний податковий борг, та у добровільному порядку не сплачує,  згідно до п. 95.2 статті 95  ПК України  Феодосійською об'єднаною державною податковою інспекцією  АР Крим Державної податкової служби було направлено податкову вимогу №11 від 25.02.2011 року, яка отримана останнім 14.03.2011 року,про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.25),та вимога – повідомлення про сплату податкового боргу від 10.10.20111 року, яка була отримана  відповідачем 11.10.2011 року, про свідчить підпис на  вимозі (а.с.25). Але до теперішнього часу суму заборгованості не сплачена. Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом. Таким чином у відповідача виникла податкова заборгованість перед бюджетом у сумі 75826,26грн, а саме: з податку на додану вартість у сумі 56580грн., з плати за користування надрами у сумі 12537,81грн., зі збору за спеціальне використання водних ресурсів у сумі 6708,45грн. Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом. Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини. Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу. Приймаючи до уваги те, що сума податкового боргу у розмірі  75826,26грн, а саме: з податку на додану вартість у сумі 56580грн., з плати за користування надрами у сумі 12537,81грн., зі збору за спеціальне використання водних ресурсів у сумі 6708,45грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена та у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази сплати заборгованості, суд вважає позовні вимоги такими, що  підлягають задоволенню у повному обсязі.     Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а  відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають. Керуючись ст. ст. 71, 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                            ПОСТАНОВИВ: 1.Адміністративний позов задовольнити. 2.Стягнути рахунків Кіровського комунального підприємства "Алгоритм" (ідентифікаційний код юридичної особи - 36891610) суму податкової заборгованості у розмірі 75826,26грн.(сімдесят п'ять тисяч вісімсот двадцять шість гривень 26коп.), а саме: - зі збору за спеціальне водовикористання в сумі 6708,45грн. (шість тисяч сімсот вісім гривень 45коп.) на р/р 31416505700116 банк УДК в АР Крим, м. Сімферополь ОКПО 37830627, МФО 824026, одержувач – місцевий бюджет Кіровської селищної ради, код платежу 13020200; - з плати за користування надрами  в сумі 12537,81грн. ( дванадцять тисяч п'ятсот тридцять сім гривень 81коп.) на р/р 33114366700116 банк УДК в АР Крим, м. Сімферополь ОКПО 37830627, МФО 824026, одержувач – місцевий бюджет Кіровського району, код платежу 13030100; -   ПДВ в сумі 56580,00грн. (п'ятдесят шість тисяч п'ятсот вісімдесят гривень) на р/р 31118029700116 банк ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь ОКПО 37830627, МФО 824026, одержувач – Державний бюджет  Кіровського району, код платежу 14010100. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.     Суддя                        В.В.Петренко                                                                                                                        

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.06.2013
Оприлюднено26.07.2013
Номер документу32603565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4343/13-а

Постанова від 25.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні