Постанова
від 22.07.2013 по справі 815/4255/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4255/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Одеса

15 липня 2013 року

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

За участю представників сторін:

Від Прокуратури Малиновського району м.Одеси: Микулінська В.Є. (посвідчення №013413 від 03.12.2012р.).

Від позивача: Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не з'явився. Надіслав до суду клопотання (вхід.№20322/13 від 15.07.2013р.) про розгляд справи за відсутності представника Комісії.

Від відповідача: Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач» не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач» про стягнення штрафних санкцій у загальному розмірі 85000,00грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому позивач просить суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач» штрафні санкції у загальному розмірі 85000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач» заборгованості по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 85000грн., яка виникла внаслідок несплати відповідачем визначених Постановами Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.01.2013р. №14-ОД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою застосовано штрафні санкції 85000грн., за не переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну, приведення статуту та внутрішніх положень акціонерного товариства у відповідність до вимог п.5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», та неподання до Одеського територіального управління НКЦПФР документів для заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 30.08.2011р. №1180.

Відповідач у судове засідання 15.07.2013р. не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на зазначену в реєстраційних документах адресу відповідача, повернулась до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою органу зв'язку - "за закінченням терміну зберігання".

При цьому, як вбачається з наявних у матеріалах справи документів, місцезнаходженням Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач є саме - 68200, Одеська обл., смт.Сарата, вул.Заводська,2.

Згідно з ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, з огляду на відсутність будь-яких заперечень з боку відповідача на адміністративний позов, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до приписів ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представника Прокуратури, дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 25.07.2011р. Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Розпорядження №91-ОД про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким було встановлено порушення ВАТ «Саратський райагропостач» ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме не здійснено переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну до 30.04.2011р., а також вимоги пункту 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме не приведення статуту та внутрішніх положень акціонерного товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» до 30.04.2011р., у зв'язку з чим ВАТ «Саратський райагропостач» у термін до 25.01.2012р. було зобов'язано усунути порушення законодавства про цінні папери та у термін до 31.01.2012р. письмово поінформувати Одеське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання даного розпорядження із наданням копій підтверджуючих документів. Зазначене Розпорядження було надіслано на адресу відповідача та отримано Товариством 04.08.2012р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Судом з'ясовано, що 13.06.2012р. Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Постанову №39-ОД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за невиконання Розпорядження від 25.07.2011р. №91-ОД про усунення порушень законодавства про цінні папери до ВАТ «Саратський райагропостач» застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000грн. Дану Постанову було надіслано на адресу відповідача та отримано Товариством 20.06.2012р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Також, судом встановлено, що 13.06.2012р. Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Розпорядження №30-ОД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким встановлено, що ВАТ «Саратський райагропостач» не виконано Розпорядження від 25.07.2011р. №91-ОД про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме у термін до 25.01.2012р. не здійснено переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну, у відповідності до вимог п.2 ст.20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства», не приведено статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» як це передбачено вимогами п.5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а також у термін до 31.01.2012р. письмово не поінформовано Одеське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання даного розпорядження із наданням копій підтверджуючих документів, у зв'язку з чим ВАТ «Саратський райагропостач» у термін до 11.09.2012р. було зобов'язано згідно вимог п.2 ст.20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства» здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну, привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність до вимог п.5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а також подати до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 30.08.2011р. №1180. Зазначене Розпорядження було надіслано на адресу відповідача та отримано Товариством 20.06.2012р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

21.12.2012р. Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Постанову №654-ОД-1-Е про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою у відношенні ВАТ «Саратський райагропостач» було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначена Постанова була надіслана на адресу відповідача та отримана Товариством 26.12.2012р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

До того ж, Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 29.12.2012р. було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №513-ОД-1-Е, яким встановлено факт невиконання ВАТ «Саратський райагропостач» Розпорядження Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.06.2012р. №30-ОД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери. Означений акт було надіслано на адресу відповідача та отримано Товариством 14.01.2013р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

На підставі вказаного акта від 29.12.2012р. №513-ОД-1-Е Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято Постанову від 04.01.2013р. №06-ОД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляд зазначених справ на 17.01.2013р. Вказану Постанову було надіслано на адресу відповідача та отримано представником ВАТ «Саратський райагропостач» 14.01.2013р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Судом також встановлено, що 17.01.2013р. Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №14-ОД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до ВАТ «Саратський райагропостач» застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 85000грн., за невиконання Розпорядження Розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №30-ОД-1-Е від 13.06.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Зазначену Постанову від 17.01.2013р. №14-ОД-1-Е було надіслано Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на адресу ВАТ «Саратський райагропостач» 22.01.2013р., про що свідчать наявні у матеріалах справи належним чином засвідчені копії реєстру №1 від 22.01.2013р. рекомендованих листів, та фіскального чеку від 22.01.2013р. №6984.

Разом з тим, відповідних належних доказів в підтвердження сплати ВАТ «Саратський райагропостач» суми штрафних санкцій у розмірі 85000грн., чи оскарження Постанови Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.01.2013р. №14-ОД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, суду не надано.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996р. №448/96-ВР (зі змінами та доповненнями), відповідно до ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Учасниками ринку цінних паперів є емітенти, інвестори та особи, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів, у тому числі, здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно статті 5 зазначеного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Пунктами 10, 14 статті 8 вказаного Закону передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, серед іншого, має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів;

Згідно з пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі. Акціонерне товариство може здійснювати розміщення акцій двох типів - простих та привілейованих. Статутом товариства може передбачатися розміщення одного чи кількох класів привілейованих акцій, що надають їх власникам різні права. Товариство не може встановлювати обмеження щодо кількості акцій або кількості голосів за акціями, що належать одному акціонеру. Прості акції товариства не підлягають конвертації у привілейовані акції або інші цінні напери акціонерного товариства. Частина привілейованих акцій у розмірі статутного капіталу акціонерного товариства не може перевищувати 25 відсотків.

Пунктом 5 розділу ХVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що Статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: 1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; 2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.

Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.

Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.

Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення дій, зокрема, опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі); подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначено Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, Зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012р. за №1855/22167 (зі змінами та доповненнями), відповідно до Розділом IV уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до приписів ч.2 ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Згідно розділу VIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій уповноважена особа приймає рішення про застосування санкції протягом тридцяти робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення.

Відповідно до п.2 Розділу XVIII вказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Таким чином, приймаючи до уваги вищевикладене, а також те, що ВАТ "Саратський райагропостач", визначену Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.01.2013р. №14-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, суму штрафних санкцій за невиконання Розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №30-ОД-1-Е від 13.06.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, не сплачено, за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафу у загальній сумі 85000грн.

Відтак беручи до уваги наведене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач» суми штрафних санкцій у розмірі 85000грн.

Керуючись ч.4 ст.128, ч.4 ст.122, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач» про стягнення штрафних санкцій у загальному розмірі 85000,00грн., задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Саратський райагропостач» (68200, Одеська обл., смт.Сарата, вул.Заводська,2, код ЄДРПОУ 00906232) до Державного бюджету на р/р 31116106700423, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38037959, ГУДКСУ в Одеській області суму штрафних санкцій у розмірі 85000(вісімдесят п'ять тисяч)грн. 00коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому положеннями ст.254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано судом 22 липня 2013 року.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2013
Оприлюднено29.07.2013
Номер документу32627141
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4255/13-а

Постанова від 22.07.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні