Постанова
від 24.07.2013 по справі 823/1995/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2013 року справа № 823/1995/13-а

м. Черкаси

11 год. 00 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Орленко В.І.,

при секретарі - Яремич В.І.,

за участю прокурора відділу прокуратури м. Черкаси Шкрьобки О.В. - за посвідченням №009701 від 16.10.2012р.,

представника позивача Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Новак О.І. - за довіреністю від 02.01.2013р. №15-ЦД-1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокурора Городищенського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАК Агросвіт» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся прокурор Городищенського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просить стягнути із закритого акціонерного товариства «Агросвіт» заборгованість зі сплати штрафу у розмірі 17000 грн. 00 коп.

Ухвалою суду від 16.07.2013р. в адміністративній справі здійснено заміну первісного відповідача закритого акціонерного товариства «Агросвіт» на його правонаступника товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАК Агросвіт».

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, обґрунтовуючи тим, що 24.10.2012р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку була винесена постанова №2439-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої за невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів на відповідача накладено штраф у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн. Враховуючи те, що вказана постанова відповідачем не оскаржена, сума штрафу за нею не сплачена, позивач просить стягнути зазначені кошти в судовому порядку.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 19501, Черкаська область, м. Городище, вул. Переяслівська, буд. 28, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Заслухавши пояснення та доводи прокурора та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що закрите акціонерне товариство «Агросвіт» зареєстроване як юридична особа 11.06.1999р., ідентифікаційний код 30285658.

19.10.2012р. в результаті перетворення закритого акціонерного товариства «Агросвіт» як юридична особа створено товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАК Агросвіт», ідентифікаційний код 30285658 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 15.03.2013р.).

05.01.2012р. уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о. начальника - заступника голови з ліквідації Черкаського територіального управління ДКЦПФР винесено розпорядження №11-ЧК про усунення порушень законодавства про цінні папери, відповідно до якого закрите акціонерне товариство «Агросвіт» зобов'язано у строк до 29.06.2012р. усунути порушення вимог ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та п.5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме, акції випущені в документарній формі, повинні бути переведені в бездокументарну форму існування; статут та внутрішні положення товариства приведені у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».

25.09.2012р. у зв'язку з невиконанням позивачем розпорядження №11-ЧК від 05.01.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні до ЗАТ «Агросвіт» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів; викликано представника товариства на 10.10.2012р. для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень.

10.10.2012р. уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - заступником директора відповідача складений акт №2465-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання Розпорядження №11-ЧК від 05.01.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 29.06.2012р.).

11.10.2012р. уповноваженою особою Комісії - директором відповідача винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в якій постановлено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Агросвіт» відбудеться 24.10.2012р. о 09 год. 33 хв.

24.10.2012р. уповноваженою особою Комісії - директором відповідача винесена постанова №2439-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої за невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №11-ЧК від 05.01.2012р. про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів на відповідача накладено штраф у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Вказана постанова була направлена на адресу відповідача 29.10.2012р., що підтверджується реєстром згрупованих рекомендованих відправлень №637 та фіскальним чеком.

Судом встановлено, що відповідачем постанова не оскаржувалася, штраф не сплачено.

Вирішуючи спір у справі, суд також врахувує, що відповідно до п. 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:

1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;

2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.

Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.

Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.

Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.

Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення нижчезазначених дій у такій послідовності:

1) опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі);

2) подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку зобов'язана видати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування протягом 10 робочих днів з дати подання емітентом належним чином оформлених документів відповідно до встановлених нею вимог;

3) припинення обслуговування випуску цінних паперів у документарній формі у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском. Реєстроутримувач припиняє ведення реєстру протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Датою закриття реєстру є дата припинення ведення реєстру;

4) укладення в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, договору про обслуговування емісії цінних паперів з обраним наглядовою радою депозитарієм, який буде обслуговувати випуск акцій, що дематеріалізується, з наступним відкриттям рахунку в цінних паперах емітента в цьому депозитарії та укладення договору про відкриття рахунків у цінних паперах власникам з обраним наглядовою радою зберігачем;

5) депонування глобального сертифіката в обраному депозитарії та надання йому необхідних розпоряджень та інших документів відповідно до вимог Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Депонування депозитарієм глобального сертифіката здійснюється протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування;

6) забезпечення передачі реєстру власників іменних цінних паперів та переведення обліку прав власності на акції у бездокументарній формі до зберігача. Передача реєстру власників іменних цінних паперів до зберігача здійснюється протягом трьох робочих днів з дати припинення ведення реєстру. Дата передачі реєстру власників іменних цінних паперів спільно визначається емітентом, реєстратором та зберігачем. Зберігач цінних паперів зобов'язаний відкрити рахунки в цінних паперах акціонерам та зарахувати на них акції на підставі договору з емітентом та переданого йому (зберігачу) реєстру власників іменних цінних паперів протягом двох місяців з дати передачі реєстру;

7) зберігання відповідно до законодавства реєстру власників іменних цінних паперів, складеного на дату припинення ведення системи реєстру, та інших документів.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі по тексту - Закон №448/96).

Відповідно до статті 1 Закону № 448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно частин 1-4 статті 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п.п. 10, 14 ст. 8 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно п. 8 ст. 11 Закону України №448/96 та п. 1.8 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007р. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАК Агросвіт» (19501, Черкаська область, Городищенський район, м. Городище, вул. Переяслівська, буд. 28, ідентифікаційний код 30285658) в дохід бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку заборгованість зі сплати штрафу у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.І. Орленко

Повний текст постанови виготовлений 26.07.2013р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2013
Оприлюднено29.07.2013
Номер документу32631115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1995/13-а

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Постанова від 24.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні