ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України 24 липня 2013 р. Справа №801/7068/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді - Пакет Т.В., за участю секретаря - Мельникової А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) до Зиминської сільської ради про стягнення заборгованості. Обставини справи: Відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Кримському регіоні” (Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Зиминської сільської ради про стягнення заборгованості у сумі 850 гривень. Позовні вимоги обґрунтовані тим, відповідач ухилився від виконання припису позивача №04/05-35-018, за що ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” № 575/97-ВР від 16.10.1997р. зі змінами та доповненнями та Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999р. “Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарського діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику” передбачена відповідальність за відхилення від виконання або несвоєчасне виконання припису. У судове засідання представник позивача не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності. У судове засідання представник відповідача не з'явився, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення (а.с.21), про причини неявки суд не повідомив, заперечення на адміністративний позов до суду не надав. Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представників позивача та відповідача, повідомлених про час, дату та місце розгляду справи належним чином. Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд, - ВСТАНОВИВ: Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України. Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України “Про електроенергетику” (далі по тексту –Закон). Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Відповідно до ст. 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення. Відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Кримському регіоні” діє відповідно до Положення про відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Кримському регіоні” Державного підприємства НЕК “Укренерго”, затвердженого наказом НЕК “Укренерго” від 21.03.2006 року. Відповідно до вказаного Положення метою і завданням ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні” є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії. Таким чином, судом встановлено, що відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Кримському регіоні”, реалізуючі свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є суб'єктом владних повноважень. Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України “Про електроенергетику”, “Про захист прав споживачів”, “Про захист економічної конкуренції”, “Про енергозбереження”, іншими нормативно-правовими актами. Обов'язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Закону України “Про електроенергетику”. Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України. Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону. Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (ст. 27 Закону). Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку. Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі по тексту –Положення). Згідно з п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання. Судом встановлено, що позивачем 03.08.2012 року винесено припис №04/05-35-018, яким відповідачу приписано в строк до 25.10.2012 року усунути порушення вимог чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання (а.с.12-15). Посадовими особами позивача 19.12.2012 року було проведено позапланову перевірку відповідача щодо виконання вимог зазначеного припису. За результатами проведеної перевірки складено акт (протокол) № 04/05-35-020 від 19.12.2012 року, в якому зафіксовано невиконання відповідачем вимог припису (а.с.7-9). На підставі зазначеного акту перевірки 11.02.2013 року позивачем винесена постанова № 43 кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 850 гривень за порушення ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” та ст. 31 Закону України “Про теплопостачання” в частині невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (а.с.10). Вказана постанова була направлена відповідачу поштою та отримана останнім 14.02.2013 року, що підтверджується відміткою на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.11). Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку. До матеріалів справи не додано доказів того, що постанова про накладення штрафу була оскаржена відповідачем в адміністративному або судовому порядку, внаслідок чого штраф за порушення законодавства в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплатити протягом 30 днів з дня прийняття постанови. Однак, матеріали справи свідчать про те, що у встановлений законодавством строк постанова позивача виконана не була. Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку ст. 71 КАС України не було надано жодного доказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушенням вимог чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позивач правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 850 грн. заборгованості. Враховуючи викладене вище, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст. ст. 9, 11, 69-71, 158, 159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі. Стягнути з Зиминської сільської ради (96270, АР Крим, Роздольненський район, с. Зимине, вул. Октябрьська, буд.18, р/р 35414001005034 ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37438016) в дохід Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації доходів 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» на рахунок 31111106700230, отримувач коштів Державний бюджет Роздольненського района, 21081100, код ЕДРПОУ отримувача 37966016, банк отримувача - ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО банка отримувача 824026 заборгованість зі сплати штрафу у розмірі 850 (вісімсот п'ятдесят) гривень. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Т.В.Пакет
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2013 |
Оприлюднено | 30.07.2013 |
Номер документу | 32648883 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні