Постанова
від 07.12.2006 по справі 3/278-21/278а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

79014, м.

Львів, вул. Личаківська, 128

 

ПОСТАНОВА

         

07.12.06                                                                                          

Справа№ 3/278-21/278А

Господарський суд Львівської області

у складі

судді Масловської Л.З.

при секретарі Н. Зубачик

 

За позовом: Приватне

підприємство "Лікувально-оздоровч-навчальний центр "Віолета", м.

Трускавець;

до відповідача: Головного

управління охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації, м.

Львів;

          про визнання неправомірними дій та

зобов'язання видати довідку

 

Представники:

від позивача:      Палінський І.З.- засновник

від відповідача: Лапенко

В.О.-ю/к

 

Відповідно до п. 6 розділу 7

Прикінцевих та перехідних положень КАС України, 

до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів

адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до

Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та

апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за

правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Представникам сторін роз'яснено їх

права та обов'язки, що передбачені ст. 49, 51 КАС України.

 

           Суть спору:

Позов заявлено Приватним підприємством "Лікувально-оздоровчо- навчальний

центр "Віолета", м. Трускавець до Головного управління охорони

здоров'я Львівської обласної державної адміністрації, м. Львів про визнання

неправомірними дій  та зобов'язання

видати довідку про стан матеріально-технічної бази, наявність

нормативно-правових документів, в тому числі, нормативних документів із

стандартизації, необхідних для провадження медичної практики.

Ухвалою господарського суду

Львівської області від 15.09.2006 року порушено провадження у справі та призначено

розгляд справи на 24.10.2006 року.

Розгляд справи неодноразово

відкладався з мотивів, зазначених в ухвалах суду від 24.10.2006р.,

16.11.2006р., якою відкладено розгляд справи на 07.12.2006р.

У судовому засіданні представник

позивача ПП "ЛОНЦ "Віолета" підтримав позовні вимоги з підстав,

зазначених у позовній заяві.  В

обґрунтування позовних вимог посилається на те, що позивач з метою отримання

ліцензії на здійснення медичної практики звернувся до відповідача із заявою про

видачу довідки про стан матеріально-технічної бази, наявність

нормативно-правових документів, в тому числі, нормативних документів із

стандартизації, необхідних для провадження медичної практики (надалі по тексту

"довідка"). В свою чергу, відповідач, покликаючись на усні роз'яснення

юриста Міністерства охорони здоров'я України, листом від 30.03.2006 року

повідомив позивача, що направив його заяву про видачу довідки за належністю,

тобто в Міністерство охорони здоров'я України (надалі по тексту МОЗ України).

Однак, довідку позивачу так і не видано, в зв'язку з чим він вважає, що

відповідач безпідставно відмовився від видачі вищезгаданої  довідки, а, відтак, чинить перешкоди в її

отриманні, чим порушує права позивача, передбачені ст.ст. 22, 42, 49 Конституції

України. Просить позов задоволити.

Представник відповідача Головного

управління охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації у

відзиві №4749/22 від 13.10.2006 року на позовну заяву та в судових засіданнях

проти позову заперечив, повідомив, що згідно постанови Кабінету Міністрів

України №756 від 04.07.2001 року "Про затвердження переліку документів,

які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської

діяльності" довідку може видавати як МОЗ України, так і обласне

управління. Повідомив, що заяву та документи, які були надані позивачем для

отримання довідки, були направлені у відділ акредитації та ліцензування МОЗ

України, про що було поінформовано позивача. В зв'язку з цим вважає, що

порушень чинного законодавства України зі сторони посадових осіб відповідача не

було. Просить відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши подані докази в їх

сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно та повно

з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються їх вимоги і заперечення,

господарський суд  встановив  наступне.

Приватне підприємство

"Лікувально-оздоровчо-навчальний центр "Віолета" є юридичною

особою, ідентифікаційний код 30322928, у відповідністю із Статутом має

намір  займатися медичною практикою.

Відповідно до ст. 10 Закону України

"Про ліцензування певних видів господарської діяльності" від

21.06.2006 року №1775-ІІІ (із наступними змінами та доповненнями) суб'єкт

господарювання, який має намір провадити певний вид господарської діяльності,

що ліцензується, особисто або через уповноважений ним орган чи особу

звертається до відповідного органу ліцензування із заявою встановленого зразка

про видачу ліцензії. До заяви про видачу ліцензії додається копія свідоцтва про

державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності або копія довідки про

внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України,

засвідчена нотаріально або органом, який видав оригінал документа.

Для окремих видів господарської

діяльності, що підлягають ліцензуванню, до заяви про видачу ліцензії також додаються

документи, вичерпний перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України за

поданням спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування (ч. 5 Закону

України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності").

Постановою Кабінету Міністрів

України від 4 липня 2001 р. № 756 затверджено Перелік документів, які додаються

до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності (надалі

по тексту -"Перелік").

Згідно до п.12 Переліку суб'єкт

господарювання повинен долучити до заяви про видачу ліцензії для здійснення

медичної практики, серед інших документів, і довідку МОЗ України або

уповноваженої ним установи про стан матеріально-технічної бази суб'єкта

господарської діяльності, наявність у нього нормативно-правових документів, у

тому числі нормативних документів із стандартизації, необхідних для провадження

відповідного виду господарської діяльності.

Така ж норма передбачена і

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з медичної практики,

затверджених спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної

політики та підприємництва і Міністерства охорони здоров'я України від

06.02.2001 р. N 38/63, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України

02.03.2001 N 189/5380.

Пунктом 2.1

"Загальноорганізаційні умови" цих Ліцензійних умов передбачено, що

господарська діяльність з певних видів медичної практики здійснюється

суб'єктами господарювання за наявності приміщень, що відповідають установленим

санітарним нормам і правилам, відповідність приміщень цим нормам засвідчується

висновком закладу державної санітарно-епідеміологічної служби (за місцем

провадження діяльності) та відповідної матеріально-технічної бази, що

підтверджується висновком МОЗ, або уповноваженим ним органом.

В свою чергу, листом від 24.09.2004

року №2326-04 МОЗ України роз'яснило, що органами, які вправі видавати довідки

про стан матеріально-технічної бази суб'єкта господарської діяльності,

наявність у нього нормативно-правових документів, у тому числі нормативних

документів із стандартизації, необхідних для провадження відповідного виду

господарської діяльності, є управління охорони здоров'я облдержадміністрацій та

Головне управління охорони здоров'я та медичного забезпечення і управління

охорони здоров'я Київської та Севастопольської міськдержадміністрацій.

Наказом МОЗ України від 17 січня

2002 р. № 15 та наказом МОЗ України від 29 липня 2002 року № 291 "Про

внесення змін до наказу МОЗ України від 17.01.2002 № 15"  було затверджено форму довідки про стан матеріально-технічної

бази суб'єкта господарської діяльності, наявності у нього нормативно-правових

документів, у тому числі нормативних документів із стандартизації, необхідних

для провадження господарської діяльності з медичної практики, переробки

донорської крові та її компонентів, виготовлення з них препаратів.

Однак, наказом від 24 грудня 2003

року № 605 "Про скасування наказів МОЗ України" МОЗ України скасувало

ряд своїх наказів у зв'язку з неподанням їх на державну реєстрацію до

Міністерства юстиції України, в тому числі, наказ від 17.01.2002 № 15 "Про

затвердження форми довідки про стан матеріально-технічної бази суб'єкта

господарювання, наявність у нього нормативно-правових документів, у тому числі

нормативних документів із стандартизації, необхідних для провадження господарської

діяльності з медичної практики, переробки донорської крові та її компонентів,

виготовлення з них препаратів" (в редакції наказу МОЗ України від

29.07.2002 №291).

Окрім того, з долучених до

матеріалів справи листів Міністерства юстиції України від 17.06.2003 року

№30-50-1387, від 03.10.2003 року №30-50-2630, 30-50-2631 господарський суд

встановив, що наказ МОЗ України від 17.01.2002 року (із змінами і доповненнями,

внесеними наказом МОЗ України від 29.07.2002 року №291) у відповідності до

Указу Президента України  від 03.10.1992

року №493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств

та інших органів виконавчої влади" (із наступними змінами та доповненнями)

на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України не подавався, а тому є

нечинним і не може застосовуватися в роботі.

Таким чином, проаналізувавши

вищевказані нормативні акти, господарський суд приходить до висновку, що форма

довідки чинним законодавством не визначена. Однак, залишаються чинними

нормативно-правові акти, які зобов'язують суб'єктів господарювання долучати до

заяви про видачу ліцензії на здійснення медичної практики вищезгадану довідку,

а, відтак, зобов'язують відповідні державні органи за наявності підстав

видавати таку довідку. Господарський суд встановив, що згідно чинного

законодавства, органами, які вправі видавати довідку є або Міністерство охорони

здоров'я України, або її уповноважена установа, зокрема, Головне управління

охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації. Причому,

законодавством не визначено, в яких випадках довідка видається МОЗ України, а в

яких -її уповноваженою установою. Крім того, законодавством не передбачено

можливості переадресування заяви про видачу довідки органом, до якого звернувся

суб'єкт господарювання, іншому органу.

Згідно до ст. 19 Конституції

України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові

особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищенаведене, враховуючи

те, що органи державної влади повинні діяти у спосіб, визначений Конституцією

та законами України, господарський суд вважає, що заява про видачу довідки

повинна розглядатися тим органом, до якого безпосередньо звернувся суб'єкт

господарювання: або МОЗ України, або його уповноваженою установою. Враховуючи

те, що видача довідки, відноситься до повноважень Головного управління охорони

здоров'я Львівської обласної державної адміністрації, господарський суд вважає,

що відповідач зобов'язаний був розглянути заяву позивача по суті та за

наявності підстав видати позивачу відповідну довідку.

Позивач долучив до матеріалів

справи свою заяву №45 від 23.03.2006 року, адресовану відповідачу, з проханням

видати довідку про стан матеріально-технічної бази суб'єкта господарської

діяльності, наявність у нього нормативно-правових документів, у тому числі

нормативних документів із стандартизації, необхідних для провадження медичної

практики за адресою: Львівська область, м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62. Ця

заява зареєстрована в Головному управлінні охорони здоров'я Львівської обласної

державної адміністрації під вх. №465 від 24.03.2006 року, про що свідчить

відмітка на копії заяви.

Однак, листом від 30.03.2006 року

№1236/17 відповідач повідомив позивача, що згідно усного роз'яснення юриста МОЗ

України, вказане у заяві позивача (вих. №45 від 23.03.2006 року) питання  належить до компетенції МОЗ України. Також

зазначив, що відповідно до Закону України "Про звернення громадян"

заяву позивача буде скеровано за належністю. Проте, господарський суд не бере

вказані доводи відповідача до уваги за безпідставністю, оскільки, як

зазначалося вище, суд прийшов до висновку, що видача такої довідки належить до

компетенції відповідача.

З долученого відповідачем листа від

30.03.2006 року № 1234/17 господарський суд вбачає, що заява позивача про

отримання довідки була надіслана відповідачем у відділ акредитації та

ліцензування МОЗ України. Однак, відповідач не долучив до матеріалів справи

жодних доказів, які б підтвердили факт отримання МОЗ України заяви позивача №45

від 23.03.2006 року, зокрема, поштової квитанції, повідомлення про вручення

тощо.

Позивач стверджує, що своєю

бездіяльністю, пов'язаною з невидачею довідки, відповідач чинить перешкоди в

здійсненні підприємницькій діяльності, адже, без отримання ліцензії на медичну

практику позивач не зможе продовжувати свою господарську діяльність.

Ст. 42 Конституції України гаранту,

що кожен має право займатися підприємницькою діяльністю, яка не заборонена

законом.

Згідно до ст. 17 КАС України  компетенція 

адміністративних судів поширюється, зокрема,  на спори юридичних осіб із суб'єктом владних

повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності.

 

Таким чином, господарський суд приходить до висновку, що бездіяльність

відповідача Головного управління охорони здоров'я Львівської обласної державної

адміністрації, пов'язана з ухиленням від розгляду  заяви позивача про видачу довідки про стан

матеріально-технічної бази, наявність нормативно-правових документів, в тому

числі, нормативних документів із стандартизації, необхідних для провадження

медичної практики, суперечить Постанові Кабінету Міністрів України від 4 липня

2001 р. № 756, Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з

медичної практики, затвердженим спільним наказом Державного комітету України з

питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства охорони здоров'я

України від 06.02.2001 р. N 38/63, тобто є неправомірною, а також перешкоджає

позивачу в отриманні ліцензії на здійснення медичної практики, а, відтак,

перешкоджає здійсненню підприємницької діяльності.

Крім того, позивач ставить вимогу

про зобов'язання відповідача видати позивачу довідку про стан

матеріально-технічної бази, наявність нормативно-правових документів, в тому

числі, нормативних документів із стандартизації, необхідних для провадження

медичної практики. Однак, під час розгляду даної справи не досліджувалося

питання фактичного стану матеріально-технічної бази позивача, зокрема,

наявності приміщень для здійснення медичної практики, їх оснащення,

забезпечення відповідним обладнання для лікування та діагностики тощо, а також

наявності нормативно-правової бази. Крім того, стан матеріально-технічної бази

в 2006 році не перевірявся і відповідачем, оскільки з матеріалів справи

вбачається, що заява про видачу довідки відповідачем по суті не розглядалася, а

одразу була переадресована для розгляду в МОЗ України. Таким чином, в

господарського суду немає підстав для задоволення позову про зобов'язання

відповідача видати позивачу довідку та визнання неправомірною бездіяльність

відповідача, що пов'язана  з невидачею

довідки.

Однак, з метою захисту прав та

інтересів позивача від порушень з боку відповідача, зокрема, бездіяльності

останнього, пов'язаної з ухиленням від розгляду по суті заяви позивача про видачу

довідки, господарський суд у відповідності з абз. 10 ч.2 ст. 162 КАС України,

вважає за доцільне захистити права та інтереси позивача шляхом зобов'язання

Головного управління охорони здоров'я Львівської обласної державної

адміністрації розглянути по суті заяву позивача про видачу вищевказаної

довідки.

Судові витрати покласти на

відповідача у відповідності до вимог ст.94 КАС України.  

         Враховуючи вищевикладене,

керуючись  статтями 2, 11, 69-71, 86,

161-163  КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:       

1.          Позов задоволити частково.

2.          Визнати неправомірною бездіяльність

Головного управління охорони здоров'я Львівської обласної державної

адміністрації (ЄДРПОУ 02013047), пов'язану з ухиленням від розгляду заяви

Приватного підприємства "Лікувально-оздоровчо-навчальний центр

"Віолета" (ЄДРПОУ 30322928) про видачу довідки про стан

матеріально-технічної бази, наявність нормативно-правових документів, в тому

числі, нормативних документів із стандартизації, необхідних для провадження медичної

практики.

3.          Зобов'язати Головне управління

охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації розглянути по суті

заяву Приватного підприємства "Лікувально-оздоровчо-навчальний центр

"Віолета" про видачу довідки про стан матеріально-технічної бази,

наявність нормативно-правових документів, в тому числі, нормативних документів

із стандартизації, необхідних для провадження медичної практики.

4.          В решті позовних вимог відмовити.

5.          Стягнути з Головного управління охорони

здоров'я Львівської обласної державної адміністрації на користь Приватного

підприємства "Лікувально-оздоровчо-навчальний центр "Віолета"

3,40 грн. сплаченого державного мита.

          6. 

Постанова набирає законної сили у відповідності із ст. 254 КАС України.

 

           Постанова може бути оскаржена у

порядку і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

 

 

 

Суддя                                                                                                      

Масловська Л.З.                    

 

Дата ухвалення рішення07.12.2006
Оприлюднено27.08.2007
Номер документу326605
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/278-21/278а

Постанова від 07.12.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Масловська Л.З.

Ухвала від 15.09.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Масловська Л.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні