Постанова
від 22.07.2013 по справі 803/1538/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2013 року Справа № 803/1538/13-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Волдінера Ф.А.,

при секретарі судового засідання Приходай Я.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцького міського центру зайнятості до житлово-комунального господарства № 6 про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

Луцький міський центр зайнятості (далі - Луцький МЦЗ, позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Житлово-комунального підприємства №6 (далі - ЖКП №6, відповідач) про стягнення пені у розмірі 99, 46 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно акту позапланової перевірки з питань правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Житлово-комунального підприємства №6 від 18 квітня 2013 року встановлено несвоєчасну сплату страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у зв'язку з чим нарахована пеня в розмірі 99, 46 грн. 26 квітня 2013 року Луцьким МЦЗ прийнято рішення №3 про стягнення вищезазначеної суми заборгованості, яка станом на день звернення до суду не погашена. На підставі вищевикладеного просить суд стягнути з Житлово-комунального підприємства №6 пеню у розмірі 99, 46 грн.

Позивач, суб'єкт владних повноважень, свого представника у судове засідання не направив, однак у клопотанні від 22 липня 2013 року просить суд розгляд справи проводити за відсутності представника Луцького МЦЗ та просить суд позов задовольнити.

Відповідач пред'явлені позовні вимоги не оспорив, заперечення на адміністративний позов не подав. Ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі та ухвала про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, повернулись до суду з відміткою відділення поштового зв'язку - за вказаною адресою адресат не значиться, тобто не вручена адресату з незалежних від суду причин, а тому відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що останній належним чином був повідомлений про розгляд справи

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи наведене, судом справу розглянуто за відсутності сторін за наявними у ній матеріалами.

На підставі частини 1 статті 41 КАС України у зв'язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши подані суду письмові докази, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю.

Судом встановлено, що Луцьким міським центром зайнятості у період з 18 по 19 квітня 2013 року проводилася позапланова перевірка Житлово-комунального підприємства №6 з питань дотримання вимог законодавства, щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, за результатами якої складений акт №179 від 18 квітня 2013 року.

Актом перевірки встановлено порушення відповідачем показника своєчасності та повноти сплати страхових внесків до Фонду загальнодержавного соціального страхування України на випадок безробіття відповідно до статті 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття", а саме при виплаті заробітної плати перерахування страхових внесків здійснювалося частково, або не здійснювалося взагалі, що призвело до нарахування пені за період перевірки в розмірі 99, 46 грн.

Як вбачається з додатку №2 до акту перевірки №179 від 18 квітня 2013 року, пеня Житлово-комунальному підприємству №6 у загальному розмірі 99, 46 грн. нарахована за період з 20 березня 2005 року по 15 липня 2009 року.

На підставі висновків акту перевірки заступником директора Луцького міського центру зайнятості прийняте рішення №3 від 26 квітня 2013 року про стягнення з ЖКП №6 пені у розмірі 99, 46 грн.

Надаючи правову оцінку вищезазначеним обставинам у справі суд зазначає наступне.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", відповідно до пункту 7 Розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" якого, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Оскільки заборгованість Житлово-комунального підприємства №1 виникла з приводу сплати пені за несвоєчасне перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на випадок безробіття за період з 20 березня 2005 року по 15 липня 2009 року, тому до правовідносин у цій справі застосовується законодавство, що діяло до 01 січня 2011 року.

У вищезазначений період відповідальність роботодавця за несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття була встановлена статтею 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (далі за текстом - у редакції, що діяла до 01 січня 2011 року), відповідно до якої роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.

Згідно частини другої статті 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені, та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується. Аналогічне за своїм правовим змістом положення міститься і в чинній редакції частини четвертої статті 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Як визначено пунктом 9.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, яка затверджена Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року N 339 (далі - Інструкція), право застосовувати фінансові санкції від імені Фонду мають керівник Державної служби зайнятості, його заступники, керівники територіальних органів Державної служби зайнятості в Автономній Республіці Крим, областях, районах, містах, районах у містах та їх заступники.

Рішення №3 від 26 квітня 2013 року про стягнення з Житлово-комунального підприємства №1 пені у розмірі 99, 46 грн. підписане заступником директора Луцького міського центру зайнятості Шишовою О.А., тобто уповноваженою посадовою особою позивача.

За правилами пункту 7.4 Інструкції, для добровільної сплати нарахованих фінансових санкцій (штрафу, пені) роботодавцю надається 10-денний строк.

Доказів добровільної сплати вищезазначеної заборгованості або заперечень, щодо її розміру відповідач суду не надав.

Оскільки рішення Луцького міського центру зайнятості від 26 квітня 2013 року №3 про нарахування Житлово-комунальному підприємству №6 пені у розмірі 99, 46 грн. не оскаржувалося в адміністративному чи судовому порядку, підписане уповноваженою посадовою особою Луцького МЦЗ, доказів сплати вищезазначеної заборгованості або заперечень щодо її розміру відповідач суду не надав, а також враховуючи те, що на вимоги про стягнення пені за несвоєчасну сплату внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття не поширюються строки давності, а відтак суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення у повному обсязі.

Керуючись частиною четвертою статті 128, статтями 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Житлово-комунального підприємства №6 (43000, м. Луцьк, вул. Островського,10 А, ЄДРПОУ 30473473, п/р 26009220682800 в КБ "Укрсиббанк", МФО 351005) на користь Луцького міського центру зайнятості (43000, м. Луцьк, вул. Ярощука, 2, ЄДРПОУ 13352315, р/р 37172971900002 в ГУ ДКС України у Волинській області, код 21741605, МФО 803014) пеню у розмірі 99 (дев'яносто дев'ять) гривень 46 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ф.А. Волдінер

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2013
Оприлюднено31.07.2013
Номер документу32666178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1538/13-а

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Постанова від 22.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні