Постанова
від 24.07.2013 по справі 809/2064/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" липня 2013 р. справа № 809/2064/13-а

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Чуприни О.В.

за участю секретаря судового засідання Драгомирецького І.М.

представника позивача: Міністерства економічного розвитку і торгівлі України - Волощук О.М.

представника відповідача: приватного підприємства "Фінімпекс" - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до приватного підприємства "Фінімпекс" про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, -

ВСТАНОВИВ:

Івано-Франківським окружним адміністративним судом 10.07.2013 року відкрито провадження у справі за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (надалі по тексту - позивач) до приватного підприємства "Фінімпекс" (надалі по тексту - відповідач) про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач, в порушення вимог статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", із січня 2010 року не забезпечив повернення (зарахування) від нерезидента на власний рахунок заборгованості по виручці у іноземній валюті за господарською операцією із зовнішньоекономічної діяльності, в наслідок чого позивачем до нього застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка підлягає подовженню у відповідності до статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність". Зокрема, 22.11.2010 року Державна податкова адміністрація України листом за № 14864/5/22-6016 звернулася до Міністерства економіки України з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до приватного підприємства "Фінімпекс", у зв'язку з порушенням останнім статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті". Вказане порушення допущено відповідачем при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту від 16.02.2009 року за №7, укладеного між приватним підприємством "Фінімпекс" і компанією-нерезидентом "BRUNE & CO" (Франція), зокрема не перераховано у встановлений законодавством термін на валютний рахунок приватного підприємства "Фінімпекс" валютні цінності в сумі 26 700,00 євро, у зв'язку з чим утворилася дебіторська заборгованість виручки у іноземній валюті на зазначену суму. На підставі вказаного подання позивачем 27.12.2010 року наказом за №1644 застосовано до відповідача спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності. Так, як відповідачем не усунуто зазначене порушення, позивач просить подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до приватного підприємства "Фінімпекс" до усунення останнім вищевказаного порушення.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві та пояснила, що відповідачем на даний час не усунуто порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а тому дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності слід подовжити. Просила позов задовольнити повністю.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Поштове повідомлення-виклик повернулося на адресу суду із відміткою поштового зв'язку від 16.07.2013 року "підприємство відсутнє" (а.с. 96, 97). Однак, відповідно до бази даних веб-сайту Єдиного державного реєстру, технічним адміністратором якого є Державне підприємство "Інформаційно-ресурсний центр", на якому відображається інформація з Єдиного державного реєстру щодо юридичних осіб, органів державної влади і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, а також інформація щодо фізичних осіб-підприємців (функціонує відповідно до наказу Міністерства юстиції України №2009/5 від 19.02.2011 року), місцезнаходження відповідача значиться: Незалежності, 4, м. Івано-Франківськ, 76018 (а.с. 126-127 http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html), тобто адреса, за якою відправлено ухвалу про відкриття провадження та повістку про виклик до суду (а.с. 93-94). Згідно із частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

За змістом частини 11 статті 35 коментованого Кодексу, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яке не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений належним чином про розгляд справи. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону від 17.11.2011 року) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Судом, за умови належного повідомлення відповідача про розгляд справи у відповідності до вимог частини 3 статті 33, частини 3 і 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, продовжено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 коментованого Кодексу.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів.

Судом встановлено, що 04.02.2000 року відповідач зареєстрований як юридична особа Реєстраційної службою Івано-Франківського міського управління юстиції в Івано-Франківській області, що підтверджується Витягом із бази даних веб-сайту Єдиного державного реєстру (а.с. 126-127).

Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем були врегульовані положеннями Законів України "Про зовнішньоекономічну діяльність", "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", в редакції чинній на час їх виникнення та дії.

16.02.2009 року між приватним підприємством "Фінімпекс" (продавець) і компанією-нерезидентом "BRUNE & CO" (покупець - Flavigny sur Mosell. Nancy rue de St. Jean, 48/52, № compte 03102003157 France, 54000) укладено зовнішньоекономічний контракт за №7.

На виконання умов згаданого контракту приватне підприємство "Фінімпекс" 03.07.2009 року здійснило митне оформлення вказаного товару на суму 26 700,00 євро на підставі відповідної вантажно-митної декларації.

У відповідності до статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (у редакції, що діяла з по 01.01.2008 року по 24.11.2009 року) виручка резидентів в іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у терміни виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.

Відповідно до частини 2 статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" спеціальні санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки - застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства

Абзацом другим пункту 1 статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України виконує безпосередньо, а також організовує роботу державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'язану, зокрема, із здійсненням контролю за валютними операціями.

Як встановлено в судовому засіданні, 22.11.2010 року Державна податкова адміністрація України звернулася до Міністерства економіки України з поданням за №14864/5/22-6016 щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до приватного підприємства "Фінімпекс", так як відповідачем порушено вимоги статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а саме не зараховано на валютний рахунок приватного підприємства "Фінімпекс" валютні цінності в сумі 26 700,00 євро у передбачений законодавством термін, що призвело до утворення дебіторської заборгованості в розмірі 26 700,00 євро (а.с. 113-114).

На підставі вище вказаного подання Державної податкової адміністрації України, Міністерство економіки України видало наказ про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України за №1644 від 27.12.2010 року. Даним наказом, серед інших, до відповідача з 18.01.2011 року застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності (а.с. 116-117).

Згідно частини 6 статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.

Відповідно до підпункту 3.4. пункту 3 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України від 09.11.2006 року за №340/672, при застосуванні тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності Міністерство економіки України за 40 днів до закінчення терміну його дії надсилає до Державної податкової адміністрації запит щодо доцільності його подовження. На підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Міністерство економіки України готує відповідну позовну заяву до суду.

З матеріалів справи вбачається, що Міністерство економіки України листом від 11.03.2011 року за №4202-29/353 звернулося до Державної податкової адміністрації України щодо надання інформації про доцільність скасування чи подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до відповідача (а.с. 118).

11.04.2011 року Державна податкова адміністрація України листом за №4445/5/22-6016 надала відповідь, в якій зазначила, що прострочена дебіторська заборгованість в сумі 26 700,00 євро відповідачем не погашено, а тому вважає доцільним подовжити застосовану до приватного підприємства "Фінімпекс" спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності (а.с. 120-122).

Крім того, з даного листа-відповіді вбачається, що 04.01.2010 року і 04.11.2010 року Івано-Франківське відділення Львівської обласної філії АКБ "Укрсоцбанк" листами за №10/48-01/7942 і №45-10.5/79-22 повідомило податкові органи України про порушення приватним підприємством "Фінімпекс" законодавчо встановлених строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності по контракту за №7 від 16.02.2009 року, укладеного з фірмою нерезидентом "BRUNE & CO" (Франкція) (а.с. 123-124).

Відповідно до підпункту 4.13. пункту 4 Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", затвердженого наказом Міністерства економіки України 17.04.2000 року за №52 (надалі по тексту - Положення), якщо суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або іноземними суб'єктами господарської діяльності, до яких застосовано санкції, усунуто допущені порушення законодавства України або вжито практичні заходи, що гарантують виконання Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" та/або пов'язаних з ним законів України, ініціатори подання щодо застосування санкцій можуть направляти Міністерству економіки України матеріали про їх скасування.

Згідно підпункту 4.14. пункту 4 Положення суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, до яких застосовано санкції, мають право подавати до Міністерства економіки України матеріали, що підтверджують вжиті ними заходи до приведення зовнішньоекономічної та пов'язаної з нею господарської діяльності у відповідність до норм чинного законодавства, та виходити до Міністерства економіки України з клопотанням про скасування (зміну виду, тимчасового зупинення) дії санкцій.

Нормою підпункту 4.15. пункту 4 вищевказаного Положення передбачено, що у разі усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" та/або пов'язаних з ним законів України, і приведення своєї зовнішньоекономічної діяльності у відповідність із законами України або надання достатніх доказів неможливості (безперспективності) застосування практичних заходів, що гарантують виконання зазначеного Закону, суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності та іноземні суб'єкти господарської діяльності, до яких застосовано санкції, мають право подавати до Міністерства економіки України відповідні матеріали та виходити з клопотанням про скасування (зміна виду, тимчасове зупинення) дії санкцій.

Проте, як вбачається з матеріалів справи та з пояснень представника позивача до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від відповідача, в тому числі Міністерства доходів і зборів України (Державної податкової адміністрації України) не надходили клопотання або подання щодо скасування дії санкції, застосованої до приватного підприємства "Фінімпекс" і не було надано доказів щодо вжиття останнім практичних заходів, що гарантують виконання статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за зовнішньоекономічним контрактом від 16.02.2009 року №7, укладеним між приватним підприємством "Фінімпекс" і компанією-нерезидентом "BRUNE & CO" (Франція), або доказів неможливості вжиття (застосування) практичних заходів.

На момент розгляду справи відповідачем суду не подано доказів повернення валютної виручки резидента за відправлену продукцію, тобто усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".

Стаття 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" передбачає, що продовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.

Згідно частини 9 статті 37 Закону України Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.

За таких обставин, суд погоджується з доводами позивача про доцільність подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до відповідача наказом Міністерства економіки України від 27.12.2010 року за №1644, на термін до усунення ним порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконливого висновку, що позовні вимоги позивача про подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до приватного підприємства "Фінімпекс", є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до приватного підприємства "Фінімпекс" (ідентифікаційний код 30609925) наказом Міністерства економіки України від 27.12.2010 року за №1644 на термін до усунення приватним підприємством "Фінімпекс" порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (у редакції, що діяла з 01.01.2008 року по 24.11.2009 року) при здійсненні експортної операції на виконання зовнішньоекономічного контракту від 16.02.2009 року №7, укладеного між приватним підприємством "Фінімпекс" та компанією-нерезидентом "BRUNE & CO" (Франція), а саме до зарахування компанією-нерезидентом "BRUNE & CO" (Франція) на валютні рахунки приватного підприємства "Фінімпекс" коштів у сумі 26 700,00 євро.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова в повному обсязі складена 29.07.2013 року.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2013
Оприлюднено30.07.2013
Номер документу32669193
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2064/13-а

null від 24.07.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 24.07.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні