Постанова
від 26.07.2013 по справі 805/8578/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2013 року Справа № 805/8578/13

приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з земельного податку в сумі 12 920,38 грн. грн., -

В С Т А Н О В И В:

Алчевська об'єднана державна податкова інспекція Луганської області Державної податкової служби (далі - Алчевська ОДПІ, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення заборгованості з земельного податку в сумі 12 920,38 грн. з фізичної особи ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, відповідач).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість з земельного податку у розмірі 12 920,38 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою узгоджених сум згідно податкового повідомлення-рішення від 20.09.2011 року. Приймаючи до уваги факт несплати ОСОБА_1 суми заборгованості у строк, встановлений чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.

За відомостями адресно-довідкового відділу Управління у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області фізична особа - громадянин ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) зареєстрований за адресою: 83120, АДРЕСА_1.

Судом з матеріалів справи встановлено, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 0,2119 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2, про що свідчить Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯГ № 271503, виданий Перевальським районним відділом земельних ресурсів, зареєстрованому в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю за № 236101/010740800006. Цільове призначення земельної ділянки - для обслуговування кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1» (а.с. 9).

Статтею 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).

Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Порядок обчислення плати за землю встановлений статтею 286 Податкового кодексу України. Так, згідно з п. 286.1 ст. 286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

За приписами ст. 271 ПКУ базою оподаткування платою за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом IV ПКУ, а у разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

Нарахування фізичним особам сум податку, згідно з п.286.5 ст.286 Податкового кодексу України проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

В матеріалах справи є витяги з технічної документації про грошову оцінку земель м. Перевальськ Луганського району власника ОСОБА_1 (а.с. 10-13).

З карток облікового рахунку відповідача вбачається, що станом на 13.07.2012 року ОСОБА_1 має заборгованість зі сплати земельного податку в сумі 20018,39 грн.

При цьому, постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14.10.2009 року було задоволено позовні вимоги Алчевської ОДПІ до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з земельного податку в сумі 7 098,01 грн. та 10 листопада 2009 року винесено виконавчий лист.

З метою погашення відповідачем суми заборгованості, Алчевською ОДПІ приймалися заходи у відповідності до вимог Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинний до 01.01.2011 року), а саме боржнику направлялись податкові вимоги від 27.10.2008 року № 1/1, від 11.12.2008 року № 2/4, які отримані ним особисто (а.с. 17-20).

Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості.

20.09.2011 року Алчевською ОДПІ прийнято відносно ОСОБА_1 податкове повідомлення-рішення № 0000031720 щодо нарахування останньому земельного податку з фізичних осіб в загальній сумі 20 021,81 грн., граничним терміном сплати зазначеного платежу: до15.11.2010 року в сумі 15632,51 грн. та до 30.09.2011 року в сумі 4389,30 грн. (а.с. 14).

В матеріалах справи відсутня інформація про оскарження зазначених податкових вимог та податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку.

Заборгованість з платежу «Земельний податок» є безперервною, про що свідчить картка облікового рахунку ОСОБА_1, що надана Алчевською ОДПІ до матеріалів справи.

З урахуванням наведеного, податковий борг відповідача з платежу «земельний податок» станом на день подання позивачем адміністративного позову становить 12 920,38 грн. (20 018,39 грн. - 7 098,01 грн.)

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

У статті 16 Податкового кодексу України визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п. 290.1 ст. 290 ПКУ).

Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Податковим кодексом України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

З огляду на наведене, оскільки грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб ОСОБА_1 не сплачене в установлений чинним законодавством строк, таке зобов'язання є податковим боргом.

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

Згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

У відповідності до п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Беручи до уваги те, що суму заборгованості з земельного податку фізичних осіб у розмірі 12 920,38 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з земельного податку в сумі 12 920,38 грн. грн. -задовольнити повністю.

Стягнути ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер фізичної особи НОМЕР_1 зареєстрований за адресою: 83120, АДРЕСА_1) на користь місцевого бюджету м. Перевальськ Луганської області на розрахунковий рахунок 33215813700242, код платежу 13050300, одержувач Відділення держказначейства в установі банку Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області, код 24046768, МФО 804013, заборгованість зі сплати земельного податку у розмірі 12 920,38 грн. (дванадцять тисяч дев'ятсот двадцять грн. 38 коп.).

Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 26 липня 2013 року.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2013
Оприлюднено30.07.2013
Номер документу32669738
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/8578/13-а

Постанова від 26.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні