Постанова
від 24.07.2013 по справі 812/5612/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 5.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 липня 2013 року Справа № 812/5612/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Качуріної Л.С.

при секретарі Волковій С.В.

в присутності сторін:

позивач: ОСОБА_1,;

представник відповідача: Кононенко М.В., довіреність від17.12.2012 №1-17/12010;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Євромедіаправо» до Луганської митниці про визнання незаконною та скасування картки відмови, визнання незаконними дії, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

20 червня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Євромедіаправо» з адміністративним позовом до Луганської митниці про визнання незаконною та скасування картки відмови, визнання незаконними дії, зобов'язання вчинити певні дії.

У позовній заяві позивач просив суд: 1) визнати незаконною та скасувати картку відмови №702150503/2013/00015 від 17.06.2013 року, як таку, що мотивована з невірним застосуванням норм діючого законодавства, при аналізі наданих Позивачем наступних документів Відповідачеві при перетині кордону 17.06.2013 року: виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Євромедіаправо»; договір доручення №9ЕУ від 17.06.2013 року; довіреність ЗАТ «Лугавто» на користування автомобілем; наказ №25/К ТОВ «Євромедіаправо» від 17.06.2013 року; копія картки обліку ТОВ «Євромедіаправо» як суб'єкта ЗЕД; витяги з реєстраційних документів (статуту) юридичної особи - Позивача;

2) визнати незаконними дії Відповідача, щодо незаконної заборони Позивачеві користуватись автомобілем AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 в особистих цілях Позивача та власника транспортного засобу на митній території України, шляхом надання картки відмови №702150503/2013/00015 від 17.06.2013 року;

3) визнати незаконними дії Відповідача, щодо втручання у господарську діяльність Позивача, шляхом надання картки відмови № 702150503/2013/00015 від 17.06.2013 року;

4) зобов'язати Відповідача перепустити на митну територію України транспортний засіб AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 на підставі наданих Позивачем на кордоні 17.06.2013 року документів, а саме: виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Євромедіаправо»; договір доручення №9ЕУ від 17.06.2013 року; довіреність ЗАТ «Лугавто» на користування автомобілем; наказ №25/К ТОВ «Євромедіаправо» від 17.06.2013 року; копія картки обліку ТОВ «Євромедіаправо» як суб'єкта ЗЕД; витяги з реєстраційних документів (статуту) юридичної особи - Позивача, з застосуванням пільг, у вигляді загального умовного звільнення від ввізного мита і податків та без застосування ввізних обмежень чи заборон економічного характеру, що передбачено Стамбульською Конвенцією «Про тимчасове ввезення» (1990);

5) зобов'язати Відповідача внести у відповідний реєстр ЄАІС ДМСУ дані про транспортний засіб AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 як транспортний засіб особистого використання в митному режимі тимчасового ввезення, з застосуванням пільг, у вигляді загального умовного звільнення від ввізного мита і податків та без застосування ввізних обмежень чи заборон економічного характеру, що передбачено Стамбульською конвенцією «Про тимчасове ввезення» (1990), на підставі наданих позивачем на кордоні 17.06.2013 року документів, а саме: виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Євромедіаправо»; договір доручення №9ЕУ від 17.06.2013 року; довіреність ЗАТ «Лугавто» на користування автомобілем; наказ №25/К ТОВ «Євромедіаправо» від 17.06.2013 року; копія картки обліку ТОВ «Євромедіаправо» як суб'єкта ЗЕД; витяги з реєстраційних документів (статуту) юридичної особи - Позивача;

6)відповідно до ст..163 КАСУ зобов'язати відповідача надати суду звіт, про виконання судового рішення.

В судовому засіданні позивач повністю підтримав заявлені позовні вимоги та пояснив, що в травні 2013 року юридичними особам нерезидентами ЗАТ «Білевро» (Литва), ЗАТ «Лугавто» (Литва) та фізичною особою ОСОБА_2 було створено та зареєстровано у відповідних інстанціях в Україні юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Євромедіаправо», до статутного капіталу якого нерезидентом ЗАТ «Лугавто» (Листва) був внесений автомобіль AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1. Пунктом 11.2.15 статуту ТОВ «Євромедіаправо», зокрема, передбачено здійснювати міжнародні перевезення пасажирів (співробітників, туристів, ділових партнерів, журналістів, фахівців у галузі права і інших) легковими автомобілями учасників Товариства, переліченими у п.4.4. Статуту, в комерційних цілях Товариства та самих учасників Товариства. З метою реалізації статутних обов'язків одного з учасників створеного Товариства, а саме ЗАТ «Лугавто», позивач 17.06.2013 року намагався перетнути кордон України на митному пункті пропуску «Ізварине» відповідно до наказу по ТОВ «Євромедіаправо» №25/К «Про відрядження до України» на пільгових умовах без сплати ввізного мита за транспортний засіб. Але, позивачем від відповідача була отримана картка відмови про перетин кордону №702150503/2013/00015 від 17.06.2013 року на пільгових умовах без сплати митних платежів з посиланням на правила перетину митного кордону, зокрема на ч.3 ст.380 МКУ.

Позивач вважає незаконними дії відповідача щодо заборони користуватись автомобілем AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, в особистих цілях Позивача та власника транспортного засобу на митній території України на пільгових умовах без сплати всіх митних платежів, оскільки вважає, що відповідач у даному випадку повинен був дотримуватись Конвенції про тимчасове ввезення (Стамбул 1990 рік).

Представник відповідача проти позову заперечував та просив суд відмовити позивачеві в задоволенні позовних вимог, обґрунтовуючи тим, що 17.06.2013 року громадянину ОСОБА_4 було роз'яснено, що транспортний засіб AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, який він ввозив на митну територію України, згідно митного кодексу України та міжнародного законодавства, міг бути ввезеним лише з метою «транзиту» (ст.381МКУ), або тимчасово на 1 рік, на умовах, визначених частиною 3 ст.380 МКУ, якою передбачено, що тимчасове ввезення громадянами-резидентами транспортних засобів особистого користування, що класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД та причепів до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД дозволяється на строк до одного року під письмове зобов'язання про їх зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.

Заслухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

У судовому засіданні встановлено, що позивачем є юридична особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Євромедіаправо», яке засновано учасниками: директором ЗАТ «Лугавто» (Литва) ОСОБА_3, директором ЗАТ «Білєвро» (Литва) ОСОБА_2 та громадянином України ОСОБА_4, державну реєстрацію проведено 22.05.2013 року державним реєстратором Луганської міської ради за номером 13121070000024376, за юридичною адресою: 91055, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, буд.19-а/28, знаходиться на обліку платників податку в Ленінській МДПІ у м. Луганську, ідентифікаційний код 38681904.

17.06.2013 року при перетині кордону України через пункт пропуску «Ізварине» на автомобілі AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, позивач для митного оформлення автомобіля надав відповідачу наступні документи:

1) виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Євромедіаправо» (а.с.15);

2) договір доручення №9ЕУ від 17.06.2013 року згідно з яким Довіритель ЗАТ «Лугавто» в особі директора ОСОБА_3 довіряє Повіреному ТОВ «Євромедіаправо» в особі директора ОСОБА_1 здійснювати юридичні дії (а.с.18-19);

3) довіреність ЗАТ «Лугавто» на користування автомобілем (а.с.23);

4) наказ №25/К ТОВ «Євромедіаправо» від 17.06.2013 року, відповідно до якого директор ТОВ «Євромедіаправо» (Україна, Луганськ) ОСОБА_1 наказує директору ЗАТ «Лугавто» (Литва, Вільнюс) ОСОБА_3 здійснити поїздку до України на транспортному засобі AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, в особистих цілях як підприємства резидента так і підприємства нерезидента як власника корпоративних прав строком на 1 рік. Для цього наказано здійснити тимчасове ввезення зазначеного транспортного засобу та використовувати його лише юридичній особі резиденту ТОВ «Євромедіаправо». (а.с.20-21);

5) копію картки обліку ТОВ «Євромедіаправо» як суб'єкта ЗЕД №702/201310000271 (а.с.16-17);

6) витяг з реєстраційних документів (статуту) юридичної особи - Позивача (а.с. 7-17).

17.06.2013 року митним пунктом «Ізварине» Луганської митниці за результатами перевірки митної декларації та доданих до неї документів було прийнято картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №702150503/2013/00015.

У картці відмови зазначено такі причини: з урахуванням п.59 ст.4 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI та відповідно до пункту "b" статті 1 Додатка С до Конвенції про тимчасове ввезення (м. Стамбул. 1990 РІК), транспортний засіб AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 під керуванням громадянина - резидента України ОСОБА_4 не використовується в комерційних цілях (платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів) - відсутні необхідні документи, згідно вимог ст. 335 МК України та Закону України від 05.04.2001 р. № 2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт". З гідно з пунктом (а) статті 5 Додатка С до Конвенції транспортні засоби комерційного використання можуть поміщуватися в режимі тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування за умови дотримання наступних вимог: вони повинні ввозитись та використовуватись особами, які здійснюють свою діяльність з території яка не є територією тимчасового ввезення. Пунктом (а) статті 8 Додатка С до Конвенції та частиною третьою статті 189 Кодексу визначено, що тимчасове ввезення транспортних засобів комерційного призначення та митну територію України допускається за умови, що такі транспортні засоби не використовуватимуться для внутрішніх перевезень на митній території України. Частинами першою та другою статті 194 Кодексу передбачено, що у разі ввезення товарів та митну територію України декларант або уповноважена ним особа попередньо повідомляють орган, у зоні діяльності якого товари буду та пред'явлені для митного оформлення, про намір ввезти ці товари. Попереднє повідомлення про намір ввезти товари на митну територію України здійснюється шляхом надання митному органу, в зоні діяльності якого товари будуть пред'явлені для митного оформлення, попередньої митної декларації або іншого документа, що може використовуватися замість митної декларації відповідно до статті 94 Кодексу. Статтею 1 Додатка С до Конвенції встановлено, що приватне використання означає перевезення особою виключно для особистих потреб, за винятком будь-якого комерційного використання. Статтею 1 Конвенції та пунктом 35 статті 4 Кодексу встановлено, що поняття «особа» означає юридичну та фізичну особу. У зв'язку з цим особисте користування (приватне використання) не обмежується виключно інтересами фізичної особи, а може здійснюватися і в інтересах юридичних осіб. З огляду на викладене вище, згідно із положеннями Кодексу та Конвенції транспортні засоби, які тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-резидентами в службових цілях, а не для платного транспортування осіб або для платного чи безоплатного промислового чи комерційного транспортування товарів через митний кордон України, не відносяться до транспортних засобів комерційного призначення. Митне оформлення таких транспортних засобів здійснюється згідно із частиною третьою статті 380 Кодексу. Таким чином, транспортний засіб AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, використовується відповідно до п.60 ст.4 Митного кодексу України, як транспортний засіб особистого користування - зареєстрований на території Литви та перебуває у тимчасовому користуванні громадянина резидента України ОСОБА_4 та ввозиться ним на митну територію України виключно для особистого користування.

У картці також роз'яснено, що відповідно до п.3 ст.380 Митного кодексу України, письмового зобов'язання про зворотне вивезення транспортного засобу AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 та після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів, відповідно до п.1 ст.380 МКУ громадянину дозволяється ввозити транспортні засоби особистого користування з метою транзиту через митну територію України в строк згідно ст.95 МКУ.

З огляду на наявні у справі докази суд не погоджується з вимогами позивача, як з такими, що не засновані на приписах чинного законодавства.

Разом з цим суд сприяв сторонам, які брали участь у справі, у доказуванні шляхом витребування та надання доказів, уточнення норми матеріального права, яка підлягає застосуванню, та кола фактів, які необхідно доказати.

Відповідно до частини 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Стаття 86 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.

Отже, вирішуючи даний спір суд виходить з того, що відповідно до ст.1 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI законодавство України з питань державної митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Відносини, пов'язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом та іншими законами України, застосовуються правила міжнародного договору України.

Як свідчать наявні у справі докази позивач 17.06.2013 року при перетині кордону України через пункт пропуску «Ізварине» на автомобілі AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, для митного оформлення автомобіля надав наступні документи:

1) виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Євромедіаправо» (а.с.15);

2) договір доручення №9ЕУ від 17.06.2013 року згідно з яким Довіритель ЗАТ «Лугавто» в особі директора ОСОБА_3 довіряє Повіреному ТОВ «Євромедіаправо» в особі директора ОСОБА_1 здійснювати юридичні дії (а.с.18-19);

3) довіреність ЗАТ «Лугавто» на користування автомобілем (а.с.23);

4) наказ №25/К ТОВ «Євромедіаправо» від 17.06.2013 року, відповідно до якого директор ТОВ «Євромедіаправо» (Україна, Луганськ) ОСОБА_1 наказує директору ЗАТ «Лугавто» (Литва, Вільнюс) ОСОБА_3 здійснити поїздку до України на транспортному засобі AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, в особистих цілях як підприємства резидента так і підприємства нерезидента як власника корпоративних прав строком на 1 рік. Для цього наказано здійснити тимчасове ввезення зазначеного транспортного засобу та використовувати його лише юридичній особі резиденту ТОВ «Євромедіаправо». (а.с.20-21);

5) копію картки обліку ТОВ «Євромедіаправо» як суб'єкта ЗЕД №702/201310000271 (а.с.16-17);

6) витяг з реєстраційних документів (статуту) юридичної особи - Позивача (а.с. 7-17).

Відповідно до положень пункту 59 статті 4 Митного кодексу України (далі - Кодекс) транспортні засоби комерційного призначення - це, зокрема, автотранспортні засоби (моторні транспортні засоби, причепи, напівпричепи), що використовуються в міжнародних перевезеннях для платного транспортування осіб або для платного чи безоплатного промислового чи комерційного транспортування товарів.

Статтею 1 Додатка C до Конвенції про тимчасове ввезення (Стамбул, 1990 рік) /далі - Конвенція/ визначено, що комерційне використання означає платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів.

Згідно з пунктом (a) статті 5 Додатка C до Конвенції транспортні засоби комерційного використання можуть поміщуватися в режим тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування за умови дотримання наступних вимог:

- вони повинні бути зареєстрованими на території, яка не є територією тимчасового ввезення;

- вони повинні бути зареєстрованими на ім'я особи, яка зареєстрована або постійно проживає за межами території тимчасового ввезення;

- вони повинні ввозитись та використовуватись особами, які здійснюють свою діяльність з такої території.

Пунктом (a) статті 8 Додатка C до Конвенції та частиною третьою статті 189 Кодексу визначено, що тимчасове ввезення транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України допускається за умови, що такі транспортні засоби не використовуватимуться для внутрішніх перевезень на митній території України.

Відповідно до статті 105 Кодексу у митний режим тимчасового ввезення поміщуються виключно транспортні засоби комерційного призначення, зазначені у статті 189 Кодексу та Додатку C до Конвенції, на умовах, визначених цим Додатком.

Частинами першою та другою статті 194 Кодексу передбачено, що у разі ввезення товарів на митну територію України декларант або уповноважена ним особа попередньо повідомляють митний орган, у зоні діяльності якого товари будуть пред'явлені для митного оформлення, про намір ввезти ці товари. Попереднє повідомлення про намір ввезти товари на митну територію України здійснюється шляхом надання митному органу, в зоні діяльності якого товари будуть пред'явлені для митного оформлення, попередньої митної декларації або іншого документа, що може використовуватися замість митної декларації відповідно до статті 94 Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 259 Кодексу попередня декларація повинна містити відомості достатні для ввезення товарів, транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України та забезпечення доставки їх до митного органу призначення.

Перелік документів та відомостей, які подаються митному органу декларантом, уповноваженою ним особою або перевізником під час переміщення товарів автомобільним транспортним засобом комерційного призначення через митний кордон України, визначено у частині першій статті 335 Кодексу. Так, митним органам подаються документи на транспортний засіб, транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні), документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності), комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться.

Окрім того, згідно зі статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» у пунктах пропуску через державний кордон України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи, у сфері міжнародних автомобільних перевезень, здійснює контроль наявності дозвільних документів на виконання перевезень та ведення обліку автомобільних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Статтею 53 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено документи, які перевізник повинен мати при здійсненні міжнародних перевезень, зокрема, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та документи на вантаж.

Відповідно до пункту 3.5 Порядку виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 N 1066 (далі - Порядок), переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України здійснюється після перевірки посадовою особою митниці відправлення наявності електронної копії попередньої митної декларації або електронної попередньої митної декларації в ЄАІС. Перевірка здійснюється шляхом запиту до ЄАІС за номером попередньої митної декларації або електронної попередньої митної декларації та встановлення відповідності інформації, що міститься у поданих товаросупровідних (товаротранспортних) документах, відомостям, заявленим в електронній копії попередньої митної декларації або електронної попередньої митної декларації.

Пунктом 3.7 Порядку встановлено, що після перевірки наявної електронної копії попередньої митної декларації або електронної попередньої митної декларації в ЄАІС посадова особа митниці відправлення заносить до ЄАІС відомості, зокрема, про транспортний засіб комерційного призначення (відповідно до реєстраційних документів на транспортний засіб зазначаються назва та/або реєстраційний номер).

Строки доставки товарів та транспортних засобів комерційного призначення до митного органу, у якому здійснюватиметься їх митне оформлення, встановлюються у відповідності зі статтею 95 Кодексу.

Стосовно транспортних засобів комерційного призначення, які використовуються для платного перевезення пасажирів, згідно зі статтею 5 Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення пасажирів і багажу (Женева, 01.03.73) перевізник повинен видати індивідуальний або колективний квиток, у якому зазначені назва та адреса перевізника, а також який містить вказівку, що договір перевезення підпадає під дію положень цієї Конвенції.

Відповідно до положень статті 53 Закону України «Про автомобільний транспорт» при виконанні міжнародних перевезень пасажирів перевізник повинен мати дозвіл країни, територією якої буде здійснюватися перевезення, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, список пасажирів (для нерегулярних та маятникових перевезень), білетно-облікову документацію.

Окрім того, враховуючи положення статті 366 Кодексу, транспортні засоби комерційного призначення повинні переміщуватися по каналу, позначеному символами червоного кольору («червоний коридор»).

Для реєстрації та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України в пункті пропуску з використанням смуг руху «червоний коридор», використовується складова частина автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор-2006» - функціональний модуль «Диспетчер зони митного контролю».

Результати митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів фіксуються у функціональному модулі «Електронний журнал вантажного пункту пропуску», до якого, зокрема, вноситься інформація по VIN-коду транспортного засобу, призначення транспортного засобу та режим його переміщення.

При цьому, з урахуванням положень статей 95, 108, 189, 191 та 200 Кодексу строк тимчасового ввезення для автомобільних транспортних засобів комерційного призначення, що ввозяться на митну територію України, становить 20 днів.

Відповідно до частини другої статті 95 Кодексу цей строк не включає час перебування транспортних засобів комерційного призначення під митним контролем у зонах митного контролю.

Разом з цим, частиною другою статті 105 Кодексу передбачено, що у разі порушення умов митного режиму тимчасового ввезення особа, відповідальна за дотримання режиму, зобов'язана сплатити суму податкового зобов'язання та пеню відповідно до Податкового кодексу України.

Водночас згідно з пунктом 60 статті 4 Кодексу транспортні засоби особистого користування - наземні транспортні засоби товарних позицій 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД та причепи до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, що зареєстровані на території відповідної країни, перебувають у власності або тимчасовому користуванні відповідного громадянина та ввозяться або вивозяться цим громадянином у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію виключно для особистого користування, а не для промислового або комерційного транспортування товарів чи пасажирів за плату або безоплатно.

Статтею 1 Додатка C до Конвенції встановлено, що приватне використання означає перевезення особою виключно для особистих потреб, за винятком будь-якого комерційного використання.

Статтею 1 Конвенції та пунктом 35 статті 4 Кодексу встановлено, що поняття «особа» означає юридичну та фізичну особу.

У зв'язку з цим особисте користування (приватне використання) не обмежується виключно інтересами фізичної особи, а може здійснюватися і в інтересах юридичних осіб.

З огляду на викладене вище, згідно із положеннями Кодексу та Конвенції транспортні засоби, які тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-резидентами в службових цілях, а не для платного транспортування осіб або для платного чи безоплатного промислового чи комерційного транспортування товарів через митний кордон України, не відносяться до транспортних засобів комерційного призначення. Митне оформлення таких транспортних засобів здійснюється згідно із частиною третьою статті 380 Кодексу.

Відповідно до частини третьої ст.380 Кодексу тимчасове ввезення громадянами-резидентами транспортних засобів особистого користування, що класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД та причепів до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД дозволяється на строк до одного року під письмове зобов'язання про їх зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.

Позивач не надав відповідачу письмового зобов'язання про зворотне вивезення транспортного засобу AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, та не сплатив обов'язкові митні платежі.

Суд установив, що 17.06.2013 року при перетині митного кордону позивач повідомивши відповідача що збирається на території України використовувати транспортний засіб AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, у відповідності з умовами Договору доручення №9ЕУ від 17.06.2013 року на надав відповідачу будь-яких документів, перелік яких передбачений згідно з положеннями статті 53 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Наказ №25/К від 17.06.2013 року суд не приймає як належний доказ підстав тимчасового ввезення зазначеного транспортного засобу на територію України, оскільки позивач не надав суду доказів того, що юридична особа-нерезидент ЗАТ «Лугавто» (Литва) адміністративно підпорядкована юридичній особі-резиденту ТОВ «Євромедіаправо» (Україна) і директор ТОВ «Євромедіаправо» ОСОБА_1 може видавати накази, які підлягають виконанню директором ЗАТ «Лугавто» (Литва) ОСОБА_3.

Отже, громадянин України ОСОБА_4 фактично ввозив на територію України транспортній засіб AUDI A-4 AVANT 2005 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1, як транспортний засіб особистого користування і повинен був дотримуватись приписів ч.3 ст.380 МКУ.

Таким чином, встановлені судом обставини дають підстави для висновку, що відповідач обґрунтовано видав картку відмови №702150501/2013/00009 від 30.05.2013

Крім того, вище наведена правова позиція роз'яснена Державною митною службою України в листі №11.1/2-12.2/2172-ЕП від 05.03.2013, відповідно до якого транспортні засоби, які тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-резидентами в службових цілях, а не для платного транспортування осіб або для платного чи безоплатного промислового чи комерційного транспортування товарів через митний кордон України, не відносяться до транспортних засобів комерційного призначення. Митне оформлення таких транспортних засобів здійснюється згідно із частиною третьою статті 380 Кодексу. Така правова позиція не суперечить Конвенції про тимчасове ввезення (Стамбул 1990 рік).

За таких обставин суд дійшов висновку про відсутність підстав для визнання незаконної та скасування картки відмови №702150503/2013/00015 від 17.06.2013 року, оскільки відповідач довів правомірність дій щодо заборони ввозу транспортного засобу в заявленому позивачем митному режимі, тому у задоволенні позовних вимог належить відмовити.

Решта вимог позивача є похідними та заявлені виходячи з припущення про незаконність дій митного органу щодо заборони ввозу транспортного засобу в заявленому позивачем режимі та незаконності прийнятої картки відмови.

Враховуючи викладене у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Частиною 2 статті 94 КАС України встановлено, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Оскільки відповідачем, суб'єктом владних повноважень, зазначені витрати не здійснювалися, вони не підлягають стягненню з позивача.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Євромедіаправо» до Луганської митниці про визнання незаконною та скасування картки відмови, визнання незаконними дії, зобов'язання вчинити певні дії, відмовити повністю.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 29 липня 2013 року.

Суддя Л.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2013
Оприлюднено31.07.2013
Номер документу32686389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/5612/13-а

Постанова від 24.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні