ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"25" липня 2013 р.Справа № 916/1720/13
За позовом: Прокурор м.Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі Іллічівськом міської ради, Одеської обласної ради
До відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС"
Про стягнення
Суддя Рога Н.В.
Представники:
Від прокуратури: Вигнанок Т.Л. - згідно посвідчення.
Від позивача: Іллічівська міська рада - не з'явився.
Від позивача : Одеська обласна рада - не з'явився.
Від відповідача: Шестерикова О.А. - згідно довіреності від 10.07.2013р.
В засіданні брали участь:
Від прокуратури: Вигнанок Т.Л. - згідно посвідчення.
Від позивача: Іллічівська міська рада - не з'явився.
Від позивача : Одеська обласна рада - не з'явився.
Від відповідача: не з'явився.
Суть спору: Прокурор м.Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі Іллічівської міської ради, Одеської обласної ради звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі- ТОВ) "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" про стягнення суми заподіяної шкоди, внаслідок втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 56 030 грн.
В судовому засіданні представник прокуратури позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Позивач - Іллічівська міська рада про місце та дату судових засідань був повідомлений належним чином, але, представник позивача в судові засідання не з'явився. Згідно заяви, що надійшла до суду 15.07.2013р. позивач позовні вимоги прокурора м.Іллічівська підтримує у повному обсязі та просить суд розглядати справу за відсутністю його представника.
Позивач - Одеська обласна рада про місце та дату судових засідань був повідомлений належним чином, але, представник позивача в судові засідання не з'явився. Згідно клопотання, що надійшло до суду 12.07.2013р. позивач позовні вимоги прокурора м.Іллічівська підтримує у повному обсязі та просить суд розглядати справу за відсутністю його представника.
Відповідач проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позов.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників, суд встановив:
Рішенням Іллічівської міської ради №240/8-У від 01.06.2007р. надано дозвіл ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" на розробку проекту відведення земельної ділянки загальною площею 0,672 га за адресою: м.Іллічівськ, вул.Промислова, 1-А, з подальшою передачею в короткострокову оренду терміном на 3 роки.
Рішенням Іллічівської міської ради №339/99-У від 30.11.2007р. внесено зміни до рішення Іллічівської міської ради №240/8-У від 01.06.2007р. стосовно строку оренди (збільшено термін до 10 років).
Рішенням Іллічівської міської ради №205/9-УІ від 21.06.2012р. „Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду товариству з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" в довгострокову оренду для розширення газотурбінної електростанції та для улаштування під'їзної дороги за адресою: м.Іллічівськ, вул.Промислова, 1-А; передати товариству з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" із земель сільськогосподарського призначення, які не надані у власність або користування та перебувають у запасі м.Іллічівська на території Іллічівської міської ради, земельну ділянку загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду, терміном на 49 років, за адресою: м.Іллічівськ, вул.Промислова, 1-А.
Відповідно до п.3 зазначеного рішення ради ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" мало оформити договір оренди землі, надати на державну реєстрацію документи, що посвідчують право оренди земельної ділянки в місячний термін з дати прийняття цього рішення, а також у місячний термін відшкодувати вартість втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених передачею земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду, терміном на 49 років, у розмірі 56 030 грн. .
За умовами п.4 рішення у разі невиконання ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" п.3 цього рішення Іллічівська міська рада має право скасувати це рішення без відшкодування замовнику витрат, пов'язаних з розробкою землевпорядної документації.
Розрахунок розміру втрат сільськогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню у розмірі 56 030 грн. був підписаний директором ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" у квітні 2012р.
Але, ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" втрати сільськогосподарського виробництва у розмірі 56 030 грн. не відшкодувало, що підтверджується довідкою фінансового управління Іллічівськом міської ради від 26.03.2012р. за №6-09/93.
Прокурор Прокурор м.Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі Іллічівськом міської ради, Одеської обласної ради зазначає, що згідно ч.2 ст.207 Земельного кодексу України відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь як основного засобу виробництва в сільському господарстві внаслідок вилучення їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським виробництвом.
Відповідно до п.4 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. N 1279, відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання .
Прокурор м.Іллічівська Одеської області також зазначає, що відповідно до ч.1 ст.209 Земельного кодексу України втрати сільськогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь підлягають відшкодуванню і зараховуються на спеціальні рахунки відповідних місцевих рад. Згідно п.4 ч.2 ст.69 Бюджетного кодексу України кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва зараховуються у розмірі: 100% - до бюджетів міст Києва та Севастополя, 25% - до бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, 75% - до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, 15% - до районних бюджетів, 60% - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл.
За таких обставин, прокурор м.Іллічівська Одеської області вважає, що невідшкодування ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" втрат сільськогосподарського виробництва спричинило недоотримання коштів у розмірі 56 030 грн. бюджетами Іллічівськом міської ради та Одеської обласної ради, а отже унеможливило подальше вжиття заходів, спрямованих на забезпечення раціонального використання та охорони земель, що є одним з основних завдань державної політики в сфері земельних відносин.
В обґрунтування подачі позову в інтересах держави в особі Іллічівської міської ради, Одеської обласної ради прокурор зазначає, що згідно з п.2 ст. 121 Конституції України на Прокуратуру України покладається представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, визначених законом. Зазначене конституційне положення знайшло своє відображення в ст. 5 Закону України "Про прокуратуру", де зазначено, що прокуратура виконує функцію представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво інтересів громадянина або держави здійснюється прокурором також на підставі заподіяння громадянину або державі шкоди внаслідок вчинення кримінального правопорушення чи іншого суспільно небезпечного діяння, передбаченого законом про кримінальну відповідальність.
Ч. 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, в якій визначено підстави порушення справ у господарському суді, відносить до таких підстав позовні заяви прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень ч.3 цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Як зазначено в п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 р. N 3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді), поняття "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", що міститься в частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, означає орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Відповідно до п. 2 резолютивної частини зазначеного Рішення Конституційного Суду України під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
На підставі викладеного прокурор м.Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі Іллічівської міської ради, Одеської обласної ради просить суд стягнути з ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" шкоду, заподіяну внаслідок втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 56 030 грн.
Позивачі у справі повністю підтримують позов прокурора м.Іллічівська Одеської області.
Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що відповідно до п.3 рішення Іллічівської міської ради №205/9-УІ від 21.06.2012р. ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" мало у місячний термін відшкодувати вартість втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених передачею земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду, терміном на 49 років.
За умовами п.4 цього рішення у разі невиконання ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" п.3 цього рішення Іллічівська міська рада має право скасувати це рішення без відшкодування замовнику витрат, пов'язаних з розробкою землевпорядної документації.
Відповідач зазначає, що на виконання рішення Іллічівської міської ради №205/9-УІ від 21.06.2012р. договір оренди між Іллічівською міською радою та ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" не укладався та фактичне користування земельною ділянкою не настало, у зв'язку з чим, відповідач вважає, що землі сільськогосподарського призначення не були використані і збитків, які потребують відшкодування, не було завдано.
Крім того, відповідач вважає, що Іллічівська міська рада мала право протягом місяця скасувати своє рішення у зв'язку із невиконанням ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" передбачених п.3 рішення №205/9-УІ від 21.06.2012р. зобов'язань.
Розглянув матеріали справи, на підставі чинного законодавства України, суд доходить до такого висновку:
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Іллічівської міської ради №205/9-УІ від 21.06.2012р. „Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду товариству з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" в довгострокову оренду для розширення газотурбінної електростанції та для улаштування під'їзної дороги за адресою: м.Іллічівськ, вул.Промислова, 1-А; передати товариству з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" із земель сільськогосподарського призначення, які не надані у власність або користування та перебувають у запасі м.Іллічівська на території Іллічівської міської ради , земельну ділянку загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду, терміном на 49 років, за адресою: м.Іллічівськ, вул..Промислова, 1-А.
Відповідно до п.3 зазначеного рішення ради ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" мало оформити договір оренди землі, надати на державну реєстрацію документи, що посвідчують право оренди земельної ділянки в місячний термін з дати прийняття цього рішення, а також у місячний термін відшкодувати вартість втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених передачею земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду, терміном на 49 років, у розмірі 56 030 грн. .
На даний час рішення Іллічівської міської ради №205/9-УІ від 21.06.2012р. є чинним, не скасоване, в судовому порядку не оскаржене.
Відповідно до ст. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Отже, у ТОВ "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" на підставі рішення Іллічівської міської ради №205/9-УІ від 21.06.2012р. виникло зобов'язання щодо оформлення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду , терміном на 49 років, за адресою: м.Іллічівськ, вул. Промислова, 1-А, реєстрації зазначеного договору у встановленому законодавством порядку та відшкодування вартості втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених передачею земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду , терміном на 49 років, у розмірі 56 030 грн.
Згідно ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. У відповідності до ст.32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського суду.
Відповідачем у справі не надано доказів належного виконання рішення Іллічівської міської ради №205/9-УІ від 21.06.2012р. у частині оплати вартості втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених передачею земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 0,6720 га в довгострокову оренду , терміном на 49 років, у розмірі 56 030 грн., а також не надано доказів відмови від реалізації свого права на користування земельною ділянкою загальною площею 0,6720 га, за адресою: м.Іллічівськ, вул.Промислова, 1-А.
Згідно ч.2 ст.207 Земельного кодексу України відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь як основного засобу виробництва в сільському господарстві внаслідок вилучення їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським виробництвом.
Відповідно до п.4 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. N 1279, відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання .
За приписами ч.1 ст.209 Земельного кодексу України втрати сільськогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь підлягають відшкодуванню і зараховуються на спеціальні рахунки відповідних місцевих рад. Згідно п.4 ч.2 ст.69 Бюджетного кодексу України кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва зараховуються у розмірі: 100% - до бюджетів міст Києва та Севастополя, 25% - до бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, 75% - до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, 15% - до районних бюджетів, 60% - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл.
Згідно зі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
За таких обставин, позовна заява прокурора м.Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі Іллічівської міської ради, Одеської обласної ради є обґрунтованою, підтверджена матеріалами справи, у зв'язку з чим підлягає задоволенню.
Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача відповідно до ст.ст. 44,49 ГПК України .
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву прокурора м.Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі Іллічівської міської ради, Одеської обласної ради - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" (м. Іллічівськ, Одеської області, вул.Леніна, 33, код ЄДРПОУ 34169711) на користь Іллічівськом міської ради Одеської області та Одеської обласної ради (Управління державного казначейства в м.Іллічівськ в Одеській області, р\р 33211848700015, МФО 828011, отримувач: ГУДК в Одеській області КОД 37914041, код платежу: 21110000) шкоду, заподіяну внаслідок втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 56 030 грн.
3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОТЕК-ТЕС" (м. Іллічівськ, Одеської області, вул.Леніна, 33, код ЄДРПОУ 34169711) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУДКС України в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУДКС України в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) судовий збір у сумі 1 720 грн. 50 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 30 липня 2013 р.
Суддя Рога Н. В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2013 |
Оприлюднено | 31.07.2013 |
Номер документу | 32693324 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Рога Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні