Справа № 825/2565/13-а ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 30 липня 2013 року м. Чернігів Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Соломко І.І. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Чернігівській області до Публічного акціонерного товариства «Ріпкинське автотранспортне підприємство 17444» про застосування заходів реагування. Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в порядку скороченого провадження, з огляду на наступне. Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгіпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України. Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення. Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 року № 2694 встановлено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Згідно з Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за № 1531/20269 (далі - Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків. Пунктом 2.26 Положення № 826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра (132/94-ВР); відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня. Відповідно до частини п'ятої статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Судом встановлено, що на підставі наказу від 18.06.2013 року № 105 позивачем було проведено планову перевірку котлонагляду ПАТ «Ріпкинське автотранспортне підприємство 17444» з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складено акт від 03.07.2013 року № 71. Перевіркою встановлено наступні порушення: 1. Відсутній дозвіл на роботи підвищеної небезпеки (зберігання балонів із стиснутим, зрідженим газом та їх спорожнення) та експлуатацію машин (механізмів) об'єктів підвищеної небезпеки (посудини, що працюють під тиском понад 0,05 МПа). 2. Наказом по підприємству не призначено працівників відповідальних за справний стан та безпечну дію посудин що працюють під тиском. 3. Наказом по підприємству не призначено працівників відповідальних по нагляду за технічним станом і експлуатацією посудин що працюють під тиском. 4. Не призначений обслуговуючий персонал який пройшов навчання та має посвідчення на право обслуговування посудин що працюють під тиском. 5. Працівники які обслуговують посудини що працюють під тиском не пройшли навчання, не атестовані та не мають посвідчень на право обслуговування посудин що працюють під тиском. 6. На деяких манометрах маються пошкодження корпусу та скла, що може негативно вплинуть на правильність їх роботи. 7. Не проведено технічне опосвідчення балонів. 8. На поверхні балонів мають місця сліди корозії стінок. 9. На балонах відсутні відповідні клейма. Позивач вважає, що дані порушення створюють загрозу життю працівників ПАТ «Ріпкинське автотранспортне підприємство 17444». Актом попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) з експлуатації пересувної газозаправної установки ПГУ-1-112 зав. № 2, розташованої на території відповідача. Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було частково усунуті порушення, зазначених в акті перевірки. Проте, із заперечень та наданих доказів не вбачається, що відповідачем здійснено усунення всіх порушень правил безпеки, а тому існує загроза життю працівників ПАТ «Ріпкинське автотранспортне підприємство 17444». Оскільки відповідачем не надано належних доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки від 03.07.2013 року № 71, тому суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування у сфері державного нагляду. Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Керуючись статтями 17, 69, 70, 71, 106, 107, 121, 158-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов задовольнити повністю. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме: заборонити виконання робіт та експлуатацію пересувної газозаправної установки ПГУ-1-112 зав. № 2, що розташована на території Публічного акціонерного товариства «Ріпкинське автотранспортне підприємство 17444» за адресою: вул. Любецька, 5, смт. Ріпки Чернігівської області, до усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 03.07.2013 року № 71 та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Ріпкинське автотранспортне підприємство 17444» (код ЄДРПОУ 03119693) на користь Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 37972559) судові витрати в розмірі 34,41 грн. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 1832, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2013 |
Оприлюднено | 31.07.2013 |
Номер документу | 32705024 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні