Справа № 815/1284/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2013 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Соколенко О.М.
при секретарі - Громовій К.Д.
за участю: представника прокуратури - Микулінської В.Є.
представника позивача - Корнишина Ю.О. (за довіреністю);
відповідач - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Теплосервіс» про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Теплосервіс» про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100 грн.
В обґрунтування позовних вимог Заступник прокурора Малиновського району м. Одеси зазначив, що ЗАТ «Теплосервіс» в порушення вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та п.1 глави 7 розділу V Положення "Про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591, не розкрило річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом надання до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не пізніше 1 червня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2011 рік шляхом оприлюднення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило регулярну річну інформацію емітента цінних паперів з 2011 рік шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні не пізніше 30 квітня року, наступного з звітним, у зв'язку із чим відносно відповідача винесені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
Представники прокуратури та позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та на надані докази.
Відповідач до судового засідання не з'явився, судова кореспонденція була надіслана відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі, але, повернута до суду з поштовою відміткою: "за зазначеною адресою не знаходиться». Згідно ч. 4 ст. 33 КАС України, судова кореспонденція надсилається юридичним особам - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, за такою адресою, вважається, що судова кореспонденція вручена їм належним чином. Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що воно вручене належним чином.
Таким чином, оскільки відповідач був належним чином сповіщений про розгляд справи, суд розглядав справу на підставі ст.128 КАС України за відсутності відповідача.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників прокуратури та позивача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з таких підстав.
Згідно ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загроза порушення інтересів держави.
З матеріалів справи вбачається, що підставою звернення заступника прокурора м. Одеси до суду з позовом стало порушення інтересів держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, які полягають в несвоєчасному отриманні коштів відповідним бюджетом, у зв'язку з несплатою підприємством штрафних санкцій у сумі 5100 грн., накладених згідно постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №173-ОД-1-Е, №174-ОД-1-Е та №175-ОД-1-Е від 18 жовтня 2012 року.
Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР) визначено правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Згідно ст. 1 цього Закону, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Частини 3,4 ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачають, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 8, 14 статті 8 Закону №448/96-ВР, серед іншого, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно пункту 15 частини 2 статті 7 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до ст.39 Закону "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року №3480-IV (далі Закон №3480-IV), розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:
- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч.1 ст.40 Закону №3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року за № 97/13364 (далі - Положення №1591)
Відповідно до пункту 3 розділу І Положення №1591 емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; подання до Комісії.
Пунктом 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів визначено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Згідно п.1, розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007р. №2272 (чинним на момент виявлення правопорушення), уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
У відповідності зі статтею 9 Закону №448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
При цьому, судом встановлено, що всупереч приписам п. 1 глави 7 розділу V Положення та ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" відповідачем: не оприлюднена річна інформація про емітента цінних паперів за 2011 рік шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не надано до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента цінних паперів за 2011 рік не пізніше 1 червня року, наступного за звітним; не оприлюднило річну інформацію емітента цінних паперів за 2011 рік шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, у зв'язку із чим постановами уповноваженої особи Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.09.2012 року №302-ОД-1-Е, №301-ОД-1-Е, №303-ОД-1-Е у відношенні закритого акціонерного товариства «Теплосервіс» порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів, та запропоновано відповідачу з'явитись 10.10.2012 року до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень (а.с.7,17,27). Вказані постанови були направлені відповідачу, що підтверджується реєстром №1 рекомендованих листів з повідомленням від 01.10.2012 року та фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку (а.с.8,18,28).
Як вбачається з матеріалів справи 10 жовтня 2012 року уповноваженою особою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні відповідача складено акти № 214-ОД-1-Е, № 213-ОД-1-Е та № 215-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.9,19,26), які направлені відповідачу, що підтверджується реєстром №5 рекомендованих листів з повідомленням від 11.10.2012 року та фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку (а.с.10,20,30).
Постановами № 172-ОД-1-Е, 173-ОД-1-Е, 171-ОД-1-Е від 10.10.2012 року (а.с.12,22,32) призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Теплосервіс» на 18 жовтня 2012 року, однак, як вбачається з матеріалів справи, на розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідач не з'явився.
Докази, які свідчать про оскарження відповідачем вищевказаних постанов, суду не надані.
Відповідно до пункту 14 статті 8, пунктів 5-7 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб, зокрема, фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за:
- не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Вказані положення узгоджуються з пунктами 1.5, 1.6, 1.7 Розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій , затверджених Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року N 2272 (чинних на момент виявлення правопорушення).
Відповідно до ст. 12 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Згідно з п.2 Розділу 18 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.
Судом встановлено, що за результатами розгляду зазначених справ про правопорушення на ринку цінних паперів 18 жовтня 2012 року на підставі ст.ст.9,11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ЗАТ «Теплосервіс» прийнято постанови №173-ОД-1-Е, №175-ОД-1-Е та №174-ОД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими застосовано штрафні санкції у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 1700 гривень. Загальний розмір застосованих до відповідача штрафних санкцій становить 5100 грн.
У зазначених постановах вказано, що штрафні санкції слід перерахувати в дохід державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанов.
Відповідно до п. 16. Розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
В матеріалах справи наявні докази про надіслання відповідачу рекомендованими листами постанов про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, актів про правопорушення на ринку цінних паперів, постанов про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів та постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно ст. 11 вказаного Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Проте, як встановлено судом, у визначений Законом строк відповідач штрафні санкції не сплатив, та постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржив.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, оскільки на час розгляду даної адміністративної справи постанови №173-ОД-1-Е, №175-ОД-1-Е та №174-ОД-1-Е від 18 жовтня 2012 року у встановленому законом порядку не скасовані, а відповідач добровільно суми штрафних санкцій не сплатив та зазначені постанови не оскаржив, суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення з відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 5100 грн. є обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 69-71, 86, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Теплосервіс» про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100 грн. - задовольнити.
Стягнути з закритого акціонерного товариства «Теплосервіс» (ідентифікаційний код 32622644) штрафні санкції у розмірі 5100 грн. (п'ять тисяч сто гривень) до Державного бюджету України на р/р 3111210670007, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37607526, Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 19 квітня 2013 року.
Суддя О.М. Соколенко
15 квітня 2013 року
позов задоволено
19 квітня 2013 року.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2013 |
Оприлюднено | 31.07.2013 |
Номер документу | 32712543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Соколенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні