10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 липня 2013 року Справа № 812/5359/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Агевича К.В.,
при секретарі судового засідання Калашнікові Д.О.,
за участю:
представника позивача: Харківської Д.В. (довіреність від 02.01.2013 № 1/06)
представники відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Алчевську Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» про стягнення заборгованості по страховим внескам та пені у сумі 398,46 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
10 червня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Алчевську Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» про стягнення заборгованості по страховим внескам та пені у сумі 398,46 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» зареєстровано у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Алчевську Луганської області 05.05.2001 за номером 1203000591.
У відповідності до ст. 47 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності та пункту 8 Інструкції «Про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України», затвердженої постановою правління Фонду від 12.07.2007 № 36 було проведено перевірку підприємства щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків та інших платежів до відділення Фонду за період з 01.04.2012 по 31.03.2013. Перевіркою за актом №110 від 16.04.2013 встановлено, що за перевірений період з 01.04.2013 по 31.03.2013 відповідачем заборгованість по заробітній платі у загальній сумі 43429,57 грн., яка нарахована до 01.01.2011, не сплачувалась і страхові внески в зазначеному періоді за рахунок Фонду не перераховувались. Недоїмка та несплачена пеня попереднього періоду складає 4476,67 грн. та нарахована пеня за попереднім актом в сумі 394,52 грн., також не перераховувалась. Позивач зазначив, що станом на 01.04.2013 сума яку повинен сплатити відповідач складає 6101,22 грн. в тому числі: недоїмка - 4439,45 грн., сума страхових внесків, строк сплати яких не настав - 831,57 грн., не сплачена пеня за попередніми актами - 431,74 грн. На суму недоїмки 4439,45 грн. за період з 01.04.2012 по 31.03.2013 нарахована пеня в сумі 398,46 грн.
На підставі викладеного, позивач просив стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Алчевську Луганської області пеню у розмірі 398,46 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.
Відповідач у судове засідання свого представника не направив, був повідомлений належним чином, причини не явки суду не відомі. Заяви про розгляд справи без участі представника відповідача до суду не надходило. Правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів не скористався.
Оскільки відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) у разі повторного неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, тому справу розглянуто та вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Судом було вирішено питання про можливість проведення судового засідання без участі представника відповідача.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в судовому засіданні, що позивачем проведено перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» з питань правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, результати зазначеної перевірки оформлені актом №110 від 16.04.2013. Зазначена перевірка була проведена з метою правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати страхових внесків до Фонду та їх витрачання підприємством відповідача за період з 01.04.2012 по 31.03.2013. Перевіркою встановлено, що за перевірений період з 01.04.2012 по 31.01.2013 страхувальником заборгованість по заробітній платі у загальній сумі 43429,57 грн., яка нарахована до 01.01.2011, не сплачувалась і страхові внески в зазначеному періоді на рахунок Фонду не перераховувались. Недоїмка та несплачена пеня попереднього періоду в сумі 4476,67 грн. та нарахована пеня за попереднім актом в сумі 394,52 грн. також не перераховувались. Станом на 01.04.2013 заборгованість за платником складає - 5702,76 грн. в тому числі: недоїмка 4439,45 грн., сума страхових внесків, строк сплати яких не настав - 831,57 грн., не сплачена пеня за попередніми актами - 431,74 грн. На суму недоїмки 4439,45 грн. за період з 01.04.2012 по 31.03.2013 нарахована пеня в сумі 398,46 грн. Вказаним актом відповідачу необхідно було перерахувати суму недоїмки зі сплати страхових внесків та пеню до 23.04.2013. Зазначений акт підписано уповноваженими особами сторін без зауважень, примірник акту було отримано керівником ТОВ «Алчевськенергокомплект», що підтверджується підписом особи на копії акту який долучено до матеріалів справи. (а.с.22-23) Відповідачем не було надано суду доказів оскарження акту перевірки, тобто на час розгляду справи акт є чинним.
Відповідно до додатку до акту перевірки, а саме співставлення фактично сплачених страхових внесків з розрахунковими сумами по ТОВ «Алчевськенергокомплект» сума пені складає 398,46 грн. Зазначений додаток до акту перевірки, з визначеною сумою пені також підписаний уповноваженими особами сторін без зауважень. (а.с.25)
Спеціальним законом, який визначає правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві є Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» №1105-XIV від 23.09.1999.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до ч.2 ст.45 Закону України №1105-XIV від 23.09.1999 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» роботодавець як страхувальник зобов'язаний своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.
Відповідно до ч.1 ст.47 Закону №1105-XIV від 23.09.1999, страхові тарифи, диференційовані по галузях економіки (видах економічної діяльності) залежно від класу професійного ризику виробництва, встановлюються законом.
Відповідно до ст..52 Закону України №1105-XIV від 23.09.1999 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності страхувальник несе відповідальність за шкоду, заподіяну застрахованому або Фонду соціального страхування від нещасних випадків внаслідок невиконання своїх обов'язків із страхування від нещасного випадку, відповідно до закону. Частиною другою цієї статті (яка була чинною до 01.01.2011 та підлягала застосуванню щодо періоду, за який виникла заборгованість) передбачено, що за прострочення сплати страхового внеску до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві із страхувальника стягується пеня згідно із законом.
Порядок взяття на облік та набуття роботодавцями статусу страхувальників, обчислення і сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і господарювання, виду діяльності, галузевої належності, фізичними особами - підприємцями, фізичними особами, які використовують працю найманих працівників, а також добровільно застрахованими особами, порядок обліку та витрачання страхових коштів, здійснення платежів, ведення бухгалтерського обліку і звітності визначається Інструкцією про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженою Постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 за №36 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 за №867/14134 (яка була чинною до 01.01.2011 та підлягала застосуванню щодо періоду, за який виникла заборгованість).
Пунктом 4.12 зазначеної Інструкції, страхові внески сплачуються страхувальниками-роботодавцями - у день одержання коштів на оплату праці в установах банків. Підприємства, які здійснюють виплату заробітної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачують страхові внески до Фонду в день перерахування коштів на особові рахунки.
Згідно з пунктом 4.13 зазначеної Інструкції, нараховані страхові внески, інші платежі сплачуються страхувальниками шляхом перерахування відповідних сум на відповідний рахунок Фонду.
Пункт п.5.1 та п.5.2 вказаної Інструкції передбачає що не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені. Пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк. Пеня нараховується з наступного дня після одержання заробітної плати до дня сплати недоїмки включно
Відповідно до п.5.8 Інструкції встановлено що при стягненні недоїмки за платежами до Фонду строки давності не застосовуються. Сплата (погашення) пені здійснюється у такому самому порядку, як і недоїмки.
З урахуванням викладеного, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно обліковується несплачена пеня за несвоєчасну сплату страхових внесків в сумі 398,46 грн., яка на час розгляду справи в добровільному порядку не погашена, а тому, позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Алчевську Луганської області щодо стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» пені зі сплати страхових внесків в сумі 398,46 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Алчевську Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» про стягнення заборгованості по страховим внескам та пені у сумі 398,46 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськенергокомплект» (код ЄДРПОУ 31417713) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Алчевську Луганської області пеню зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в сумі 398,46 грн. (триста дев'яносто вісім гривень 46 коп.)
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у порядок і строки, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 15 липня 2013 року.
Суддя К.В. Агевич
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2013 |
Оприлюднено | 31.07.2013 |
Номер документу | 32717393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.В. Агевич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні