Постанова
від 30.07.2013 по справі 801/6977/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 липня 2013 р. Справа №801/6977/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Криму складі головуючого судді Кащеєвої Г. Ю. за участю секретаря судового засідання Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС

до Приватного підприємства Строрі

про стягнення 18 676, 80 гривень,

за участю представників:

позивача - не зявився;

відповідача - не зявився

Обставини справи: Сакська об'єднана державна податкова інспекція АРК ДПС звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Приватного підприємства Строрі про стягнення заборгованості з рахунків у банках обслуговуючих відповідача в розмірі 18676,80 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не погашена самостійно розрахована сума податкового зобов'язання вказана в декларації з ПДВ № 23348 від 03.12.2012 р. на суму 16654 грн., що є порушенням п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, внаслідок чого позивачем нарахована пеня в розмірі 2026,93 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився надіславши клопотання про розгляд справи за його відсутності, та зазначив, що Сакська ОДПІ підтримує в повному обсязі позовні вимоги по даній справі, та станом на 15.07.2013 сума заборгованості за позовом не сплачено (а.с.23-24).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся, належним чином. Правом надання заперечень проти позову та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.

Приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Строрі є юридичною особою (ідентифікаційний код 35483910) та зареєстроване Сакською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим 11.02.2008 р., що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А 01 № 458160 (а.с.9) та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АБ № 446929 (а.с.5).

Відповідач взятий на облік в органах держаної податкової служби 12.02.2008 р. та перебуває на податковому обліку в Сакській об'єднаній ДПІ, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків № 10486 від 12.02.2008 р.(а.с.11).

Згідно з Довідкою АБ № 049060 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ПП Строрі займається наступними видами діяльності за КВЕД: 45.21.1 Будівництво будівель; 26.40.0 Виробництво цегли, черепиці та інших будівельних виробів з випаленої глини; 51.31.0 Оптова торгівля фруктами та овочами; 51.47.9 Оптова торгівля іншими непродовольчими товарами споживчого призначення, не віднесеними до інших групувань; 52.12.0 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинами без переваги продовольчого асортименту; 52.48.9 Роздрібна торгівля іншими непродовольчими товарами, не віднесеними до інших групувань (а.с.10).

Таким чином, Приватне підприємство Строрі є суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

03.12.2012 р. відповідачем був наданий до податкового органу уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість № 23346 за червень 2011 р.(звітний період за який виправляються помилки), згідно якого ПП Строрі самостійно розрахована сума податкового зобов'язання в розмірі 16654 грн., з них 16169 грн. - суми податку на додану вартість та 485 грн. - суми штрафу, нарахована платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки (а.с.13-14).

Згідно картки особового рахунку відповідача, сума податкового зобов'язання в розмірі 16654 грн. частково погашена в сумі 4,13 грн. та відповідачу нарахована пеня в сумі 2026, 93 грн.(а.с.16).

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).

Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст.20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Згідно з п.п.49.18. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг відповідача складається із заборгованості з податку на додану вартість в сумі 18676,80 грн.

Так, відповідачем до податкового органу наданий уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість № 23348 від 03.12.2012 р. на суму 16654,00 грн. (а.с.13-14).

Однак, сума самостійно задекларованих зобов'язань з податку на додану вартість відповідачем в повному обсязі у визначені законодавством строки сплачена не була.

У зв'язку з несвоєчасною сплатою узгодженої суми податкових зобов'язань на підставі даних облікової картки платника податків відповідачу нарахована пеня в сумі 2026, 93 грн.

Відповідно до п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п.129.4 ст.129 ПК України).

Судом встановлено, що відповідачем вірно зроблено розрахунок пені з урахуванням кожного дня прострочення виконання узгодженого зобов'язання.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість, з урахуванням часткової сплати становить 18676,80 грн., у тому числі 16649,87 грн. - основний платіж та 2026,93 грн. - пеня.

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

При цьому, згідно з п.59.5 ст.59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

04.12.2012 р. податковим органом була виставлена податкова вимога №292 на суму 18676,80 грн., яка була отримана директором ПП Строрі 10.12.2012р. згідно підпису на корінці податкової вимоги (а.с.15).

В матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження відповідачем вищевказаної вимоги.

Згідно з п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до частини першої статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Відповідачем в порядку ст. 71 КАС України не було надано доказів сплати заборгованості у повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, податковий борг відповідача у розмірі 18676,80грн. є узгодженою сумою грошового зобов'язання, добровільно не сплачений відповідачем.

Приймаючи до уваги те, що податковий борг відповідача станом на день розгляду справи є узгодженою сумою грошового зобов'язання, добровільно не сплачений відповідачем, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2.Стягнути з рахунків у банках, відкритих на ім'я Приватного підприємства Строрі (ідентифікаційний код 35483910, 96550, АР Крим, Сакський район, с. Штормове, вул. Прибережна, 29 р/р 26004174363300 АТ УкрСиббанк МФО 351005), заборгованість перед бюджетом в сумі 18676,80 грн. (вісімнадцять тисяч шістсот сімдесят шість гривень вісімдесят копійок), яка підлягає перерахунку на р/р 31111029700243 ГУ ДКУ м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 14010100, ОКПО 34740887, Держбюджет Сакського району.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.07.2013
Оприлюднено01.08.2013
Номер документу32726549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6977/13-а

Постанова від 30.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні