ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2013 року 11:30Справа № 808/5548/13-а м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Атом»
про стягнення податкового боргу,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
14 червня 2013 року Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Атом» (далі - відповідач), в якій просить суд стягнути з відповідача податкову заборгованість в розмірі 1 131, 00 грн.
Ухвалою суду від 17 червня 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі №808/5548/13-а та призначено справу до судового розгляду на 11 липня 2013 року.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, клопотанням від 11 липня 2013 року, яке надійшло через канцелярію суду (вх. № 28814), просить суд розглянути справу за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, про причини неявки суду не повідомив. На адресу суду повернулись ухвала про відкриття провадження та повістка про виклик, які були направлені відповідачу на юридичну адресу: 69034, м. Запоріжжя, вул. Танганрозька, буд. 16, з відміткою поштового відділення зв'язку: "за зазначеною адресою не проживає".
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до положень статті 128 КАС України, з урахуванням клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності, неявки відповідача, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд, керуючись ч. 1 ст. 41 КАС України, не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Атом» (код ЄДРПОУ 33652706) зареєстроване Виконавчим комітетом Запорізької міської ради 19 липня 2005 року як юридична особа.
Статтею 67 Конституції України, пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ та п. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 №1251-ХІІ (який був чинний на час виникнення спірних правовідносин) передбачений обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем рахується податкова заборгованість за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1 131, 00 грн., у тому числі: з податку на додану вартість - 510, 00 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств - 451, 00 грн.; з комунального податку - 170, 00 грн.
Податковий борг з податку на додану вартість, який заявлено Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Запоріжжя до стягнення, виник на підставі прийняття податкового повідомлення-рішення від 06 серпня 2010 року № 0092611600/0 на суму 510, 00 грн. Вказане рішення було винесене на підставі акту перевірки від 29 липня 2010 року № 554/16-33652706, яким встановлено порушення відповідачем вимог пп. «в» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» (неповернення податковому органу свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість) та пп. пп. 4.1.4 п. 4 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ (далі - Закон №2181-ІІІ), а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість. Вказане податкове повідомлення - рішення направлено на юридичну адресу відповідача, проте повернуто до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя із відміткою поштового відділення зв'язку: «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до вимог пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ, який діяв на час виникнення даних правовідносин, податковим органом складено акт від 13 серпня 2010 року № 617/16-33652706 щодо неможливості вручення податкового повідомлення-рішення від 06 серпня 2010 року № 0092611600/0, який розміщено на дошці оголошень 13 серпня 2010 року. Вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем не оскаржено, доказів сплати не надано.
Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник на підставі:
- прийняття податкового повідомлення-рішення від 22 червня 2010 року №0002701501/0 на суму 170, 00 грн. Вказане рішення було винесене на підставі акту перевірки від 17 червня 2010 року № 476, яким встановлено порушення відповідачем вимог пп. пп. 4.1.4 п. 4 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, а саме неподання податкової звітності з податку на прибуток підприємства;
- прийняття податкового повідомлення-рішення від 05 жовтня 2010 року №0003921501/0 на суму 170, 00 грн. Вказане рішення було винесене на підставі акту перевірки від 23 вересня 2010 року № 642, яким встановлено порушення відповідачем вимог пп. пп. 4.1.4 п. 4 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, а саме неподання податкової звітності з податку на прибуток підприємства;
- прийняття податкового повідомлення-рішення від 20 листопада 2012 року №0004051510 на суму 170, 00 грн. Вказане рішення було винесене на підставі акту перевірки від 13 листопада 2012 року № 413/1510/33652706, яким встановлено порушення відповідачем вимог пп. 49.18. 2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України.
Податкові повідомлення-рішення від 22 червня 2010 року № 0002701501/0 та від 05 жовтня 2010 року № 0003921501/0 направлено на юридичну адресу відповідача, проте повернуто до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя із відміткою поштового відділення зв'язку: «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до вимог пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ податковим органом складено акт від 22 червня 2010 року № 487 та акт від 05 жовтня 2010 року № 659 відповідно щодо неможливості вручення податкового повідомлення-рішення, які розміщено на дошці оголошень. Вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржено, доказів сплати не надано.
Податкове повідомлення-рішення від 20 листопада 2012 року № 0004051510 вручено керівнику підприємства Приходько А.М., що підтверджується його особистим підписом на корінці податкового повідомлення-рішення та ним не оскаржено.
З урахуванням наявної на момент виникнення податкового боргу переплати у розмірі 59, 00 грн., сума податкового боргу з податку на прибуток складає 451, 00 грн.
Податковий борг з комунального податку виник на підставі податкового повідомлення-рішення від 23 червня 2010 року № 0004021502/0 на суму 170, 00 грн. Вказане рішення було винесене на підставі акту перевірки від 17 червня 2010 року № 349/1502/33652706, яким встановлено порушення відповідачем вимог пп. пп. 4.1.4 п. 4 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, а саме неподання податкової звітності по комунального податку. Вказане податкове повідомлення - рішення направлено на юридичну адресу відповідача, проте повернуто до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя із відміткою поштового відділення зв'язку: «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до вимог пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ податковим органом складено акт від 23 червня 2010 року № 26 щодо неможливості вручення податкового повідомлення-рішення від 23 червня 2010 року № 0004021502/0, який розміщено на дошці оголошень. Вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем не оскаржено, доказів сплати не надано.
На день прийняття податковим органом податкових повідомлень - рішень, якими відповідачу визначено суму зобов'язань з податку на додану вартість, податку на прибуток та комунального податку, був чинний Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Податкове зобов'язання згідно п.п.1.2, ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.
Пункт 5.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачає, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податковий борг - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Аналогічні приписи встановлені Податковим кодексом України.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення - рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з п. п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
За визначенням наведеним у пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Судом встановлено, що у зв'язку з несплатою податкових зобов'язань позивачем сформовано першу податкову вимогу від 06 листопада 2008 року №1/773 на суму 170, 00 грн. та другу податкову вимогу від 27 січня 2009 року №2/125 на суму 170, 00 грн. Відповідач відмовився від отримання податкових вимог, про що було складено акт від 18 грудня 2008 року № 773 та акт від 27 січня 2009 року № 125, а податкові вимоги розміщено на дошці податкових оголошень.
Таким чином, судом встановлено, що податкові вимоги надіслано (вручено) відповідачу у встановленому чинним законодавством порядку та ним не оскаржені.
У даному випадку, податкові вимоги були направлені боржнику на підставі Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000, яким регулювався порядок адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) під час виникнення податкового боргу відповідача.
Вказані податкові вимоги боржником не виконані, сума боргу в добровільному порядку не сплачена, докази іншого в матеріалах справи відсутні.
В подальшому податкові вимоги на адресу відповідача не направлялись, оскільки Податковий кодекс України не передбачає повторне направлення податкових вимог.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.2 статті 95.2 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму податкового боргу в розмірі 1131, 00 грн., а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
За правилами частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 161-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Атом» про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Атом» (код ЄДРПОУ 33652706) податковий борг з податку на додану вартість у сумі 510 (п'ятсот десять) грн. 00 коп. на р/р 31116029700009, одержувач Державний бюджет Шевченківського району м. Запоріжжя, код платежу 14010100, код отримувача 38025367, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Атом» (код ЄДРПОУ 33652706) податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 451 (чотириста п'ятдесят одна) грн. 00 коп. на р/р 31114009700009, одержувач Державний бюджет Шевченківського району м. Запоріжжя, код платежу 11021000, код отримувача 38025367, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Атом» (код ЄДРПОУ 33652706) податковий борг з комунального податку у сумі 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп. на р/р 33218828700009, одержувач Місцевий бюджет Шевченківського району м. Запоріжжя, код платежу 16010200, код отримувача 38025367, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ю.П.Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2013 |
Оприлюднено | 01.08.2013 |
Номер документу | 32735341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні