Постанова
від 30.07.2013 по справі 805/10105/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 липня 2013 р. Справа №805/10105/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Скріпніка А.І.,

при секретарі судового засідання: Івановій К.Б.,

за участю представника позивача Гнатенка А.В. - згідно довіреності;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Нептун» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн.,

В С Т А Н О В И В:

11 липня 2013 року Донбаське територіальне управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до суду із вказаним адміністративним позовом, в обґрунтування своїх позовних вимог зазначивши, що проведеною перевіркою приватного акціонерного товариства «Нептун» встановлено, що відповідачем не розкрито на фондовому ринку регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік в установлені законодавством строки. Постановою від 13 травня 2013 року № 238-ДО-1-Е було накладено санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000 грн.

Оскільки вказана штрафна санкція відповідачем сплачена не була, позивач просив суд стягнути з відповідача на користь держави дану суму.

Судом встановлено наступне.

Донбаським територіальним управлінням національної комісії з цінних паперів було проведено перевірку приватного акціонерного товариства «Нептун» від 19 вересня 2012 року з питань дотримання ним вимог Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», за результатами якої складено постанову про правопорушення на ринку цінних паперів від 13 травня 2013 року № 238-ДО-1-Е якою встановлено, що товариством не розкрито на фондовому ринку (не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії, не опублікувало в офіційному друкованому виданні та не подало до Комісії) регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік, чим порушено вимоги ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480-IV від 23.02.2006 року та п. 1 глави 7 розділ V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового рикну № 1591 від 19.12.2006 року.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів було прийнято постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 13 травня 2013 року № 238-ДО-1-Е, якою, на підставі ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», накладено штраф у розмірі 17000 грн.

Постанова винесена суб'єктом владних повноважень надсилалася на адресу відповідача, про що свідчить список позивача на відправлення рекомендованої поштової кореспонденції із відбитком поштового штемпелю.

У визначений законом термін штраф сплачено не було.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності представник відповідача не надавав.

Відповідно до інформації з державного підприємства Інформаційно-ресурсного центру, адреса приватного акціонерного товариства «Нептун» визначена наступним чином: 86414, Донецька область, м. Єнакієве, вул. Станційна, 59, тобто як і було зазначено позивачем у позовній заяві.

Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Стаття 159 КАС України передбачає, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Згідно до приписів ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу. У разі виникнення в суду сумніву під час розгляду справи щодо відповідності закону чи іншого правового акта Конституції України, вирішення питання про конституційність якого належить до юрисдикції Конституційного Суду України, суд звертається до Верховного Суду України для вирішення питання стосовно внесення до Конституційного Суду України подання щодо конституційності закону чи іншого правового акта. Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що встановлені законом, то застосовуються правила міжнародного договору. У разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

Згідно із ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (надалі - Закон N 475) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст. 5 Закону N 475 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 14 ст. 8 Закону N 475 передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, відповідач у справі є органом владних повноважень, якому чинним законодавством України надані владні управлінські функції у сфері державного регулювання на ринку цінних паперів.

Емітент цінних паперів (далі - емітент) - держава в особі уповноваженого органу, юридична особа і у випадках, передбачених законодавством, фізична особа відповідно до ст. 2 Закону України «Про цінні папери і фондову біржу».

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке затверджено рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. № 97/13364 (далі - Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії.

Вимоги щодо розкриття регулярної річної інформації емітентами встановлені в розділі V Положення. Главою 1 якого встановлено, що емітенти цінних паперів зобов'язанні розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Відповідно до п. 1 гл. 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 6 гл. 7 розд. V Положення до складу річної інформації, що подається до Комісії, додається(ються) копія(ї) протоколу(олів) загальних зборів емітента, що проводились у звітному році.

Копія протоколу повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента. На зворотному боці останньої сторінки копії протоколу робиться такий напис: «Прошнуровано, пронумеровано та скріплено відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента (кількість) сторінок».

У разі, якщо загальні збори емітента не проводились або не відбулись, до річної інформації має бути додана довідка, складена у довільній формі з поясненням причин. Довідка засвідчується підписом керівника емітента та відбитком печатки емітента.

Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Крім того, суд зазначає, що оскаржувана постанова позивача в установленому законом порядку відповідачем не оскаржувалася.

Таким чином, виходячи з наведеного та вимог законодавства, несплачена сума штрафу підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 23, 94, 160, 162, 163, 167. 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Нептун» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з приватного акціонерного товариства «Нептун» (код ЄДРПОУ 04709468) на користь Державного бюджету України (відділення Державного казначейства в місті Донецьку на р/р 31110106700004, код ЄДРІІОУ 38033949, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО банку 834016, код платежу 21081100) фінансову санкцію у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено 30 липня 2013 року у присутності представника позивача.

Повний текст постанови буде виготовлений протягом п'яти днів згідно ч. 3 ст. 160 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Скріпнік А.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2013
Оприлюднено02.08.2013
Номер документу32750259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/10105/13-а

Постанова від 30.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

Постанова від 30.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні