копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 липня 2013 р. Справа № 804/6495/13-а
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Горбалінського В.В.
розглянувши у скороченому провадженні адміністративний справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до приватного акціонерного товариства «страхова компанія «Софія» про стягнення штрафу в розмірі 17 000,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
13.05.2013 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до приватного акціонерного товариства «страхова компанія «Софія» про стягнення штрафу в розмірі 17 000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за порушення вимог ЗУ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» позивачем 17.12.2012 року винесено постанову про застосування до відповідача штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн., враховуючи те, що вказана суму в добровільному порядку не була сплачена, вона підлягає стягненню в судовому порядку.
Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення ухвали від 28.05.2013 року, яке міститься в матеріалах справи.
Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення ухвали від 18.07.2013 року, яке міститься в матеріалах справи, заперечень проти позову до суду надано не було.
Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Вивчивши матеріали справи суд встановив.
Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «Софія» зареєстроване виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 23.04.2003 року та внесено до Державного реєстру фінансових установ.
Пунктом 1 статті 1 ЗУ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі-Закон) визначено, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Відповідно до ч.1 ст.2 вказаного Закону визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають між учасниками ринків фінансових послуг під час здійснення операцій з надання фінансових послуг.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1070 визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Повноваження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг визначені у ст. 28 вказаного Закону, зокрема пунктами 8, 9, 10 передбачено, що у межах своєї компетенції Нацкомфінпослуг здійснює контроль за достовірністю інформації, що надається учасниками ринку фінансових послуг; проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг); у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
30.11.2012 року позивачем складено акт № 405/13-10/13/3 про порушення законодавства про фінансові послуги Приватним акціонерним товариством «Страхова компанія «Софія», яким встановлено, що Товариством у звітних даних за 9 місяців 2012 року та у даних, наведених у листі від 15.10.2012 року № 304 подано недостовірну інформацію, чим порушено вимоги ст. 14 ЗУ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та п.2.1 Порядку складання звітних даних страховиків, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 03.02.2004 року № 39.
Вказаний акт було направлено відповідачеві поштою супровідним листом від 03.12.2012 року № 5549/13-8 з вказівкою про дату розгляду справи про виявлене порушення.
За результатами розгляду акту від 30.11.2012 року № 405/13-10/13/3 про порушення законодавства про фінансові послуги Приватним акціонерним товариством «Страхова компанія «Софія» 17.12.2012 року було прийнято постанову № 154/13-11/13/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою застосовано до відповідача штрафну санкцію у розмірі 17 000,00 грн., зі строком сплати до 20.01.2013 року. Вказана постанова була направлена відповідачу поштою та отримана ним 08.01.2013 року, що підтверджується матеріалами справи.
Статтею 14 ЗУ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до ч.1 ст. 39 вказаного Закон у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Пунктом 3 частини 1 статті 40 Закону визначено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу - накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 41 Закону передбачено, що уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.
Відомості щодо оскарження постанови про застосування штрафних санкцій у суду відсутні.
Частиною 3 статті 41 Закону передбачено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Враховуючи те, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив, не оскаржив постанову про застосування штрафної санкції, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.14, 70, 71, 72, 86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Софія» про стягнення штрафу в розмірі 17 000,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Софія» (вул. Булигіна, 16, м. Дніпропетровськ, Дніпропетровська обл., 49019, код ЄДРПОУ 32350173) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст.256 КАС України.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили станом на 31.07.2013 року СуддяВ.В. Горбалінський В.В. Горбалінський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2013 |
Оприлюднено | 02.08.2013 |
Номер документу | 32765503 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні