ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
№2-а-525 /08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02
грудня 2008 року Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
- судді: Смілянця Е.С.,
при
секретарі: Торопенко А.М.
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом управління
Пенсійного фонду України в Чигиринському районі Черкаської області до
Трушівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області про
стягнення переплати по пенсіях, суд
ВСТАНОВИВ:
Управління
Пенсійного фонду України в Чигиринському районі Черкаської області звернулося
до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій
просить визнати дії Трушівської сільської ради неправомірними та стягнути з
Трушівської сільської ради переплату по пенсіях ОСОБА_1 та ОСОБА_2, яка виникла
внаслідок невірно поданих довідок управлінню Пенсійного фонду України в
Чигиринському районі, в загальній сумі 18 737, 19 грн., судові витрати віднести
на рахунок відповідача.
Представник
позивача Тараровський В.В. у судовому засіданні позовні вимоги підтримав
повністю, мотивуючи їх тим, що при перевірці контрольно-ревізійним управлінням
в Чигиринському районі справ, що призначені відповідно до закону України «Про
державну службу», а саме ОСОБА_1 та ОСОБА_2, які йшли на пенсію з посад голови
та секретаря Трушівської сільської ради, було виявлено невідповідність довідок
для перерахунку пенсії чинному законодавству, зокрема в наданих управлінню
Пенсійного фонду України в Чигиринському районі довідках було включено премію в
новому розмірі з урахуванням збільшення посадових окладів відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов
оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури,
судів та інших органів» № 268 від 09.03.2006р., фактично ж дана премія особам,
які працюють на відповідних посадах, не виплачувалась. Внаслідок чого виникла
переплата від 01.01.2006р. на загальну суму 18 737, 19 грн.
Представник
відповідача у судовому засіданні позов не визнав, свої заперечення доводить
тим, що сільська рада несе відповідальність за нарахування заробітної плати у
відповідності до чинного законодавства, а за відповідність довідок чинному
законодавству відповідає управління Пенсійного фонду України; відповідачем
також зазначається, що визначення середнього розміру премії та надбавок
здійснюється виходячи з нових умов оплати праці, які виникли в березні 2006р.,
а заробітна плата в січні 2006р. нараховувалась за старими умовами оплати праці
і ніяк не могла бути нарахована за новими розмірами. З урахуванням наведеного
відповідач стверджує, що ним правомірно було включено до довідок про розмір
заробітної плати для перерахунку пенсії суми премій з урахуванням нових
посадових окладів, визначених постановою Кабінету Міністрів України «Про
упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів
виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» № 268 від
09.03.2006р.
Заслухавши
пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи суд вважає, що
позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як
вбачається з матеріалів справи, 04.05.2006р. Виконавчим комітетом Трушівської
сільської ради до Управління Пенсійного фонду України в Чигиринському районі
Черкаської області було подано довідки видані:
ОСОБА_1
про те, що заробітна плата по посаді сільського голови Трушівської сільської
ради, з якої йому призначено пенсію, встановлена з 01.01.2006р. на підставі
постанови Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов оплати
праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів
та інших органів» № 268 від 09.03.2006р. (далі - Постанова № 268), для
перерахунку пенсії становить, зокрема оклад - 1 000 грн., премія (25%) - 517,
75 грн.;
ОСОБА_2
про те, що заробітна плата по посаді секретаря Трушівської сільської ради, з
якої їй призначено пенсію, встановлена з 01.01.2006р. на підставі Постанови №
268, для перерахунку пенсії становить, зокрема оклад - 810 грн., премія (25%) -
378, 25 грн.
На
підставі вищезазначених довідок управлінням Пенсійного фонду України ОСОБА_1 та
ОСОБА_2 нараховані відповідні пенсії.
24
червня 2008 року при перевірці контрольно-ревізійним управлінням в
Чигиринському районі особових рахунків по заробітній платі за 2006 рік було
встановлено, що премія на посаді голови та секретаря сільської ради в січні та
лютому 2006 року була виплачена в сумі: голова сільської ради - 149, 85 грн.,
секретар - 99, 75 грн. відповідно. В березні 2006 року згідно з прийняттям
Постанови № 268 відбулося підвищення окладів однак премія виплачена не була,
так як під час проведення перерахунку заробітної плати фонд заробітної плати не
дозволяв виплачувати премію в новому розмірі; преміювання в січні та лютому
2006 року було здійснено відповідно до розпорядження виконкому № 22-3 від
27.01.2006р.
За
наслідками проведеної контрольно-ревізійним управлінням в Чигиринському районі
перевірки 02.07.2008р. управлінням Пенсійного фонду в Чигиринському районі
Черкаської області на адресу Голови виконавчого комітету Трушівської сільської
ради було направлено листа, в якому зазначалося про невідповідність довідок для
перерахунку пенсії чинному законодавству, внаслідок чого виникла переплата на
загальну суму 18 737, 19 грн..
Станом
на день розгляду справи вищезазначена заборгованість сплачена не була.
Постановою
Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов оплати праці
працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та
інших органів» № 268 від 09.03.2006р., яка набрала законної сили 22.03.2006р.,
затверджено нові схеми посадових окладів, зокрема посадовий оклад сільського
голови 1000 грн., секретаря сільської
ради 810 грн. Згідно пункту 15 даної постанови умови оплати праці,
затверджені цією постановою, застосовуються з 01.01.2006р.
Відповідно
до статті 371 Закону України «Про державну службу» у разі підвищення
розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із
набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим
Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.
Перерахунок
пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються
страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого
державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на
перерахунок пенсії.
Питання
визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії врегульовані постановою
Кабінету Міністрів України «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів
заробітку для обчислення пенсії» № 865 від 31.05.2000р.
Так,
згідно з пунктом 4 даної постанови у разі підвищення розміру заробітної плати
працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України
після набрання чинності Законом України від 16 січня 2003р. № 432-ІV «Про
внесення змін до Закону України «Про державну службу» заробітна плата для
перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності
Законом України «Про державну службу», визначається в такому порядку: 1)
пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії продовжують працювати на посаді,
з якої призначено пенсію, - на підстав поданої довідки про одержувану заробітну
плату на момент перерахунку; 2) іншим пенсіонерам - на підставі документів,
поданих на час перерахунку, виходячи із сум заробітної плати, яку одержує
працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено
(перераховано) пенсію, на момент виникнення права на перерахунок. При цьому премія
та інші надбавки враховуються в середніх розмірах відносно визначених законодавством
таких виплат за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки
особа вийшла на пенсію, на момент виникнення права на перерахунок.
В той же
час, згідно з пунктом 5 вищезазначеної постанови перерахунок пенсій провадиться
з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного
службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за
останнім місцем роботи.
Отже,
враховуючи, що умови оплати праці, затверджені Постановою № 268, застосовуються
з 01.01.2006р., право на перерахунок пенсії у ОСОБА_1 та ОСОБА_2 виникло саме з
1 січня 2006 року - місяця підвищення розміру заробітної плати у зв'язку з чим
визначальним для перерахунку пенсії даних осіб є заробіток, отриманий в січні
2006 року.
Заробітна
плата голови та секретаря Трушівської сільської ради відповідно до статті 33
Закону України «Про державну службу» складається, зокрема з посадових окладів
та премій.
Разом з
тим, премії, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок
пенсії за відповідною посадовою, для перерахунку пенсії не враховуються.
Оскільки
премія голові та секретарю Трушівської сільської ради в січні місяці фактично
була виплачена 149, 85 грн. та 99, 75 грн. відповідно, про що свідчить додана
до заперечення відповідача розрахунково-платіжна відомість на заробітну плату №
1 за січень 2006 року, перерахунок пенсії провадиться саме з фактично
виплачених заробітних плат, які одержують працюючі державні службовці на
відповідних посадах.
Як
встановлено під час судового розгляду, нарахувань та виплат премій голові та
секретарю Трушівської сільської ради з урахуванням нових окладів, встановлених
Постановою № 268, здійснено не було з огляду на відсутність відповідних
асигнувань з державного бюджету.
Викладене
свідчить про неправомірне включення до довідок, виданих ОСОБА_1 та ОСОБА_2,
суми премій з урахуванням нових посадових окладів, які фактично працюючим
державним службовцям на відповідних посадах виплачені не були.
Як
наслідок, у зв'язку з видачею відповідачем довідок від 04.05.2006р. ОСОБА_1 та
ОСОБА_2 було переплачено пенсії в розмірі 18 737, 19 грн. Отже, дана переплата
виникла з вини відповідача.
Відповідно
до статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування» суми пенсій, виплачені надміру внаслідок подання страхувальником
недостовірних даних стягуються на підставі рішень територіальних органів
Пенсійного фонду чи в судовому порядку.
Стаття
101 Закону України «Про пенсійне забезпечення», в свою чергу, встановлює, що
підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду,
заподіяну державі за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
За таких
обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача
суми пенсій, виплачених надміру внаслідок подання недостовірних даних, в
розмірі 18 737, 19 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному
обсязі.
Керуючись Законом України «Про пенсійне забезпечення» № 1788-ХІІ від
05.11.1991р., Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003р., Законом України «Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003р.,
Законом України «Про державну службу», постановою Кабінету Міністрів України
«Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення
пенсії» № 865 від 31.05.2000р., постановою Кабінету Міністрів України «Про
упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів
виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» № 268 від 09.03.2006р.,
ст.ст. 2, 4, 6, 17, 19, 49, 51, 71, 79, 86, 87, 94, 159, 160, 161-163 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ
Адміністративний позов
задовольнити повністю.
Стягнути з Трушівської
сільської ради Чигиринського району Черкаської області, що знаходиться за
адресою: с.Трушівці Чигиринського району Черкаської області, код ЄДРПОУ
04409453 на користь управління Пенсійного фонду України в Чигиринському районі
Черкаської області, що знаходиться за адресою:
м. Чигирин, вул. Леніна, 18, код ЄДРПОУ 21366805 - 18737 грн. 19 коп.
переплати по пенсіях ОСОБА_2 та ОСОБА_1 за період часу з 01.01.2006 по
30.06.2008 року.
Звільнити Трушівську сільську
раду Чигиринського району Черкаської області від сплати судових витрат на
підставі ч.4 ст.94 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного
адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом
подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складення
повного тексту постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20
днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений для подання заяви
про апеляційне оскарження.
Головуючий
Е.С. Смілянець
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2008 |
Оприлюднено | 03.04.2009 |
Номер документу | 3277062 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Смілянець Е.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні