ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2013 р. Справа № 804/6783/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіКуделько Н.Є. при секретаріУстимові К.Є. за участю: представника позивача представника відповідача Номировського В.І. Смірнової Ю.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області до комунального закладу "П'ятихатської центральної районної лікарні" Дніпропетровської обласної ради про зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
17.05.2013р. Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області (далі -позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального закладу «П'ятихатська Центральна районна лікарня» Дніпропетровської області (далі-відповідач) про, (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог - а.с.134-135), зобов'язання виконати вимоги від 28.02.2013р. №04-04-05-15/2657 на загальну суму 31303,55 грн., шляхом визначеним у вимозі, а саме: відобразити в обліку лікарні дебіторську заборгованість за ТОВ «Олта» та відшкодувати зайві виплати у сумі 15796,69 грн., шляхом стягнення з ТОВ «Олта», з подальшим перерахуванням коштів до районного бюджету; відшкодувати зайві виплати у сумі 15506,86 грн., шляхом стягнення з ПП «НВП «Строймонтажналадка», з послідуючим перерахуванням до районного бюджету.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що ревізією відповідності сплаченої лікарнею вартості за вироби медичного призначення і лікарські засоби рівню оптово-відпускних цін, включених до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби, встановлено, що, на підставі наданих до звірки видаткових накладних встановлено ряд випадків перевищення вартості (ціни) за якою постачалися вироби медичного призначення до лікарні із ціною закупки ТОВ «Олта», що призвело до завищення вартості придбаних медикаментів лікарнею у 2009 та 2011 роках на загальну суму 15796,69 грн. через завищення граничної постачальницько-збутової надбавки понад допустимі 10 відсотків від оптово-відпускної ціни, що є порушенням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2009р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» та підп. 2 п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008р. № 955 «Про засоби стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», додатку 2 до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2011р. № 932 «Про удосконалення державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, що закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів», пп. 1, 8 ст. 9 Закону України № 996 - XIV, пп. 2.1, 2.2 Положення № 88. Зазначені порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) лікарні на суму 15796,69 грн. У зв'язку з чим, Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області прийнято вимогу, якою зобов'язано відобразити в обліку лікарні дебіторську заборгованість за ТОВ «Олта» та відшкодувати зайві виплати у сумі 15796,69 грн. Також, ревізією встановлено завищення вартості виконання робіт з реконструкції системи опалення шляхом прокладання нової теплотраси, з повним демонтажем попередньої у сумі 15506,86 грн., що склалася в наслідок порушення вимог п.п. 3.3.9 ДБН Правил визначення вартості будівництва - (ДБН Д. 1.1-1-2000), затверджених наказом Державного комітету будівництва архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 № 174. У зв'язку з чим, Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області прийнято вимогу, якою зобов'язано відшкодувати зайві виплати у сумі 15506,86 грн., шляхом стягнення з ПП «НВП «Строймонтажналадка», з послідуючим перерахуванням до районного бюджету. Позивач зазначає, що зазначені вимоги позивача є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються, однак дані вимоги не виконані. Просить суд задовольнити позовні вимоги.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, обставини, викладені в позовній заяві підтвердив, просив суд позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, проти задоволення позовних вимог заперечувала, посилаючись на те що, п.4,5 вимоги від 28.02.2013р. №04-04-05-15/2657 відповідачем виконано, а саме на боржників ТОВ «Олта» та ПП «НВП «Строймонтажналадка» було подано позовні заяви до суду про відшкодування надлишково отриманих бюджетних коштів при отриманні товару за завищеною ціною. На підставі вищенаведеного, просить суд в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що Комунальний заклад «П'ятихатська центральна районна лікарня» Дніпропетровської обласної ради зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за кодом ЄДРПОУ 01989088 (а.с.101).
Судом встановлено, що на виконання п.2.2 плану контрольно - ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській областіна VI-й квартал 2012р., та на підставі направлень на проведення ревізій від 04.01.2013р. №20 та від 14.12.2012р. №1707-12 - 1709-12, 1711 - 12 виданих виконуючим обов'язки начальника Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області Дудником В.В., проведено планову виїзну ревізію з питань фінансово - господарської діяльності Комунального закладу «П'ятихатська центральна районна лікарня» Дніпропетровської обласної ради за період з 01.01.2009 по 30.11.2012 рр. (а.с.24).
За результатами ревізії складено акт від 06.02.2013р. № 04-21-5 ревізії фінансово-господарської діяльності Комунального закладу «П'ятихатська центральна районна лікарня» Дніпропетровської обласної ради за період з 01.01.2009 по 30.11.2011 рр. та завершений звітний період 2012 року (а.с.24-81).
28.02.2013р. Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області прийнято вимогу № 04-04-05-15/2657 про усунення виявлених ревізією порушень Комунального закладу «П'ятихатська центральна районна лікарня» Дніпропетровської обласної ради, а саме:
- п.4 відобразити в обліку лікарні дебіторську заборгованість за ТОВ «Олта» та відшкодувати зайві виплати у сумі 15796,69 грн., шляхом стягнення з ТОВ «Олта», з подальшим перерахуванням коштів до районного бюджету;
- п.5 відшкодувати зайві виплати у сумі 15506,86 грн., шляхом стягнення з ПП «НВП «Строймонтажналадка», з послідуючим перерахуванням до районного бюджету (а.с.18-23).
Як вбачається з акту ревізії, встановлено ряд випадків перевищення вартості (ціни) за якою постачалися вироби медичного призначення до лікарні із ціною закупки ТОВ «Олта», що призвело до завищення вартості придбаних медикаментів лікарнею у 2009 та 2011 роках на загальну суму 15796,69 грн. через завищення граничної постачальницько-збутової надбавки понад допустимі 10 відсотків від оптово-відпускної ціни, що є порушенням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2009р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» та підп. 2 п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008р. № 955 «Про засоби стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», додатку 2 до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2011р. № 932 «Про удосконалення державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, що закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів», пп. 1, 8 ст. 9 Закону України № 996 - XIV, пп. 2.1, 2.2 Положення № 88. Зазначені порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) лікарні на суму 15796,69 грн.
Також, ревізією встановлено завищення вартості виконання робіт з реконструкції системи опалення шляхом прокладання нової теплотраси, з повним демонтажем попередньої у сумі 15506,86 грн., що склалася в наслідок порушення вимог п.п. 3.3.9 ДБН Правил визначення вартості будівництва - (ДБН Д. 1.1-1-2000), затверджених наказом Державного комітету будівництва архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 № 174.
Статтею 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 7 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Відповідно до п. 10 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Частиною 2 ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
В ході судового розгляду судом встановлено, що Комунальним закладом «П'ятихатська Центральна районна лікарня» Дніпропетровської області 30.05.2013р. було подано позовну заяву до господарського суду Дніпропетровської області про відшкодування ТОВ «Олта» надлишково отриманих бюджетних коштів при отриманні товару за завищеною ціною у розмірі 15796,69 грн. (а.с.95-96).
Також, 30.05.2013р. Комунальним закладом «П'ятихатська Центральна районна лікарня» Дніпропетровської області подано позовну заяву до господарського суду Дніпропетровської області про відшкодування ПП «НВП «Строймонтажналадка» надлишково отриманих бюджетних коштів при виконанні підрядних робіт у розмірі 15506,86 грн. (а.с.97-98).
Таким чином, Комунальним закладом «П'ятихатська Центральна районна лікарня» Дніпропетровської області вжиті заходи щодо виконання п.4,5 вимоги Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області від 28.02.2013р. №04-04-05-15/2657.
Оцінуючи, письмові доказі дослідженні судом в ході судового розгляду у їх сукупності, приймаючи до уваги, що Комунальним закладом «П'ятихатська Центральна районна лікарня» Дніпропетровської області здійснено залежні від нього заходи з виконання п.4,5 вимоги Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області від 28.02.2013р. №04-04-05-15/2657, суд приходить до висновку, що підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.
Керуючись нормами ст.ст. 8,10,11,12,18,69,94,128,158-163,167,186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Державній фінансовій інспекції в Дніпропетровській області до комунального закладу "П'ятихатської центральної районної лікарні" Дніпропетровської обласної ради про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 22 липня 2013 року
Суддя Н.Є. Куделько
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2013 |
Оприлюднено | 05.08.2013 |
Номер документу | 32785774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні