ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
15 травня 2012 р. (16:24) Справа №2а-1051/09/7/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Маргарітова М.В., при секретарі Лотакові А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим
до Управління освіти Алуштинської міської ради АР Крим
про стягнення 91820,27 грн. заборгованості
за участю представників:
від позивача - Жегунова К.В., довіреність №2 від 10.01.2012р.;
від відповідача - не з'явився;
Обставини справи: Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим (далі позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом про стягнення з Управління освіти Алуштинської міської ради АР Крим (далі - відповідач) заборгованості у розмірі 91820,27 грн.
Ухвалою суду від 13.01.2009 р. відкрито провадження по справі.
Ухвалою суду від 02.02.2009р. зупинено провадження по справі до набрання чинності рішенням Севастопольського апеляційного адміністративного суду по адміністративній справі №22-а-2202/08.
Ухвалою суду від 13.04.2012р. за клопотанням сторін провадження по справі поновлено.
Ухвалою суду від 19.05.2012р. провадження по справі зупинено до розгляду Вищим адміністративним судом України касаційної скарги Управління освіти Алуштинської міської ради на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.10.08р., ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16.03.09р. по справі № 2-а-625/08.
Ухвалою суду від 25.04.2012р. провадження по справі поновлено та призначене судове засідання по справі.
Ухвалою суду від 15.05.2012р. закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 15.05.2012 р., надав заяву про зменшення розміру позовних вимог у зв'язку з частковою сплатою боргу відповідачем у розмірі 51990,36 грн. та наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у адміністративному позові.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, клопотання про розгляд справи за відсутності його представника до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Представник позивача наполягав на розгляді справи за наявними в ній матеріалами.
Враховуючи думку представника позивача, неявку відповідача, ненадання ним доказів неможливості участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи за відсутності його представника, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних в ній матеріалів.
Дослідивши матеріали справи, враховуючи клопотання позивача про розгляд справи у відсутність його представника та, оцінивши докази, які є у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
Управління освіти Алуштинської міської ради АР Крим року зареєстрований як страхувальник у Відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим, реєстраційний код 010160000226.
З матеріалів справи вбачається, що Алуштинською міською виконавчою дирекцією відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в Автономній Республіці Крим було проведено документальну перевірку правильності нарахування, повноти сплати та використання засобів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в Управлінні освіти Алуштинської міської ради, за результатами якої складено акт від 14.04.2006 року № 06-4/02-39 (а.с. 19-21).
В акті перевірки було виявлено недонарахування у звіті Ф4-ФСС з ТВП за 1 півріччя 2006 року наступні платежі:
- сума нарахованих за актом внесків у розмірі 83575,13 грн.;
- сума нарахованої пені з врахування округлення - 64,00 грн.;
- сума неприйнятих до заліку витрат у розмірі - 353,78 грн.
На підставі вказаного акту перевірки від 14.06.2006 року № 06-4/02-225, виконавчою дирекцією відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в Автономній Республіці Крим було прийнято рішення № 06-4/1-396 від 06.05.2006 року про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яким були донараховані страхові внески на суму 83575,13 гривень та нарахована пеня у сумі 64,00 грн., не прийняті до заліку розходи у сумі 353,78 гривень, застосовано штраф за несвоєчасність сплати страхових внесків у розмірі 3361,27 грн., на підставі абз. 4 ч.1 ст.30 Закон України від 18.01.2001р. №2240-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (далі - Закон №2240) застосовано штрафні санкції в розмірі 2145839 гривень, згідно абз.5 ч.1 ст. Закон №2240 застосовано штраф за порушення порядку витрати страхових коштів у розмірі 176,89 гривень (а.с. 18).
Судом встановлено, що рішенням Виконавчої дирекції відділу фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим № 06-2-1529 від 13.06.2007 року по виконанню указівок контрольно-ревізійного відділу в м. Алушта по результатам ревізії Управління освіти Алуштинської міської ради АР Крим рішення № 06-4/1-396 від 06.05.2006 року скасовано в частині застосування штрафу за несвоєчасну сплати страхових внесків у сумі 2057443 гривень та додаткового нарахування страхових внесків у сумі 820240,28 гривень (а.с. 17).
Також, Алуштинською міською виконавчою дирекцією відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим було проведено планову ревізію по коштам загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за період з 01.03.2006 року до 30.09.2007 року, за результатами якої складено акт від 03.12.2007 року № 06-4/02-225 (а.с. 8-11).
В акті перевірки було встановлено порушення Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування". Причиною порушення визначено те, що в перевіряємому періоді страхові внески не нараховувались на виплати, передбачені статтею 57 Закону України "Про освіту" педагогічним і науково-педагогічним працівникам надбавки за вислугу років та допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки, у травні 2006 року був занижений фонд оплати праці на суму 17330,12 гривень, в результаті чого були донараховані страхові внески в розмірі 675,87 гривень та пеня в розмірі 26 гривень.
Крім того, в акті перевірки зазначено, що відповідно до акту попередньої перевірки від 14.06.2006 року були встановлені аналогічні порушення порядку нарахування та сплати страхових внесків та за результатами перевірки були винесено рішення № 06-4/1-396 від 06.05.2006 року, яким з урахуванням змін були донараховані страхові внески, та застосовані фінансові санкції.
На підставі вказаного акту перевірки від 03.12.2007 року № 06-4/02-225, виконавчою дирекцією відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в Автономній Республіці Крим було прийнято рішення № 06-4/2-1398 від 25.12.2007 року про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яким були донараховані страхові внески на суму 675,87 гривень та застосовані штрафні санкції в розмірі 51990,36 гривень - в трьохкратному розмірі заниженої суми заробітної плати з урахування повторності (17330,12 гривень х 3) (а.с. 7).
Судом встановлено, що відповідач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до позивача про скасування рішення про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування по тимчасовій втраті працездатності, відображені у звіті сум фінансових санкцій, неправомірних видатків, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 25.12.2007 року № 06-4/2-1398. Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.10.2008р., яка набрала законної сили 16.03.2009р., у задоволенні позовних вимог відмовлено у повному обсязі (а.с.101-108).
Згідно матеріалів справи та розрахунку позовних вимог, враховуючи заяву про зменшення позовних вимог, остаточна сума заборгованості Управління освіти Алуштинської міської ради АР Крим складає 91820,27 гривень (а.с. 42-43, 118).
Також суд зазначає, що відповідач визнав частину позовних вимог у сумі 3424,27 гривень (а.с. 64).
Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності визначає Закон України від 18.01.2001р. №2240-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", який набрав чинності 01.01.2001р.
Безпосередньо порядок обчислення і сплати страхових внесків та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням визначає Інструкція про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яка затверджена постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.01р. №16.
Згідно зі ст. 5 Закону №2240-III обов'язковість сплати страхових внесків є одним з основних принципів страхування і є джерелом формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 2 цього Закону страхувальниками є: роботодавець - для осіб, зазначених у частині першій статті 6 цього Закону; особи, зазначені у частинах другій та третій статті 6 цього Закону.
Частиною 1 ст. 6 Закону України №2240-ІІІ передбачено, що загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, підлягають:
1) особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах;
2) члени колективних підприємств, сільськогосподарських та інших виробничих кооперативів.
Статтею 13 Закону №2240-III встановлено, що на виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності покладені обов'язки 1) забезпечення збору та акумуляції внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням; 2) здійснення контролю за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхових внесків, а також забезпечення цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Статтею 22 Закону №2240-III визначено поняття платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, якими визнані страхувальники та застраховані особи.
Відповідно до ст. 23 Закону №2240-III страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону. Перерахування зазначених внесків шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на рік - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.
Відповідно до ст. 27 Закону №2240-III страхувальник зобов'язаний: нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески; вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.
Відповідно до п.п. 3, 6 ч. 1 ст. 28 Закону страховик має право здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; одержувати необхідні пояснення (у тому числі письмові) з питань, що виникають під час перевірок; накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 30 Закону за несвоєчасність сплати страхувальником страхових внесків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків за весь період, який минув з дня, коли страхувальника було взято на облік. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Статтею 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" передбачено, що спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який набрав чинності 01.11.2011 року, передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Відповідач не надав суду доказів погашення заборгованості, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ти обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
За таких обставин позовні вимоги позивача про стягнення 91820,27 грн. є обґрунтованими, такими що підтверджуються матеріалами справи, у зв'язку з чим їх належить задовольнити у повному обсязі.
Під час судового засідання, яке відбулось 15.05.2012р., оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанова оформлена та підписана 21.05.2012 р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Управління освіти Алуштинської міської ради АР Крим (98516, АР Крим, м. Алушта, вул. Радянська, 1; р/р 35413004001100 в УДК АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 02144275) на користь відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в Автономній Республіці Крим (95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Рози Люксембург, 17-а, р/р 37170200900001 ГУ ГКУ в АР Крим, МФО 824026, ОКПО 22325042) заборгованість в сумі 91820,27 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Маргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2012 |
Оприлюднено | 05.08.2013 |
Номер документу | 32788957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні