cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
29 липня 2013 р. Справа № 903/711/13
за позовом Волинського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері в інтересах Державного агентства резерву України в особі Волинської обласної бази спеціального медичного постачання
до відповідача: Ратнівської центральної районної лікарні
про стягнення 13842грн.25коп.
Суддя Слупко В.Л.
Представники сторін:
від позивача: Поліщук О.О. - в.о. директора
від відповідача: Глущенко В.В., представник за довір.
В судовому засіданні взяв участь прокурор Волинської прокуратури з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Пушкарчук С.В., пос. №017411 від 04.06.2013р.
Суть спору: Волинський прокурор з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави в особі Державного агентства резерву України про стягнення з Ратнівської центральної районної лікарні на користь Волинської обласної бази спеціального медичного постачання, в підпорядкування якої входять склади мобілізаційного резерву, 13842грн.25коп. заборгованості за отримані лікарнею в період з 1996 по 2003 роки з мобілізаційного резерву медикаменти.
В судовому засіданні прокурор та представник Волинської обласної бази спеціального медичного постачання позовні вимоги підтримали, пояснивши суду, що з ціллю освіження мобілізаційного резерву медикаменти, по яких строк придатності закінчувався через два роки підлягали оплатній передачі лікарням області згідно виданих Управлінням охорони здоров'я рознарядок.
Відповідач у відзиві на позов та представник відповідача в судовому засіданні підтвердили факт отримання в спірному періоді медикаментів на суму 13842грн.25коп., зазначивши, що кредиторська заборгованість у вказаній сумі рахувалась по бухгалтерському обліку Ратнівської центральної районної лікарні. Однак, як зазначає відповідач, отримані медикаменти прийшли в непридатний стан із-за тривалого їх зберігання на складах, строки їх реалізації минули, в зв'язку з чим просить в позові відмовити. У відзиві на позов відповідач зазначив про неможливість надати суду документи, які підтверджують непридатність медикаментів із-за давності їх отримання.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокурора суд встановив наступне:
Згідно наданих прокурором накладних, наявних в матеріалах справи, Волинською облспецмедбазою протягом 1996-2003 років було передано Ратнівській центральній районній лікарні медикаменти із державного мобілізаційного резерву на загальну суму 13842грн.25коп., в т.ч. по роках:
1996 рік - на суму 5176грн.48коп.;
1997 рік - на суму 1368грн.45коп.;
1998 рік - на суму 4034грн.88коп.;
1999 рік - на суму 1091грн.59коп.;
2001 рік - на суму 645грн.51коп.;
2002 рік - на суму 878грн.64коп.;
2003 рік - на суму 646грн.70коп.
Факт отримання відповідачем медикаментів на зазначену суму підтверджується довіреностями, виданими центральною районною лікарнею на ім'я конкретних представників, яким довірялось отримання медикаментів та підписи яких значаться на видаткових накладних. У рахунках та накладних в графі "Доповнення" значиться "освіження з перервою в часі", тобто відпуск матеріальних цінностей здійснювався у зв'язку з їх освіженням і заміною.
Відповідач у відповіді на претензію від 18.04.2005р. №376 (а.с.42) та у відзиві на позов підтвердив факт наявності по бухгалтерському обліку лікарні кредиторської заборгованості перед облспецмедбазою в сумі 13842грн.25коп.
Обов'язок оплати отриманих із мобілізаційного резерву медикаментів випливає зі змісту ч.4 ст.12 Закону України "Про держаний матеріальний резерв", відповідно до якої, відпуск із державного резерву матеріальних цінностей, що підлягають освіженню (поновленню) і зберігаються на підприємствах, в установах і організаціях системи державного резерву, провадиться за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву. Такий відпуск провадиться на конкурсних засадах. Кошти, отримані внаслідок такої реалізації, спрямовуються на придбання та закладення до державного резерву аналогічних матеріальних цінностей. Освіження (поновлення) матеріальних цінностей державного резерву, що знаходяться на зберіганні на підприємствах, в установах і організаціях (відповідальних зберігачів), а також заміна їх на продукцію аналогічного асортименту та якості здійснюється ними самостійно без залучення додаткових коштів.
Статтею 11 ЦК України передбачено, що цивільні права та обов'язки можуть виникати, зокрема, на підставі актів.
Посилання відповідача на те, що медикаменти, по яких строки реалізації давно минули, підлягали списанню керівництвом облспецмедбази не заслуговує на увагу суду оскільки, по-перше, відповідачем в порушення вимог ст.33 ГПК України не надано жодних доказів про непридатність медикаментів та неможливість їх вчасної реалізації, а по-друге, Державний Комітет України з матеріального резерву в своєму листі від 10.03.2005р. №10-2/1181 на адресу бази спецмедпостачання управління охорони здоров'я Волинської облдержадміністрації зазначив, що заборгованість лікувальних закладів не підлягає списанню.
Статтею 268 ЦК України передбачено, що позовна давність не поширюється на вимогу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, стосовно виконання зобов'язань, що випливають із Закону України "Про державний матеріальний резерв".
Статтею 83 ЦК УРСР, чинного на час виникнення спірних правовідносин, також було регламентовано, що позовна давність не поширюється на вимоги державного органу про повернення державного майна.
Пунктом 49 Положення про державний матеріальний резерв від 27.05.1992р., яке діяло до 22.02.1997р. також було визначено, що на майнові вимоги Держкомрезерву України та його підприємств про повернення заборгованості строки позовної давності не поширюються.
У відповідності до п.1 Положення "Про державне агентство резерву України", затверджене указом Президента України від 13.04.2011р. №463/2011, Державне агентство резерву України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі. Держрезерв України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для реалізації державної політики у сфері державного матеріального резерву.
Згідно Статуту Волинської обласної бази спеціального медичного постачання її основною метою діяльності і завданнями є робота з мобілізаційним резервом, зокрема, забезпечення поповнення, зберігання, освіження, заміни та поновлення матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, здійснення їх відпуску, відповідно до встановлених вимог зберігання такого майна тощо.
Враховуючи вищенаведене вимога прокурора Волинської прокуратури з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері про стягнення з Ратнівської центральної районної лікарні на користь Волинської обласної бази спеціального медичного постачання 13842грн.25коп. заборгованості за медикаменти підлягає задоволенню як законна та обґрунтована доказами.
Керуючись ст. ст. 33, 44,49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
вирішив:
Позов задоволити повністю.
1.Стягнути з Ратнівської центральної районної лікарні на користь Волинської обласної бази спеціального медичного постачання 13842грн.25коп. заборгованості за передані матеріальні цінності в період з 1996р. по 2003р.
2. Стягнути з Ратнівської центральної районної лікарні в дохід Державного бюджету України 1720грн.50коп. судового збору.
Повний текст рішення складено
02.08.13
Суддя В. Л. Слупко
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2013 |
Оприлюднено | 06.08.2013 |
Номер документу | 32794035 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слупко Валентина Леонтіївна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слупко Валентина Леонтіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні