ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 02 серпня 2013 року № 826/5282/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Аблова Є.В.; розглянувши у письмовому провадженні матеріали адміністративної справи за позовом Відкритого акціонерного товариства «Завод «Експрес» до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови, - ВСТАНОВИВ: Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови, мотивуючи позовні вимоги тим, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм Закону України «Про акціонерні товариства» та Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», оскільки позивачем було прийнято рішення оформлення рішенням загальних зборів акціонерів про припинення акціонерного товариства та реорганізацію останнього у товариство з обмеженою відповідальністю. У позовній заяві позивач просить суд скасувати постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28 лютого 2013 року №19-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, як таку, що постановлена протиправно. Представник позивача в судове засідання не з'явився. Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, з огляду на обставини, викладені в заперечення. Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи неявку в судове засідання представника відповідача, третьої особи, суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження. Розглянувши наявні матеріали справи, суд встановив наступне. Відносно позивача за порушення вимог ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме, не здійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми в бездокументарну форму існування до 30 квітня 2011 року, п.5 розділу XVII “Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме, не приведення до 30.04.2011 року статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» винесено розпорядження №775-ЦД-1-Е від 20.08.2012 року. У зв'язку з невиконанням розпорядження щодо ВАТ «Завод «Експрес» було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів. Представник товариства був викликаний для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів 30.01.2013 року, а постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 31.01.2013 року представнику позивача повідомлено про призначення дати розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 27.02.2013 року. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів винесено оскаржувану постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. Даною постановою встановлено факт порушення ВАТ «Завод «Експрес» вимог п.10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку фінансових послуг», а саме: невиконання розпорядження №775-ЦД-1-Е від 20.08.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 20.11.2012 року) та застосовано штрафну санкцію у розмірі 5000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 85000 грн. Порядок та підстави винесення розпоряджень про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів врегульовано Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджених рішенням ДКЦПФР від 16.10.02 р. №1470. У відповідності до п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства. Відповідно до XIV Правил розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто. Розпорядження про усунення порушень може бути винесено без порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у випадках, передбачених рішенням Комісії, яке оприлюднюється відповідно до законодавства. Розпорядження про усунення порушень можуть виносити Голова Комісії, члени Комісії, уповноважені Комісією посадові особи. Як уже зазначалось розпорядження винесено стосовно позивача за не здійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми в бездокументарну форму існування до 30 квітня 2011 року та не приведення до 30.04.2011 року статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». Так, відповідно до ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі. Згідно п. 3 ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» емітентом акцій є тільки акціонерне товариство. Порядок прийняття відповідним органом акціонерного товариства рішення про розміщення акцій визначається законом, що регулює питання утворення, діяльності та припинення акціонерних товариств. Акції існують виключно в бездокументарній формі. У зв'язку з прийняттям Закону України «Про депозитарну систему України», відповідно до розділу VI Прикінцевих та перехідних положень, емісійні цінні папери, випуск яких зареєстровано до дня опублікування цього закону (11.10.2012 року) можуть існувати в документарній формі до дня набрання чинності цим законом (11.10.2013 року), проте розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №775-ЦД-Е від 20.08.2012 року не виконано в ч. 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме не приведення до 30.04.11 року статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». Відповідно до п. 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону. Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону. Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення. Як вбачається з матеріалів справи та зазначається позивачем товариство не виконано вимог розпорядження №775-ЦД-1-Е від 20.08.2012 року. Причиною невиконання вимог даного розпорядження позивач зазначає перебування товариства в стані припинення (реорганізації) шляхом перетворення у товариство з обмеженою відповідальністю, однак до суду не надано жодних документів на підтвердження наведеної обставини. Виходячи з вищенаведеного та наявних матеріалів справи, зважаючи, що суд прийшов до висновку щодо правомірності прийняття розпорядження, за невиконання вимог якого винесена оскаржувана постанова, у суду відсутні підстави для задоволення адміністративного позову. Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, доведено суду правомірність вчинених дій. За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню в повному обсязі. Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, ПОСТАНОВИВ: В задоволенні позовних вимог Відкритого акціонерного товариства «Завод «Експрес» - відмовити в повному обсязі. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду. Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2013 |
Оприлюднено | 05.08.2013 |
Номер документу | 32797179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні