Постанова
від 08.07.2013 по справі 805/7791/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 липня 2013 р. Справа №805/7791/13

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: о 10 год. 30 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ткаченко Т.С., при секретарі судового засідання Швидуновій Х.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Магна - оіл» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, податкового боргу у розмірі 24462,86 грн., -

за участю представників сторін:

від позивача: Городецька О.М., за дов. № 91/9337/10/10.1-13-3-1 від 15.05.2013р.

від відповідача: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Макіївська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби звернулися до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Магна - оіл» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, податкового боргу у розмірі 24462,86 грн.

В обґрунтування заявлених вимог податковим органом зазначено, що за відповідачем обліковується сума податкового боргу з плати за землю у розмірі 24462,86 грн., яка виникла внаслідок нездійснення своєчасної сплати відповідачем суми самостійно визначених зобов'язань згідно податкової декларації та уточнюючого документу за період з жовтня 2012 р. по грудень 2012 р., а також штрафної санкції, визначеної податковим органом за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання. Оскільки відповідачем добровільно суму податкового боргу до бюджету не сплачено, посилаюсь на норми Податкового кодексу України, Макіївська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби просили суд стягнути зазначену суму боргу у судовому порядку.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав повністю та просив про його задоволення з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце судового засідання повідомлявся належним чином, з дотриманням вимог ст. ст. 33-36 Кодексу адміністративного судочинства України. Проте, до суду повернувся поштовий конверт з відміткою про повернення поштового відправлення «За закінченням терміну зберігання».

Оскільки ухвала про відкриття провадження у справі, направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою його реєстрації, а саме: 86139, Донецька область, м. Макіївка, вул. Дем'яна Бідного, буд. 38, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про судовий розгляд справи виходячи з того, що частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Представник позивача в судовому засіданні не заперечувала проти розгляду справи у відсутності представника відповідача.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представника відповідача на підставі наявних у матеріалах справи доказів.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Магна - оіл» зареєстровано як юридична особа Виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області 20.06.2006 р., код ЄДРПОУ 34400299, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 723397, та згідно довідки про взяття на облік платника податків з 22.06.2006 р. за № 315/2006 перебуває на обліку Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби як платник податків.

Так, Товариством з обмеженою відповідальністю «Магна - оіл» було подано до Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби податкову декларацію та уточнюючий документ, а саме:

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 928 від 20.02.2012 р., згідно якої відповідачем задекларовані зобов'язання з орендної плати за землю у сумі 47058,03 грн. за 2012 рік.

- Уточнюючу декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 9038339031 від 05.07.2012 р., згідно якої відповідачем задекларовані зобов'язання з орендної плати за землю у сумі 85807,60 грн. за 2012 р.

Тобто, відповідачем самостійно визначено суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю за 2012 рік, однак, у зв'язку з несплатою узгодженої суми орендної плати за землю за період з жовтня 2012 р. по грудень 2012 р. у відповідача виник податковий борг.

Також, 05.12.2012 р. податковим органом було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по платі за землю (орендна плата) Товариства з обмеженою відповідальністю «Магна - оіл», про що складено відповідний акт № 7205/15/34400299 від 05.12.2012 р.

Вказаним актом зафіксовані порушення відповідачем п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України.

На підставі акту про результати камеральної перевірки своєчасності сплати податку податковим органом було винесено податкове повідомлення - рішення № 0004481540 від 18.12.2012 р., яким за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання донараховано штрафні санкції у розмірі 273,48 грн. - дане рішення отримано підприємством, що підтверджується поштовим повідомленням, копія якого наявна в матеріалах справи.

Таким чином, станом на 22.05.2013 р. загальна сума податкового боргу з плати за землю у вигляді орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності складає 24462,86 грн.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 54 зазначеного Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Згідно пункту 56.11 статті 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Пунктом 286.2. статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (пункт 287.3 статті 287 Податкового кодексу України).

В порушення вищенаведених правових норм, самостійно визначених за період з жовтня 2012 р. по грудень 2012 р. сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю у встановлений законодавством термін відповідачем до бюджету сплачено не було, у зв'язку з чим податковим органом до відповідача застосовано штрафні санкції.

В силу пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.

З метою стягнення заборгованості податковим органом відповідачу направлялася та вважається врученою податкова вимога форми «Ю» від 08.11.2012 р. № 113 на суму 2737,45 грн., яка отримана платником 28.11.2012 р., про що свідчить підпис посадової особи підприємства на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Вказана вимога відповідачем не оскаржувалась та на час розгляду справи є чинною.

Також, 19.12.2012 року податковим органом було прийнято рішення № 101 про опис майна у податкову заставу.

Разом із тим, прийняті Макіївською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби заходи не призвели до погашення податкового боргу.

Згідно п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Станом на час розгляду справи за відповідачем рахується добровільно несплачений податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 24462,86 грн., що підтверджується матеріалами справи.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (п. 87.2 п. 87.1 ст. 87 ПК України).

Органами уповноваженими здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, згідно з п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, є виключно органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України).

Згідно п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, виходячи зі змісту заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача суми податкового боргу з плати за землю в розмірі 24462,86 грн.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 2-11, 69-71, 94, 98, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Магна - оіл» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, податкового боргу у розмірі 24462,86 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Магна - оіл» (код ЄДРПОУ 34400299) до місцевого бюджету м. Макіївки (р/р 33211812700068, код платежу 13050200, банк одержувача ГУДКСУ в Донецькій області, МФО 834016) кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з плати за землю у розмірі 24462 (двадцять чотири тисячі чотириста шістдесят два) грн. 86 коп.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 08 липня 2013 року у присутності сторін, що з'явились.

Повний текст постанови складено та підписано 15 липня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ткаченко Т.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2013
Оприлюднено06.08.2013
Номер документу32814664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/7791/13-а

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні