Постанова
від 18.07.2013 по справі 2а-8475/11/0170/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 липня 2013 р. (об 11:35) Справа №2а-8475/11/0170/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О., за участю представників сторін

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕК Крименергосети»

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим,

про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення № 0007122301 від 06.07.2011 року

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕК Крименергосети» (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду з адміністративною позовною заявою до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0007122301 від 06.07.2011 року.

Представник позивача у судове засідання 18.07.2013 року не з'явився, звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача у судове засідання 18.07.2013 року не з'явився, про дату, час та місце його проведення повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представників сторін.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕК Крименергосети»" зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 25.12.2006 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 34835821, місцезнаходження юридичної особи: 95040, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Генерала Васильєва, б. 26, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 631435 (т.с. 1 а.с. 58) .

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕК Крименергосети" взято на податковий облік в органах державної податкової служби 27.12.2006 р. за № 7874, станом на час розгляду справи перебуває на обліку у ДПІ у м. Сімферополі АР Крим.

Позивач зареєстрований як платник податку на додану вартість, Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 29.12.2006 р. № 100009859 індивідуальний податковий номер 348358201097.

Судом встановлено, що посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим, на підставі направлень від 13.08.2010 року № 1366/23-9, №1364/23-7, №1365/17-1 та наказу № 1533 від 04.05.2011 р., виданих ДПІ в м. Сімферополі, було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «ЕК Крименерго» (ЄДРПОУ 34835821) з питань дотримання податкового законодавства за період з 01.04.2009 р. по 31.03.2011 року.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 8227/23-7/348358 від 22.06.2011 року, у якому встановлено порушення:

- п. 5.9 ст.5, п. 6.1 ст. 6 Закону України від 22.05.1997 №283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (із змінами та доповненнями), у звязку з чим було встановлено, що позивачем завищено податок на прибуток у сумі 38 522,0 грн. у т.ч. 2 кв. 2009 - 19 261,0 грн., 3 кв. 2009 р. - 19 261,0 грн. Зменшено від'ємне значення об'єкту оподаткування у 1 кв. 2011 р. на 242 821,0 грн.;

- п.п. 7.2.1 п. 7.2, п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року (зі змінами та доповненнями) в результаті чого донараховано ПДВ на загальну суму 352 934,0 грн., а саме: листопад 2009 р. - 91 713,0 грн., грудень 2009 р. - 13 962,0 грн.,, червень 2010 р. - 2 992,0 грн., липень 2010 р. - 35 841,0 грн., серпень 2010 р. - 135243,0 грн., вересень 2010 р. 9 397,0 грн., жовтень 2010 р. - 63 786,0 грн.;

- пп. 4.2.9 «г» п. 4.2 ст. 4, пп. 4.3.2 п. 4.3 ст. 4, пп. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 Закону України від 22.05.2003 № 889 «Про податок з доходів фізичних осіб», в результаті чого донараховано податок з доходів фізичних осіб у розмірі 731,10 грн.

На підставі зазначеного акту було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0007122301 від 06.07.2011 року про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 441 167,50 грн., у тому числі за основним платежем 352 934,0 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 88 233,5 грн. (т.с. 1 а.с. 6).

Не погодившись з зазначеним податковим повідомленням-рішеням № 0007122301 від 06.07.2011 року, позивач оскаржив його до суду.

Вирішуючи питання щодо обґрунтованості позовних вимог судом встановлено, що позовні вимоги підлягають задоволенню за наступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На час проведення перевірки позивача та прийняття відповідачем податкових повідомлень-рішень платники податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій були визначені в Законі України «Про податок на додану вартість».

Підпунктом 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 зазначеного Закону встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

У випадку, якщо товари (роботи, послуги), були виготовлені і/або придбані, частково використовувались у оподатковуваних операціях, а частково ні, в суму податкового кредиту включалась та частина сплаченого (нарахованого) податку при їх виготовленні або придбанні, яка відповідала частині використання таких товарів (робіт, послуг) в оподаткованих операціях звітного періоду (п.п. 7.4.3. п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»).

У п.п. 7.4.4. п. 7.4 ст. 7 зазначеного Закону визначено, що якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит згідно з пп. 7.5.1. п. 7.5 ст. 7 Закону України № 168 вважається: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг);

Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону №168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Відповідно до пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168 сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду. Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Згідно з пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону № 168 якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду;

залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах;

залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування відображається у декларації з податку на додану вартість окремим рядком та включається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.

Судом встановлено, що ТОВ «ЕК Крименергосети» користувалося послугами субпідряду, наданими ТОВ «Сатера» ЄДРПОУ 34873689 та придбало матеріали, необхідні для виконання робіт, у ПП «Дана Маркет Юг» ЄДРПОУ 35503072.

ПП «Дана Маркет Юг» на ім'я ТОВ «ЕК Крименергосети» виписані видаткові накладні від 12.11.2009 р. на загальну суму 164 460,22 грн., у тому числі ПДВ 27 410,04, від 03.12.2009 р. № 901 на загальну суму 55 555,30 грн., у тому числі ПДВ 9 259,22 грн., від 16.12.2009 р. № 937 на загальну суму 22 496,88 грн., у тому числі ПДВ 953,00 грн, від 05.05.2010 р. № 1026 на загальну суму 5 941, 20 грн., у тому числі ПДВ на суму 990,20 грн, від 10.08.2010 року № 2750 на загальну суму 6 334,14 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 055,69 грн, від 18.08.2010 р. № 2902 на загальну суму 9 919,54 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 653,26 грн., від 20.08.2010 р. № 2956 на загальну суму 70 336,61 грн., у тому числі ПДВ на суму 11 722,77 грн., від 25.08.2010 р. № 3096 на загальну суму 32 922,18 грн., у тому числі ПДВ 5 487,03 грн., 26.08.2010 р. № 3130 на загальну суму 200 000,00 грн., у тому числі ПДВ 33 333,33 грн. по отриманню матеріалів від ПП «Дана Маркет Юг» на суму 573 683,84 грн., у тому числі ПДВ 95 613,97 грн., сума без ПДВ 478 069,87 грн.

Також ПП «Дана Маркет Юг» на ім'я ТОВ «ЕК Крименергосети» виписано податкові накладні, а саме: від 12.11.2009 р. № 2901/20, яка отримана позивачем 12.11.2009, від 03.12.2009 р. № 3393/4, яка отримана позивачем 03.12.2009 р., від 16.12.2009 р. № 3439/29, яка отримана позивачем 14.12.2009 р., від 18.12.2009 № 3445/34, яка отримана позивачем 18.12.2009 р., від 05.05.2010 р. № 1026/55, яка отримана позивачем 01.11.2010 р., від 18.08.2010 р. № 2902/34, яка отримана позивачем 18.08.2010 р., від 20.08.2010 р. № 2956/43, яка отримана позивачем 20.08.2010 р., від 25.08.2010 р. № 3096/48, яка отримана позивачем 25.08.2010 р., від 26.08.2010 р. № 3130/52, яка отримана позивачем 26.08.2010 р., від 10.08.2010 р. № 2750/7, яка отримана позивачем 01.09.2010 р.

Зазначені податкові накладні включені позивачем в реєстр виданих та отриманих податкових накладних.

Матеріалами справи підтверджується фактична поставка, сплата у безготівковій формі зап отримані товари (роботи, послуги)

Використання у власній господарській діяльності матеріалів, отриманих від ПП «Дана Маркет Юг» підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт, актами встановлення обладнання, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 201 «Сировина та матеріали» ТОВ «ЕК Крименергосети» з реалізації (встановлення) матеріалів, отриманих від ПП «Дана Маркет Юг» покупцям (замовникам) за період з 01.04.2009 року по 31.03.2011 року.

Також, судом встановлено, що у період з 01.04.2009 року між ТОВ «ЕК Крименергосети» та ТОВ «Сатера» укладені договори субпідрядних робіт: С/05-05/10 від 28.04.2010 р., предметом якого є Сімферопольські ГЕС. Реконструкція ВЛ-0,4 кВ від ТП-17 р., 1, 2, 4, 7 у м. Сімферополі, ціна договому складає 12 008,40 грн., у тому числі ПДВ 2 001,40 грн.; С/01-06/10 від 29.06.2010 р., предметом якого є Електропостачання резервуарів чистої води для водопостачання жилих будинків ТОВ «СОЦ «Єдинство», ціна договору 145 104,00 грн., у тому числі ПДВ 24 184,00 грн.; С/02-06/2010 від 30.06.2010 р., предметом якого є коригування проекту зовнішнє електропостачання будівель «Кримського центру зайнятості» у зв'язку зі зміною технічних умов, ціна договору 69 942,00 грн., у тому числі ПДВ 11 657,00 грн.; С/01/07/10 від 27.07.2010 р., предметом якого є зовнішнє електропостачання торгового комплексу з готелем, розташованого за адресою: м. Ялта вул. Руданського, 5 А, ціна договору 275 870,00 грн., у тому числі ПДВ 45 978,33 грн.; С/02-07/10 від 28.07.20-10 р., предметом якого є Електропостачання жилого будинку у районі м. Алушта, с. Семидворье, мкрн. «Еврика», д. 26-Б літер «Е», ціна договору 100 070,40 грн., у тому числі ПДВ 16 678,40 грн.; С/03-07/10 від 28.07.2010 р., предметом якого є Реконструкція ділянки ВЛ «Сімферополь- Алушта» в опорах 47-70, ціна договору 213 600,00 грн., у тому числі ПДВ 35 600,00 грн.; С/04-07/10 від 29.07.2010 р., предметом якого є робота по реконструкції РП-123 в м. Ялта, ціна договору 37 500,00 грн., у тому числі ПДВ 6 250,00 грн.; С/05-07/2010 від 29.07.2010 р., предметом якого є винос щита обліку готелю «Дерсан» на фасад будівлі по вул. Халтуріна, 49 б в м. Ялта, ціна договору 12 550,00 грн., у тому числі ПДВ 2 091,67 грн.; С/06-07/10 від 30.06.2010 р., предметом якого є зовнішнє електропостачання торгівельно- розважального комплексу на березі моря в с. Привітне на земельній ділянці 0,03 га в районі кооперативу «Катран», ціна договору 101 030,00 грн., у тому числі ПДВ 16 838,33 грн.; С/07-07/10 від 30.07.2010 р., предметом якого є Зовнішнє електропостачання торгового пави льону з літньою площадкою та міні-готелем в с. Привітне по вул. Паркова, 3 в м. Алушта, ціна договору 83 580,00 грн., у тому числі ПДВ 13 930,00 грн., С/02-09/10 від 27.09.2010 р., предметом якого є Сімферопольські ГЕС Реконструкція ВЛ-0,4 кВ від ТП-70 р. 1,2,3,5,7,8,9,10 в м. Сімферополі, ціна договору 106 848,00 грн., у тому числі ПДВ 17 808,00 грн.

Виконання зазначених договорів на загальну суму 1 543 921,40 грн. у тому числі ПДВ 257 320,23 грн. підтверджується довідками про вартість виконаних будівельних робіт за формою, актами приймання виконаних робіт між генпідрядником ТОВ «Сатера» та замовником ТОВ «ЕК Крименергосети».

Отримані роботи сплачені через розрахунковий рахунок, що підтверджується виписками банку, згідно з якими перераховано коштів на користь ТОВ «Сатера».

Проведені господарські операції знайшли своє відображення цу податковому обліку, а саме у податкових накладних, отриманих позивачем від ТОВ «Сатера»: від 30.11.2009 р. № 129/50 на загальну суму 385 818,00 грн., у тому числі ПДВ 64 303,00 грн., від 31.05.2010 р. № 2143/60 на загальну суму 12 008,40 грн., у тому числі ПДВ 2 001,40 грн, від 30.07.2010 р. № 3443/23 на загальну суму 145 104,00 грн., у тому числі ПДВ 24 184 грн., від 31.07.2010 р. № 3478/26 на загальну суму 69 942,60 грн., у тому числі ПДВ 11 657,10 грн., від 31.08.2010 р. № 4261/62 на загальну суму 100 070,,40 грн., у тому числі ПДВ 16 678,40 грн., від 31.08.2010 р. № 4263/63 на загальну суму 213 600,00 грн., у тому числі ПДВ 35 600,00 грн., від 31.08.2010 р. № 4264/64 на загальну суму 83 580,00 грн., у тому числі ПДВ 13 930,00 грн., 31.08.2010 р. № 42666/65 на загальну суму 101 029,20 грн., у тому числі ПДВ 16 838,20 грн., від 31.08.2010 р. № 426014 на загальну суму 12 550,00 грн., у тому числі ПДВ 2 091,67 грн., від 31.08.2010 р. № 426515 на загальну суму 37 500,00 грн., у тому числі ПДВ 6 250,00 грн., від 31.08.2010 р. № 4262/9 на загальну суму 275 870,00 грн., у тому числі ПДВ 45 978,33 грн., від 30.10.2010 р. № 6126/97 на загальну суму 108 848,00 грн.,у тому числі ПДВ 17 808,00 грн., всього на суму 1 543 920,60 грн., у тому числі ПДВ 257 320,10.

Зазначені податкові накладні, отримані ТОВ «ЕК Крименерго» від ТОВ «Сатера» включені в реєстр отриманих та виданих податкових накладних.

Використання в господарській діяльності ТОВ «ЕК Крименергосети» робіт, які надані ТОВ «Сатера» підтверджується актами приймання виконаних підрядних робіт, надання послуг на загальну суму 1 543 921,40 грн. (у тому числі ПДВ - 257 320,23 грн.).

З вищенаведеного слідує, що ТОВ «ЕК Крименергосети» виконані умови, необхідні для того, щоб включити суми оплаченого (нарахованого) податку до податкового кредиту по податку на додану вартість: податкові накладні оформлені згідно діючому законодавству України, наданими документами підтверджується використання робіт отриманих від ТОВ «Сатера» на загальну суму 1 543 920,60 грн., (у тому числі ПДВ в розмірі 257 320,10 грн.) в оподаткованих операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Первинними документами бухгалтерського обліку ТОВ «ЕК Крименергосети» за період з 01.04.2009 р. по 31.03.2011р. завищення суми податкового кредиту, по взаєморозрахункам з ТОВ «Сатера» у сумі 257 320,10 грн. не підтверджується.

Таким чином, суд вважає, що завищення ТОВ «ЕК Крименергосети» суми податкового кредиту у розмірі 352 934,00 грн., в тому числі по взаємовідносинам з ТОВ «Сатера» у сумі 2 57 320,10 грн. та з ПП «Дана Маркет Юг» у сумі 95 614,01 грн., первинними документами бухгалтерського обліку не підтверджується.

Враховуючи вищевикладене, на думку суду позивачем обґрунтовано було включено податкового кредиту на суму 353 934 грн., що також підтверджується висновком № 274-22/11 судово-економічної експертизи по адміністративній справі 2а-8475/11/0170/14 від 04.07.2013 року.

На підставі вищенаведеного, суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення 0007122301 від 06.07.2011 року підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 94,158-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі № 0007122301 від 06.07.2011 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕК Крименергосети» (ЄДРПОУ 34835821) витрати зі сплати судового збору у сумі 03,40 грн. (три грн. сорок коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.07.2013
Оприлюднено08.08.2013
Номер документу32845568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8475/11/0170/14

Постанова від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 30.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні