Постанова
від 18.07.2013 по справі 804/4275/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2013 р. Справа № 804/4275/13-а м. Дніпропетровськ Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВласенка Д.О. при секретарі судового засіданняПасічнику Т.В. за участю: представника позивача представника відповідача Врони С.В. Довгополої О.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал-Групп» до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0000331501 від 06.03.2013, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Метал-Групп» 27 березня 2013 року звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області, у якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення №0000331501 від 06.03.2013 на суму 195937,74 грн. основного платежу та 48984,44 грн. штрафних санкцій винесене на підставі висновків акту №346/151/2501813 від 06.02.2013.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що ТОВ «Метал-Групп» не погоджується з висновками податкового органу про те, що підприємством було порушено п.286.2, п.286.4 ст.286, ст.288 Податкового кодексу України, та вважає, що проведена перевірка проведена, а зазначене податкове повідомлення-рішення було винесено - з порушеннями вказаного Податковим кодексом України порядку, з огляду на наступне. Позивач вважає, що відповідач по справі мав право здійснювати нараховування орендної плати за землю починаючи з наступного бюджетного періоду після набрання законної сили рішенням Дніпропетровського апеляційного господарського суду по справі №32/5005/12359/2011, а саме з 01 січня 2013 року, а не з кінця березня 2012 року, як це було зроблено ДПІ при проведенні перевірки. Також на думку позивача є неправомірними дії відповідача під час проведення перевірки, а саме - наказ на проведення перевірки датовано 17.01.2013 і перевірка призначена з 18.01.2013. Підставою для проведення перевірки в наказі зазначені пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.1 ст.82 Податкового кодексу України.

В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі, на їх задоволенні наполягав, посилаючись на обставини, які викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, проти його задоволення заперечував, в обґрунтування своїх заперечень зазначив наступне.

Відповідно до рішення господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2011 по справі № 32/5005/12359/2011 внесено зміни п. 3.2 договору оренди земельної ділянки від 03.10.2001. Згідно рішення Дніпропетровського апеляційного господарського суду вирішено апеляційну скаргу ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» м. Дніпропетровська залишити без задоволення. Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2011 у справі № 32/5005/12359/2011 залишити без змін. Відповідно до ухвали Вищого господарського суду України від 27.03.2012 по справі № 32/5005/12359/2011 вирішено касаційну скаргу ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.01.2012 у справі № 32/5005/12359/2011 господарського суду Дніпропетровської області повернути скаржнику без розгляду.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» (код ЄДРПОУ 25018136) укладено договір оренди землі з Дніпропетровською міською радою від 03.10.2001 (зареєстровано 03.10.2001 за № 1292) за земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Леніногірська, 131, площею 1,4529 га.

Нормативно грошова оцінка складає 12 720 668,59 грн. (згідно даних Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для розрахунку плати за землю кадастровий номер 1210100000:08:632:0002 (81356006).

ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» надано на 2012 рік податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 01.02.2012 № 9002960473 в якій при розрахунку річної суми орендної плати, яка підлягає сплаті, використовується коефіцієнт-1% та орендна плата на 2012 рік складає 127208,79 грн.

Відповідно до рішення господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2011 по справі № 32/5005/12359/2011 внесено зміни п. 3.2 договору оренди земельної ділянки від 03.10.2001, укладеного між виконавчим комітетом Дніпропетровською міською радою та Спільним підприємством з іноземною інвестицією - Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ-ГРУП», посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5 та зареєстрованого в реєстрі за № 1493, державна реєстрація якого відбулась 03.10.2001 за № 1292, шляхом викладення його в наступній редакції: «п. 3.2 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на розрахунковий рахунок Держказначейства за місцем податкового звіту щомісячно (до 15 числа наступного місяця) і на майбутній період вноситься на термін не більше одного календарного року. Розмір орендної плати встановлюється у мінімальному розмірі, встановленому Податковим кодексом України».

Згідно постанови Дніпропетровського апеляційного господарського суду вирішено апеляційну скаргу ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» м. Дніпропетровська залишити без задоволення. рішення господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2011 у справі № 32/5005/12359/2011 залишити без змін.

Платником ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» не надавалось уточнюючої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), де були б враховані зміни до договору оренди земельної ділянки до 3%.

Судом встановлено, що 29.12.2012 директору ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» було направлено Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області запит щодо надання інформації за вих. № 25537/10/181 від 28.12.2012.

Начальником Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області 17.01.2013 було винесено наказ № 41 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» (код ЄДРПОУ 25018136)», яким призначено провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» з питань несплати орендної плати за земельні ділянки в умовах чинного законодавства за період березень-грудень 2012 року, 18.01.2013. Даний наказ направлений на адресу юридичної особи 17.01.2013.

Також Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області на ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» було направлено повідомлення від 17.01.2013 за № 29 про проведення перевірки.

Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області 06.02.2013 було складено акт № 346/151/25018136 документальної невиїзної перевірки податкової звітності орендної плати з юридичних осіб, яким зафіксовано порушення ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» п. 286.2, п. 286,4 ст.286, ст. 288 Податкового кодексу України, що призвело до заниження орендної плати в сумі 195937,74 грн.

На підставі акту № 346/151/25018136 від 06.02.2013 Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області було винесено відносно ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 06.02.2013 № 0000331501 щодо збільшення суми грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на 244925,18 грн., з яких: за основним платежем + 195937,74 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 48984,44 грн.

Виходячи зі змісту п.1.1 ст.1 Податкового кодексу України відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства з 01.01.2011 врегульовано положеннями Податкового кодексу України.

Згідно ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у стаття 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Статтею 62 Податкового кодексу України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Зі змісту пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України вбачається, що органи державної податкової служби мають право проводити документальну перевірку: документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Особливості проведення документальної невиїзної перевірки передбачені ст. 79 Податкового кодексу України. Так, згідно з п. 79.1 цієї статті документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст.ст. 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Відповідно до пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Пунктом 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на те, що суду було надано докази надіслання ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» наказу начальника Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області про призначення перевірки ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП» та повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки, суд вважає, що відповідач - суб'єкт владних повноважень діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Податковим кодексом України. У зв'язку з чим суд не вважає протиправними дії відповідача щодо проведення документальної невиїзної перевірки податкової звітності орендної плати з юридичних осіб ТОВ «МЕТАЛ-ГРУПП».

Порядком оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 № 984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 року за № 34/18772, встановлено що результати документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень - довідка. Акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Згідно з пп. 14.1.7 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України оскарження рішень контролюючих органів - це оскарження платником податку податкового повідомлення-рішення про визначення сум грошового зобов'язання платника податків або будь-якого рішення контролюючого органу в порядку і строки, які встановлені цим Кодексом за процедурами адміністративного оскарження, або в судовому порядку.

Відповідно до пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Згідно вимог п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.

Відповідно до п. 269.1 Податкового кодексу України, платниками податку плати за землю є:

269.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

269.1.2. землекористувачі.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України).

У п.п. 286.2, 286.4 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Згідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

З огляду на те, що відповідно до ст. 105 Господарського процесуального кодексу постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття, суд зазначає, що постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2012 по справі № 32/5005/12359/2011 набрала законної сили 24.01.2012, отже саме з цієї дати у позивача виник обов'язок щодо уточнення суми податкового зобов'язання плати за землю, тобто платник плати за землю повинен був податкову нову уточнюючу декларацію протягом 20 календарних днів лютого 2012 року.

Отже, суд вважає, що позивачем дійсно порушено п. 286.2, п. 286,4 ст.286, ст. 288 Податкового кодексу України, що привело до заниження орендної плати в сумі 195937,74 грн., у зв'язку з чим податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 06.02.2013 № 0000331501 щодо збільшення суми грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на 244925,18 грн., з яких: за основним платежем + 195937,74 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 48984,44 грн. є правомірним та скасуванню не підлягає.

Проаналізувавши наявні у матеріалах справи письмові докази, суд приходить до висновку, що відповідач, під час проведення перевірки позивача та винесенні податкового повідомлення-рішення від 06.02.2013 № 0000331501 діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, у зв'язку з чим суд вважає, що у задоволенні позовних вимог ТОВ «Метал-Групп» необхідно відмовити.

На підставі ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати відносяться за рахунок позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 35, 70, 71, 86, 94, 122, 159-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал-Групп» до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0000331501 від 06.03.2013 - відмовити.

Судові витрати віднести за рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал-Групп».

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 23 липня 2013 року.

Суддя Д.О. Власенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2013
Оприлюднено09.08.2013
Номер документу32873535
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4275/13-а

Постанова від 18.07.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні