ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 липня 2013 року справа № 826/6691/13-а
о 13 год. 25 хв.
приміщення суду за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Соколової О.А.,
при секретарі судового засідання Боронило К.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та
обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів
Державної податкової служби України в м. Києві
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Магазин 626»
про стягнення фінансових санкцій в сумі 6 800,00грн.,
за участю представників сторін:
від позивача Стецюка Б.О.,
від відповідача Дементєєвої О.М., -
встановив:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м. Києві (далі - позивач) з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Магазин 626» (далі - відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 6 800,00грн. до Державного бюджету України.
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що 22.03.2013 року рішенням РУД контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС в м. Києві № 260904/21-129/0111 до відповідача застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6 800,00грн. за порушення ст.15-3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481). Рішення про застосування фінансових санкцій є чинним. На теперішній час сума фінансової санкції не сплачена. Тому, вважає позивач, відповідно до ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» є підстави для стягнення зазначеної заборгованості у судовому порядку.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні обставинам, викладеним в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, надав до матеріалів справи письмові заперечення в яких зазначив, що підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. На думку відповідача, саме відсутність в даному випадку акту перевірки суб'єкта підприємницької діяльності - ТОВ «Магазин 626» свідчить про неможливість застосування фінансових санкцій. Відповідач зазначає, що протокол, на який посилається позивач в рішенні, складено правоохоронними органами на фізичну особу ОСОБА_3, яка ніби-то вчинила адміністративне правопорушення, а не на СПД - відповідача. Таким чином, вважає відповідач, застосування штрафних санкцій до ТОВ «Магазин 626» в сумі 6800,00грн. є неправомірним.
Представник відповідача у судовому засіданні просив суд у задоволенні позовних вимог позивачу відмовити в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши письмові докази в матеріалах справи, суд встановив наступне.
Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
Із матеріалів справи вбачається, що 07.02.2013 року о 16 год. 00 хв. в магазині відповідача, що знаходиться за адресою м. Київ, пр-т Повітрофлотський, 55, працівниками ВКМСД Солом'янського РУ ГУМВС України в м. Києві виявлено порушення правил торгівлі алкогольними виробами, а саме продавцем закладу гр. ОСОБА_3 продала на розлив вино «Ізабелла» неповнолітній особі ОСОБА_4
Суд зазначає, що відповідно приписів п.2 ч.1 ст.15-3 Закону № 481, забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.
Відповідно до ст.17 Закону № 481, за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону - 6800 гривень.
Також, п.10 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 року № 854 продаж алкогольних напоїв громадянам, які не досягли 18-річного віку, забороняється. В разі виникнення сумніву щодо віку покупця продаж алкогольних напоїв здійснюється за умови пред'явлення документа, що засвідчує його вік.
За вказане правопорушення працівником о/у ВКМСД Солом'янського РУ ГУ МВС України в місті Києві складено протокол про адміністративне правопорушення КИ № 0137113 за ч.2 ст.156 Кодексу про адміністративні правопорушення. (а.с.7)
Продавцем відповідача ОСОБА_3 з цього порушення надані письмові пояснення, в яких вона підтвердила, що дійсно продала хлопцю 2 стаканчики алкогольного напою вина «Ізабелла» ємкістю 50 мг кожен. (а.с.8)
У судовому засіданні представником відповідача підтверджено, що ОСОБА_3 дійсно є працівником їхнього підприємства.
Аналогічні пояснення 07.02.2013 року надав ОСОБА_4, який купив алкогольні напої та зазначив, що йому шістнадцять років. (а.с.9)
Згідно абз.3 п.5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790 (далі - Порядок № 790), підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Порядок і строки розгляду матеріалів, які є підставою для застосування фінансових санкцій, та прийняття рішення щодо їх застосування встановлюються зазначеними органами відповідно до їх компетенції. (абз.2 п.6 Порядку № 790)
Зазначені штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством.
Рішення про стягнення штрафів приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку. (ст.17 Закону № 481)
У ході судового розгляду справи судом встановлено, що рішення про застосування фінансових санкцій за яким стягується заборгованість перед бюджетом, відповідачем в судовому порядку не оскаржувалося та на теперішній час є чинним.
Згідно до п.п.14.1.265 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності
У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. (п.12 Порядку № 790)
В порушення вищевказаних вимог діючого законодавства України відповідач у визначені строки не сплатив суму фінансової санкції.
Відповідно до ст.50 Бюджетного кодексу України податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи до державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету.
Таким чином, строки добровільної сплати вийшли у відповідності до п.12 Порядку № 790, про що свідчать матеріали справи та не заперечується відповідачем.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м. Києві підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м. Києві до товариства з обмеженою відповідальністю «Магазин 626» про стягнення фінансових санкцій в сумі 6 800,00грн. до Державного бюджету України - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Магазин 626» (03151, м. Київ, пр-т Повітрофлотський, буд.55, код ЄДРПОУ 23535293) фінансові санкції в сумі 6800 (шести тисяч восьмиста) грн. 00 коп. до Державного бюджету на: код платежу 21081100 назва одержувача УДКСУ у м. Києві у Солом'янському районі, р/р 31118106700010 МФО 820019, отримувач: УДКСУ у Солом'янському районі, код 38050812, код виду сплати 135.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 23 липня 2013 року.
Постанову у повному обсязі складено 30 липня 2013 року.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими ст.ст.185-187 цього Кодексу.
Суддя О.А. Соколова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2013 |
Оприлюднено | 09.08.2013 |
Номер документу | 32884528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Соколова О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні