ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2013 р. Справа № 804/8346/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Серьогіної О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері, що діє в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРИВАТ-ТАКСИ», третя особа - Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Дніпропетровській області про стягнення штрафу в розмірі 510, 00 грн.,-
ВСТАНОВИВ :
Дніпропетровський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері, що діє в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративний позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРИВАТ-ТАКСИ», третя особа - Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Дніпропетровській області, в якому просить стягнути з відповідача до Державного бюджету України, накладений на нього адміністративно-господарський штраф за порушення вимог чинного законодавства України про автомобільний транспорт по постанові про застосування фінансових санкцій № 154223 від 25.10.2013 року в сумі 510,00 гривень.
Позовні вимоги обґрунтовані з посилання на абз. 4 ч. 1 ст. 60, ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» тим, що відповідач не сплачує штраф у розмірі 510,00 грн., який був застосований до нього за порушення вимог чинного законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів автомобільним транспортом.
Ухвалою судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.07.2013 року відкрито скорочене провадження у справі.
Відповідачу надіслано копію ухвали про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі за адресою: 49005, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Сімферопольська, 21.
Відповідно до поштового повідомлення копію ухвали про відкриття скороченого провадження відповідач отримав 16.07.2013 року.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України копія ухвали про відкриття скороченого провадження вважається такою, що вручено відповідачу.
Станом на 29.07.2013 року на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду заперечення на адміністративний позов не надходили.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Розглянувши матеріали справи та доводи позовної заяви, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Згідно пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 року № 2344-ІІІ (надалі - Закон № 2344-ІІІ) встановлено, що Центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через урядові органи державного управління на автомобільному транспорті, службу міжнародних автомобільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування.
У складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонують: урядовий орган державного управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту; урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року N 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (надалі по тексту Порядок № 1567) та визначена процедура здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, наявністю відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням ними ліцензійних умов, а також процедуру здійснення державного нагляду за забезпеченням такими суб'єктами господарювання безпеки автомобільних перевезень.
Відповідно до пункту 2 Порядку № 1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях.
Відповідно до статті 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідації його наслідків.
У відповідності зі статтями 239, 241 Господарського кодексу України органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, зокрема, адміністративно-господарський штраф, яким є грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.
Згідно зі статті 60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції у вигляді штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону.
Таким чином, вказана фінансова санкція за порушення законодавства про автомобільний транспорт є адміністративно-господарською санкцією.
Згідно з пунктом статті 37 Порядку № 1567 керівник органу державного контролю та його заступник має право накладати на суб'єктів господарювання та громадян, у тому числі на посадових осіб, стягнення відповідно до законодавства.
Отже, адміністративно-господарські санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються самим територіальним управлінням Головавтотрансінспекція в особі відповідних посадових осіб.
Згідно статті 250 Господарського кодексу України адміністративного-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Як вбачається з матеріалів справи, у відношенні ТОВ «ПРИВАТ-ТАКСІ» 06.10.2012 року складено акт № 054763 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, яким встановлено, порушення відповідачем статті Закону України № 2344-ІІІ, а саме: експлуатація легкового автомобіля обладнаного як «таксі» без наявності ліцензійної картки.
25.10.2012 року заступником Голови комісії з проведення ліквідації Головавтоінспекції Бузяковим Р.М.. була винесена постанова № 154223 про застосування фінансових санкцій в сумі 510,00 грн., яка була отримана відповідачем 25.10.2012 року.
Таким чином, адміністративно-господарська санкція у вигляді штрафу була застосована до відповідача у строки визначені законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи, у строк, встановлений пунктом 28 Порядку № 1567, відповідач штраф не сплатив, доказів сплати штрафу на час розгляду справи відповідачем не надано.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.
За таких обставин позовні вимоги є законними й обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158 - 163, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРИВАТ-ТАКСИ» (49005, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Сімферопольська, 21, ідентифікаційний номер 24989240) на користь Державного бюджету України (р/р 31118106799002, МФО 805012, ЗКПО 37988155, код штрафу 21081100, УДКУ в Дніпропетровській області) адміністративно-господарський штраф за порушення вимог чинного законодавства України про автомобільний транспорт по постанові про застосування фінансових санкцій № 154223 від 25.10.2012 року в сумі 510,00 гривень (п'ятсот десять гривень 00 копійок).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя О.В. Серьогіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2013 |
Оприлюднено | 12.08.2013 |
Номер документу | 32892665 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні