Справа №2а-19381/08 Категорія 65
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІН ІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 грудня 2008 року
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
Судді: Качуріної Л.С.
при секретарі: Лустіній Т.В.,
за участю представників ст орін:
представника прокурора: Че рнікова Є.Е. відпозивана: Сизо ва М. П. від відповідача: не з'яв ився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріал и адміністративної справи за адміністративним позовом Пр окуратури Жовтневого району м. Луганська в інтересах дер жави в особі Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Український д ом» про стягнення коштів за н евиконання 4% нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у 2007 році, -
ВСТАНОВИВ:
21 серпня 2008 року Прокуратура Жовтневого району м. Лугансь ка в інтересах держави в особ і Луганського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Український дом», в якому зазначив, що відповідач в пор ушення вимог Закону України «Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні» не працевлаштувало необхідн у кількість інвалідів і тому підлягає відповідальності.
Свій позов Прокуратура Жов тневого району м. Луганська о бґрунтовує тим, що у 2007 році на ТОВ«Український дом» заміст ь 1 інвалідів працювало жодно го інваліда.
В порушення ст. 20 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» підприємством не було п ерераховано 22 422, 68 грн. адмініст ративно-господарські санкці ї.
В супереч п. 5 Положення про р обоче місце інваліда та поря док працевлаштування інвалі дів, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 03.05.1995 року № 314, відповідач н е інформував відповідні держ авні органи, а тому відповідн о до ч.2 ст. 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» нар аховується пеня за порушення терміну сплати адміністрати вно-господарської санкції са мостійно до 15 квітня року, нас тупного за роком, в якому від булося порушення нормативу.
У зв'язку з тим, що ТОВ«Украї нський дом» не виконало вимо ги ст. 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», Проку ратура Жовтневого району м. Л уганська просило стягнути з ТОВ«Український дом» на кори сть Державного бюджету Украї ни несплачені адміністратив но-господарські санкції за н евиконання 4% нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у 2007 році в розмірі 21 338, 10 грн. та пеню за порушення т ерміну сплати санкції в розм ірі 1084, 58 грн., всього 22 422, 68 грн.
У судовому засідання предс тавник прокурора та представ ник позивача підтримали позо в та просили його задовольни ти в повному обсязі.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином , причини неявки суду не допо вів.
Заслухавши пояснення пред ставника прокуратури та пред ставника позивача, дослідив ши матеріали справи, суд вваж ає, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 18 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїни», забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється ш ляхом їх безпосереднього зве рнення до підприємств, устан ов, організацій чи до державн ої служби зайнятості.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїни», для підприємств, уста нов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робоч ого місця.
Підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. При розрах унках кількість робочих місц ь округлюється до цілого зна чення.
Частиною 5 ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн и» встановлено, що виконання м нормативу робочих місць у к ількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статт і, вважається працевлаштува ння підприємством, установо ю, організацією, у тому числі підприємством, організаціє ю громадських організацій ін валідів, фізичною особою, як а використовує найману працю , інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до ч.8 ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в України», відділення Фонду с оціального захисту інваліді в з метою контролю за виконан ням нормативу робочих місць, передбаченого частиною пер шою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Каб інетом Міністрів України, зд ійснювати перевірки підприє мств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, які використовують найма ну працю, щодо реєстрації у Ф онді соціального захисту інв алідів, подачі ними звітів пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів, виконання но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шлях ом зарахування, та сплати ним и адміністративно-господарс ьких санкцій.
Частиною 1 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїни» встановлено, що підпри ємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, де середньообл ікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установ лено нормативом, передбачен им статтею 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції , сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орг анізації, у тому числі підпри ємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Згідно з ч.2, 3, 4 ст. 20 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїни», порушення термінів с плати
адміністративно-господар ських санкцій тягне за собою - нарахування пені. Пеня обчис люється виходячи з 120 відсоткі в річних облікової ставки На ціонального банку України, щ о діяла на момент сплати, нар ахованої на повну суму недої мки за весь її строк. Сплату ад міністративно-господарськи х санкцій і пені підприємств а, установи, організації, у т ому числі підприємства, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичні особ и, які використовують найман у працю, проводять відповідн о до закону за рахунок прибут ку, який залишається в їх роз порядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язков их платежів). Адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами, організаціями громадських організацій інв алідів, фізичними особами, з азначеними в частині першій цієї статті, самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встано вленого частиною першою стат ті 19 цього Закону.
Крім того, відповідно до п.3 Положення про робоче місце і нваліда та порядок працевлаш тування інвалідів, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 03.05.1995 року № 314, робоче місце інваліда вваж ається створеним, якщо воно в ідповідає встановленим вимо гам робочого місця для інвал ідів відповідної нозології, атестоване спеціальною ком ісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, гро мадських організацій інвалі дів, і введено в дію шляхом пр ацевлаштування на ньому інва ліда.
Також п.5 Положення про робо че місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 03.05.1995 року № 314, затверджено, що підприємства розробляють за ходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включаю ть їх до колективного догово ру, інформують центри зайнят ості, місцеві органи соціаль ного захисту населення та ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів про створен ня (пристосування) робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.
В судовому засіданні було в становлено, що відповідач ТО В«Український дом» надавав з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів за 2007 рі к до відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, в як ому зазначило, що середньооб лікова кількість штатних пра цівників облікового складу н алічує 21 особу, з них працює жо дного інваліда, при середноь ообліковій кількості штатни х працівників, яким відповід но до чинного законодавства встановлена інвалідність -1.
Луганським обласним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів була проведен а перевірка виконання нормат иву робочих місць, призначен их для працевлаштування інва лідів та сплати адміністрати вно-господарських санкцій у 2007 році на ТОВ«Український до м», про що складено акт.
Як вбачається з акту перев ірки, ТОВ«Український дом» н е виконало норматив робочих місць для працевлаштування і нвалідів.
Заявлені до стягнення сан кції є адміністративно-госпо дарськими, відтак на них розп овсюджуються загальні засад и відповідальності учасникі в господарських відносин, ви значені у статтях 216-218, 238, 241 Госп одарського кодексу України, системний аналіз яких посві дчує підставу сплати за наяв ності складу правопорушення , склад якого у межах спірних правовідносин позивачем дов едений.
Виходячи з того, що середнь ооблікова чисельність штатн их працівників облікового ск ладу ТОВ«Український дом» ск ладає 21 осіб, то чисельність і нвалідів - штатних працівник ів, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідно до вимог ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в України» (4%) - 1 осіб.
Тобто розмір адміністрати вно-господарських санкцій за не створення робочих місць с кладає 21 338, 10 грн.
Пеня складає 1084, 58 грн. за пері од з 16.04.2008 по 20.08.2008 року.
Згідно ст. 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд сп рави, оголошено вступну та ре золютивну частини постанови та повідомлено представникі в сторін про те, що постанову у повному обсязі буде вигото влено протягом 5-денного стро ку.
На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 19, 20 Законом Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», ст. ст. 2, 17, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Пр окуратури Жовтневого району м. Луганська в інтересах дер жави в особі Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Український д ом» про стягнення коштів за н евиконання 4% нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у 2007 році задоволь нити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ук раїнський дом» (юридична адр еса: вул. Качалова, 1а, м. Луган ськ, код за ЄДРПОУ 32797465) на корис ть Державного бюджету Україн и (р/р 31210230700004 в ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, код 24046538, код пл атежу 50070000) несплачені адмініс тративно-господарські санкц ії за невиконання нормативу робочих місць для працевлашт ування інвалідів у 2007 році в ро змірі 21 338, 10 грн. та пеню за поруш ення терміну сплати санкції в розмірі 1084, 58 грн.
постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Коде ксом адміністративного судо чинства України, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана в строк, в становлений цим Кодексом,
постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.
постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, з подачею її коп ії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови ск ладено та підписано 21 грудня 2 008 року.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2008 |
Оприлюднено | 09.11.2009 |
Номер документу | 3289656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні