Постанова
від 23.07.2013 по справі 804/7922/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2013 р. Справа № 804/7922/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіНіколайчук С.В. при секретаріБринза О.В. за участю представників: від позивача від відповідача Семченко В.В. (дов. у справі); Товста Н.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Лікон Лоджистік" до державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій

ВСТАНОВИВ:

14 травня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (далі ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" ) звернулося до адміністративного суду з позовом до державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська), в якому просить:

- визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, які полягають у проведенні перевірки ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744), в результаті якої був складений акт №1553/226/36641744 від 12.02.2013 року про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ "МАТАДОР" (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ "РИВС" (код ЄДРПОУ 3414473) та ТОВ "ФЕРРІТ-Д" (код ЄДРПОУ 36441206), ТОВ "АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ" (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012 року, 01.10-30.10.2012 року.

- визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, щодо формування в акті про результати документальної невиїзної перевірки №1553/226/36641744 від 12.02.2013 року ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ "МАТАДОР" (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ "РИВС" (код ЄДРПОУ 3414473) та ТОВ "ФЕРРІТ-Д" (код ЄДРПОУ 36441206), ТОВ "АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ" (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012 року, 01.10-30.10.2012 року, висновків про визнання відсутності у ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів у підприємств-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам-покупцям за період: 01.02.2012 року-30.08.2012 року, 01.10.2012 року-30.10.2012 року.

- визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, щодо коригування показників податкової звітності ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) за період 01.02.-30.08.2012 року та 01.10-30.10.2012 року, яке відбулося на підставі акту №1553/226/36641744 від 12.02.2013 року про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ "МАТАДОР" (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ "РИВС" (код ЄДРПОУ 3414473) та ТОВ "ФЕРРІТ-Д" (код ЄДРПОУ 36441206), ТОВ "АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ" (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012 року, 01.10-30.10.2012 року та висновків про визнання відсутності у ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів у підприємств-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам-покупцям за період: 01.02.2012 року-30.08.2012 року, 01.10.2012 року-30.10.2012 року, в тому числі дії з виключення з електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України" сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) у податкових деклараціях за період з 01.02.2012 р.- 30.08.2012 р., 01.10.2012 р. - 30.10.2012 р.

- зобов'язати державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби відновити показники податкової звітності ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) за період 01.02.2012 р.-30.08.2012 р., 01.10.2012 р.- 30.10.2012 р., в тому числі зобов'язати відобразити в електронній базі даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України" суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за період з 01.02.2012 р.- 30.08.2012 р., 01.10.2012р.-30.10.2012 р.

В обгрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що у висновках акту перевірки від 12.03.2013р. №1553/226/36641744 податковий орган зазначив, що в ході перевірки не підтверджено реальності здійснення операцій з контрагентами із контрагентами, а саме не встановлено факту поставок товарів по ланцюгам контрагенти / постачальники - ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» - контрагенти / покупці за період: 01.02-30.08.2012р, тому на підставі складеного акту та викладених у ньому висновків податковим органом було неправомірно відкориговано показники податкової звітності ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» та внесено зміни до електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України". Позивач зазначає, що не мав змоги надати такі документи органові ДПІ у зв'язку з тим, що не був повідомлений про початок проведення перевірки. Також вважає, що висновки податкового органу є необґрунтовані та безпідставні, оскільки в акті перевірки зазначено, що при проведенні перевірки первинні та інші документи ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» відсутні, перевірку проведено за результатами аналізу даних АІС, на підставі актів перевірки ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська.

Ухвалою суду від 12.06.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі №804/4842/13-а та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 02.07.2013р.

02.07.2013 року до суду надійшло клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи на іншу дату в зв'язку з одночасним розглядом справи у суді апеляційної інстанції.

Також, 02.07.2013 року відповідач надав суду письмові заперечення проти позову мотивовані тим, що операції з поставки товарів по ланцюгам: ТОВ «МАТАДОР» - ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» - контрагенти покупці; ТОВ «РИВС» - ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» - контрагенти покупці; ТОВ «ФЕРРІТ-Д» - ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» - контрагенти покупці; ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ» - ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» - контрагенти покупці, не несуть за собою реальної мети здійснення.

Щодо позовних вимог про зобов'язання податкового органу відновити показники податкової звітності ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" за період 01.02.2012 р.-30.08.2012 р., 01.10.2012 р.- 30.10.2012 р. суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які ТОВ "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" (код ЄДРПОУ 36641744) включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за період з 01.02.2012 р.- 30.08.2012 р., 01.10.2012р.-30.10.2012 р., то відповідач вважає, що такі вимоги не можуть бути предметом даного спору.

Судовий розгляд справи відкладено на 09 липня 2013 року.

09 липня 2013 року до суду надійшло клопотання представника відповідача про закриття провадження по справі в частині виключення з електронної бази даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК», та щодо відновлення зазначених показників.

Ухвалою суду від 09.07.2013 року в задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі відмовлено.

Судовий розгляд справи відкладено на 23.07.2013 року.

16.07.2013 року до суду надійшла заява ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» про уточнення та зміну позовних вимог, в якій позивач вніс виправлення в прохальній частині, а саме позовна вимога: визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби під час проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ «МАТАДОР» (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ «РИВС» (код ЄДРПОУ 34914473) та ТОВ «ФЕРРІТ-Д» (код ЄДРПОУ36441206), ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ» (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012р., 01.10-30.10.2012р. викладена в наступній редакції:

- визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, які полягають у проведенні перевірки ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» (код ЄДРПОУ 36641744), в результаті якої був складений Акт №1553/226/36641744 від 12.02.2013р про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ «МАТАДОР» (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ «РИВС» (код ЄДРПОУ 34914473) та ТОВ «ФЕРРІТ-Д» (код ЄДРПОУ36441206), ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ» (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012р., 01.10-30.10.2012р.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача адміністративний позов не визнав та просив відмовити у його задоволенні у повному обсязі.

Заслухавши присутніх представників сторін, дослідивши матеріали справи та чинне законодавство, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне:

товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» здійснює фінансово-господарську діяльність на підставі статуту у редакції від 05.02.2013р., код за ЄДРПОУ 36641744, податкова адреса відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпропетровськ, проспект Гагаріна, будинок 131, квартира 39.

ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» перебуває на податковому обліку в Жовтневій ДПІ у м. Дніпропетровську.

Відповідно до пп.20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи Державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності)) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська на підставі наказу від 18.02.2013 року №290, виданого ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська, керуючись п.п. 78.1.1, п.п. 78.1.4 п. 78.1, ст. 78 ПК України проведена позапланова документальна невиїзна перевірка ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» (код 36641744) з питань взаємовідносин з контрагентами ТОВ «МАТАДОР» (код 31820299), ТОВ «ФЕРРІТ-Д» (код 36441206), ТОВ «РИВС» (код 34914473) та ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ» (код 33906299) за період з 01.02-30.08.2012 р., 01.10.-30.10.2012 року.

За результатами перевірки складено акт від 12.03.2013 року №1553/226/36641744 «Про результати документальної невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» (код ЄДРПОУ - 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ «МАТАДОР» (код ЄДРПОУ - 31820299), ТОВ «РИВС» (код ЄДРПОУ - 34914473) та ТОВ «ФЕРРІТ-Д» (код ЄДРПОУ - 36441206), ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ» (код -33906299) за період з 01.02-30.08.2012 р., 01.10.-30.10.2012 року, в якому зафіксовані порушення:

- перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у підприємств - постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період: 01.02-30.08.2012р., 01.10-30.10.2012 року в розумінні ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2756-VI ( зі змінами та доповненнями).

При цьому, в акті перевірки зазначено, що перевірка була проведена з 19.02.13р. по 25.02.2013р.

Відповідач надав докази направлення наказу № 290 від 18.02.2013р. «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК», з яких видно, що наказ про проведення перевірки було направлено платнику податків вже після проведення перевірки.

Відповідач в судовому засіданні проти цього факту не заперечував.

Згідно п.п.78.4 ст.78 НК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу (п.78.5 ст.78 ПК України).

Отже, відповідач, приступивши до проведення перевірки ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК», не направивши останньому наказу та повідомлення про проведення перевірки порушив норми Податкового кодексу України, що дає підстави суду вважати першу позовну вимогу правомірною та обгрунтованою.

З наданих податковим органом документів судом встановлено, що на підставі акту від 12.03.2013 року №1553/226/36641744 податковим органом здійснено корегування показників податкової звітності позивача за період з 01.02-30.08.2012 р., 01.10.-30.10.2012 року та внесено зміни до електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України".

За результатами перевірки відповідач не визнав включення суми сплаченого ПДВ до податкового кредиту відповідно до податкових накладних, отриманих ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» від ТОВ «МАТАДОР», ТОВ «РИВС», ТОВ «ФЕРРІТ-Д», ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ», оскільки перевіряючими було встановлено відсутність поставок товарів та виконання робіт, що свідчить про укладання угод без настання реальних наслідків та встановлено ознаки відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» по взаємовідносинам з вищезазначеними контрагентами.

До даного висновку, відображеного в акті перевірки, податковий орган прийшов на підставі:

- постанови старшого слідчого з ОВС ГСУ ДПС України Борисенко В. М. від 31.01.2013р. про призначення позапланової документальної перевірки;

- акту №7200/224/31820299 від 21.12.2012 року "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «МАТАДОР», (код ЄДРПОУ 31820299)», складеного ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська;

- акту №7211/224/34914473 від 21.12.2012 року "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «РИВС» (код ЄДРПОУ 34914473)», складеного ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська;

- акту №7210/224/36441206 від 21.12.2012 року "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ФЕРРІТ-Д» (код ЄДРПОУ 36441206)», складеного ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська;

- акту №7208/224/33906299 від 21.12.2012 року "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ» (код ЄДРПОУ 31820299)», складеного ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За таких обставин, межі юридичної відповідальності кожного платника податку, яка відповідно до ст. 61 Конституції України має індивідуальний характер, поширюються на діяння, що визнаються законом протиправними та були вчинені саме цим платником. Притягнення суб'єкта права до юридичної відповідальності за діяння, що було вчинено іншою особою, згідно з законом є неможливим.

Відповідно до статті 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Правочини можуть бути односторонніми та дво- чи багатосторонніми (договори).

Згідно до ч. 1, 5 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства та має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» мало взаємовідносини з ТОВ «МАТАДОР», ТОВ «ФЕРРІТ-Д», ТОВ «РИВС», ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ». На підтвердження здійснених за договорами операцій були складені наступні документи: видаткові та податкові накладні, акти здавання-приймання виконаної роботи, рахунки фактури.

Як на час укладення вищезазначених правочинів позивача із ТОВ «МАТАДОР», ТОВ «РИВС», ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ», ТОВ «ФЕРРІТ-Д», так і під час їх виконання, сторони були належним чином зареєстрованими в ЄДРПОУ та були платниками податку на додану вартість, ні установчі документи контрагентів позивача, ні їхо свідоцтв про реєстрацію платником податку на додану вартість не визнані в установленому порядку недійсними. Вказане відповідачем не заперечується.

Податковий орган на підставі зазначених ним в акті перевірки обставин вважає, що в даному випадку відсутнє виконання укладених договорів між ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» та його контрагентами.

Укладання такого виду договору та його невиконання, на чому наполягає податковий орган, через відсутність будь-яких подій, відсутність господарської операції через її не проведення, неможливості проведення з тих чи інших причин, не можуть створювати будь-яких наслідків.

В даному випадку податковий орган, без обов'язкового виконання вимог законодавства, без визнання такого правочину недійсним в судовому порядку, робить висновки про його недійсність та переходить до іншої стадії, визнаючи такий правочин нікчемним, що також суперечить вимогам законодавства та виходить за межі своєї компетенції.

Жодним нормативно-правовим актом не визначено право податкового органу самостійно надавати оцінку укладеним (вчиненим) договорам з визначенням їх нікчемними, недійсними з застосуванням відповідних наслідків внаслідок вчинення таких правочинів. Висновки відповідача в даному випадку є передчасними.

Таким чином, відповідач неправомірно дійшов висновку про наявність підстав щодо визначення нікчемними правочинів ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» з контрагентами ТОВ «МАТАДОР», ТОВ «РИВС», ТОВ «ФЕРРІТ-Д», ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ».

Доводи відповідача про здійснення ТОВ «МАТАДОР», ТОВ «РИВС», ТОВ «ФЕРРІТ-Д», ТОВ «АНГСТРЕМ КОНТИНЕНТАЛЬ» діяльності спрямованої на надання податкової вигоди для третіх осіб з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, а саме: на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди при "ймовірному" продажу товарів (надання послуг) суд не може взяти до уваги, оскільки висновки перевірки, в порушення пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, зроблено не на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, а на підставі актів перевірок інших платників податків без дослідження та системного аналізу первинних документів наданих ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» до перевірки.

З аналізу вищенаведених норм права, судом відхиляються доводи відповідача про те, що правочини укладені позивачем з контрагентами укладались без реального здійснення господарських операцій через те, що за ланцюгом між попередніми контрагентами правочини визнані податковим органом нікчемними, оскільки відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Щодо корегування податковим органом показників податкової звітності ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» за період з 01.02.2012 р. по 30.08.2012 р., 01.10.2012р.- 30.10.2012р. та внесення змін до електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України" на підставі акту від 12.03.2013 року №1553/226/36641744 слід зазначити наступне:

перелік інформаційних баз, а також, форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань (ч. 74.2 ст. 74 ПК України).

Податкова інформація є різновидом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби (п. 62.1.2 ПК України), який, в свою чергу, є способом здійснення податкового контролю.

Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, як спосіб податкового контролю, введена в дію ДПА України з метою проведення перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість, в якій по податковим періодам відображаються показники податкового кредиту та податкових зобов'язань платників податків у розрізі контрагентів на підставі поданої платниками податків податкової звітності з ПДВ, тобто, податкових декларації з податку на додану вартість з додатками № 5. Прийняття податкової декларації, є обов'язком контролюючого органу.

Водночас, обов'язок платника податків подати декларацію з ПДВ узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності, а показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в базі співставлення, формуються на підставі показників поданих таким платником податків податкових декларацій з ПДВ із додатком № 5, і повинні їм відповідати.

Персональна інформація про платників податків, яка знаходиться в інформаційних базах даних контролюючих органів, не може бути розголошена. Порушення законодавства України про інформацію тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідальність за порушення законодавства про інформацію несуть особи, винні у вчиненні таких порушень, як: необґрунтована відмова від надання відповідної інформації; надання інформації, що не відповідає дійсності; поширення відомостей, що не відповідають дійсності. Викладене свідчить, що «Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» є одним із різновидів податкового контролю, а відтак, ураховуючи приписи Закону України «Про інформацію», вказана офіційна інформація державних органів повинна відповідати дійсності.

При цьому, нормами матеріального права, не передбачено право податкового органу проводити коригування задекларованих платником податків показників, на підставі висновків акту перевірки без винесення податкових повідомлень-рішень.

В даному випадку коригування показників податкових зобов'язань відбулось на підставі лише висновків акту перевірки без винесення податкового повідомлення-рішення.

Податок на додану вартість за своєю економічною суттю, відноситься до непрямих податків, тобто його сума включається у вартість товарів, що поставляються продавцем. Одна операція з продажу товару, викликає відповідні податкові наслідки у обох сторін такої операції, які є платниками ПДВ, у продавця - податкові зобов'язання, у покупця - податковий кредит.

Тобто, якщо у продавця товару податкові зобов'язання рівні нулю, то і у покупця товару податковий кредит більший бути не може. За таких обставин, у разі зміни в базі «Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» податкового зобов'язання з ПДВ у платника податку, автоматично виникає питання щодо зміни податкового кредиту і у контрагента - постачальника.

Самостійна зміна ДПІ в базі «Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків), буде порушувати його права та інтереси, оскільки позивач, як платник податків, має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності. Така невідповідність може мати для позивача негативні наслідки, як то: погіршення його ділової репутації, як належного платника податків, відмова його контрагентів від подальших господарських відносин з позивачем, з метою уникнення негативних податкових наслідків для себе від таких операцій, позивач, як платник податків, має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань, відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності, тощо.

Відповідно до положень ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Від-так, позовні вимоги, з урахуванням уточнення позовних вимог, належить задоволити в повному обсязі.

Згідно ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Оскільки позовні вимоги ТОВ «ЛІКОН ЛОДЖИСТІК» задоволено в повному обсязі, то на користь позивача слід стягнути з Державного бюджету України 138,41 грн. судового збору.

Керуючись ст.ст. 158-163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІКОН ЛОДЖИСТІК" до державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, які полягають у проведенні перевірки ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744), в результаті якої був складений акт №1553/226/36641744 від 12.02.2013 року про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ "Матадор" (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ "РИВС" (код ЄДРПОУ 3414473) та ТОВ "ФЕРІТТ-Д" (код ЄДРПОУ 36441206), ТОВ "Ангстрем Континенталь" (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012 року, 01.10-30.10.2012 року.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, щодо формування в акті про результати документальної невиїзної перевірки №1553/226/36641744 від 12.02.2013 року ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ "Матадор" (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ "РИВС" (код ЄДРПОУ 3414473) та ТОВ "ФЕРІТТ-Д" (код ЄДРПОУ 36441206), ТОВ "Ангстрем Континенталь" (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012 року, 01.10-30.10.2012 року, висновків про визнання відсутності у ТОВ "Лікон Лоджистік" об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів у підприємств-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам-покупцям за період: 01.02.2012 року-30.08.2012 року, 01.10.2012 року-30.10.2012 року.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, щодо коригування показників податкової звітності ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744) за період 01.02.-30.08.2012 року та 01.10-30.10.2012 року, яке відбулося на підставі акту №1553/226/36641744 від 12.02.2013 року про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744) з питань взаємовідносин із ТОВ "Матадор" (код ЄДРПОУ 31820299), ТОВ "РИВС" (код ЄДРПОУ 3414473) та ТОВ "ФЕРІТТ-Д" (код ЄДРПОУ 36441206), ТОВ "Ангстрем Континенталь" (код ЄДРПОУ 33906299) за період 01.02.-30.08.2012 року, 01.10-30.10.2012 року та висновків про визнання відсутності у ТОВ "Лікон Лоджистік" об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів у підприємств-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам-покупцям за період: 01.02.2012 року-30.08.2012 року, 01.10.2012 року-30.10.2012 року, в тому числі дії з виключення з електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України" сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744) у податкових деклараціях за період з 01.02.2012 р.- 30.08.2012 р., 01.10.2012 р. - 30.10.2012 р.

Зобов'язати державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби відновити показники податкової звітності ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744) за період 01.02.2012 р.-30.08.2012 р., 01.10.2012 р.- 30.10.2012 р., в тому числі зобов'язати відобразити в електронній базі даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України" суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які ТОВ "Лікон Лоджистік" (код ЄДРПОУ 36641744) включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за період з 01.02.2012 р.- 30.08.2012 р., 01.10.2012р.-30.10.2012 р.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Лікон Лоджистік" судові витрати в сумі 138,41 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 26 липня 2013 року

Суддя С.В. Ніколайчук

Дата ухвалення рішення23.07.2013
Оприлюднено12.08.2013
Номер документу32898786
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7922/13-а

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 16.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні