Постанова
від 06.08.2013 по справі 812/6495/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 серпня 2013 року Справа № 812/6495/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді : Чиркіна С.М.

при секретарі: Камінській М.В.

за участю

представника позивача: Кудима В.О.

представник відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно- монтажне управління» про стягнення податкового боргу з земельного податку в розмірі 1 514,74 грн. за листопад та грудень 2012 року , -

ВСТАНОВИВ:

25 липня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно- монтажне управління» про стягнення податкового боргу з земельного податку в розмірі 1 514,74 грн. за листопад та грудень 2012 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що КП Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно- монтажне управління» зареєстроване ВК Краснодонської міської ради Луганської області 14.06.2004 року і внесено в ЄДР підприємств та організацій України під № 2 537 146 0ю0010510.

Відповідач є платником податків та зборів та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області ДПС.

Підприємство має заборгованість перед бюджетом у розмірі 1 514,74 грн. з земельного податку.

Заборгованість виникла та утворилась внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань за податковою декларацією № 14985 від 03.09.2012 року за листопад та грудень 2012 року.

Посилаючись на п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 ПКУ просить стягнути з відповідача податковий борг з земельного податку в розмірі 1 514,74 грн. за листопад та грудень 2012 року.

В судовому засідання представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеному в позовній заяві, просив задовольнити позов.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, причини не явки суду не відомі.

Відповідно до вимог ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача, належно повідомленого про час, місце та дату судового засідання, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, які містять достатньо даних про права та обов'язки сторін.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. З КАС України).

Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.

З урахуванням викладеного, зазначена справа відносяться до юрисдикції адміністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт владних повноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваженнями).

Відповідач -Комунальне підприємство Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно- монтажне управління» , і.к. 23490768, зареєстроване як юридична особа з 14.06.2004 ( а.с.7,8,9-10).

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " Закон України "Про систему оподаткування " , ЗУ «Про плату за землю» втратили чинність.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п. 16.1.4 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Згідно статті 269 ПКУ платниками земельного податку є:

269.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

269.1.2. землекористувачі.

Статтею 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року.

Згідно п. 286.2 ст.286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3. ст.287 ПКУ передбачено , що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

03.09.2012 відповідачем подано до позивача податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та /або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), в якій самостійно визначено щомісячний платіж в розмірі 757,38 грн.( січень - жовтень 2012 року), 757,37 грн.( листопад -грудень 2012 року)( а.с.13-14).

За відповідачем рахується податковий борг з земельного податку в розмірі 15 14,74 грн. за період листопад - грудень 2012 року.( а.с.14).

У відповідності із статтею 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами "(який був чинним до 01.01.2011) позивачем уповноваженому представнику відповідача 07.11.2001 було вручено першу податкову вимогу -№1/96 від 26.10.2001( а.с.11) та 19.02.2002 другу №2/206 ( а.с.12).

Згідно п.п.59.5 ст.59 ПКУ погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Вжиті позивачем заходи не призвели до погашення податкового боргу.

Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Податкового кодексу України Державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 95.1 -95.3 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податку шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно існує податковий борг з земельного податку в розмірі 1 5414,74 грн. за період листопад та грудень 2012 року, про який він повідомлений, який є узгоджений та до теперішнього часу не сплачений.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

При прийнятті рішення суд керується нормами матеріального права, які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.

З урахуванням вимог п. 6 ст. 71 КАС України, суд розглянув справу на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно- монтажне управління» про стягнення податкового боргу з земельного податку в розмірі 1 514,74 грн. за листопад та грудень 2012 року. задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно- монтажне управління» ( і.к.23480768) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з земельного податку в розмірі 1 514,74 грн.( одна тисяча п'ятсот чотирнадцять гривень 74 коп.) за листопад та грудень 2012 року на р/р 33212811700032( отримувач : Краснодонське УДКСУ Луганської обл., код одержувача 37907322, банк: ГУ ДКСУ в Луганській обл., МФО 804013.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 09 серпня 2013 року.

Суддя С.М. Чиркін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2013
Оприлюднено12.08.2013
Номер документу32903629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6495/13-а

Постанова від 06.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні