ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України 17 липня 2013 р. (10:40) Справа №801/6605/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Шуміло В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства "Ялтинський морський торгівельний порт" про стягнення, Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Державного підприємства "Ялтинський морський торгівельний порт" (далі відповідач), з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 16.07.2013 р. 324 грн. адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами у 2012 році. Позовні вимоги ґрунтуються на положеннях Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” та мотивовані тим, що відповідачем не виконано норматив щодо працевлаштування інвалідів на підприємстві, у зв'язку з чим, до відповідача застосовані адміністративно-господарські санкції. Позивач у судове засідання не з'явився, однак направив до суду клопотання з проханням розглянути справу за його відсутністю, з клопотання вбачається, що заборгованість відповідача в сумі 324,00 грн. на час розгляду справи в суді не сплачена. Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про розгляд справи повідомлений належним чином-судовою повісткою, про що свідчіть наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, про причини неявки суд не повідомив. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу на підставі наявних документів. Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд - ВСТАНОВИВ: Відповідач відноситься до суб'єктів підприємницької діяльності, яким, відповідно до ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” встановлюється норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів. Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами. Пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N 1434, встановлено, що Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому. Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників. Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення). Згідно до статті 19 Закону України № 875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік від 11.02.2013 р. за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007р. № 42, відповідач зазначив середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, що працювали у 2012р. у кількості 268 осіб, розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника складав 40162грн. Визначив норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 11 місць та визначив кількість штатних працівників, яким відповідно до діючого законодавства встановлена інвалідність та фактично працюючих на підприємстві у кількості 9 осіб. Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів визначена в сумі 80324 грн.(а.с.6). Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним. Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. Згідно зі ст.1 Закону України “Про реабілітацію інвалідів в Україні” робоче місце інваліда - місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підприємствах, в установах і організаціях; спеціальне робоче місце інваліда - окреме робоче місце або ділянка виробничої площі, яка потребує додаткових заходів з організації праці особи з урахуванням її індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених інвалідністю, шляхом пристосування основного і додаткового устаткування, технічного обладнання тощо. Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Частиною 2 вищенаведеної статті встановлено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. За змістом статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21 березня 1991 року № 875-12 , саме Фонду соціального страхування захисту інвалідів надано право на стягнення санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Як вбачається із заяви позивача про зменшення позовних вимог, відповідач у період з 31.05.2013 р. по 05.07.2013 р. частково сплатив суму адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік в сумі 80000 грн. Таким чином, відповідач повинен перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 324 грн. адміністративно-господарських санкцій за два робочих місця, призначені для працевлаштування інвалідів і не зайняте ними. Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її позовні вимоги та заперечення. Відповідачем не надано суду будь-яких доказів щодо сплати заборгованості, що залишалась, адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами за 2012 р. При таких обставинах, вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи. Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з Державного підприємства "Ялтинський морський торгівельний порт" (98600, АР Крим м. Ялта вул. Рузвельта, 5, ЄДРПОУ 01125591, МФО 324786 ФВАТ "Держекс-імп. Банк України" м. Ялта, р/р 2600150173138) в дохід Держбюджета м. Ялта (банк одержувач: Головне управління Державної казначейської служби України в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 38027563, р/р 312112307000039, призначення платежу: ОКПО платника; 50070000;01; адміністративні - господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами за 2012 рік) адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами у 2012 році в розмірі 324 грн. (триста двадцять чотири гривні). Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2013 |
Оприлюднено | 12.08.2013 |
Номер документу | 32910991 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні