ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 липня 2013 р. (12:20) Справа №801/7042/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Шуміло В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби
до Дочірнього підприємства ТОВ «Промфес» загальноосвітньої середньої школи 1-3 ступенів «Класика"
про стягнення
Обставини справи: Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Дочірнього підприємства ТОВ «Промфес» загальноосвітньої середньої школи 1-3 ступенів «Класика" (далі відповідач) про стягнення заборгованості у сумі 511 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані порушеннями з боку відповідача положень Закону України «Про опадаткування прибутку підприємств» та Податкового кодексу України в частині своєчасності надання податкової звітності з податку на прибуток, внаслідок чого були застосовані штрафні санкції, які позивач просить стягнути в примусовому порядку.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, день та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд справи без участі свого представника, позовні вимоги підтримує у повному обсязі. З клопотання вбачається, що станом на 26.07.2013 р. заборгованість відповідача в сумі 511 грн. не погашена.
Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, про що свідчить наявний в матеріалах справи повернутий до суду поштовим відділенням зв'язку конверт, з довідкою про причини повернення: "за закінченням терміну зберігання". Відповідно до п.11. ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд-
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство ТОВ «Промфес» загальноосвітня середня школа 1-3 ступенів «Класика", ідентифікаційний код юридичної особи 33719964, зареєстроване в якості юридичної особи 31.10.2005 р., перебуває на податковому обліку в Феодосійській об'єднаній державній податковій інспекції в АР Крим Державної податкової служби з 08.11.2005 за № 131.
24.06.2011 р. відповідачем проведено камеральну перевірку за звітний податковий період 1 кварталу 2010 р., 1 півріччя 2010 р., 3 квартали 2010 р., 2010 р. декларацій з податку на прибуток позивача, за результатами якої був складений акт(вх.1227/15-1/337/9964 від 24.06.11 р), яким встановлено не подання позивачем декларацій з податку на прибуток:
- за 1 квартал 2010 р., граничний строк подання 11.05.2010 р.;
- за 1 півріччя 2010 р., граничний строк подання 09.08.2010 р.;
- за 3 квартали 2010 р., граничний термін подання 09.11.2010 р.;
- за 2010 р., граничний термін подання 09.02.2011 р.
На підставі зазначеного акту позивачем прийняте податкове повідомлення -рішення № 0002461501 від 04.07.2011 р., яким відповідачеві були нараховані штрафні санкції в сумі 511 грн. (а.с.11).
Зазначений акт перевірки та податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем, про що свідчить поштове повідомлення.(а.с.12).
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про систему оподаткування", чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких, відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.
Платник податків, зокрема зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.
Відповідно до п.п. 4.1.4. п.4.1 статті 4 Закону 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Згідно з п. 17.1.1. ст. 17 Закону 2181, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Крім цього абз. 2 п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», якій діяв на час виникнення спірних правовідносин передбачав, що платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Норми аналогічного змісту закріплені в чинному Податковому кодексі України.
Так, відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно п. 49.18. ст.. 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- п.п. 49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
- п.п. 49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п 120.1. ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Разом з тим , згідно п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Таким чином розмір штрафних санкцій у сумі 511 грн. розрахований позивачем відповідно до вимог Закону.
Згідно п.56.1 статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Аналогічні положенні були закріплені в статті 6 Закону №2181.
Під час розгляду справи суду не були надані докази адміністративного або судового оскарження прийнятого відповідачем податкового повідомленя-рішеня.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Положення аналогічного змісту були закріплені в п. 5.3 ст. 5 Закону №2181.
З облікової картки платників податків вбачається, що заборгованість в розмірі 511 гривень відповідачем станом 31.12.2012 р. не сплачена (а.с.16).
Отже, заборгованість відповідача зі сплати зазначених санкцій відповідає ознакам, визначеним підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, відповідно до якого податковим боргом визнається сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк.
Згідно з п.59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Матеріали справи свідчать, що 30.09.2009 р. позивачем була направлена на адресу відповідача податкова вимога №2/386 на суму 5503,24 грн., яка була отримана відповідачем, що підтверджується поштовим повідомленням.(а.с.18 зворотній бік).
Відповідно до п. 59.5.ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, приймаючи до уваги, що розмір суми податкового боргу відповідачем не спростовується, доказів, щодо оскарження вимоги про сплату боргу або податкового повідомлення-рішення відповідач не надав, як і не надав доказів погашення податкової заборгованості в розмірі 511 грн., суд дійшов висновку, що заявлені вимоги про стягнення коштів у сумі податкового боргу, розмір якого підтверджено належним чином, ґрунтується на положеннях Закону, а тому суд знаходить підстави для задоволення позову.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158-159, 94, 98, 161-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з рахунків Дочірнього підприємства ТОВ «Промфес загальноосвітньої середньої школи 1-3 ступенів «Класика" у банках обслуговуючих платника(ЄДРПОУ 33719964, вул.Кримська, 1 м. Феодосія, АР Крим, 98112) на користь місцевого бюджету м. Феодосії заборгованість в сумі 511 грн.(п'ятсот одинадцять грн.)
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2013 |
Оприлюднено | 12.08.2013 |
Номер документу | 32911112 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні