Постанова
від 12.06.2013 по справі 801/4957/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 червня 2013 р. (15:35) Справа №801/4957/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді ЄвдокімовоїО.О., при секретарі судового засідання Гришановій Г.В., за участю прокурора - Блохіної Г.В., посвідчення № 015162, представника позивача - Мустафаєвої Є.Т., довіреність № 06-08/08 від 13.03.2013, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Заступника прокурора м. Євпаторії в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів

до Приватного підприємства "Велес-2007"

про стягнення

Обставини справи: Заступник прокурора м. Євпаторії в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Велес-2007" про стягнення заборгованості зі штрафних санкцій у сумі 4250,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на порушення відповідачем вимог законодавства про рекламу, а саме ч.ч. 1, 3 ст. 16 Закону України "Про рекламу".

У судовому засіданні прокурор на задоволені позову наполягав з підстав викладених у позові.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про причини неявки суд не повідомив, про час, день та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -

ВСТАНОВИВ:

Посадовими особами позивача в ході здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у м. Євпаторія АР Крим виявлено розповсюдження зовнішньої реклами з ознаками порушення Закону України "Про рекламу". В результаті чого складений протокол про порушення законодавства про рекламу № 1806 від 114.11.2012, у якому зафіксовано, що навпроти будинку № 46/9 по вул. Революції у м. Євпаторії розташовано рекламний носій (стопер) з інформацією кафе «GAURANGA», спрямованою на формування та підтримку інтересу споживачів реклами до товару. Зміст реклами складає напис: «Ведические блюда Вкусные десерты Мохито 30».

14 листопада 2012 року на адресу ПП "Велес-2007" та на адресу кафе «GAURANGA» ПП "Велес-2007" позивачем направлено Вимогу про надання інформації (вих. № 02-01/1806), якою зобов'язано відповідача надати наступну інформацію та копії підтверджуючих документів: документальне підтвердження про вартість розповсюдженої реклами відповідно до Закону, свідоцтво про державну реєстрацію, договору на виготовлення та/або розміщення реклами та узгоджений макет даного зображення, дозвіл на розміщення вказаної реклами, пояснення по факту встановлених ознак правопорушення та інформацію про усунення до 26.11.2012 року, забезпечити надання документів та явку відповідальної особи до 26.11.2012 року.

Крім того, зазначеною Вимогою відповідача повідомлено, що у випадку ненадання або надання завідомо неправдивої інформації щодо вартості розповсюдженої та/або виготовлення реклами, Інспекція з питань захисту прав споживачів в АР Крим, відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу», має право застосувати штрафні санкції. Одночасно рекламодавець був повідомлений про те, що питання про накладення штрафних стягнень за порушення вимог законодавства про рекламу буде розглянуто комісією Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим 04.12.2012 року об 14.00 у каб. № 316 (а.с. 9).

Вищезазначена Вимога про надання інформації отримана відповідачем, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (зворот а.с. 9).

23.11.2012 за вхід. № 1988 на вимогу позивача відповідачем наданні письмові пояснення, в яких зокрема зазначено, що на даний час здійснюється оформлення відповідного дозволу на розміщення рекламного носія, відносно вартості виготовлення рекламного носія та договору на його виготовлення, зазначає, що надати таку інформацію не має можливості, оскільки стопер був виготовлений самостійно. Дозвіл на розміщення об'єкту торгівлі на підприємстві також відсутній, оскільки отримання такого дозволу не передбачено на території м. Євпаторія (а.с. 10).

Повідомленням від 28.12.2012 за вих. № 02-01/2113 відповідачу сповіщено про те, що питання про накладення штрафних стягнень за порушення вимог законодавства про рекламу буде розглянуто комісією Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим 08.01.2013 року о 14.00 у каб. № 418, яке отримано відповідачем, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 11).

Рішенням № 5 від 08.01.2013 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, а саме ч.ч. 1, 3 ст. 16 Закону України «Про рекламу», до відповідача застосовано штраф у розмірі 4250,00 грн., який до цього часу відповідачем не сплачено (а.с. 16).

Підстави участі прокурора при представництві інтересів держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим з урахуванням положень ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", ст. 60 КАС України засновані на законі.

Спеціальним нормативним актом, що безпосередньо регулює спірні правовідносини, які виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, контролю в сфері дотримання вимог законодавства у вказаній сфері, є Закон України "Про рекламу" № 270 від 03.07.1996 (далі Закон України № 270).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону України № 270 контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України "Про захист прав споживачів" № 1023 від 12.05.1991 р. спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів.

Таким чином, органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері виробництва, розповсюдження та споживання реклами щодо захисту прав споживачів реклами, встановлюються законом.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 465/2011 (далі - Положення № 465), Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція України) є центральним органом виконавчої влади; входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Відповідно до пп. 1 п. 3 Положення № 265 основними завданнями Держспоживінспекції України є реалізація державної політики, в тому числі, щодо державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері.

Відповідно до п. 6, 11 Положення № 265 Держспоживінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку проводити контрольні перевірки правильності здійснення розрахунків зі споживачами; давати суб'єктам господарювання обов'язкові до виконання приписи щодо припинення порушень прав споживачів; вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами надання документів, усних чи письмових пояснень, відео- та звукозаписів, іншої інформації, необхідної для здійснення Держспоживінспекцією України повноважень щодо контролю за додержанням законодавства про рекламу.

Тобто, Держспоживінспекція, як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, має відповідні владні повноваження щодо здійснення контролю за дотриманням положень законодавства про рекламу.

Відповідно до п. 7 Положення № 265 Держспоживінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної інспекції з питань захисту прав споживачів" № 755 від 29.06.2011 утворено Держспоживінспекцію в Автономній Республіці Крим.

Відповідно до Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим, затвердженого Головою Держінспекції України з питань захисту прав споживачів 29.11.2011, Інспекція з питань захисту прав споживачів в АР Крим є територіальним органом Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів.

Згідно з пп. 4.1 Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим Держспоживінспекція в АР Крим відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням законодавства щодо захисту прав споживачів реклами та державний ринковий нагляд.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України № 270 на вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Відповідно до пп. 11, 13 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 693, за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Посадові особи Держспоживінспекції та її територіальних органів, які розглядають справу:

перевіряють відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження;

отримують документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу;

готують попередні висновки і вносять їх на розгляд Голови Держспоживінспекції, його заступників, начальників територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступників.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 16 Закону України № 270 Розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб). Стягнення плати за видачу дозволів забороняється.

Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:

розміщуватись із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;

освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;

фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені;

опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі;

нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;

у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

Типові правила розміщення зовнішньої реклами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067, регулюють відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

Відповідно до п. 3 Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України № 270 зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Відповідно до п. 44 Типових правил рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.

Матеріалами справи підтверджується розміщення відповідачем стоперу з інформацією кафе «GAURANGA», спрямованою на формування та підтримку інтересу споживачів реклами до товару. Зміст реклами складає напис: «Ведические блюда Вкусные десерты Мохито 30».

Відповідно до п. 1, п. 3 ч. 2 ст. 27 Закону України "Про рекламу" відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: рекламодавці, винні, зокрема, у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Відповідно до ч. 7 ст. 27 Закону України № 270 у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Рішення позивача про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 5 від 08.01.2013 відповідачем не оскаржувалось.

На час судового розгляду справи доказів сплати суми заборгованості, заявленої прокурором до стягнення, матеріали справи не містять.

Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій у розмірі 4250,00 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 12.06.2013.

У повному обсязі постанову складено та підписано 17.06.2013.

Керуючись ст. ст. 7, 9, 69-71, 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Велес-2007" (вул. Казаса, 86, м. Євпаторія, АР Крим, 97412, ЄДРПОУ: 35365491) до державного бюджету: 21081100, ЄДРПОУ 37940108, МФО 824026, р/р 31110106700015 в ГУ ДКСУ в м. Сімферополі штраф у розмірі 4250,00 грн. (чотири тисячі двісті п'ятдесят гривень 00 копійок).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Євдокімова О.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.06.2013
Оприлюднено13.08.2013
Номер документу32916948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4957/13-а

Постанова від 12.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні