Постанова
від 12.08.2013 по справі 815/5201/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     Справа № 815/5201/13-а ПОСТАНОВА   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ                                                                      06 серпня 2013 року           Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого -  судді  Андрухіва В.В. при секретарі              Белан М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю “Мрія” про стягнення  адміністративно-господарських санкцій та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, - ВСТАНОВИВ: 17 липня 2013 року Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Мрія” про стягнення  адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, всього у сумі 4343,18 грн.  Свої вимоги позивач обгрунтовував тим, що згідно «Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів» за 2012 рік, наданому до відділення Фонду, середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві TOB «Мрія» склала 13 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце. Проте, норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2012 року відповідачем не виконано. Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце становить 4269,23 грн.: середньорічна заробітна плата 111000,00 : 13 = 8538,46 грн., сума адміністративно-господарських санкцій = 8538,46:2 = 4269,23 грн. Станом на 11.07.2013 року відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у розмірі 4269,23 грн., повинен сплатити й пеню, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 73,95 грн. Однак, до теперішнього часу дану суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році, та пеню позивач не сплатив. Представник позивача надав заяву, згідно якої просив розглядати справу за його відсутності.          Відповідач у судове засідання не з'явився без поважних причин, був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового засідання, згідно ч.4 ст.128 КАС України суд ухвалив про розгляд справи за відсутності відповідача за наявними у справі доказами. Згідно приписів ч.1 ст.41 КАС України, справа розглядається за відсутності представників сторін без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, всебічно та повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, проаналізувавши положення чинного законодавства, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідно до Положення про Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів - Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом бюджетної установи - Фонду соціального захисту інвалідів. Відділення Фонду є юридичною особою. Одним із покладених на відділення Фонду завдань є збір сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Відділення Фонду вживає заходів щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій у разі їх несплати в установлені законодавством терміни та порядку, в т.ч. судовому. Основним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя згідно з індивідуальними здібностями та інтересами, є Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.91 р. № 875-ХІІ. Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Відповідно до ч.11 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону. Частиною 2 ст.19 цього ж Закону встановлено, що  підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Згідно ч.5 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Відповідно до ч. 3 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Частинами 9 та 10 цієї ж статті встановлено, що керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. 25 червня 2013 року Товариством з обмеженою відповідальністю “Мрія” подано до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік», відповідно до якого середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві TOB «Мрія» склала 13 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте, норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2012 року відповідачем не виконано. Інструкцією щодо заповнення форми №10-ПІ поштова-річна «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів», затвердженою Наказом Мінпраці України 10.02.2007 року № 42 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року за № 117/13384, затверджено форму статистичної звітності - код рядка 01 - Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік визначається відповідно до п. 3.2 Інструкції зі статистики чисельності працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 286 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України  від  30.11.2005 року  за  №1442/11722,  код  рядка  02, в яких зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність. Окрім того, відповідно до пункту 3.2.5 Інструкції середньооблікова чисельність працівників за період з початку року (в тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням одержаної суми на кількість місяців 12 (тобто місяців). Відповідно до п. 3.4. Інструкції щодо заповнення форми №10-ПІ поштова-річна «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів», затвердженою Наказом Мінпраці України 10.02.2007 року № 42, данні щодо середньооблікової кількості штатних працівників, облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображається в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно обчислюється в бік збільшення). Таким чином, судом встановлено, що відповідачем не виконано норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2012 року. Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадські організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж- установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Відповідно до Розрахунку  адміністративно-господарських санкцій за 2012 звітний рік № 03-1/739 від 27.06.2013 року,  сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце становить 4269,23 грн.: середньорічна заробітна плата 111000,00 : 13 = 8538,46 грн., а тому сума адміністративно-господарських санкцій становить = 8538,46:2 = 4269,23 грн. Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. В порушення ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2013 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив. Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Станом на 11.07.2013 року відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у розмірі 4269,23 грн., повинен сплатити й пеню, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (з 16.04.2013р. по 11.07.2013р., що становить 87 днів), як дорівнює 73,95 грн. (Облікова ставка НБУ на 11.07.2013р. становить 7,50%; коефіцієнт ставки НБУ становить 120*7,50/100/365=0,02; розмір пені за 1 день становить 4269,23грн.*0,02/100= 0,85грн.; розмір пені за 87 днів становить 0,85 грн.*87 днів= 73,95 грн.). Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню з TOB «Мрія» за  невиконання нормативу робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2012 року складає 4343,18 грн. Однак, до теперішнього часу адміністративно-господарські санкції та пеня відповідачем не сплачено. Відповідно до пп. 11, 12 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді. Враховуючи вищевикладене, з урахуванням наданих доказів та встановлених у судовому засіданні фактів, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача-суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч.4 ст.94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7-9, 11, 41, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, суд,- П О С Т А Н О В И В:       Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити повністю.     Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Мрія» (вул.Чапаєва, 28, с.Чигирин, Березівський район Одеської області, код ЄДРПОУ 30817877р/р 26006066670001, МФО 328384, АТ "Імексбанк") на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок ГУДКСУ в Одеській області, банк - ГУДКСУ в Одеській області, отримувач - УДКСУ у Березівському районі, МФО 828011, р/р 31218230700134, код ЄДРПОУ 37983953 - суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 4269,23 грн., пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 73,95 грн., а всього стягнути – 4343,18 грн.  (чотири тисячі триста сорок три гривні 18 коп.).        Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.       Постанова суду набирає законної сили у разі неподання у 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.           Повний текст постанови виготовлено  12 серпня 2013 року.              Суддя:                                                               В.В.Андрухів                                                                                                          .

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2013
Оприлюднено13.08.2013
Номер документу32919762
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5201/13-а

Постанова від 12.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні