Постанова
від 13.08.2013 по справі 820/6550/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 серпня 2013 р. Справа №820/6550/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нуруллаєва І.С., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Куп'янського міськрайцентру зайнятості до Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради Харківської області про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом, в якому просить суд стягнути з Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради Харківської області прострочену заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 04.05.2012 року по 31.05.2013 року в сумі 1173грн. 91 коп. на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Куп'янського міськрайцентру зайнятості.

Згідно з п.3 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримана уповноваженою особою відповідача 06.08.2013р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

12.08.2013 року від голови ліквідаційної комісії Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" надійшла заява, якою ліквідаційна комісія Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у сумі 1173,91грн. визнає у повному обсязі.

Згідно п.1 ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше наступного дня з дня надходження до суду заяви відповідача про визнання позову.

Суд зазначає, що згідно з ч.2 ст.51, ч.1 ст.136 Кодексу адміністративного судочинства України, крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, відповідач має право визнати адміністративний позов повністю або частково протягом всього часу судового розгляду.

Відповідно до ч.4 ст.112 Кодексу адміністративного судочинства України суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про прийняття визнання адміністративного позову, оскільки це не суперечить закону, не порушує чиї-небудь права, свободи чи інтереси.

Відповідно до ч.3 ст.112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову з наступних підстав.

Суд, дослідивши матеріали справи та наявні у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Комунальне підприємство "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради Харківської області зареєстровано Виконавчим комітетом Куп'янської міської ради Харківської області як юридична особа, ідентифікаційний код 34079487, що підтверджується довідкою Управління статистики у Куп'янському районі №227 та свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи. (а.с.10, 12)

З наявного в матеріалах справи повідомлення про взяття на облік платника страхових внесків встановлено, що Комунальне підприємство "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради Харківської області перебуває на обліку як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 18.12.2006 року. (а.с.11)

Пунктом 1 ст.1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року №1533-III, який діяв на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон України №1533-III) встановлено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Відповідно до ст.12 Закону України №1533-III, функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі Фонд) покладаються на органи державної служби зайнятості, які мають право діяти від імені Фонду, проводити збір страхових внесків. Харківський міський центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду.

Суд зазначає, що порядок обчислення і сплати страхових внесків визначено Законом України №1533-III та Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 18.12.2000 № 339, зареєстрованої в Мінюсті 16.01.2001р. за № 30/5221, із змінами (далі Інструкція).

Відповідно до ст.17 Закон України №1533-III та п.5.6 Інструкції, перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення з цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.

Згідно з положеннями п.7 р.8 "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості має право на звернення до суду з позовними вимогами про стягнення простроченої заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

Відповідно до п.2 ст.35 Закону України №1533-III, відповідач зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Відповідно до ст.38 Закону України №1533-III роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців, у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню, строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені, та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.

Куп'янським міськрайцентром зайнятості на підставі направляння від 25.06.2013р. №168 та згідно статті 34 Закону України №1533-III, пункту 7 Розділу VIII "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" було проведено перевірку Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради Харківської області з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 04.05.2012р. по 31.05.2013р.

За результатами перевірки було складено акт №138 від 25.06.2013 року, відповідно до якого згідно п.1 ст.38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", нараховано недоїмку зі сплати страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 1173,91грн. (а.с.16-17)

Згідно з п.7.2. Інструкції контроль на підприємствах, в установах, організаціях, військових формуваннях та у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, проводиться шляхом перевірки бухгалтерських документів про нарахований заробіток та інші виплати, грошове забезпечення, повноти нарахування страхових внесків, платіжних документів про перерахування сум страхових внесків на рахунок Фонду, розрахункових та касових документів.

За результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку (п. 7.4. Інструкції).

Вищевказаний акт було отримано ліквідатором Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради Харківської області Черкасовою Р.Ф., що підтверджується його підписом в акті перевірки.

Відповідно до абз.5 п.7.4. Інструкції рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу (додаток 7) (далі - рішення), приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки.

Відповідно п. 4 ст. 38 зазначеного Закону, право накладати фінансові санкції від імені Фонду має директор обласного центру зайнятості та його заступники.

На підставі акту перевірки директором Куп'янського міськрайцентру зайнятості було винесено рішення №1 від 09.07.2013 року про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків в сумі 1173,19грн. (а.с.15) Вказане рішення було отримано уповноваженим представником відповідача згідно поштового повідомлення 18.07.2013 року. (а.с.13)

Статтею 38 Закону України №1533-III передбачена відповідальність платників за несвоєчасну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. Строк давності у разі стягнення страхових внесків та фінансових санкцій не застосовується (п. 2 ст. 38 вищевказаного Закону).

Статтею 39 вказаного Закону передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Згідно п.9.7 та п.9.11 Інструкції не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства.

Судом встановлено, що відповідач має заборгованість перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття зі сплати страхових внесків у розмірі 1173,19грн., яка на час розгляду справи в суді відповідачем в добровільному порядку не сплачена.

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на загальних засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи визнання відповідачем позову, суд знаходить позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 256 КАС України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Відповідно ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 112, 136, 158-163, 183-2, 186, 254, 256 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Куп'янського міськрайцентру зайнятості до Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради Харківської області про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Комунального підприємства "Дирекція єдиного замовника" Куп'янської міської ради (63705, Харківська область, м. Куп'янськ, вул. Леніна, буд. №60, р/р26006301761036 в АТ «Укрсиббанк», МФО 351641, код ЄДРПОУ 34079487) прострочену заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 04.05.2012 року по 31.05.2013 року в сумі 1173,91грн. (одна тисяча сто сімдесят три грн.. 91 коп.) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Куп'янського міськрайцентру зайнятості на р/р 37176301900329 в ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 21247874.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами та іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги стороною, або іншою особою, яка брала участь у справі, у десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя І.С. Нуруллаєв

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2013
Оприлюднено13.08.2013
Номер документу32925099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6550/13-а

Ухвала від 14.10.2024

Цивільне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Глоба М. М.

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 08.04.2024

Цивільне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Янцовська Т. М.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Постанова від 13.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні