Постанова
від 07.08.2013 по справі 818/637/13-а
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

С У М С Ь К И Й О К Р У Ж Н И Й А Д М І Н І С Т Р А Т И В Н И Й С У Д

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2013 р. Справа №818/637/13-a

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Савченка Д.М.,

за участю секретаря судового засідання - Прімової О.В.,

представника позивача - Охоненко Я.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Сумах до Публічного акціонерного товариства "Сумжитлобуд" про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в м. Сумах (далі - позивач, УПФУ в м. Сумах) звернулося до суду з позовом, у якому просило стягнути з Публічного акціонерного товариства "Сумжитлобуд" (далі - відповідач, ПАТ "Сумжитлобуд") заборгованість зі сплати штрафних санкцій в загальному розмірі 16240,93 грн. Свої вимоги мотивує тим, що за результатами планової перевірки ПАТ "Сумжитлобуд" щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, за період з 01.11.2010 р. по 30.06.2012 р. відносно відповідача 03.09.2012 р. винесено рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску № 4408, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в загальному розмірі 16240,93 грн. Станом на момент звернення з позовом до суду сума заборгованості залишилась відповідачем не відшкодованою.

Відповідач - ПАТ "Сумжитлобуд", з позовом не погодився, надавши письмові заперечення на позов (а.с.51-52), в яких зазначив, що 05.04.2013 р. загальними зборами акціонерів ПАТ "Сумжитлобуд" прийнято рішення щодо припинення товариства шляхом ліквідації, обрано ліквідаційну комісію та встановлено термін заявлення вимог кредиторів 2 місяці. У відповідності із приписами Закону Україин "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" повідомлено державного реєстратора про припинення юридичної особи, здійснена публікація оголошення про прийняте рішення у спеціалізованому друкованому ЗМІ "Бюлетень державної реєстрації" від 15.04.2013 р. із зазначенням порядку і строків заявлення кредиторами вимог до юридичної особ, що припиняється. Того ж дня державним реєстратором було повідомлено Управління Пенсійного фонду України в м.Сумах щодо ліквідації ПАТ "Сумжитлобуд". З 24 по 25 квітня 2013 р. УПФУ в м. Сумах проведено перевірку та надана довідка 23/05-14 від 25 квітня 2013 р., у висновку якої зазначено, що за період з 01.06.2012 р. по 31.03.2013 р. порушень не встановлено.

В установлений законодавством та загальними зборами акціонерів товариства 2-х місячний термін для заявлення вимог кредиторами, тобто до 15.06.2013 р., УПФУ в м. Сумах не заявило вимог як кредитор до ПАТ "Сумжитлобуд" по штрафним санкціям, застосованим на підставі рішення №4408 від 03.09.2013 р. на суму 16 240,93 грн.

Станом на 15.06.2013 р. ліквідаційною комісією ПАТ "Сумжитлобуд" складений та затверджений реєстр заявлених та визнаних боржником вимог кредиторів, установлена черговість їх задоволення. З огляду на дані обставини, відповідач просив відмовити у задоволенні позову.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги з підстав, викладених у позові, підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача, повідомлений належним чином про час і місце розгляду справи (а.с.59), в судове засідання не з'явився, про причини неявки, всупереч вимог ч.2 ст.40 КАС України, суд не повідомив.

Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем подано письмові заперечення на позов, у яких викладено свою позицію щодо позовних вимог, суд вважає за можливе розглядати справу за відсутності представника відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача та перевіривши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими і підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ПАТ "Сумжитлобуд", відповідно до п.1 ч.1 ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", перебуває на обліку УПФУ в м. Сумах як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підтверджується змістом позовної заяви, копією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.13), копією довідки про включення до ЄДРПОУ (а.с.14), копією заяви про реєстрацію платником страхових внесків в органах ПФ (а.с.15) та копією свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.16).

У період з 27.08.2012р. по 31.08.2012 р. посадовими особами УПФУ в м. Сумах на підставі направлення від 27.08.2012 р. № 2375/05-15 проведена планова перевірка Будівельно-монтажного управління "ПРОМБУД - 2" Публічного акціонерного товариства "Сумжитлобуд" щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.11.2010р. по 30.06.2012р.

За результатами перевірки складений акт № 419/05-15 від 31.08.2012р. (а.с. 5-10).

В ході перевірки встановлено ненарахування ПАТ "Сумжитлобуд" суми єдиного внеску у звіті за січень 2011 року за ставкою 38,52% (а.с. 48-52) на суму 32 481,85 грн., що є порушенням п. 1 ч. 2 ст. 6, п. 1 ч. 1 ст. 7, ч.2 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року, № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", пп.4.1.1 п.4.1, пп.4.3.1 п.4.3 розділу VI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 року за № 994/1828.

Фактичною обставиною для встановлення вказаного порушення стало невідображення у звіті за січень 2011 року суми єдиного внеску у розмірі 32 481,85 грн., що сталося у зв'язку із введенням нової програми для складення нової форми звіту.

На підставі висновків вказаного акту перевірки та пункту 3 частини 11 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" відповідачем прийнято рішення № 4408 від 01.09.2012 р. про застосування до ПАТ "Сумжитлобуд" штрафних санкцій у розмірі 16240,93 грн. (а.с.4).

Як убачається з матеріалів справи, рішення № 4408 від 01.09.2012 р. оскаржено відповідачем до суду, однак ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 13.06.2013 р. постанову Сумського окружного адміністративного суду від 14.03.2013 р. у справі 818/977/13-а, якою в задоволенні позовних вимог ПАТ "Сумжитлобуд" відмовлено та встановлено, що оскаржуване рішення прийнято УПФУ в м.Сумах в межах повноважень та з дотриманням чинного законодавства України, залишено без змін (а.с.46-47).

У розумінні ст. 254 КАС України рішення в справі 818/977/13-а набрало законної сили. Згідно статті 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Приписами п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464 встановлено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини 1 ст. 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Таким чином, базою нарахування єдиного внеску є суми нарахованої заробітної плати з видами виплат, які включають основу та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні витрати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України „Про оплату праці", та суми винагороди" фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності (ч. 5 ст. 8 Закону № 2464).

Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок для платників, зазначений п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим п. 11 ст. 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів економічної діяльності, визначених у Додатку до Порядку визначення страхових тарифів для підприємств, установ та організацій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2000 № 1423.

Частиною 2 ст.9 Закону № 2464 визначено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Згідно з ч. 8 ст. 9 Закону № 2464 та п. 3.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фон України від 08.10.2010р. № 22-2, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010р. № 1014/18309, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць.

Виходячи зі змісту пункту 3 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.

Враховуючи, що рішення про застосування фінансових санкцій № 4408 від 01.09.2012 р. є чинним і підлягає виконанню та в той же час сума фінансових санкцій в загальному розмірі 16240,93 грн. (а.с.3) на момент розгляду справи відповідачем залишилась не сплаченою, доказів погашення боргу відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

При цьому суд не бере до уваги посилання відповідача в обгрунтування безпідставності позовних вимог на факт відкриття процедури ліквідації ПАТ "Сумжитлобуд" і на те, що позивачем у встановлений строк для заявлення вимог кредиторів не було заявлено вимогу про стягнення коштів на підставі рішення № 4408 від 03.09.12 р., виходячи з наступного.

Порядок задоволення вимог кредиторів платоспроможної юридичної особи врегульовано статтею 112 ЦК України, частиною четвертою якої передбачено, що вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, визначеного ліквідаційною комісією для їх пред"явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

За змістом частини 5 вказаної статті, погашеними вважаються вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується.

Таким чином, вимоги про стягнення коштів на підставі рішення № 4408 від 03.09.12 р. не є погашеними, у зв"язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Сумах до Публічного акціонерного товариства "Сумжитлобуд" про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Сумжитлобуд" (40021, м. Суми, вул. Малиновського, 12, код ЄДРПОУ 01270842, р/р 26008000537001 в АТ "Укрінбанк", МФО 337 494) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Сумах (40024, м.Суми, вул. Харківська, 35, код ЄДРПОУ 37429970, р/р 25602318277 в СОУ АТ "Ощадбанк", МФО 337 568) заборгованість зі сплати штрафних санкцій, застосованих на підставі рішення № 4408 від 03.09.2012 року, у сумі 16 240,93 грн. (шістнадцять тисяч двісті сорок грн. 93 коп.)

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя (підпис) Д.М. Савченко

З оригіналом згідно

Суддя Д.М. Савченко

Повний текст постанови складено 12 серпня 2013 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2013
Оприлюднено13.08.2013
Номер документу32931291
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/637/13-а

Постанова від 07.08.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Ухвала від 01.08.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Постанова від 07.08.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Ухвала від 25.02.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні