Постанова
від 05.08.2013 по справі 826/10581/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 05 серпня 2013 року                                    № 826/10581/13-а Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Васильченко І.П., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Аудиторська група «Гарантія-Аудит» до Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва про визнання нечинною та скасування вимоги про сплату боргу,                                                                       встановив: Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до  Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва (далі - відповідач)  в якому просив визнати нечинною та скасувати вимогу відповідача від 03.06.2013 року № Ю-2877/17 про сплату боргу. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на думку позивача, оскаржувана вимога не може вважатися такою, що вручена відповідно до чинного законодавства, оскільки вимога вручена не посадовій особі товариства. Крім того, за твердженням позивача, надіслана відповідачем вимога не містить обов'язкових реквізитів, таких як дата набрання вимогою чинності, третя частина порядкового номеру, тощо. Наведене, на думку позивача, свідчить про невідповідність вимоги про сплату боргу від 03.06.2013 року № Ю-2877/17 передбаченій законом формі і свідчить про її нечинність. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.07.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі. Справа призначена до судового розгляду на 05.07.2013 року. В судовому засіданні 05.085.2013 року представник позивача позовні вимоги підтримала, просила задовольнити адміністративний позов в повному обсязі. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, через канцелярію суду подав заперечення на адміністративний позов, якими просив відмовити в задоволенні позову з підстав його необґрунтованості. Оскільки в судове засідання прибули не всі особи, що беруть участь у справі, суд, в порядку статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України,  ухвалив розглядати справу в письмовому провадженні. Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши наявні в ній докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для прийняття рішення, судом встановлено наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю «Аудиторська Група «Гарантія-Аудит» (код ЄДРПОУ 36425582) перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду в Печерському районі міста Києва та відповідно до вимог п. 10 ч. 1 ст. 1, ч. 3 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» є платником зазначеного внеску (страхувальником). Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначається Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон). Відповідно до пункту 2 статті 1 Закону єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) – консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Згідно з  пунктом 1 частини 2 статті 6 Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Сума єдиного внеску, що підлягала сплаті за квітень 2013 року самостійно була визначена страхувальником у відповідності із вимогами статті 9 Закону у звітах на загальну суму 22202,07 грн. Згідно частини 8 статті 9 і пункту 3.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно пункту 1 частини 10 статті 8 Закону, у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч.12 ст.9 Закону). Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом визначається пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону як недоїмка. У пункті 4 статті 25 Закону зазначається, що Територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. №21-5 затверджена Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування(далі – Інструкція), яка розроблена відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» і визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом, нарахування і сплати фінансових санкцій органами Пенсійного фонду України, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів. У п.п. 6.3 п. 6 Інструкції вказано, що органи Пенсійного фонду надсилають платникам вимогу про сплату недоїмки у випадках: якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника або актів звірок з органами податкової служби сум доходу (прибутку) фізичних осіб - підприємців чи осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, свідчать про донарахування сум єдиного внеску або органами Пенсійного фонду у повідомленнях-розрахунках визначено суми єдиного внеску, які підлягають доплаті; якщо платник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати єдиного внеску; якщо платник має на кінець звітного базового періоду борги зі сплати фінансових санкцій. У випадку «б» вимога надсилається щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом. Вимога формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу. Сума боргу у вимозі проставляється у гривнях з двома десятковими знаками. Вимога формується на суму боргу, що перевищує 10 грн. Згідно п.6.4 Інструкції вимога про сплату боргу формується на підставі актів документальних перевірок, актів звірок з органами податкової служби, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з карток особових рахунків платників за формою згідно з додатком 4 до цієї Інструкції (для платника – юридичної особи). При формуванні вимоги їй присвоюється порядковий номер, який складається з трьох частин: 1-а частина – літери «Ю» (вимога до юридичної особи), 2-а частина – порядковий номер, 3-я частина – літера «У» (узгоджена вимога). Вимога формується під одним порядковим номером до повного погашення сум боргу. Щодо суми внеску, які підлягають сплаті відповідно до вимоги №Ю-2877/17, така сума підтверджується наданими відповідачем документами (копії звітів, витяги з карток особового рахунку) і правомірність визначення її розміру позивачем належними і допустимими доказами не спростована. Як вбачається з копії вимоги від 03.106.2013 року, що міститься в матеріалах справи, вказана вимога за порядковим номером Ю-2877/17 містить необхідні реквізити для ідентифікації платника єдиного внеску: назву товариства і його код за ЄДРПОУ; визначену суму недоїмки у гривнях з двома десятковими знаками із зазначенням розрахункових рахунків територіального органу Пенсійного фонду, на які підлягають зарахуванню вказані суми; термін сплати наведених у вимозі сум. Посилання позивача на наявність підстав для визнання вимоги від 03.06.2013 року № Ю-2877/17 нечинною з огляду на відсутність в ній третьої частини порядкового номеру («У»), дати набрання вимогою чинності не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки вказані реквізити не визначені законодавцем як обов'язкові і їх відсутність у вимозі про сплату недоїмки не тягне за собою такий наслідок як нечинність такої вимоги. Щодо доводів позивача щодо вручення вимоги про сплату боргу від 03.06.2013 року № Ю-2877/17 не посадовій особі товариства, що, в свою чергу, суперечить вимогам законодавства, суд виходить з наступного. Порядок надання послуг поштового зв'язку, права та обов'язки операторів поштового зв'язку і користувачів послуг поштового зв'язку, що регулюють відносини між ними визначається Правилами надання послуг поштового зв'язку (далі – Правила). Згідно пункту 91 Правил поштові відправлення, поштові перекази доставляються оператором поштового зв'язку адресатам на поштову адресу або видаються/виплачуються в об'єкті поштового зв'язку. Порядок доставки поштових відправлень, поштових переказів, повідомлень про вручення поштових відправлень, поштових переказів, періодичних друкованих видань юридичним особам визначається на підставі договору, що укладається юридичною особою з оператором поштового зв'язку за місцем обслуговування (п.94 Правил). Як вбачається з матеріалів справи, спірна вимога про сплату боргу у відповідності із вимогами п. 6.4 Інструкції надіслана листом з повідомленням про вручення. Згідно із визначенням, наведеним у пункті 2 Правил повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу – це повідомлення, яким оператор поштового зв'язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача. Одержувач може відмовитися від одержання поштового відправлення, коштів за поштовим переказом, про що на поштовому відправленні, бланку поштового переказу або повідомленні про надходження поштового відправлення, поштового переказу робиться відповідна позначка, яка засвідчується його підписом (п.114 Правил). Будь-яких доказів на підтвердження оскарження у встановленому законодавством порядку дій працівників поштового зв'язку щодо вручення поштової кореспонденції не за адресою юридичної особи та/або не уповноваженими на отримання кореспонденції особами позивачем суду не надано. Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про недоведеність позивачем протиправності вимоги Управління Пенсійного фонду в Печерському районі міста Києва від 03.06.2013 року № Ю-2877/17 про сплату боргу. З огляду на зазначене, позовні вимоги є безпідставними, необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають. Керуючись ст. ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд постановив: В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю. Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.           Суддя                                                                                                   І.П. Васильченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.08.2013
Оприлюднено13.08.2013
Номер документу32940934
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10581/13-а

Ухвала від 25.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 05.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні